[A6 C5] luz przy zmianie biegów
- dawidek174
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
- Lokalizacja: Turek
[A6 C5] luz przy zmianie biegów
Witam wszystkich
Mam takie pytanie. Przy ruszaniu przy zmianie biegu z 1 na 2 mam taki spory luz... na innych biegach też ale mniejszy, albo gdy jadę powiedzmy 160km/h i ściągne nogę z gazu i dam od nowa i znowu pojaw się ten luz... Mam napęd Quattro i gdy złapałem wał przy końcu gdzie łączy się z mostem i tam jest właśnie ten luz. I moje pytanie co jest przyczyną tych luzów? wyrobił się wał? czy raczej coś w moście?
Mam takie pytanie. Przy ruszaniu przy zmianie biegu z 1 na 2 mam taki spory luz... na innych biegach też ale mniejszy, albo gdy jadę powiedzmy 160km/h i ściągne nogę z gazu i dam od nowa i znowu pojaw się ten luz... Mam napęd Quattro i gdy złapałem wał przy końcu gdzie łączy się z mostem i tam jest właśnie ten luz. I moje pytanie co jest przyczyną tych luzów? wyrobił się wał? czy raczej coś w moście?
A6 C6 3.0TDI--->BęDZIE:D
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
dawidek174, wiesz bylo juz pare tematow o takim zjawisku poszukaj w szukajce , ale czy znalazlo sie rozwiazanie to nie pamietam powiem tylko ze tez tak mam i juz nauczylem sie smigac albo moze bardziej operowac gazem bo mam automata :-P pozdrooo
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Masz luz na wale? W którym miejscu, na wejściu do tylnego dyferencjału? Czyli np. na wałku atakujacym? Nie przyglądnąłem się budowie wału w Audi, ale wały najczęściej są złożone z części (np. dwóch wałów) a całośc jest połączona gumowymi łącznikami. One jak się wyrobią to powodują luz w układzie napędowym. Poza tym z przodu może być to samo...
- dawidek174
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
- Lokalizacja: Turek
Camel na wejściu do tylnego dyferencjału tam jest właśnie ten luz... i zastanawiam się co to może być... może właśnie te gumy tak mówisz a może coś w dyfrze? jak daje gaz i popuszczam to czuć ze wał ma luzy
A6 C6 3.0TDI--->BęDZIE:D
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
No jeśli luz masz na wejściu do dyfru, to znaczy, że luzu nie masz na wale a w dyferencjale. Poza tym wał (tzn cały układ: skrzynia rozdzielcza, wał i dyferencjał) zawsze będzie miał jakiś luz. Nie oglądałem, ale powinno być w Sam Naprawiam A6 jaki luz kątowy jest dopuszczalny w Quattro.
Aha, jeszcze jedna rzecz. Jeśli będziesz miał luz na elastycznych łącznikach, to nie zauważysz ich okiem przy zmontowanym wale. Trzeba łącznik wyciągnąć, żeby zobaczyć jaki luz mają metalowe tulejki w gumowej obudowie (z tymże nie wiem czy tak na pewno jest w Audi, ja tylko sugeruje się wiedzą z Mercedesa).
Poza tym luz to nie tylko wał czy dyferencjał, ale mocowanie wóżka tylnego zawieszenia czy samego dyferencjału. Musisz dokładnie sprawdzić gdzie ten luz masz
Hmm, nie wiem czy dobrze odczytuje ze zdjęćia, ale taki łącznik masz na samym wejściu wału do dyfru. Swoją drogą dziwi mnie, że choćby podpora wału nie ma swojego numer katalogowego :shock:
Aha, jeszcze jedna rzecz. Jeśli będziesz miał luz na elastycznych łącznikach, to nie zauważysz ich okiem przy zmontowanym wale. Trzeba łącznik wyciągnąć, żeby zobaczyć jaki luz mają metalowe tulejki w gumowej obudowie (z tymże nie wiem czy tak na pewno jest w Audi, ja tylko sugeruje się wiedzą z Mercedesa).
Poza tym luz to nie tylko wał czy dyferencjał, ale mocowanie wóżka tylnego zawieszenia czy samego dyferencjału. Musisz dokładnie sprawdzić gdzie ten luz masz
Hmm, nie wiem czy dobrze odczytuje ze zdjęćia, ale taki łącznik masz na samym wejściu wału do dyfru. Swoją drogą dziwi mnie, że choćby podpora wału nie ma swojego numer katalogowego :shock:
Ostatnio zmieniony 05 mar 2010, 14:17 przez Camel-, łącznie zmieniany 1 raz.
- dawidek174
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
- Lokalizacja: Turek
ale jak wyczuwacz ten luz.?
Czy możesz ruszać wałem góra-dól, czy po prostu " kręcąc" wałem masz luz.
U mnie też mam taką samą sytuację i czuję że się to nasila.
Jest to mniej wyczuwalne z rana na zimnym silniku.
Podejrzewam że tylny dyfer dostaje luzu.
Dotychczas zmieniłem: Poduszki pod skrzynią, przednią poduszkę tylnego dyfra, i przednią poduszkę silnika.
Dalej to samo...
Uważam że luz na "dyferencjale" przyczynia się do uszkodzenie podpory wału i dlatego oprócz "luzu" pojawia sie stukanie wyczuwalne pod podłogą(szczególnie ruszając na wstecznym).
Pozdrawiam
Czy możesz ruszać wałem góra-dól, czy po prostu " kręcąc" wałem masz luz.
No niestety w AUDI podpora występuję tylko razem z wałęm ( ok. 4k PLN).Swoją drogą dziwi mnie, że choćby podpora wału nie ma swojego numer katalogowego
U mnie też mam taką samą sytuację i czuję że się to nasila.
Jest to mniej wyczuwalne z rana na zimnym silniku.
Podejrzewam że tylny dyfer dostaje luzu.
Dotychczas zmieniłem: Poduszki pod skrzynią, przednią poduszkę tylnego dyfra, i przednią poduszkę silnika.
Dalej to samo...
Uważam że luz na "dyferencjale" przyczynia się do uszkodzenie podpory wału i dlatego oprócz "luzu" pojawia sie stukanie wyczuwalne pod podłogą(szczególnie ruszając na wstecznym).
Pozdrawiam
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
- dawidek174
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
- Lokalizacja: Turek
- dawidek174
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
- Lokalizacja: Turek
- dawidek174
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
- Lokalizacja: Turek
wał nie huczy... najbardziej czuc luz przy zmianie z 1 na 2 ten luz jest w tym miejcsu co łączy sie z dyfrem... heh i teraz nie wiem czy wał sie wyrobił czy cos przy dyfrze...
A6 C6 3.0TDI--->BęDZIE:D
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ
- dawidek174
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
- Lokalizacja: Turek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga