Witam,
Sprawa się tyczy niedawno zakupionej A6. Już to opisywałem w temacie: a6-c5-25-tdi-prosba-o-diagnoze-bledow-w ... t18717.htm ...ale rozwiązanie błędnych kodów nie rozwiązało problemu. Dlatego zakładam nowy temat w innym miejscu bo to już nie są problemy które wynikają z błędów VAGa.
Mam mały wyciek oleju - po nocy około 3x3 cm. W poprzednim temacie dowiedziałem się, że może to być czujnik oleju (FIS i VAG wywalał błąd o uszkodzonym czujniku), ale niestety po wymianie czujnika dalej plami.
Jeszcze nie miałem jak sprawdzić czy i ile ubywa na bagnecie, bo wczoraj zalałem go nowym olejem. Dzisiaj rano starałem się zrobić zdjęcia skąd kapie.. co to może być?
[A6, C5, 2.5 TDI] wyciek oleju - lokalizacja nieszczelności?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
grzegrak, a sprawdziłleś czy to na pewno olej ? Paliwo cieknące po zabrudzonym silniku też może dać takie efekty.
Po kolei:
1. Zdejm pokrywę silnika i zobacz czy nie masz mokrych miejsc od paliwa: przewody wysokiego ciśnienia i przelewy.
2. Sprawdż pokrywy zaworowe pod kątem wycieku oleju : wokół wtryskiwaczy i na styku z głowicą
3. Obejrzyj czy jest sucho pod pompą wtryskową i w otoczeniu odmy
4. Obejrzyj ze wszystkich stron turbine
5. Obejrzyj głowice od strony przegrody, jedna ma zaslepkę a druga pompę podcisnienia.
To wszystko widać z góry bez problemu. Często jest tak, że wyciek jest u góry a sączy się aż do dołu.
Gdyby powyższe nic nie wnioslo to zdejmij pokrywę pod silnikiem i/lub skrzynia i oglądaj od dołu. Tu obejrzyj skąd cieknie ( uszczelki bloku silnika-miski olejowej góra i dół, uszczelki wałków rozrządu- to jest u góry ale cieknie po całym przodzie silnika i wycieka z osłony, łączenie silnika ze skrzynią, wyciek ze skrzyni uszczelniaczami półosi.
To tak z pamięci, może coś pominąłem.
Może też nigdzie nie ciec, tylko kiedys ciekło i spływa nagromadzony w jakimś zakamarku olej, lub wycieka z nasączonej olejem osłony.
Co by nie było to niestety sie nie dowiesz dopóki tego dobrze nie obejrzysz.
Po kolei:
1. Zdejm pokrywę silnika i zobacz czy nie masz mokrych miejsc od paliwa: przewody wysokiego ciśnienia i przelewy.
2. Sprawdż pokrywy zaworowe pod kątem wycieku oleju : wokół wtryskiwaczy i na styku z głowicą
3. Obejrzyj czy jest sucho pod pompą wtryskową i w otoczeniu odmy
4. Obejrzyj ze wszystkich stron turbine
5. Obejrzyj głowice od strony przegrody, jedna ma zaslepkę a druga pompę podcisnienia.
To wszystko widać z góry bez problemu. Często jest tak, że wyciek jest u góry a sączy się aż do dołu.
Gdyby powyższe nic nie wnioslo to zdejmij pokrywę pod silnikiem i/lub skrzynia i oglądaj od dołu. Tu obejrzyj skąd cieknie ( uszczelki bloku silnika-miski olejowej góra i dół, uszczelki wałków rozrządu- to jest u góry ale cieknie po całym przodzie silnika i wycieka z osłony, łączenie silnika ze skrzynią, wyciek ze skrzyni uszczelniaczami półosi.
To tak z pamięci, może coś pominąłem.
Może też nigdzie nie ciec, tylko kiedys ciekło i spływa nagromadzony w jakimś zakamarku olej, lub wycieka z nasączonej olejem osłony.
Co by nie było to niestety sie nie dowiesz dopóki tego dobrze nie obejrzysz.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No - ja się oczywiście grzecznie słucham co radzicie. Nie wiem czy w tym tygodniu mi się uda, ale najpóźniej w przyszły poniedziałek jadę na czyszczenie silnika, dzień odczekam i na kanał.. chyba że już coś wyjdzie przy czyszczeniu.. ale od tego zacznę.
[ Dodano: 2010-03-09, 08:47 ]
Złe wieści..
Po wymianie oleju zaczęło mi coś klupać w silniku.. na niskich obrotach, jakby ktoś walił młotkiem po misce oleju.. jak go prze-gazuje, to stuki przyśpieszają razem z obrotami..
Dzisiaj będę go holować do serwisu, gdzie się wstępnie dowiedziałem czym są wałki rozrządu i ile kosztują.. szczerze mówiąc - wolałem nic o nich nie wiedzieć..
[ Dodano: 2010-03-09, 08:47 ]
Złe wieści..
Po wymianie oleju zaczęło mi coś klupać w silniku.. na niskich obrotach, jakby ktoś walił młotkiem po misce oleju.. jak go prze-gazuje, to stuki przyśpieszają razem z obrotami..
Dzisiaj będę go holować do serwisu, gdzie się wstępnie dowiedziałem czym są wałki rozrządu i ile kosztują.. szczerze mówiąc - wolałem nic o nich nie wiedzieć..
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga