Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] V6 3.0 - czy to uszczelka pod głowicą?

Silniki benzynowe
tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

[A6 C5] V6 3.0 - czy to uszczelka pod głowicą?

Post autor: tomciar » 07 kwie 2010, 09:22

Witajcie, jakiś czas temu (miesiąc) zauważyłem że po odpaleniu porannym pojawiała się śmierdząca chmurka dymu szarego, silnik lekko przerywał - trwało to może ze 2-3 sek. potem wszystko się uspokajało i było ok (i tak za każdym odpaleniem). Od paru dni jednak po porannym zapaleniu za mną chmura białego dymu, najpierw lewa strona wydech, za moment dołącza prawa strona i tak sobie kopci jak parowóz przez ok. 30 sek. W międzyczasie zaglądnąłem do zbiorniczka płynu - ubytek :-(
Po przeszukaniu forum i poczytaniu setki tematów moja diagnoza - UPG. Tylko mam parę wątpliwości:

1. Nie ma białej mazi ani na korku ani na bagnecie.
2. Jak sprawdzić która to uszczelka? Czy to od razu wymienia się obie?
3. Czy przy wymianie UPG niedaleko już do wymiany rozrządu (w sensie jak już to rozebrane czy dobrze byłoby wymienić rozrząd za jednym razem)? Obecnie mam 216 tys. rozrząd wypada przy 240 tys.
4. Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach Bielska Białej, ÂŻywca który zrobiłby dobrze taka robotę bo sam się za to nie wezmę :-(

W załączeniu fotka z rana hehehe

Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2010, 13:55

tomciar pisze:1. Nie ma białej mazi ani na korku ani na bagnecie.
jeżeli masz przejście z kanału wodnego do cylindra a do kanału olejowego nie, to mazi pewnie długo nie będzie.
tomciar pisze:2. Jak sprawdzić która to uszczelka? Czy to od razu wymienia się obie?
Pomiar ciśnienia sprężania, może jeszcze coś ale na szybko to nie będę wymyslał. czy wymieniać obie ? Moim zdaniem tylko uszkodzoną.
tomciar pisze:3. Czy przy wymianie UPG niedaleko już do wymiany rozrządu (w sensie jak już to rozebrane czy dobrze byłoby wymienić rozrząd za jednym razem)? Obecnie mam 216 tys. rozrząd wypada przy 240 tys.
Do wymiany uszczelki i tak trzeba rozpinać rozrząd. Nie załozysz raczej ponownie paska o takim przebiegu ? Poza tym, gdy wymienisz teraz to masz jakby za jedną robotą ;-) (koszty). Moim zdaniem wymieniać teraz.

Upewnij się co do diagnozy. Jest jakaś metoda sprawdzania płynu chlodniczego na obecność spalin. Jeżeli ubytek płynu jest z powodu zasysania do cylindra to przy sprężaniu musi iść w drugą stronę, czyli spaliny do układu chłodzenia. Wiąże się to też z twardnieniem węży układu chłodzenia.

Co do warsztatu to niestety nie pomogę, nie mój rejon ;-)
Części samochodowe online - Motostacja pl

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 07 kwie 2010, 14:10

RomanS pisze:Upewnij się co do diagnozy. Jest jakaś metoda sprawdzania płynu chlodniczego na obecność spalin. Jeżeli ubytek płynu jest z powodu zasysania do cylindra to przy sprężaniu musi iść w drugą stronę, czyli spaliny do układu chłodzenia. Wiąże się to też z twardnieniem węży układu chłodzenia.
Dzięki za odzew. Węże sprawdzę. Od dłuższego czasu zastanawiałem się dlaczego płyn chłodzący jest koloru brązowego (po prostu syf) - być może to te przedostające się spaliny.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2010, 14:21

tomciar pisze:Od dłuższego czasu zastanawiałem się dlaczego płyn chłodzący jest koloru brązowego (po prostu syf) - być może to te przedostające się spaliny.
A może to olej ? Sprawdź w zbiorniczku czy to tylko zmiana koloru płynu czy też moze jakieś tłuste, maziste, oleiste cząstki ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 07 kwie 2010, 15:41

RomanS pisze:A może to olej ? Sprawdź w zbiorniczku czy to tylko zmiana koloru płynu czy też moze jakieś tłuste, maziste, oleiste cząstki ?
Takiego czegoś nie mam, ale zastanawia mnie teraz fakt dymienia z obydwu rur, gdyby była walnięta uszczelka to chyba jedna, w takim razie dlaczego dymią dwa wydechy?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2010, 17:40

tomciar pisze:zastanawia mnie teraz fakt dymienia z obydwu rur, gdyby była walnięta uszczelka to chyba jedna, w takim razie dlaczego dymią dwa wydechy?
Tego, co napisze nie jestem całkowicie pewny (nie mam Quattro, więc piszę "z pamięci"), ale czy środkowa część układu wydechowego nie jest wspólna ?

ÂŁatwo sprawdzisz zaglądając pod auto ;-)
Części samochodowe online - Motostacja pl

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 07 kwie 2010, 18:44

RomanS pisze:ÂŁatwo sprawdzisz zaglądając pod auto ;-)
Hehe wlazłem, środkowy tłumik jest wspólny - czyli wg objawów uszczelka pod głowicą strona lewa. W sobotę jeszcze wjeżdżam na serwis do gościa który ma urządzenie badające obecność dwutlenku węgla - tym badają czy w zbiorniku wyrównawczym pojawiają się spaliny.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2010, 19:31

tomciar, jak coś będzie nowego to daj znać <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 07 kwie 2010, 19:54

Hmm rzeczywiście dość mocno kopcą Ci te wydechy... Jak dobrze zrozumiałem to po jakimś czasie Ci się to uspokaja? LPG masz?

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 07 kwie 2010, 20:52

Camel- pisze:Hmm rzeczywiście dość mocno kopcą Ci te wydechy... Jak dobrze zrozumiałem to po jakimś czasie Ci się to uspokaja? LPG masz?
Odpalam rano, jest bielusieńko hehe nic nie widać, zdjęcie było robione po paru sekundach zanim wyciągnąłem telefon i odpaliłem aparat, po ok 3o sek. przestaje dymić na biało i do końca dnia jest ok. Nie mam LPG, objawy wskazują ewidentnie na uszczelkę po lewej stronie bo najpierw kopci lewa strona a po chwili dołącza prawa strona. Poza tym ten dym śmierdzi, jak już się rozgrzeje to można wąchać spaliny i nic nie czuć.

Jakby się komuś chciało obejrzeć załączam filmik z porannego odpalania -->

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 10 kwie 2010, 13:27

No rzeczywiście wyglada jak delikatnie uwalona uszczelka :-(

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 10 kwie 2010, 17:37

Dzisiaj byłem jeszcze na diagnozie - badałem czy w zbiorniczku wyrównawczym jest CO2 - jest :evil: . Wychodzi na to że 100% walnięta uszczelka, we wtorek jestem umówiony na wymianę uszczelki + przy okazji wymieniam rozrząd, ładnie mnie szarpnie <beczy2>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 kwie 2010, 17:52

tomciar pisze:Dzisiaj byłem jeszcze na diagnozie - badałem czy w zbiorniczku wyrównawczym jest CO2 - jest :evil: . Wychodzi na to że 100% walnięta uszczelka, we wtorek jestem umówiony na wymianę uszczelki + przy okazji wymieniam rozrząd, ładnie mnie szarpnie <beczy2>
To co napisałes to oczywiście prawda, ale mozna tez na to spojrzec inaczej : jesli faktycznie bedzie uszczelka to sie ciesz, ze tylko uszczelka... ;-)
Części samochodowe online - Motostacja pl

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 10 kwie 2010, 18:05

RomanS pisze: To co napisałes to oczywiście prawda, ale mozna tez na to spojrzec inaczej : jesli faktycznie bedzie uszczelka to sie ciesz, ze tylko uszczelka... ;-)
Tego jeszcze nie wiem, bo może być też głowica :lol: Dam znać jak się zakończy temat.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 13 kwie 2010, 19:14

tomciar pisze:Jakby się komuś chciało obejrzeć załączam filmik z porannego odpalania -->
ciekawe zjawisko... to musi chyba byc bardzo maly przeciek, bo gdy metalowe części się rozgrzewają (głowica/tłoki) to robi się ciaśniej i płyn już się nie przedostaje więc i dym znika.

RomanS, zgadzam się, mogło byc gorzej...

Czekamy na happy end! ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga