[BES 2,7 250 KM] Brudny uklad dolotowy
[BES 2,7 250 KM] Brudny uklad dolotowy
Witam, co to jest za zolta maz i czy to normalne ze znajduje sie w jednej z rurek ktora laczy sie z ukladzie dolotowym ? Co z tym zrobic? Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2010, 16:32 przez lukaszes, łącznie zmieniany 1 raz.
ooo..witam właśnie miałem zacząć temat..śmiało przeszukałem wszystkie tematy i nie znalazłem zadowalających mnie odpowiedzi. udzielają się wszyscy od 1.8 do4.2 ale nikt konkretnie nie mówi o 2.7T. mi olej cieknie po całym silniku...wszędzie jest mokry..nieśmiało przystąpiłem do wyciągania słynnych odm posilając się szczątkowymi info z kilku postów..i okazało się ze wcale nie są aż tak zapchane..trochę oleju i nic więcej...a juz napewno nie tak jak kolega powyżej..chociaż w to miejsce nie zaglądałem..powiedzcie koledzy jak wygląda ten ezektor w 2.7T AJK?
2.7T Q
Oh przepraszam- Malyboy-2.7BiTmalboy2.7 pisze:rozumiem że nie widzisz różnicy pomiedzy 2.8 i 2.7BiT. o to właśnie chodzi.. o tym właśnie mówię. potrzebuję rady od kogoś kto już sam dłubał w 2.7T..tego ezektora co mi pokazujesz u mnie nie ma.
ja mam tylko jedno T ... i jakoś nie muszę w nim dłubać.
Pozdrawiam
Jarosław
Jarosław
ÂŻadne nerwy Malboy- po prostu każdy może sie pomylić- a ja starałem się pomoc. Ale ja jestem laikiem.
W dziale "Pliki A6" znajdziesz- Download » Serwisowe instrukcje, katalogi, poradniki » SSP Audi 2,7 Biturbo motor
Na stronie 30 jest ładny schemat odpowietrzania skrzyni korbowej. Bo Twój problem chyba tego dotyczy. Gdzieś czytałem, że usterki odpowietrzania skrzyni korbowej w tym silniku powodują wyciskanie oleju który kapie na turbosprężarki- to oprócz smrodu w kabinie ryzyko pożaru w komorze silnikowej. Trzeba szybko tym się zająć.
Myślę, że specyfika jazdy w polskich warunkach (permanentne korki) powoduje, że mamy częściej niż inni problemy:
- w silnikach benzynowych - z układem odpowietrzania skrzyni korbowej (gęstniejące opary oleju w przewodach i zaworach odpowietrzania- stąd ta maź.
- w dieslach- problemy z filtrami cząstek stałych
Takie polskie uroki.
W dziale "Pliki A6" znajdziesz- Download » Serwisowe instrukcje, katalogi, poradniki » SSP Audi 2,7 Biturbo motor
Na stronie 30 jest ładny schemat odpowietrzania skrzyni korbowej. Bo Twój problem chyba tego dotyczy. Gdzieś czytałem, że usterki odpowietrzania skrzyni korbowej w tym silniku powodują wyciskanie oleju który kapie na turbosprężarki- to oprócz smrodu w kabinie ryzyko pożaru w komorze silnikowej. Trzeba szybko tym się zająć.
Myślę, że specyfika jazdy w polskich warunkach (permanentne korki) powoduje, że mamy częściej niż inni problemy:
- w silnikach benzynowych - z układem odpowietrzania skrzyni korbowej (gęstniejące opary oleju w przewodach i zaworach odpowietrzania- stąd ta maź.
- w dieslach- problemy z filtrami cząstek stałych
Takie polskie uroki.
Pozdrawiam
Jarosław
Jarosław
wiem wiem o tych plikach...ze strachu ze zaraz dostane bluzgi (bo nie przeczytałem a sie pytam)przewertowałem cały klub a6 zeby sie czegos dowiedziec i na darmo nie pytac..niestety nic ciakawego w postach nie było a racja..bo bardzo ciekawe rysunki tam są..dzisiaj właśnie ziomal co włada angielskim jak polskim podejdzie do mnie i bedziemy czytac tę książkę..ale chyba skończy się na tym że poskładam to do kupy..umyję silnik i będę obserwował sytuację...nie jest to jednak łatwe chyba ze jakąś mikrokamerą...a najchętniej to bym ją sprzedał bo juz niemam nerwów choć odwdzięcza się podczas jazdy niesamowicie
[ Dodano: 2010-04-20, 11:33 ]
aaaa tak na marginesie to mam dwie gaśnice przygotowane pod ręką bo już mi widmo pożaru przeszło przez myśl..co niezmienia faktu ze tymi gaśnicami to niewiem czy grilla by ugasił :lol:
[ Dodano: 2010-04-20, 11:33 ]
aaaa tak na marginesie to mam dwie gaśnice przygotowane pod ręką bo już mi widmo pożaru przeszło przez myśl..co niezmienia faktu ze tymi gaśnicami to niewiem czy grilla by ugasił :lol:
2.7T Q
Mój angielski jest kiepski ale polecam Ci stronę 30- "Engine- The crankcase breather"
Wygląda na to, że w naszych silnikach są zasadniczo 2 drogi odpowietrzania:
1. przy podciśnieniu w kolektorze ssącym- bezpośrednio do kolektora ssącego
2. w fazie nadciśnienia (ze sprężarek)- poprzez zawór regulujący ciśnienie (pressure limiting valve)- do "air distributor" (metalowa rura Y). I to ten zawór reguluje podciśnienie w systemie odpowietrzania skrzyni korbowej
Pierwsze co bym zrobił to zdjął z niego króćce i sprawdził czy nie jest zakitowany zgęstniałymi oparami oleju (ten żółty szlam).
Spokojnie! To na pewno jest do zrobienia !
Jak już to rozgryziesz- daj proszę znać.

Wygląda na to, że w naszych silnikach są zasadniczo 2 drogi odpowietrzania:
1. przy podciśnieniu w kolektorze ssącym- bezpośrednio do kolektora ssącego
2. w fazie nadciśnienia (ze sprężarek)- poprzez zawór regulujący ciśnienie (pressure limiting valve)- do "air distributor" (metalowa rura Y). I to ten zawór reguluje podciśnienie w systemie odpowietrzania skrzyni korbowej
Pierwsze co bym zrobił to zdjął z niego króćce i sprawdził czy nie jest zakitowany zgęstniałymi oparami oleju (ten żółty szlam).
Spokojnie! To na pewno jest do zrobienia !
Jak już to rozgryziesz- daj proszę znać.

Pozdrawiam
Jarosław
Jarosław
no...to juz wszystko jasne..przynajmniej to ze u mnie odmy i wszystkie zaworki są przepustowne tzn. odrobina świerzego oleju we wszystkich tych kanałach...ale coś takiego jak na zdjęciu na początku tematu...absolutnie! To jakaś masakra u tego kolegi..aż strach pomyśleć co ma w 'distributor piece' i dalej w zaworach jednostronnych 'non return volve'... tak czy siak u mnie zdrowo...jedyna rzecz którą podejrzewamy o niesprawność w działaniu to właśniie ten zawór 'Pressure limiting
valve' który przy nadmiernym ciśnieniu z silnika powinien sie zamykać i dzieki temu nie wyrzucać oleju do dolotu...ja w niego dmuchałem nawet przy pomocy kompresorka i sie nie zamyka..ale mozliwe tez ze cos zle zrozumielismy...aaa..wszystko poskładane..teraz czyszcze silnik i próbuje wylukać te wycieki..ale to chyba zle założone uszczelki pod pokrywami..albo poprostu uszczelki pod głowicami..silnik ma 280tyś wiec trudno mu sie dziwić ze sie poci..i tak jestem zadowolony z mojej laleczki.. pozdrawiam
valve' który przy nadmiernym ciśnieniu z silnika powinien sie zamykać i dzieki temu nie wyrzucać oleju do dolotu...ja w niego dmuchałem nawet przy pomocy kompresorka i sie nie zamyka..ale mozliwe tez ze cos zle zrozumielismy...aaa..wszystko poskładane..teraz czyszcze silnik i próbuje wylukać te wycieki..ale to chyba zle założone uszczelki pod pokrywami..albo poprostu uszczelki pod głowicami..silnik ma 280tyś wiec trudno mu sie dziwić ze sie poci..i tak jestem zadowolony z mojej laleczki.. pozdrawiam
2.7T Q
Coz, w takim razie sprawdze 'distributor piece' i ewentualnie go przeczyszcze... bo ostatnio napsikalem tam wd40 oraz sprayu do czyszczenia przepustnic... taka zabojcza mieszanka w razie jakby byli tam obcy
Rowniez zerkne w zaworach jednostronnych 'non return valve'...'Pressure limiting
valve' . Najlepiej bedzie jak wszystko rozbiore i przeczyszcze
Dzieki za odpowiedz, pozdrawiam
Ciekawostka apropo 2.7T Q Tiptronic 230hp 153k , na autotraderze w UK sa takie juz od 2200 funtow z instalacja LPG

valve' . Najlepiej bedzie jak wszystko rozbiore i przeczyszcze

Ciekawostka apropo 2.7T Q Tiptronic 230hp 153k , na autotraderze w UK sa takie juz od 2200 funtow z instalacja LPG

lukaszes,
daj znac jak sie uporasz z tym dolotem- pewnie nie tylko ja jestem ciekawy przyczyny.
A propos zagazowanych BT w Anglii- nie miałby kto podpatrzyć jakich komponentów używaja Anglicy?
Czy to możliwe żeby dla nich Audi robiło wersje dwupaliwową- jak BMka robi dla Belgów?
:shock:
daj znac jak sie uporasz z tym dolotem- pewnie nie tylko ja jestem ciekawy przyczyny.
A propos zagazowanych BT w Anglii- nie miałby kto podpatrzyć jakich komponentów używaja Anglicy?
Czy to możliwe żeby dla nich Audi robiło wersje dwupaliwową- jak BMka robi dla Belgów?
:shock:
Pozdrawiam
Jarosław
Jarosław