Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5] Kołysanie całego auta

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
kori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 15 sie 2009, 12:34
Lokalizacja: Lublin

[a6 c5] Kołysanie całego auta

Post autor: kori » 24 kwie 2010, 23:17

Podczas jazdy auto wpada w niebezpieczne kołysanie co sprawia że jazda pow 120km/h staje się wręcz niemożliwa.
Auto najechało na krawężnik, po tym została ustawiona zbieżnośc, wymieniony drążek kierowniczy (był skrzywiony), luzy na niektórych wachaczach są minimalne, jak twierdzi diagnosta nie mające wpływu.
Technicznie niby wszystko jest ok ale jest źle.
Zmieniłem też koła lecz bez skutku
Auto nie ściąga w żadną stronę ale jak wyżej napisałem wpada w huśtanie.

mariusz103
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 lip 2009, 21:14
Lokalizacja: niemcy

Post autor: mariusz103 » 25 kwie 2010, 11:19

Witam mialem ten sam problem jakis miwsiac temu bylem na diagnostyce akurat w niemczech bo tu mieszkam i okazalo sie ze cale zawieszenuiue jest do kitu musialem wszystko wymienic koszt tego byl 1200euro pozdrawiam

kori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 15 sie 2009, 12:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kori » 25 kwie 2010, 12:40

Andi 2.5 tdi pisze:kori, jak wyglada kwestia amortyzatorow, ich sprawnosc i czy sa suche
Na teście wychodzą ok i nie mają żadnych wizualnych oznak zużycia.
Auto dobrze tłumi nierówności ale tak jak mówię huśta autem

kori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 15 sie 2009, 12:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kori » 25 kwie 2010, 20:39

Trudno jest mi coś powiedziec na temat samego wypadku bo auto kupiłem uszkodzone więc nie wiem czy problem był przed. Opony są ok bo tak która była uszk została wymieniona i wyważona a felga jest prosta tym bardziej że jak wyżej pisałem że podmieniałem koła bez skutku
Andi 2.5 tdi pisze:... a po wymianie problem znikl,
Nie wykluczam amorów, na teście pokazywały ponad 60% ale ich wymiane zostawie na koniec z uwagi na koszty
Auto nie wpada w żadne drgania jak to ma miejsce w przypadku np niewyważonych kół a płynne kołysanie na boki które pojawia się nawet na równej jezdni.

tomson198
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 lip 2013, 20:19
Lokalizacja: Opr

Post autor: tomson198 » 21 lip 2013, 20:26

Witam, temat stary ale może już rozwiązałeś problem i podzielisz się tym co było nie tak, w mojej a6 mam tak samo, amory na przeglądzie po 60%, zawias bez żadnych luzów, ogólnie wszystko ok a podczas jazdy powyżej 100- 120 zaczyna kołysać i jest to dość uciążliwe.

Awatar użytkownika
karol2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:18
Lokalizacja: Lewin Brzeski

Post autor: karol2 » 21 lip 2013, 21:36

A ja myślałem, że już nikt nie wierzy w te % sprawności amortyzatorów <okok> jakie 60%? u mnie na przeglądzie wylany tylny amor pokazał 76%, czyli sprawny? tłukł się niemiłosiernie, ale wg diagnosty wszystko ok <luzik>

t_jankes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:41
Imię: Jankes
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: t_jankes » 29 lip 2013, 14:38

Allo. Nie wiem jak to jest w quattro, ale ja w oście wymieniłem gumy w tylnej belce i pomimo, iż nie miałem problemu z "bujaniem" mogę stwierdzić, że auto się mocno usztywniło. Rewelacyjnie bierze nierówny, łatany asfalt. Podobnie też, przy pokonywaniu ciasnego ronda, nie wykłada się.
Pzdr

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 29 lip 2013, 21:08

Jeśli diagnosta twierdzi że luzy na wahaczach są dopuszczalne i nie mają wpływu na jazdę to w poerwszej kolejności należy zmienić diagnostę.
Potem wahacze.

A kołysanie prawdopodobnie powodują zajechane amory.
Test sprawności maszynie nic nie mówi a wynik jest zależny od bardzo wielu czynników niezwiązanych z amortyzatorami, m.in. wysokość i rodzaj sprężyn, profil opony, ciśnienie w oponie (na flaku sprawność jest extra), konstrukcja zawieszenia itp.

straznik06
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2012, 22:21
Lokalizacja: poznań

Post autor: straznik06 » 19 sie 2013, 23:04

Przeguby sprawdzone??? jesli jest mały luz też może autem kołysać...
Mam ładny DOM piękną KOBIETę, jeszcze piękniejszą AUDI, najpiękniejszą CÓRKę a KOT nie mieści się na podium

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja