Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] luz przy zmianie biegów

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dawidek174
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
Lokalizacja: Turek

[A6 C5] luz przy zmianie biegów

Post autor: dawidek174 » 05 mar 2010, 11:25

Witam wszystkich

Mam takie pytanie. Przy ruszaniu przy zmianie biegu z 1 na 2 mam taki spory luz... na innych biegach też ale mniejszy, albo gdy jadę powiedzmy 160km/h i ściągne nogę z gazu i dam od nowa i znowu pojaw się ten luz... Mam napęd Quattro i gdy złapałem wał przy końcu gdzie łączy się z mostem i tam jest właśnie ten luz. I moje pytanie co jest przyczyną tych luzów? wyrobił się wał? czy raczej coś w moście?
A6 C6 3.0TDI--->BęDZIE:D
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 05 mar 2010, 12:15

dawidek174, wiesz bylo juz pare tematow o takim zjawisku ;-) poszukaj w szukajce , ale czy znalazlo sie rozwiazanie to nie pamietam :-) powiem tylko ze tez tak mam i juz nauczylem sie smigac albo moze bardziej operowac gazem bo mam automata :-P pozdrooo <ok>
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 05 mar 2010, 13:05

Masz luz na wale? W którym miejscu, na wejściu do tylnego dyferencjału? Czyli np. na wałku atakujacym? Nie przyglądnąłem się budowie wału w Audi, ale wały najczęściej są złożone z części (np. dwóch wałów) a całośc jest połączona gumowymi łącznikami. One jak się wyrobią to powodują luz w układzie napędowym. Poza tym z przodu może być to samo...

Awatar użytkownika
dawidek174
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: dawidek174 » 05 mar 2010, 13:57

Camel na wejściu do tylnego dyferencjału tam jest właśnie ten luz... i zastanawiam się co to może być... może właśnie te gumy tak mówisz a może coś w dyfrze? jak daje gaz i popuszczam to czuć ze wał ma luzy
A6 C6 3.0TDI--->BęDZIE:D
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 05 mar 2010, 14:10

No jeśli luz masz na wejściu do dyfru, to znaczy, że luzu nie masz na wale a w dyferencjale. Poza tym wał (tzn cały układ: skrzynia rozdzielcza, wał i dyferencjał) zawsze będzie miał jakiś luz. Nie oglądałem, ale powinno być w Sam Naprawiam A6 jaki luz kątowy jest dopuszczalny w Quattro.

Aha, jeszcze jedna rzecz. Jeśli będziesz miał luz na elastycznych łącznikach, to nie zauważysz ich okiem przy zmontowanym wale. Trzeba łącznik wyciągnąć, żeby zobaczyć jaki luz mają metalowe tulejki w gumowej obudowie (z tymże nie wiem czy tak na pewno jest w Audi, ja tylko sugeruje się wiedzą z Mercedesa).

Poza tym luz to nie tylko wał czy dyferencjał, ale mocowanie wóżka tylnego zawieszenia czy samego dyferencjału. Musisz dokładnie sprawdzić gdzie ten luz masz ;-)

Obrazek

Hmm, nie wiem czy dobrze odczytuje ze zdjęćia, ale taki łącznik masz na samym wejściu wału do dyfru. Swoją drogą dziwi mnie, że choćby podpora wału nie ma swojego numer katalogowego :shock:
Ostatnio zmieniony 05 mar 2010, 14:17 przez Camel-, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dawidek174
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: dawidek174 » 05 mar 2010, 14:16

dzięki za odpowiedz :-) tylko ze ten luz jest dość spory, i jak złapie wał tam przy dyfrze to czuć ten luz gołą ręką
A6 C6 3.0TDI--->BęDZIE:D
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 06 mar 2010, 00:35

ale jak wyczuwacz ten luz.?
Czy możesz ruszać wałem góra-dól, czy po prostu " kręcąc" wałem masz luz.
Swoją drogą dziwi mnie, że choćby podpora wału nie ma swojego numer katalogowego

No niestety w AUDI podpora występuję tylko razem z wałęm :cry: ( ok. 4k PLN).

U mnie też mam taką samą sytuację i czuję że się to nasila.
Jest to mniej wyczuwalne z rana na zimnym silniku.
Podejrzewam że tylny dyfer dostaje luzu.
Dotychczas zmieniłem: Poduszki pod skrzynią, przednią poduszkę tylnego dyfra, i przednią poduszkę silnika.
Dalej to samo...
Uważam że luz na "dyferencjale" przyczynia się do uszkodzenie podpory wału i dlatego oprócz "luzu" pojawia sie stukanie wyczuwalne pod podłogą(szczególnie ruszając na wstecznym).
Pozdrawiam <piwo>
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Awatar użytkownika
dawidek174
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: dawidek174 » 09 mar 2010, 23:29

mogę go okręcać góra dół... i właśnie nie wiem co może być tego przyczyną :-(
A6 C6 3.0TDI--->BęDZIE:D
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 10 mar 2010, 18:42

dawidek174, hej chwila. Luz jest kątowy czy "góra-dół"?

Awatar użytkownika
dawidek174
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: dawidek174 » 10 mar 2010, 20:19

jak go złapie to w górę mogę i na dół tez...
A6 C6 3.0TDI--->BęDZIE:D
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 11 mar 2010, 15:47

Uuu, to inny luz :-? Patrzyłes w którym miejscu on jest? Czy to może na łącznikach elastycznych, na wejściu do skrzyni/dyfru, na podporze (tam jakby był taki luz, to wał by huczał)?

Awatar użytkownika
dawidek174
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: dawidek174 » 11 mar 2010, 20:49

wał nie huczy... najbardziej czuc luz przy zmianie z 1 na 2 :-| ten luz jest w tym miejcsu co łączy sie z dyfrem... heh i teraz nie wiem czy wał sie wyrobił czy cos przy dyfrze...
A6 C6 3.0TDI--->BęDZIE:D
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 12 mar 2010, 16:11

Musiałbyś sprawdzić łącznik przy dyferencjale. Nie wiem czy się sam tego podejmiesz...

Awatar użytkownika
dawidek174
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: dawidek174 » 12 mar 2010, 18:33

sam tego nie zrobie... musze dac dobremu mechanikowi zeby to zrobił
A6 C6 3.0TDI--->BęDZIE:D
A6 C5 2.8Q--->BYŁO
VW PASSAT B5FL 1.9TDI--->BYŁ
A6 C4 2.5TDI--->BYŁO
VW PASSAT B4 1.9TDI---BYŁ
AUDI B4 2.0---BYŁO
VW PASSAT B2 1.6---BYŁ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga