[A6 C5] V6 3.0 - czy to uszczelka pod głowicą?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
[A6 C5] V6 3.0 - czy to uszczelka pod głowicą?
Witajcie, jakiś czas temu (miesiąc) zauważyłem że po odpaleniu porannym pojawiała się śmierdząca chmurka dymu szarego, silnik lekko przerywał - trwało to może ze 2-3 sek. potem wszystko się uspokajało i było ok (i tak za każdym odpaleniem). Od paru dni jednak po porannym zapaleniu za mną chmura białego dymu, najpierw lewa strona wydech, za moment dołącza prawa strona i tak sobie kopci jak parowóz przez ok. 30 sek. W międzyczasie zaglądnąłem do zbiorniczka płynu - ubytek
Po przeszukaniu forum i poczytaniu setki tematów moja diagnoza - UPG. Tylko mam parę wątpliwości:
1. Nie ma białej mazi ani na korku ani na bagnecie.
2. Jak sprawdzić która to uszczelka? Czy to od razu wymienia się obie?
3. Czy przy wymianie UPG niedaleko już do wymiany rozrządu (w sensie jak już to rozebrane czy dobrze byłoby wymienić rozrząd za jednym razem)? Obecnie mam 216 tys. rozrząd wypada przy 240 tys.
4. Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Bielska Białej, ÂŻywca który zrobiłby dobrze taka robotę bo sam się za to nie wezmę
W załączeniu fotka z rana hehehe
Po przeszukaniu forum i poczytaniu setki tematów moja diagnoza - UPG. Tylko mam parę wątpliwości:
1. Nie ma białej mazi ani na korku ani na bagnecie.
2. Jak sprawdzić która to uszczelka? Czy to od razu wymienia się obie?
3. Czy przy wymianie UPG niedaleko już do wymiany rozrządu (w sensie jak już to rozebrane czy dobrze byłoby wymienić rozrząd za jednym razem)? Obecnie mam 216 tys. rozrząd wypada przy 240 tys.
4. Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Bielska Białej, ÂŻywca który zrobiłby dobrze taka robotę bo sam się za to nie wezmę
W załączeniu fotka z rana hehehe
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
jeżeli masz przejście z kanału wodnego do cylindra a do kanału olejowego nie, to mazi pewnie długo nie będzie.tomciar pisze:1. Nie ma białej mazi ani na korku ani na bagnecie.
Pomiar ciśnienia sprężania, może jeszcze coś ale na szybko to nie będę wymyslał. czy wymieniać obie ? Moim zdaniem tylko uszkodzoną.tomciar pisze:2. Jak sprawdzić która to uszczelka? Czy to od razu wymienia się obie?
Do wymiany uszczelki i tak trzeba rozpinać rozrząd. Nie załozysz raczej ponownie paska o takim przebiegu ? Poza tym, gdy wymienisz teraz to masz jakby za jedną robotą (koszty). Moim zdaniem wymieniać teraz.tomciar pisze:3. Czy przy wymianie UPG niedaleko już do wymiany rozrządu (w sensie jak już to rozebrane czy dobrze byłoby wymienić rozrząd za jednym razem)? Obecnie mam 216 tys. rozrząd wypada przy 240 tys.
Upewnij się co do diagnozy. Jest jakaś metoda sprawdzania płynu chlodniczego na obecność spalin. Jeżeli ubytek płynu jest z powodu zasysania do cylindra to przy sprężaniu musi iść w drugą stronę, czyli spaliny do układu chłodzenia. Wiąże się to też z twardnieniem węży układu chłodzenia.
Co do warsztatu to niestety nie pomogę, nie mój rejon
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Dzięki za odzew. Węże sprawdzę. Od dłuższego czasu zastanawiałem się dlaczego płyn chłodzący jest koloru brązowego (po prostu syf) - być może to te przedostające się spaliny.RomanS pisze:Upewnij się co do diagnozy. Jest jakaś metoda sprawdzania płynu chlodniczego na obecność spalin. Jeżeli ubytek płynu jest z powodu zasysania do cylindra to przy sprężaniu musi iść w drugą stronę, czyli spaliny do układu chłodzenia. Wiąże się to też z twardnieniem węży układu chłodzenia.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A może to olej ? Sprawdź w zbiorniczku czy to tylko zmiana koloru płynu czy też moze jakieś tłuste, maziste, oleiste cząstki ?tomciar pisze:Od dłuższego czasu zastanawiałem się dlaczego płyn chłodzący jest koloru brązowego (po prostu syf) - być może to te przedostające się spaliny.
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Takiego czegoś nie mam, ale zastanawia mnie teraz fakt dymienia z obydwu rur, gdyby była walnięta uszczelka to chyba jedna, w takim razie dlaczego dymią dwa wydechy?RomanS pisze:A może to olej ? Sprawdź w zbiorniczku czy to tylko zmiana koloru płynu czy też moze jakieś tłuste, maziste, oleiste cząstki ?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tego, co napisze nie jestem całkowicie pewny (nie mam Quattro, więc piszę "z pamięci"), ale czy środkowa część układu wydechowego nie jest wspólna ?tomciar pisze:zastanawia mnie teraz fakt dymienia z obydwu rur, gdyby była walnięta uszczelka to chyba jedna, w takim razie dlaczego dymią dwa wydechy?
ÂŁatwo sprawdzisz zaglądając pod auto
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Hehe wlazłem, środkowy tłumik jest wspólny - czyli wg objawów uszczelka pod głowicą strona lewa. W sobotę jeszcze wjeżdżam na serwis do gościa który ma urządzenie badające obecność dwutlenku węgla - tym badają czy w zbiorniku wyrównawczym pojawiają się spaliny.RomanS pisze:ÂŁatwo sprawdzisz zaglądając pod auto
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Odpalam rano, jest bielusieńko hehe nic nie widać, zdjęcie było robione po paru sekundach zanim wyciągnąłem telefon i odpaliłem aparat, po ok 3o sek. przestaje dymić na biało i do końca dnia jest ok. Nie mam LPG, objawy wskazują ewidentnie na uszczelkę po lewej stronie bo najpierw kopci lewa strona a po chwili dołącza prawa strona. Poza tym ten dym śmierdzi, jak już się rozgrzeje to można wąchać spaliny i nic nie czuć.Camel- pisze:Hmm rzeczywiście dość mocno kopcą Ci te wydechy... Jak dobrze zrozumiałem to po jakimś czasie Ci się to uspokaja? LPG masz?
Jakby się komuś chciało obejrzeć załączam filmik z porannego odpalania -->
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To co napisałes to oczywiście prawda, ale mozna tez na to spojrzec inaczej : jesli faktycznie bedzie uszczelka to sie ciesz, ze tylko uszczelka...tomciar pisze:Dzisiaj byłem jeszcze na diagnozie - badałem czy w zbiorniczku wyrównawczym jest CO2 - jest :evil: . Wychodzi na to że 100% walnięta uszczelka, we wtorek jestem umówiony na wymianę uszczelki + przy okazji wymieniam rozrząd, ładnie mnie szarpnie <beczy2>
Części samochodowe online - Motostacja pl
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
ciekawe zjawisko... to musi chyba byc bardzo maly przeciek, bo gdy metalowe części się rozgrzewają (głowica/tłoki) to robi się ciaśniej i płyn już się nie przedostaje więc i dym znika.tomciar pisze:Jakby się komuś chciało obejrzeć załączam filmik z porannego odpalania -->
RomanS, zgadzam się, mogło byc gorzej...
Czekamy na happy end!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga