Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 3.0 TDI] długa praca na postoju

Silniki wysokoprężne
Koleś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 23 paź 2009, 09:25
Lokalizacja: Elbląg

[A6 3.0 TDI] długa praca na postoju

Post autor: Koleś » 28 mar 2010, 20:56

Witam,
mam pytanie dotyczące tego motoru. Otóż dziś sporo jeździłem i chciałem ochłodzić turbinę
przed wyłączeniem. Zostawiłem samochód włączony i całkiem o nim zapomniałem, chodził około 2.5 godz. Czy taka długa praca może być szkodliwa dla silnika który stoi w miejscu?
koleś

Koleś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 23 paź 2009, 09:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Koleś » 28 mar 2010, 21:26

Uspokoiłeś mnie. Mam ogrodzoną działkę więc obawa, że ktoś mógłby nim odjechać
była mniejsza niż, że coś może mu się stać. Na przyszłość raczej już nie zapomnę :-/

Dzięki za spokojną noc :lol:
koleś

Awatar użytkownika
Sebastian.B
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 kwie 2010, 23:30
Lokalizacja: Menton (FR)/Piła (PL)
Kontakt:

Post autor: Sebastian.B » 11 kwie 2010, 01:30

ZelvaBOi pisze: Fakt, ze sie nie zaleca dlugiej pracy na biegu jalowym - szczegolnie zimnego silnika.
A kolega w ogóle wie o czym mówi?
Jak to się nie zaleca? Oho i do tego zimnego?!
No panie to jak twój silnik będzie miał -18 stopni to co? Wsiądziesz do niego start i gaz w podłogę?

Kolego przy starcie silnika wysokoprężnego, no co ja gadam wszystkich silników, powinno się poczekać aż silnik osiągnie temp. co najmniej 25-35 stopni przed nadaniem obciążenia.
Taka akcja zapobiega gwałtownym naprężeniom cieplnym, które mogą spowodować pęknięcia. (No i znowu się powtarzam)

Ja się nie dziwię, że ludzie mają problemy z silnikami.
W razie watpliwości proponuję "Physics for Dummies", tak do poduchy.
Pozdro...

Zablokowany

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja