Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 AVANT] silnik wymienić czy remontować? odświeżony

Silniki benzynowe
dms13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:36
Lokalizacja: Mrągowo

[A6 C5 2.8 AVANT] silnik wymienić czy remontować? odświeżony

Post autor: dms13 » 16 kwie 2010, 21:45

Witam

Zwracam się do was użytkowników tego forum z pytaniem jak w temacie. Problem jest następujący autko zaczęło brać olej. Bierze tak koło 1 l na 1000 km, czyli normy wszelkie przekroczone. To, że bierze to bym jeszcze przeżył, tylko ta łuna dymu z wydechu tego nie mogę ścierpieć. Najgorzej jest jak jadę np z górki na biegu ale bez wciśniętego pedału gazu i potem zaczynam go lekko podkreślam lekko przyciskać a tu w lusterku siwo. Tak do 2 tys obrotów jest wszystko w normę powyżej już nie. Przekopałem forum i naczytałem się. Teraz mam olej castrol 10w/40. Silniczek chodzi cichutko i równo, pali na dotyk moc jest tylko ten dym. I teraz podpowiedzcie co z fantem zrobić. Kupić inny silnik ale kto da mi gwarancję, że nie będzie taki sam stan jak mojego ( może ze macie zaufanych dostawców to poproszę o namiary) albo remontować, koszty nie mam pojęcia jakie mogą być, ale jak zrobię dobrze to będę śmigał i wiedział co mam pod maską. Jutro sczytam błędy jeśli jakieś są, ale chyba nie mam co się łudzić, że ewentualne ich usunięcie spowoduje przestanie brania oleju. Wszystkie wskazówki mile widziane. Mechanik mówi, że głowice zwalać i oglądać a potem wymieniać ale jakie tego koszta mogą być ??

Czekam na wasze propozycje jak się do tego zabrać, żeby być zadowolonym potem z wybranej drogi.

Może jakieś namiary do dobrego speca od AUDI w woj warmińsko-mazurskim.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 cze 2010, 22:44 przez dms13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 16 kwie 2010, 23:37

Też uważam że lepiej naprawić- przynajmniej wiesz co masz. Ja w poprzedim samochodzie naprawiałem automata tiptronic zapłaciłem 3 tyś ale jazda fantastyczna i zero problemów. Za używke skrzynie wołali 2 tyś wiec dużej róznicy nie było. Jakbyś się decydował na używany silnik to z tym że samochód sprzedajesz bo inaczej sie nie opłaca.

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 17 kwie 2010, 14:50

witam. po pierwsze nie wiesz co naprawiać :!: sprawdz pierwsze ciśnienie na cylindrach będzie wiadomo czy są "jeszcze pierścienie". jak będzie ciśnienie to można podejrzewać uszczelniacze -niektórzy twierdzą że da się wymienić bez zdejmowania głowic :?: trzeba zacząć od najprostszych rzeczy.pozdro
tylko quatrro !!!

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 17 kwie 2010, 19:59

Witam na 99% masz do wymiany uszczelniacze zaworowe bo latając na gazie szybko się je zabija.Wymiana uszczelniaczy na silniku bez zdejmowania głowicy jest możliwa aczkolwiek ciężka ze względu na sprzęt który jest do tego potrzebny tzn. trzeba przez wkręcony w otwór na świece specjalną końcówką podać ciśnienie około 6bar żeby zawory nie powpadały do środka i dopiero wymieniać robota żmudna i nie warto.Lepiej było by zwalić głowice i zobaczyć co się tam dzieje po docierać zawory oczyścić komorę z nagaru itd.Ale najpierw zmierz ciśnienie w cylindrach i zrób próbę olejową to na 100% będziesz wiedział co jest do roboty czy uszczelniacze czy pierścienie.

Pozdrawiam
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

dms13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:36
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: dms13 » 17 kwie 2010, 21:39

No tak jak radzicie i jak myślałem najlepiej rozebrać i naprawić, żeby być zadowolonym. Na razie jestem w fazie testów, zanim w tygodniu pomierzę te ciśnienie. I wiecie co jest ciekawego, kiedy się autem śmiga po mieście i temperatura oleju jest na pierwszej kresce po 60 stopniach to kurde z wydechu nie śmierdzi i nie dymi. Jak wyjadę w trasę i kawałek przejadę, tak że temperatura jest już na drugiej kresce to wtedy zaczynają się znowu cyrki. Dziś patrzyłem błędy i mam tylko, że

16538- sonda lambda (przed katalizatorem od strony kierowcy)-sonda lambda uszkodzona lub okablowanie sondy

16518- sonda lambda (przed katalizatorem po stronie pasażera)- sonda uszkodzona lub okablowanie sondy

Wykasowałem błędy i jutro sprawdzę, czy znowu się pojawią. Jeśli sony nie śmigają poprawnie to może sprawiać, że skład mieszanki jest niewłaściwy, ale chyba co do brania oleju to to nie ma nic wspólnego ??

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 18 kwie 2010, 08:18

santo to samo miaałem powiedziec.w mojej 80avant to przerabiałem.yhyhhyh.dobry temat to jest. <ok> <piwo>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 18 kwie 2010, 08:36

No a przy okazji zdjęcia głowic można przy nich trochę podłubać co by lepiej się furka odpychała. <ok>
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

dms13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:36
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: dms13 » 18 kwie 2010, 14:35

Nie no tak można podłubać jak się człowiek zna, a ja nie za bardzo a mechanik hehe naprawić i oddać no i skasować. Katów brak tzn tylko puszki są. Co do brania oleju to autko mam rok a te branie zaczęło się po zimie. D tamtego czasu wsio było w jak najlepszym porządku. Dziś ponownie sprawdziłem błędy i dalej są te co były dotyczące sondy po lewej i prawej stronie. A powiedzcie czy przepływka jeśli byłaby uszkodzona mimo, że błędów nie pokazuje to mogłoby to w jakiś sposób oddziaływać na sondy i powodować wyrzucanie tych błędów związanych z sondami??

No i czemu jak olej gorący to go bierze jak zimny to jest w normie tzn z wydechu nie czuć nim i nie ubywa go??

Może olej zmienić na czym jeździł poprzedik nie wiem ja mam teraz castrol 10w/40 co wy na to??

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 18 kwie 2010, 15:01

dms13 pisze:czemu jak olej gorący to go bierze jak zimny to jest w normie
Zimny olej jest gęstrzy.

dms13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:36
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: dms13 » 19 kwie 2010, 08:10

Hmm

To, może pada uszczelka pod głowicą?? Np pada uszczelka między kanałem olejowym a komorą spalania i podczas kiedy depnę to zasysa olej i stąd te całe zamieszanie??

Zastanawiam się czy sobie tak nie podeptać potem zatrzymać autko i wykręcić świece i zobaczyć, jeśli jeden cylinder chwytałby olej to po wyglądzie świecy poznam gdzie tkwi diabeł??

co wy na taki sposób diagnozy. Z mechanikiem będę mierzył ciśnienie w środę, wiec do tego czasu mogę posprawdzać co nieco??

Jakieś sugestie?? Pomysły ??

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 19 kwie 2010, 10:28

Zastanawiam się czy sobie tak nie podeptać
Katowanie silnika w takim stanie to nienajlepszy pomysł.

dms13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:36
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: dms13 » 19 kwie 2010, 20:55

No tak wiem, że męczenie bez sensu silnika w tym stanie to nic dobrego. Dziś patrzyłem na odpowietrzenie komory i ezektor i wszystko też w idealnym wzorowym stanie zero mazi przepustowość 100% więc i ten trop do niczego nie doprowadził. Zastanawiam się co jeszcze mogę sprawdzić sam zanim zaczniemy mierzyć ciśnienie w cylindrach.

[ Dodano: 2010-04-24, 14:18 ]
Witam ponownie

Jestem po sprawdzeniu ciśnienia i mam średnio 13,8 na cylinder. Czy to dobrze czy źle to już się wypowiedzcie. Najmniej na cylindrze było 13,5 najwięcej 14. ÂŚwiece czarne więc widać, że olej ładnie się spala w komorze cylindra. Diagnoza mechanika poszły uszczelniacze zaworowe. Nikt tu w okolicach nie wymienia ich bez ściągania głowicy, więc zostaje mi tylko zwalenie głowic i kompleksowa naprawa ich plus ewentualnie pierścienie.
Może znacie kogoś z warmińsko mazurskiego co by ogarnął temat i żebym nie musiał auta ze stresem zostawić w tym warsztacie.

Pozdrawiam

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 04 maja 2010, 23:54

Polecam ciechana wal na pw.

dms13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:36
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: dms13 » 01 cze 2010, 22:59

Witam

Miałem naprawiać silnik, ale nie dawało mi spokoju, że tak nagle mi autko zaczęło pić olej. No więc zabrałem się za przeglądanie autka, wymieniłem ezektor, sprawdzałem odkręcając korek od wlewu oleju i robiłem test z kartka i wszystko wskazuje, że jest oki. Ciśnienei też w cylindrach oki po prostu wszytko poprawnie. No więc zmieniłem trochę styl jazdy. W chwilach kiedy podczas jazdy wcześniej zdejmowałem nogę z gazu teraz zamieniłem to na wrzucenie autka na luz, Czyli np jadę w trasie z górki to na luzik autko zamiast tylko zdjęcia nogi z gazu. I tu szok po zrobieniu 1000 km ubyło i tu uwaga 1/4 tego co ubywało wcześniej. Tak szedł 1 litr oleju na 1000 teraz przy tej specyfice jazdy jest 0,25 litra na 1000. Różnica wielka, dymu z rurek brak. Myślę, że pies jest pogrzebany gdzieś w odpowietrzeniach głowić albo bloku. Mam schematy i będę wszystko rozbierał czyścił itd. Ezektor nowy więc mu odpuszczę, ale jest jeszcze taka beczułka poniżej ezektora zaznaczona na czerwono na zdjęciu od czego to i czy ma to jakąś ukrytą funkcję tzn że przepuszcza w jedną stronę albo coś podobnego

Obrazek

No i pytanie do Was klubowicze czemu tak mogło drastycznie zmienić się branie oleju.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 02 cze 2010, 01:21

kolego widze ze juz silnik wyciagnels,a czy nie miales jakichs wyciekow bo np.jesli byla zatkane odpowietrzenie skrzyni korbowej to moglo powypuchac uszczelki i simeringi i w tedy ubywa bardzo dyzo oleju poprzez wycieki,przyczyn moze byc jeszcze kilka.Napisz kiedy sie tak zaczelo dziac dokladnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja