[a6 c5 2,5tdi BAU 180km] jakie ciśnienie oleju ma być?
[a6 c5 2,5tdi BAU 180km] jakie ciśnienie oleju ma być?
Witam
Po małych przygodach wymieniłem turbinę na regenerowaną, turbina zrobiła 100km i zaczęła bardzo piszczeć więc ją wyjęliśmy i odesłaliśmy. Człowiek turbinę wymienił ale stwierdził, że jest przegrzana. Powiedział żeby sprawdzić ciśnienie oleju na wężu co idzie do turbiny bo według niego na biegu jałowym ma być minimum 2 bary.
Wykręciliśmy czujnik oleju ten na wężyku co idzie do turbiny.
Na gorącym silinku, olej 90 stopni ciśnienie na biegu jałowym 1,1bar
przy obrotach 2500 - ciśnienie 4 bary
Czy to ciśnienie jest ok czy faktycznie zbyt małe by schładzać prawidłowo turbinę czy człowiek, który ją regenerował trochę ściemnia??
Dodam, że oczywiście wszystkie filtry wymienione itd...
Olej castrol 5/40, silnik ma najechane 300tys
Po małych przygodach wymieniłem turbinę na regenerowaną, turbina zrobiła 100km i zaczęła bardzo piszczeć więc ją wyjęliśmy i odesłaliśmy. Człowiek turbinę wymienił ale stwierdził, że jest przegrzana. Powiedział żeby sprawdzić ciśnienie oleju na wężu co idzie do turbiny bo według niego na biegu jałowym ma być minimum 2 bary.
Wykręciliśmy czujnik oleju ten na wężyku co idzie do turbiny.
Na gorącym silinku, olej 90 stopni ciśnienie na biegu jałowym 1,1bar
przy obrotach 2500 - ciśnienie 4 bary
Czy to ciśnienie jest ok czy faktycznie zbyt małe by schładzać prawidłowo turbinę czy człowiek, który ją regenerował trochę ściemnia??
Dodam, że oczywiście wszystkie filtry wymienione itd...
Olej castrol 5/40, silnik ma najechane 300tys
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
mialem okazje mierzyc cisnienie oleju w trzech egzemplarzach AKE i wszystkie mialy 1.1 bara przy obrotach 740. (olej 5w40 nagrzany do 90 stopni). Wiem ze silnik nieco inny lecz chyba system olejowy podobny (ten sam ?). Jako ciekawostke napisze ze na oleju 5w50 (Mobil 1) staruszek AFB (inny system olejowy) utrzymuje 1.5 bara (obroty:740 temp:90), natomiast na 10w60 (Castrol) 1.6 bara (obroty:719 temp:90)
Niestety jeszcze nie wpadl mi w rece zaden BAU lub BDH.......
Niestety jeszcze nie wpadl mi w rece zaden BAU lub BDH.......
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
piast,
to (w moim odczuciu) ewenement, tylko...
szkoda ze nie podales najwazniejszego parametru - temperatury oleju w trakcie pomiaru, oraz moglbys uscislic co dokladnie oznaczaja 'wolne obroty' (zakladam obroty biegu jalowego) - czyli konkretnie ile wynosza u Ciebie, takze 'wysokie obroty' mozna precyzyjniej okreslic.
to (w moim odczuciu) ewenement, tylko...
szkoda ze nie podales najwazniejszego parametru - temperatury oleju w trakcie pomiaru, oraz moglbys uscislic co dokladnie oznaczaja 'wolne obroty' (zakladam obroty biegu jalowego) - czyli konkretnie ile wynosza u Ciebie, takze 'wysokie obroty' mozna precyzyjniej okreslic.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
piast,
zaintrygowales mnie.... nigdy sie nie spotkalem z obrotami biegu jalowego rzedu 900 rpm w 2.5 tdi - bardziej pasuja do benzyny, chociaz nawet tam sa nieco mniejsze. Chyba ze napisales troszke 'na oko', czyli patrzac na wskaznik (ktory jakos szczegolnie dokladny nie jest).
Przepraszam ze tak 'draze' temat, lecz jest bardzo intrygujacy ze wzgledu na to cisnienie (deklarowane przez Ciebie) 2 bary na jalowym biegu. Spotkalem sie (jakis czas temu) z opinia ze cisnienie powinno wynosic <> 2 bary na jalowym, specjalnie zakupilem sobie manometr i w kazdym silniku, jaki wpadnie mi w 'lapy' (a wlasciciel nie ma oporow) robie pomiar (dla wlasnej wiedzy). Nie spotkalem jeszcze ani jednego, ktory mialby te 2 bary (caly czas mowimy o w pelni zagrzanym silniku, czyli 90 stopni oleju i obrotach biegu jalowego)
Na razie wnioski moje sa jednoznaczne: 2 bary na jalowym to jakas bzdura.....
Oczywiscie moje (w pelni amatorskie) pomiary (ze zwyklej ciekawosci) nie moga byc jakas wyrocznia, jadnak zastanawiajace jest ze nie udalo mi sie dorwac takiego z 2 barami... a mierzylem juz i beznyny (2.2T, 2.0 wolnossace) i diesle 2.5 (one interesuja mnie najbardziej).
U Ciebie 2 bary prawdopodobnie wynikaja z nie w pelni zagrzanego oleju (chociaz nie wiem czy te 10 stopni zrobi jakas wielka roznice - oczywiscie sprawdze to
) oraz (zgaduje) odczytu wskazan manometru na 'dopiero co' uruchomionym silniku. Wtedy, zaraz po 'zaplonie', nawet zagrzany motor utrzymuje przez kilka/kilkanascie sekund i dluzej (zaleznie od temperatury) podwyzszone obroty - ach... szkoda ze nie mieszkamy blizej siebie
Zupelnie na marginesie powiem ze wskazania 4 barow przy obrotach 3500 rmp wydaja mi sie niepokojaco niskie.... wszystkie jakie mierzylem osiagaly od 3,5 do 4 barow przy 2000 rpm. Dodatkowo na 'schlodzonym' silniku 2.5 v6 AFB (niestety nie pamietam ile dokadnie mial, cos <> 50 stopni) przy 'przygazowkach' (aby sie szybciej zagrzal) wskazania manometru 'zamykaly skale' - (jest do 10 barow... )
zaintrygowales mnie.... nigdy sie nie spotkalem z obrotami biegu jalowego rzedu 900 rpm w 2.5 tdi - bardziej pasuja do benzyny, chociaz nawet tam sa nieco mniejsze. Chyba ze napisales troszke 'na oko', czyli patrzac na wskaznik (ktory jakos szczegolnie dokladny nie jest).
Przepraszam ze tak 'draze' temat, lecz jest bardzo intrygujacy ze wzgledu na to cisnienie (deklarowane przez Ciebie) 2 bary na jalowym biegu. Spotkalem sie (jakis czas temu) z opinia ze cisnienie powinno wynosic <> 2 bary na jalowym, specjalnie zakupilem sobie manometr i w kazdym silniku, jaki wpadnie mi w 'lapy' (a wlasciciel nie ma oporow) robie pomiar (dla wlasnej wiedzy). Nie spotkalem jeszcze ani jednego, ktory mialby te 2 bary (caly czas mowimy o w pelni zagrzanym silniku, czyli 90 stopni oleju i obrotach biegu jalowego)
Na razie wnioski moje sa jednoznaczne: 2 bary na jalowym to jakas bzdura.....
Oczywiscie moje (w pelni amatorskie) pomiary (ze zwyklej ciekawosci) nie moga byc jakas wyrocznia, jadnak zastanawiajace jest ze nie udalo mi sie dorwac takiego z 2 barami... a mierzylem juz i beznyny (2.2T, 2.0 wolnossace) i diesle 2.5 (one interesuja mnie najbardziej).
U Ciebie 2 bary prawdopodobnie wynikaja z nie w pelni zagrzanego oleju (chociaz nie wiem czy te 10 stopni zrobi jakas wielka roznice - oczywiscie sprawdze to


Zupelnie na marginesie powiem ze wskazania 4 barow przy obrotach 3500 rmp wydaja mi sie niepokojaco niskie.... wszystkie jakie mierzylem osiagaly od 3,5 do 4 barow przy 2000 rpm. Dodatkowo na 'schlodzonym' silniku 2.5 v6 AFB (niestety nie pamietam ile dokadnie mial, cos <> 50 stopni) przy 'przygazowkach' (aby sie szybciej zagrzal) wskazania manometru 'zamykaly skale' - (jest do 10 barow... )
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Witam
W prawdzie ja posiadam AFB a pomiary ciśnienia wyglądały następująco. Na zimnym silniku manometr wskazywał ok 4bara natomiast jak silnik się rozgrzał (temperatura na zegarach 80st VAG'iem nie sprawdzałem ale pewnie byłoby 90st) manometr pokazywał 2.5-2.7 bara. Przy 2000 obr/min wskazania zatrzymywały się na okolicach 4bara.
W prawdzie ja posiadam AFB a pomiary ciśnienia wyglądały następująco. Na zimnym silniku manometr wskazywał ok 4bara natomiast jak silnik się rozgrzał (temperatura na zegarach 80st VAG'iem nie sprawdzałem ale pewnie byłoby 90st) manometr pokazywał 2.5-2.7 bara. Przy 2000 obr/min wskazania zatrzymywały się na okolicach 4bara.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
ok, poddaje sie... chyba ze:
Levuss - wskazania w okolicy 2k rpm wygladaja zwyczajnie, lecz na jalowym biegu plasuja Twoje AFB jako (chyba) unikat swiatowy. Oczywiscie fajnie byloby powtorzyc test, lecz z zachowaniem regul: olej zagrzany w pelni (odczyt wagiem obrotow i temperatury). Inaczej mozemy bladzic w krainie wiecznego optymizmu.
Mam wolny weekend a do Ciebie droga akceptowalna.... jezeli trafil sie pierwszy '2 barowiec', a nawet niemal '3 barowiec' to warto pokonac te <> 660 km ...... co Ty na to ?
Levuss - wskazania w okolicy 2k rpm wygladaja zwyczajnie, lecz na jalowym biegu plasuja Twoje AFB jako (chyba) unikat swiatowy. Oczywiscie fajnie byloby powtorzyc test, lecz z zachowaniem regul: olej zagrzany w pelni (odczyt wagiem obrotow i temperatury). Inaczej mozemy bladzic w krainie wiecznego optymizmu.
Mam wolny weekend a do Ciebie droga akceptowalna.... jezeli trafil sie pierwszy '2 barowiec', a nawet niemal '3 barowiec' to warto pokonac te <> 660 km ...... co Ty na to ?
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Test trwał ok 50 minut i auto na pewno się zagrzało do optymalnej temperatury roboczej, test oczywiście powtórzę być może nawet jutro. Co do spotkania to pomyślimy o tym jak moje wskazania się potwierdzątx-didi pisze:ok, poddaje sie... chyba ze:
Levuss - wskazania w okolicy 2k rpm wygladaja zwyczajnie, lecz na jalowym biegu plasuja Twoje AFB jako (chyba) unikat swiatowy. Oczywiscie fajnie byloby powtorzyc test, lecz z zachowaniem regul: olej zagrzany w pelni (odczyt wagiem obrotow i temperatury). Inaczej mozemy bladzic w krainie wiecznego optymizmu.
Mam wolny weekend a do Ciebie droga akceptowalna.... jezeli trafil sie pierwszy '2 barowiec', a nawet niemal '3 barowiec' to warto pokonac te <> 660 km ...... co Ty na to ?

Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Jak sam napisales mierzysz wszystko amatorsko, wiedz nie jestes zadnym mechanikiem ktory zajmuje sie autami na codzien, tylko kolesiem ktory dorwal manometr i tak robi sobie badania.
A u mnie wykonywal je mechanik ze starzem ponad 25 lat w jednym zakladzie gdzie tylko zajmuja sie autami niemieckimi.I bardziej wieze jemu niz tobie.
A u mnie wykonywal je mechanik ze starzem ponad 25 lat w jednym zakladzie gdzie tylko zajmuja sie autami niemieckimi.I bardziej wieze jemu niz tobie.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Sorry za uniesienie, ale powiedz mi co ma doświadczenie w sprawie mierzenia ciśnienia oleju w V6 TDi, które jest banalnie proste?. To całe doświadczenie polega na wykręceniu czujnika ciśnienia oleju, wkręceniu w jego miejsce manomentru, odpalamy silnik i obserwujemy wskazania. Powiedz gdzie tu potrzebne jest doświadczenie? bo ja nie widzę tutaj takiego punktu. Co innego gdybyś chciał robić sam rozrząd tutaj jest potrzebna fachowa wiedza. Gdybym ja z każdą błahostką polegającą na mierzeniu ciśnienia oleju, wykręcaniu wtyczek, czyszczeniu styków czy nawet wymianie żarówek jeździł po fachowcach to raz, że straciłbym wiele kasy, dużo czasu i od każdego fachowca słuchałbym jego "mongolskich teorii. Ze zmianą filtra kabinowego też pojedziesz do mechanika??piast pisze:Jak sam napisales mierzysz wszystko amatorsko, wiedz nie jestes zadnym mechanikiem ktory zajmuje sie autami na codzien, tylko kolesiem ktory dorwal manometr i tak robi sobie badania.
A u mnie wykonywal je mechanik ze starzem ponad 25 lat w jednym zakladzie gdzie tylko zajmuja sie autami niemieckimi.I bardziej wieze jemu niz tobie.
tx-didi to, że dokonuje pomiarów amatorsko o niczym złym nie świadczy a zebrane przez niego dane pomogą wyciągnąć jakąś średnią, która da obraz danego zjawiska.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
No wiesz nie kazdy musi za wszystko placic, chyba ze tylko tam u was w Parczewie,heh chociaz nie mam pojecia gdzie to jest, ja mam tylko jednego mechanika.Lepiej mi powiedz czego moze byc przyczyna zapalania sie kontrolki oleju jak jest goraco ale wczesniej samochu musi sie nagrzac na sloncu, dodam ze sprawdzone bylo wszystko i jest ok.moze w tym temacie cos doradzisz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
kolego piast,
przeczytalem jeszcze raz co napisales (od poczatku), potem moje wypowiedzi i ... faktycznie mozna je zrozumiec jako, swojego rodzaju, atak/zaprzeczenie na Twoja osobe/informacje. Wiec chcialem Cie przeprosic i zapewnic, ze nic takiego nie mialem na mysli - obiecuje ze postaram sie wyrazac bardziej precyzyjnie.
Wiec precyzyjnie:
Levuss znakomicie okreslil stopien trudnosci/wtajemniczenia oraz potrzebnego doswiadczenia aby dokonac pomiaru cisnienia oleju w 2.5 v6 tdi ... jest to banalnie proste
To, czym doswiadczenie dowolnego mechanika polozy mnie na lopatki, to wiedza, czy wskazania w okolicy 2 barow na jalowym biegu sa mozliwe, a jezeli tak, to dlaczego tak jest. Ja musze doszukac sie odpowiednich informacji, wzorow oraz porobic doswiadczenia - a on to, po prostu, wie (bez wzgledu na fakt czy jest to wiedza wyuczona, czy nabyta). Jednak mysle, ze w procesie samego pomiaru mamy rowne szanse.
To co jednak najbardziej chcialbym wyjasnic, to dlaczego 'zasypalem' Cie pytaniami po Twoim poscie. Otoz uwazam ze Twoja informacja byla nierzetelna (pozwol mi wyjasnic do konca!). Watek zaczal kolega hekri pytaniem czy cisnienie oleju powinno byc minimum 2 bary na jalowym biegu oraz temperaturze oleju 90 stopni - poniewaz tak zostal poinformowany przez warsztat regenerujacy mu turbine. Nie potrafie odpowiedziec na to pytanie, lecz podzielilem sie swoimi, amatorskimi (jak slusznie mi 'wytknales') pomiarami. Uznalem to za istotna informacje - poniewaz wynika z niej wprost, ze warsztat nie ma racji i wrowadzil kolege w blad (oczywiscie istnieje tez mozliwosc, ze wszystkie silniki, ktorych wyniki podalem, byly 'zepsute'... ale jest to malo prawdopodobne).
Natomiast co Ty podales ? (chocaz jestem przekonany, ze w dobrej wierze) - ano informacje, z ktorej wynika (rowniez wprost) cos calkiem przeciwnego.
Naturalnie uznalem ze warto dowiedziec sie szczegolow, aby porownac Twoje wskazania z moimi, no i co sie okazuje....... niestety kolego piast (zaznaczam - przepraszam Cie, ale napisze tak samo wprost) - ze 'rzuciles' sobie info, przy 'nieco' innych parametrach wejsciowych (o ktorych juz nie raczyles wspomniec) a ktore w oczywisty sposob zawyzaja wskazania (mniejsza temperatura i wieksze obroty). Przepraszam, lecz chyba mozna uznac, ze nie jest to 'do konca' rzetelna informacja .....
Jeszcze komentarz do Twojego:
piast, mam nadzieje ze mozemy uznac sytuacje za wyjasniona ? Zupelnie na marginesie: fajnie byloby gdybys jednak powtorzyl pomiary, ale zachowujac parametry poczatkowe takie, o jakich napisal kolega hekri. Naprawde chetnie porownalbym je do innych, mysle ze nie tylko ja.
Levuss, dzieki i czekam na wyniki pomiarow :mrgreen:
przeczytalem jeszcze raz co napisales (od poczatku), potem moje wypowiedzi i ... faktycznie mozna je zrozumiec jako, swojego rodzaju, atak/zaprzeczenie na Twoja osobe/informacje. Wiec chcialem Cie przeprosic i zapewnic, ze nic takiego nie mialem na mysli - obiecuje ze postaram sie wyrazac bardziej precyzyjnie.
Wiec precyzyjnie:
Levuss znakomicie okreslil stopien trudnosci/wtajemniczenia oraz potrzebnego doswiadczenia aby dokonac pomiaru cisnienia oleju w 2.5 v6 tdi ... jest to banalnie proste
To, czym doswiadczenie dowolnego mechanika polozy mnie na lopatki, to wiedza, czy wskazania w okolicy 2 barow na jalowym biegu sa mozliwe, a jezeli tak, to dlaczego tak jest. Ja musze doszukac sie odpowiednich informacji, wzorow oraz porobic doswiadczenia - a on to, po prostu, wie (bez wzgledu na fakt czy jest to wiedza wyuczona, czy nabyta). Jednak mysle, ze w procesie samego pomiaru mamy rowne szanse.
To co jednak najbardziej chcialbym wyjasnic, to dlaczego 'zasypalem' Cie pytaniami po Twoim poscie. Otoz uwazam ze Twoja informacja byla nierzetelna (pozwol mi wyjasnic do konca!). Watek zaczal kolega hekri pytaniem czy cisnienie oleju powinno byc minimum 2 bary na jalowym biegu oraz temperaturze oleju 90 stopni - poniewaz tak zostal poinformowany przez warsztat regenerujacy mu turbine. Nie potrafie odpowiedziec na to pytanie, lecz podzielilem sie swoimi, amatorskimi (jak slusznie mi 'wytknales') pomiarami. Uznalem to za istotna informacje - poniewaz wynika z niej wprost, ze warsztat nie ma racji i wrowadzil kolege w blad (oczywiscie istnieje tez mozliwosc, ze wszystkie silniki, ktorych wyniki podalem, byly 'zepsute'... ale jest to malo prawdopodobne).
Natomiast co Ty podales ? (chocaz jestem przekonany, ze w dobrej wierze) - ano informacje, z ktorej wynika (rowniez wprost) cos calkiem przeciwnego.
Naturalnie uznalem ze warto dowiedziec sie szczegolow, aby porownac Twoje wskazania z moimi, no i co sie okazuje....... niestety kolego piast (zaznaczam - przepraszam Cie, ale napisze tak samo wprost) - ze 'rzuciles' sobie info, przy 'nieco' innych parametrach wejsciowych (o ktorych juz nie raczyles wspomniec) a ktore w oczywisty sposob zawyzaja wskazania (mniejsza temperatura i wieksze obroty). Przepraszam, lecz chyba mozna uznac, ze nie jest to 'do konca' rzetelna informacja .....
Jeszcze komentarz do Twojego:
alez postepujesz w pelni prawidlowo (naprawde tak mysle), tylko ze ja nigdzie nie zaprzeczalem temu co powiedzial Ci mechanik. Na pewno masz silnik ok, tylko cisnienia 2 barow (740 rpm, 90 stopni) to jednak nie masz.... i chyba sam juz dobrze o tym wiesz, prawda ?piast pisze: ...
A u mnie wykonywal je mechanik ze starzem ponad 25 lat w jednym zakladzie gdzie tylko zajmuja sie autami niemieckimi.I bardziej wieze jemu niz tobie.
piast, mam nadzieje ze mozemy uznac sytuacje za wyjasniona ? Zupelnie na marginesie: fajnie byloby gdybys jednak powtorzyl pomiary, ale zachowujac parametry poczatkowe takie, o jakich napisal kolega hekri. Naprawde chetnie porownalbym je do innych, mysle ze nie tylko ja.

Levuss, dzieki i czekam na wyniki pomiarow :mrgreen:
Spoko nie czuje sie urazony, to jes forum tu kazdy opowiada swoje doswiadczenia.wszystko co napisalem jest 100%prawda, dodam tylko ze mam nowa turbine, nie zadna po regeneracji tylko nowiutka, moze to jest istotne.dodam ze robilem pomiar dlatego ze myslalem ze mam padniety motor gdyz zapalila mi sie kontrolka oleku przy obr ok 2000 , ale zapala sie ona gdy auto stoi na sloncu w upalny dzien i nagrzeje sie, i w tedy zapala mi sie kontrolka.sprawdzalem wszystko ze strony technicznej i elektonicznej,i wszystko jest niby ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
piast
ten czujnik pracuje zero/jedynkowo - wyzwala go poziom 1.8 bara, ECU sprawdza sygnal od czujnika wlasnie od 2000 rpm (dokladnie tak samo jest u mnie). Brak sygnalu od czujnika (skutkiem : uszkodzonego czujnika albo odpietego czujnika albo uszkodzonej instalacji elektrycznej, oraz - w najgorszym przypadku - braku cisnienia 1.8 bara), skutkuje ostrzezeniem na desce. Wydaje mi sie ze nie ma innej mozliwosci - niestety nie wiem ktore z powyzszych przyczyn statystycznie wystepuja najczesciej (no i tu wlasnie wkroczyc powinien mechanik - na pewno mu mowiles o tym - co sugerowal ?)
ten czujnik pracuje zero/jedynkowo - wyzwala go poziom 1.8 bara, ECU sprawdza sygnal od czujnika wlasnie od 2000 rpm (dokladnie tak samo jest u mnie). Brak sygnalu od czujnika (skutkiem : uszkodzonego czujnika albo odpietego czujnika albo uszkodzonej instalacji elektrycznej, oraz - w najgorszym przypadku - braku cisnienia 1.8 bara), skutkuje ostrzezeniem na desce. Wydaje mi sie ze nie ma innej mozliwosci - niestety nie wiem ktore z powyzszych przyczyn statystycznie wystepuja najczesciej (no i tu wlasnie wkroczyc powinien mechanik - na pewno mu mowiles o tym - co sugerowal ?)