[a6 2.8 Q Avant] Zanikające czasy wtrysków
[a6 2.8 Q Avant] Zanikające czasy wtrysków
Witam wsyzstkich. Jestem średnio szczęsliwym posiadaczem auta z instalacją Stag 300 Plus, reduktor KME Silver, wtryski Magic Jet. W sumie śmiga w trasie dość nieźle. Problem jest na wolnych obrotach. Otóż obserwuję na 1 oraz 3 cylindrze losowo zanikające czasy wtrysków (równocześnie gazowe i benzynowe). Czasy wahają się standardowo na biegu jałowym ok 3ms, podczas pracy spadają do 0.8 - 0 ms po czym w ułamku sekundy wracają do prawidłowych wartości by za chwilę znów zaniknąć. Autem wtedy szarpie, zaczyna to przypominać pracę silnika diesla. Co ciekawe, podejrzewałem sterownik ECU lecz gdy silnik pracuje tylko na benzynie wszystko jest w porządku, czasy trzymają stałą wartość i silnik pracuje równiutko, w momencie przełączenia na gaz zaczyna się karuzela. Dodam że świece i kable WN są nowe (NGK). Co mam sprawdzić kable przewody komputer STAG? Niechlujny gazownik rzucił go we wnękę obok akumulatora na podszybiu tam gdzie jest filtr przeciwpyłkowy i tem komputerek latał sobie beztrosko po tej komorze na samych kablach :evil: . Pozdrawiam.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
- Lokalizacja: niedrzwica duża
witaj
proponuje przemyć grzebień sterownika gazowego preparatem do czyszczenia styków, i podoginać gniazda w kostce... jeśli sterownik luźno latał mogły ulec uszkodzeniu złącza przy kostce... najprościej byłoby podmiemnic kompa gazowego w celu wyeliminowania usterki w samym sterowniku jeśli nie sterownik to wiązka.. sprawdź jak sa wpięte wtryski benzynowe.... porządny montazysta lutuje... partacze wpinają na kostki... tam też coś mogło sie poluzować....
proponuje przemyć grzebień sterownika gazowego preparatem do czyszczenia styków, i podoginać gniazda w kostce... jeśli sterownik luźno latał mogły ulec uszkodzeniu złącza przy kostce... najprościej byłoby podmiemnic kompa gazowego w celu wyeliminowania usterki w samym sterowniku jeśli nie sterownik to wiązka.. sprawdź jak sa wpięte wtryski benzynowe.... porządny montazysta lutuje... partacze wpinają na kostki... tam też coś mogło sie poluzować....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
- Lokalizacja: niedrzwica duża
myśle że to nie jest to...skracało by czasy na jednej stronie alnie na 2 cyl kontlolę nad składem mieszanki ma sonda lambda a ona mierzy 3 cyl w przypadku V6Camel- pisze:Hmm, może komputerowi benzynowemu nie podoba się zbyt bogata mieszanka na 1 i 3 cylindrze i po prostu je wyłącza. Sprawdziłbym średnicę dysz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
- Lokalizacja: niedrzwica duża
tak może sie stać jeśli sonda nie może zbić składu mieszanki wtedy całkiem odcina na jakiś czas jeden cylinder po stronie którą kontroluje jeśli było by jak mówisz widać byłoby że czasy na jednej stronie są różnią się znacznie od drugiej i nie zanikały by na ułamki sekund tylko na dłużejCamel- pisze:Niby w Mercedesie też tak jest (mowa o V6 M112) a potrafiło odciąć jeden cylinder w przypadku doboru nierównych dysz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Podłącz vaga i odpal bloki pomiarowe. Po obserwuj jakie czasy pokazuje wtedy vag,powinien być blok 020 trzecia kratka. Obserwuj korekty krótkie na tej stronie i powinien to być blok 033, tam są kratki z procentami i napięciem w voltach z sond. Pierwsza kratka procentowa powinna pokazywać lewą stronę, druga kratka procentowa prawą stronę. Jeśli wtryski na prawdę nie dostają sygnału to powinno się robić ubogo i w porównaniu do benzyny vag pokaże dłuższe czasy a korekty powinny być dużo większe od zera, do +/-5% korekty są dobre, 0% idealne.
Dla sprawdzenia zamieniłbym stronami listwy magic jetów i sprawdził czy jest tak samo.
Komputer w C5 ładnie mieści się w środku auta pod kierownicą zaraz za tablicą z bezpiecznikami, wtedy dostęp do złącza diagnostycznego przez klapkę do bezpieczników a okablowanie otworem na podszybiu gdzie znajduje się ECU i dalej pod maskę.
Komputer gazu jest wtedy bezpieczny i suchy.
Dla sprawdzenia zamieniłbym stronami listwy magic jetów i sprawdził czy jest tak samo.
Komputer w C5 ładnie mieści się w środku auta pod kierownicą zaraz za tablicą z bezpiecznikami, wtedy dostęp do złącza diagnostycznego przez klapkę do bezpieczników a okablowanie otworem na podszybiu gdzie znajduje się ECU i dalej pod maskę.
Komputer gazu jest wtedy bezpieczny i suchy.
Dzięki Fassi, jutro sprawdzę. Podasz mi jeszcze gdzie w VAG u sprawdzę działanie sond lambda i jakie powinny być wartości? Dodam że gazownik oczywiście nie wpinał po Staga sond lambda bo mu się nie chciało. Wesołych świąt wszystkim.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga