Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Wymiana tylnich tarcz i klocków

Warsztat
Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

[A6 C5] Wymiana tylnich tarcz i klocków

Post autor: alukard » 26 kwie 2010, 13:06

zabieramy się do roboty :)

co nam potrzeba:
- <piwo> (ingerencja własna) :mrgreen:
-konkretny klucz 13 oczkowy
-klucz płaski 15 (dość wąski )
-szczotka druciana
-smar miedziowy
- nowe sruby 10,9
-zestaw do tłoczków hamulcowych( mi w tym celu posłużyła żabka do rur i dorobiony mały rozpierak )

- ściągamy koło i ukazuje się nam piękny widok <rotfl>
Obrazek

-odkrecamy korek od płynu hamulcowego

-zaglądamy od wewnętrznej strony, szukamy tych srub i robimy tak jak na zdjęciu ;-)
Obrazek

- ściągamy zacisk

- wkręcamy tłoczek jednocześnie go wpychając
(krecimy tłoczkiem tak jakbyśmy wkręcali normalną śrubę i co jakiś czas musimy go wpychać do środka )

- czyścimy wszystko (prowadnice, gumki , osadzenia prowadnic i element jarzma po którym suwa się klocek do tego najlepsza bedzie szczotka druciana )


- osadzenia
Obrazek
- gumki
Obrazek
-prowadnice
Obrazek

-smarujemy wszystko miedzianym smarem
Obrazek

-zakładamy nowe sruby
Obrazek

skłądamy i cieszymy się nowymi hamulcami <rotfl>
Obrazek

WAÂŻNE!!
należy sprawdzić czy wszystkie gumki jak i membranki na tłoczku są całe tzn. nieposiadają pęknięć jeżeli zauwazymy jakiekolwiek pekniecia MUSIMY je wymienić. Nazywa się one jako zestaw naprawczy

by alukard ;-)

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 25 cze 2010, 09:43

alukard,

Udało się zdjąć starą tarczę bez odkręcania jarzma? Też się chciałem za to zabrać ale 2 śruby od jarzma ampul 10 mnie zniechęciły...

Pozdro
Toperz

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 26 cze 2010, 18:59

tylna tarcza schodzi bez odkręcania jarzma.już to przerabiałem.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 27 cze 2010, 19:54

Udało się wczoraj ruszyc te śruby i reszta już poszła jak z płatka

Dzieki i pozdro
Toperz

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 11 lip 2010, 13:37

Opis spox tylko zamiast smaru miedziowego zastosował bym ceramiczny no i dokładnie czyścimy piastę, by za parę miechów znów nie wymieniać

Awatar użytkownika
Veth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 cze 2010, 12:29
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Veth » 11 wrz 2010, 09:35

Dla mnie śruby to nie problem, problemem jest tłok który w przednich hamulcach jak można go było wcisnąć jakimś tam sposobem, to tutaj trzeba i wciskać i kręcić... Jak wygląda ten rozpierak?

Awatar użytkownika
Veth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 cze 2010, 12:29
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Veth » 14 wrz 2010, 17:25

No to lipa, tłoki nie idą za żadne skarby, na necie wyczytałem że potrzebne jest wejście przez komputer żeby coś odblokować, wtedy tłoki same powinny sie cofnąć... jesli dobrze zorozumiałem.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 wrz 2010, 23:37

dokladnie w c5 nie trzeba kompa
Veth, nic na sile wiekszy mlotek :mrgreen:
musi sie dac mi sie udalo ;-)

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 30 sie 2011, 18:08

w golfie V jak jest reczny elektryczny to tam sie vagie mgo odblokowuje w celu wymiany klocków/tarcz
co to śrub na ampola to polecam włożyć bita ampolowego i walnąć kilka razy młotkiem wtedy się zruszy - podobną metode stosuje sie do śrub ustalajacych tarcze hamulcowe
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 06 wrz 2011, 23:26

alukard pisze:-odkrecamy korek od płynu hamulcowego
powiedz mi tylko po co odkrecac? mozna to zrobic bez odkrecania tego korka.
alukard pisze:-zestaw do tłoczków hamulcowych (mi w tym celu posłużyła żabka do rur i dorobiony mały rozpierak )
jako, ze w peugeocie 407 sa identyczne zaciski z tylu jak w audi i sprawe rowniez przerabialem. zreszta w swoim aucie robilem to rok temu tez.

warto zaopatrzyc sie w klucz do szlifierki katowej (dla scislosci z 2 pinami).
w tloczku sa specjalne wyciecia do ktorych ten klucz idealnie pasuje i nie ma problemu zeslizgujacego sie klucza z tloczka jak to jest w przypadku zabki.

najpierw warto odkrecic pol obrotu tloczek, a nastepnie zaczac wkrecac wciskajac reka - naprawde nie trzeba zadnego rozpieraka zeby wchodzilo, a reka latwiej jest dociskac ten klucz do szlifierki i wkrecac

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 07 wrz 2011, 12:33

Veth pisze:No to lipa, tłoki nie idą za żadne skarby, na necie wyczytałem że potrzebne jest wejście przez komputer żeby coś odblokować, wtedy tłoki same powinny sie cofnąć... jesli dobrze zorozumiałem.
proponuje tobie odkrecenie przewodu hamulcowego tez tak mialem ale gdy go odkrecilem no i pomeczylem sie to sie udało

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 08 wrz 2011, 12:29

tensknis pisze:proponuje tobie odkrecenie przewodu hamulcowego
Obawiam się iż to wiele może nie da gdyż pewnie trzyma gwint na tłoku a nie ciśnienie w układzie hamulcowym

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 08 wrz 2011, 12:35

u mnie to pomaglo

trnava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: trnava » 29 gru 2011, 00:03

Ja dziś wymieniłem - Opis pomógł, było trochę męczenia się z cofnięciem tłoczka ale poszło OK.
Pozdrawiam

interrex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 lut 2012, 16:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: interrex » 29 lut 2012, 17:05

Witam, opis bardzo mi pomógł. Prowadnice jarzma są zapieczone na amen także tylne tarcze zardzewiały i się pokruszyły . W jaki sposób usunąć stare prowadnice, czy może sobie darować i kupić używane jarzma?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja