przyglądając się dyskusji w podobnych tematach chciałbym zapytać czy warto wymieniać i szukać przyczyny w pneum. pompie wtórnej i zaworach kombinowanych czy może w zasysaniu jakiegoś lewego powietrza do silnika gdyż ciągle pokazuje mi VAG układ powietrza wtórnego- niedostateczne działanie,brak przepływu;
ostatnio wymieniłem pompę paliwa i objawy dławienia się i przerw w pracy silnika znacznie ustąpiły ale nie zniknęły,pompę paliwa wymieniłem dla świętego spokoju,aby wyeliminować tę możliwość :?:
[A6 C5 All] SEKUNDARLUFTSYSTEM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Całe to badziewie bo inaczej tego nazwać się nie da służy do tego i tylko przy odpaleniu aby powietrze które jest dostarczane przez pompę wtórną trafiło do kolektora wydechowego i mieszane z większą ilością paliwa ma na celu szybsze rozgrzanie katalizatora przy rozruchu silnika.w codziennej jeździe nie powinno to sprawiać problemów natomiast jeśli chodzi o błędy to jeśli nie sprawdzisz podciśnienia pompy itd to zawsze on będzie się pojawiał.
Zacznij od tego czy pompa w ogóle pracuje i napisz co odkryłeś.
Zacznij od tego czy pompa w ogóle pracuje i napisz co odkryłeś.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
dzięki za podpowiedź,informacje na temat działania tego układu są sprzeczne,jedni twierdzą,że działa tylko przy rozruchu zimnego s. (ASO),a inni mechanicy,że podczas jazdy także;
przerzuciłem różne fora i postanowiłem zaryzykować i wymienić pompę wtórną (niestety jest od 4.2 ale podobno nie pasuje),zawory kombinowane x2 (jak znajdę właśnie od 2.4 lub 4.2,bo pasują) oraz popatrzeć na wężyki gumowe (ewent. wymiana na sylikonowe,sprawdzić czy nie ma tam wody) lub rurki metalowe ( nie wiem z jakiego metalu) i może poszukać nieszczelności;
mam też podobno sprawdzić zawór N112 i silnik pompy wtórnej;
niestety ta operacja musi poczekać aż temperatura podskoczy na zewnątrz pow.0,poza wymianą pompy co zrobię najszybciej;
błąd VAG/VAS5051 z tego co pamiętam to jak zwykle P0411 :!:
przerzuciłem różne fora i postanowiłem zaryzykować i wymienić pompę wtórną (niestety jest od 4.2 ale podobno nie pasuje),zawory kombinowane x2 (jak znajdę właśnie od 2.4 lub 4.2,bo pasują) oraz popatrzeć na wężyki gumowe (ewent. wymiana na sylikonowe,sprawdzić czy nie ma tam wody) lub rurki metalowe ( nie wiem z jakiego metalu) i może poszukać nieszczelności;
mam też podobno sprawdzić zawór N112 i silnik pompy wtórnej;
niestety ta operacja musi poczekać aż temperatura podskoczy na zewnątrz pow.0,poza wymianą pompy co zrobię najszybciej;
błąd VAG/VAS5051 z tego co pamiętam to jak zwykle P0411 :!:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Ta od 4.2 jest większa i nie ma filtra, natomiast da co powinna być u Ciebie jest z małym filtrem od strony ssącej no i rozmiarowo są inne.Sprawdź jednak najpierw sam czy ta pompa działa bo latanie po aso i mechanikach to nie jest najlepsze rozwiązanie bo zazwyczaj sami nie wiedzą o co chodzi.Bezpiecznik i przekaźnik od tej pompy powinieneś mieć pod deklem komputera silnika w podszybiu strona kierowcy.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
dziś zaobserwowałem dokładnie odwrotnie niż działa lub nie działa :?: sekundarluftsystem ,że w zakresie temperatury oleju od 0 do 80 stopni autko pracuje lepiej,natomiast pomiędzy 80 a 100 stopni czuć,że brakuje mu powietrza pomimo,że motor się wkręca na obroty,a coś go przydusza (podobnie jak auta z uszkodzoną turbiną);
może to ten beznadziejny któryś z 4 katalizatorów,bo mam dodatkowo błąd VAG katalizator wstępny sekcja 1 zbyt mała wydajność,ale to podobno norma...
może to ten beznadziejny któryś z 4 katalizatorów,bo mam dodatkowo błąd VAG katalizator wstępny sekcja 1 zbyt mała wydajność,ale to podobno norma...