[A6 C4 2.0 16v ACE] Problem z odpalaniem
[A6 C4 2.0 16v ACE] Problem z odpalaniem
Witam, problem pojawia podczas pierwszego odpalania auta po ostygnięciu, tzn jeżeli rozgrzeje auto do normalnej temp. i za jakiś czas próbuję odpalić ( 0d 20 min do nawet 8 godzin) to mi dłużej kręci i jak już odpali to strasznie nierówno chodzi, przerywa, telepie, muszę ostrożnie go przygazować, i chodzi już normalnie.
albo rozdzielacz wtrysku ci pada
a wtryskiwacze mozna sprawdzic. wez 5 szklanek i wtryskiwacze wyjmij i powsadzaj do szklanek. jesli we wszystkich naleje ci podczas próby uruchomienia tyle samo benzyny to wtryskiwacze zostaw w spokoju. oczywiście pamietaj ze potrzebna ci druga osoba ktora bedzie krecila zapłonem , 5 szklanek takich samych... i próbować mozna. aczkolwiek jesli zauwazysz ze leci ciurkiem z któregoś z wtryskiwaczy to masz go padniętego
metoda prosta i pomocna, a jesli zle mowie to niech mnie ktos poprawi


metoda prosta i pomocna, a jesli zle mowie to niech mnie ktos poprawi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 254
- Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
- Lokalizacja: Puławy/Zbędowice
z tego co słyszałem to w taki sposób nie da rady sprawdzić tych wtrysków bo są mechaniczne i otwierają sie tylko pod ciśnieniem silnikaalbo rozdzielacz wtrysku ci padaa wtryskiwacze mozna sprawdzic. wez 5 szklanek i wtryskiwacze wyjmij i powsadzaj do szklanek. jesli we wszystkich naleje ci podczas próby uruchomienia tyle samo benzyny to wtryskiwacze zostaw w spokoju. oczywiście pamietaj ze potrzebna ci druga osoba ktora bedzie krecila zapłonem , 5 szklanek takich samych... i próbować mozna. aczkolwiek jesli zauwazysz ze leci ciurkiem z któregoś z wtryskiwaczy to masz go padniętego
metoda prosta i pomocna, a jesli zle mowie to niech mnie ktos poprawi

Do sprawdzenia czujnik temperatury paliwa i najprawdopodobniej regulacja skłądu mieszanki śrubką przy rozdzielaczu. Albo pourywane kabelki przy elektrozaworze lub wyrobiony potencjometr klapy spiętrzającej...
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
A gdzie ten czujnik się znajduje, pierwsze słysze o takim?k44761 pisze:czujnik temperatury paliwa
Dziś odbieram auto od mechanika, zobaczymy czy coś wymyślił :D
Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 12:40 przez drevnil, łącznie zmieniany 2 razy.
Niestety nic nie wymyślił, nie ma pojęcia co to może być.
Zamieszczam link do pliku audi z odpalania
http://w396.wrzuta.pl/audio/5jvKw2gDs4E/r_mic_100321
Dodam jeszcze że gdy wypinam wtyczkę od nastawnika ciśnienia to nie ma żadnej reakcji, obroty nie spadają ani nie rosną, natomiast rosną gdy odpinam od potencjometru przepływomierza, to wszystko oczywiście na rozgrzanym silniku. Niepokoi mnie ten dziwny dźwięk z silnika przy odpalaniu, pojawia się on nie zawsze, i tylko na gorącym bądź letnim. Na pomoc mechaników w mojej okolicy nie mam co liczyć, bezradnie ręce rozkładają, a chciałbym doprowadzić do porządku te auto. Dziś też zauważyłem że mam popękaną obudowę od czujnika spalania stukowego, czuć też paliwem spod korka oleju. Może w tym jest jakiś problem
Co do klapy przepływomierza, to jest ustawiona jakieś 2.3mm od górnej krawędzi, czyli poza tolerancją, czy mam ją przestawić, bo gdzieś czytałem że jeśli leży niżej to nic nie szkodzi, byle by tylko nie wyżej
Jest coraz gorzej, teraz w ogóle nie mogę odpalić auta jak trochę przestygnie, mogę kręcić do bólu i nawet się nie zająknie, jak postoi tak ze 2 godzinki to pali bez problemu. zauważyłem też że wtryski nie podają paliwa jak próbuje go odpalić
Zamieszczam link do pliku audi z odpalania
http://w396.wrzuta.pl/audio/5jvKw2gDs4E/r_mic_100321
Dodam jeszcze że gdy wypinam wtyczkę od nastawnika ciśnienia to nie ma żadnej reakcji, obroty nie spadają ani nie rosną, natomiast rosną gdy odpinam od potencjometru przepływomierza, to wszystko oczywiście na rozgrzanym silniku. Niepokoi mnie ten dziwny dźwięk z silnika przy odpalaniu, pojawia się on nie zawsze, i tylko na gorącym bądź letnim. Na pomoc mechaników w mojej okolicy nie mam co liczyć, bezradnie ręce rozkładają, a chciałbym doprowadzić do porządku te auto. Dziś też zauważyłem że mam popękaną obudowę od czujnika spalania stukowego, czuć też paliwem spod korka oleju. Może w tym jest jakiś problem
Co do klapy przepływomierza, to jest ustawiona jakieś 2.3mm od górnej krawędzi, czyli poza tolerancją, czy mam ją przestawić, bo gdzieś czytałem że jeśli leży niżej to nic nie szkodzi, byle by tylko nie wyżej
Jest coraz gorzej, teraz w ogóle nie mogę odpalić auta jak trochę przestygnie, mogę kręcić do bólu i nawet się nie zająknie, jak postoi tak ze 2 godzinki to pali bez problemu. zauważyłem też że wtryski nie podają paliwa jak próbuje go odpalić
"czujnik temperatury paliwa" - sorki, miało być silnika

Który masz rok autka? Podłącz do VAG (diagnostyki nie wykonasz ale błędy odczytasz - o ile będą).

- jeszcze może być - nie będzie to miało wpływu na odpalanie.Co do klapy przepływomierza, to jest ustawiona jakieś 2.3mm od górnej krawędzi, czyli poza tolerancją, czy mam ją przestawić, bo gdzieś czytałem że jeśli leży niżej to nic nie szkodzi, byle by tylko nie wyżej
- sprawdź go oscyloskopem, częsta przypadłość tych czujników ale generalnie działają mimo tej obudowy nadzwyczaj sprawnieDziś też zauważyłem że mam popękaną obudowę od czujnika spalania stukowego

- pompa paliwa, zacierający się tłoczek w rozdzielaczu, immobilizer, zapieczone wtryski, zbyt niskie ciśnienie systemowe, czujnik położenia wału korbowego ito itp...Jest coraz gorzej, teraz w ogóle nie mogę odpalić auta jak trochę przestygnie, mogę kręcić do bólu i nawet się nie zająknie, jak postoi tak ze 2 godzinki to pali bez problemu. zauważyłem też że wtryski nie podają paliwa jak próbuje go odpalić
Który masz rok autka? Podłącz do VAG (diagnostyki nie wykonasz ale błędy odczytasz - o ile będą).
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual