Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 2.5 TDi 163KM] Zimny ciężko odpala

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
piotreksc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2010, 10:23
Lokalizacja: Kraków

[A6 2.5 TDi 163KM] Zimny ciężko odpala

Post autor: piotreksc » 11 mar 2010, 10:38

Witam,
Mam audi A6 2003 rok 2.5 TDi 163 konie. problem pojawia się gdy chcę odpalić auto po dłuższym postoju (np po nocy). Mianowicie żeby silnik zastartował to muszę go pokręcić ok. 5 sek przy czym odgłos jest taki jakby co drugi "gar" chodził. Jak już auto odpali to po 2 sek wszystko się normuje i silnik pracuje idealnie. W czasie jazdy nie odczuwam żadnych zmian, żadnego szarpania czy nierównomiernej pracy.
Na ciepłym silniku nie ma problemu - auto odpala na dotyk.
Sprawa jest o tyle dziwna że stało się to z dnia na dzień. Auto ma 225 tys Km przebiegu, mam je od roku i w tym czasie nie wykonywałem żadnych napraw z układem paliwowym ani z rozrządem. (były tylko wymiany oleju filtrów itp.)
O ile to może mieć jakieś znaczenie to dzień wcześniej żona wyjeździła paliwo prawie do zera (wskazówka niemal się nie podnosiła) ale do stacji dojechałem normalnie (stacja ta co zawsze shell)
Zastanawiam się czy to może być któryś wtrysk - czy już nie "leje" - jeśli tak to czy wyjdzie to po podpięciu pod komputer? -
POMOCY

piotreksc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2010, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: piotreksc » 11 mar 2010, 11:06

kuna pisze:Witaj,
Obstawiam świece - prawdopodobnie kończa/skończyły swój żywot i domagaja sie wymiany.
Jeżeli dojechałeś na stacje o własnych siłach , to z układem paliwowym nic się nie mogło stac.
Pozdro, :-D

W sumie to ma sens ale przecież gdyby świece były spalone to na pewno wyświetlałoby sie to na komputerze pokładowym.

Awatar użytkownika
kameleon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 10 mar 2009, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kameleon » 11 mar 2010, 16:03

kuna pisze:Witaj,
Obstawiam świece - prawdopodobnie kończa/skończyły swój żywot i domagaja sie wymiany.
Jeżeli dojechałeś na stacje o własnych siłach , to z układem paliwowym nic się nie mogło stac.
Pozdro, :-D

Ja miałem dokładnie to samo, ciężko odpalał a jak już zaskoczył to na początku nie równo chodził i kopcił dość mocno. Podczas wymiany okazało się że 4 świece były spalone. Po wymianie wszystko wróciło do normy i teraz nie ma mrozu żeby nie zapalił.

pozdrawiam
Kameleon

piotreksc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2010, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: piotreksc » 11 mar 2010, 19:10

Właśnie skończyłem sprawdzać świece i okazało się że aż 5 jest spalonych !! :)
Jutro rano wymienię cały komplet a po nocy dam znać czy pomogło, ale myślę że na 90% będzie dobrze.

[ Dodano: 2010-03-11, 19:14 ]
kuna pisze:nic Ci się nie wyświetli :-P
jedyna metoda , to wykręcić świece i sprawdzic ich grzanie.
Oczywiście wymienisz cały komplet :mrgreen:
Miałeś rację! przy spalonej świecy nie wyświetla się żaden błąd na liczniku !
Zasugerowałem się moim starym merc. Sprinterem w którym tak jest

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 11 mar 2010, 19:15

kameleon pisze:Ja miałem dokładnie to samo, ciężko odpalał a jak już zaskoczył to na początku nie równo chodził i kopcił dość mocno.
U mnie (co prawda 1.9 TDI, ale podpnę się pod ten temat) dwie świece na cztery były spalone a po wymianie niewiele się poprawiło.
Odpala, ale przez chwilę chodzi nierówno i kopci.
Co może być przyczyną jeśli to nie świece ?

piotreksc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2010, 10:23
Lokalizacja: Kraków

wymiana pomogła

Post autor: piotreksc » 13 mar 2010, 17:21

wymiana świeczek pomogła!!
dzięki za rade!!!!!!!!!

Noris
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 2009, 15:41
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: Noris » 14 mar 2010, 14:21

ja miałem to samo wymieniłem 6 świec żarowych i nie pomogło nic. Okazało się że mam małą nieszczelność w ukł paliwowym koło filtra paliwa i paliwo spływało robiły się bąbelki i musiałem dłużej kręcic bo szło paliwo razem z powietrzem do pompy <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja