Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8Q]esp i abs, dziwne dzialanie podczas proby jazdy

Elektryka
ODPOWIEDZ
_Marek_

[A6 C5 2.8Q]esp i abs, dziwne dzialanie podczas proby jazdy

Post autor: _Marek_ » 03 kwie 2010, 15:12

witam,
mam dosc dziwny problem, ktory bardzo mnie martwi.
zmienilem z tylu caly wozek wraz z dyferem, w piastach, ktore mialem na aucie byly przykrecane czujniki abs z tylu, a w piastach, ktore zamontowalem byly wkladane.
wiec te przykrecane wlozylem do piast, gdzie tylko sie je wkladalo bez przykrecania(otwor pasuje). i tylko jedna poloske przelozylem, a jedna zostawilem swoja.
gdy jade baaardzo powoli wszystko jest niby ok, ale jak dodam troche gazu tak do chociazby 20-30km/h(i wzwyz) i na suchej nawierzchni tak jakby kontrola trakcji blokowala kola(dzwiek jakby co chwile nastepowalo wiele drobnych hamowan kola i czuc wibracje budy) - kontrolka sie nie swieci dopiero jak sie chce szybciej jechac to ona mruga(tak jakbym byl na sniegu i gwaltownie chcial ruszyc). oczywiscie jak sie da gaz w podloge to kontrola trakcji to blokuje i nie ma reakcji auta na gaz. gdy wylacze esp, zmniejsza sie to zjawisko, mozna samochodem normalnie sie rozpedzic, ale wciaz odczuwalne jest dzialanie esp co jakis czas z mniejsza sila. a gdy rozpedzony zaczne hamowac do zera zapala sie na stale kontrolka esp, abs i po srodku na polfisie pojawia sie czerwona kontrolka (O) i sygnal dzwiekowy. kontrolka bez wykrzyknika.
sprawdzalem na 2 kompletach kol, jest to samo zjawisko. po zgaszeniu i odpaleniu kontrolki nie znikaja.
mialem nieprzyjemna okazje wyrznac porzadnie przednia osia w kraweznik.
pod kompa podlacze dopiero po weekendzie, ale za wczasu chce sie przygotowac na ew. mozliwosci.
czy to problem w przednim moscie(dostal po dupie), czy to wina innych czujnikow abs z tylu(sa krotsze), czy to wina 2 roznych polosiek-koronek na przegubach(caly wozek byl z samochodu o tej samej pojemnosci, tylko rok starszy).
jakies wskazowki, porady?
z gory dziekuje

edit: i nie wiem czy to ma znaczenie, ale czujniki abs z tylu zostaly wlozone obrocone, tj. jak wczesniej kabelek od nich wychodzil w dol, tak teraz wychodzi w gore (obrocilem je o 180st) bo inaczej nie weszlyby na cala swoja dlugosc.

swoja droga problem na tyle zlozony, ze nie wiem czy to umiescic w dziale uklad napedowy, uklad hamulcowy czy elektryka.

ps. rozpedzilem sie zapominajac o podstawach na tym forum i dostalem tytul lenia <ok>

Awatar użytkownika
miquel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 27 sty 2010, 14:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miquel » 04 kwie 2010, 12:18

cześć,
ja mam podobny problem tylko na nieco mniejszą skalę (to co opisujesz tylko delikatniej) po tym jak wymieniłem przeguby.
chwilowa poprawa nastąpiła po wymianie koronek na te ze starych przegubów i lekkie przeczyszczenie czujników abs (nie mogłem ich wymontować do czyszczenia bo się zapiekły, więc zostały zaledwie przedmuchane).
po jakimś czasie problem jednak powrócił - przy dynamicznym przyspieszaniu przy prędkości najpierw ok. 50 km/h, a także przy ok. 100 km/h załącza się esp i przyhamowuje pojazd.
również jestem ciekaw gdzie ostatecznie leży problem. po świętach wymieniam tarcze hamulcowe więc wtedy będę znowu badał temat.
pozdrawiam!

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 04 kwie 2010, 12:27

miquel,
to juz jakis trop mam, ale czy masz to samo, ze przy takim lepszym hamowaniu zapala sie esp, abs i kontrolka po srodku i nie gasnie?

u ciebie przy 2 predkosciach to jest, a u mnie juz po przekroczeniu nie wiem, 20km/h esp blokuje caly czas kola i autem nie da sie rozpedzic.

Awatar użytkownika
miquel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 27 sty 2010, 14:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miquel » 04 kwie 2010, 15:40

u mnie pojawia się to tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu i to w okolicach tych dwóch prędkości o których napisałem - i to też przy dynamicznym przyspieszaniu - jak przyspieszam łagodnie to wszystko jest okej. spróbuj sprawdzić z których czujników abs pojawiają Ci się sygnały i będziesz wiedział mniej więcej gdzie jest przyczyna.

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 07 kwie 2010, 19:06

olo_gsm pisze:Ja obstawiam że koronka ma inną liczbę zębów i wyrzuca inną prędkość niż pozostałe koła i stąd problem.
niestety to chyba nie bedzie to gdyz sprawdzilem przed godzina dwie poloski, ktore mi zostaly(jedna moja i druga z dawcy) i obie te poloski maja taka sama liczbe zebow na koronce, tj. 45 zebow. do tego odstepy miedzy zebami sa te same i szerokosc zebow rowniez ta sama. niestety vagiem nie sprawdzilem bo ten mi odmowil posluszenstwa.
a moze byc tak, ze czujniki nie weszly na odpowiednia glebokosc w piaste i zle odczytuje sygnal?

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 23 kwie 2010, 22:35

ostatecznie kupilem oryginalne, uzywane czujniki z passata. dzialaja jak nalezy, takze problem nastreczajacy niepokojace problemy zostal rozwiazany przez glupie czujniki, ktore jako ciekawostka w aso kosztuja 650pln/szt.

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 25 kwie 2010, 23:21

olo_gsm pisze:A6 na częściach od passata....
na szczescie na czujnikach logo audi wiec jednak tak zle nie jest <ok>

olo dzieki za naprowadzenie na tylne koronki/czujniki, gdyby nie info o tym pomiarze obrotow kol vagiem to dlugo szukalbym problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja