Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1,9TDI ] Olej w okolicu turbo ;((

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Koliber997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 13 cze 2008, 11:03
Lokalizacja: lubuskie

[A6 C5 1,9TDI ] Olej w okolicu turbo ;((

Post autor: Koliber997 » 01 mar 2010, 22:58

Mam pytanko do znawców czy to coś poważnego czy po prostu błahostka. Więc ostatnio wykręcałem lampę prawą i zauważyłem ze ta gumowa rura od filtra powietrza która idzie przy turbo i wszystko w tamtej okolicy jest bardzo osyfione olejem i to nie wygląda jak wyciek tylko jak bardzo silne pocenie. :-( Więc proszę o pomoc panie i panowie :-D

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 03 mar 2010, 13:22

Na razie to ciężko powiedzieć cokolwiek.
W ciąggu jakiego czasu to się stało: 1 dzień, tydzień, miesiąc, rok czy nie masz pojęcia?

Jesteś absolutnie pewien że to z turbo??

Najlepie to wyczyść wszystko ładnie i nadzoruj jak to wygląda, żeby na pewno potwierdzić miejsce,
może to być tylko przerzut oleju z innego miejsca.

Awatar użytkownika
Koliber997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 13 cze 2008, 11:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Koliber997 » 03 mar 2010, 23:13

Właściwie to nie jestem w stanie powiedzieć w jakim czaso okresie to sie stało ale słyszałem że to niby normalne że w tamtej okolicy gdzie jest dojście powietrza do turbo jest takie zabrudzenie olejem, Sprawdzałem nawet czy mam jakies ubytki oleju i wedle mnie ani trochę nie brakuje więc przypuszczam że powstało to przez dłuższy czas bo jest to warstewka oleju taka bardzo delikatnie napylana. Nie jestem jeszcze :lol: znawcą ale słyszałem ze okolice odmy bywają takie właśnie zabrudzone i to normalne, czy to prawda :?:

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 04 mar 2010, 14:20

Normalne to na pewno nie jest. ale jeżeli nie ma ubytków oleju, ilość tego co już sobie uciekł na silnik jest niewielka to moim zdaniem nie ma się czym przejmować.
Ja też mama 1,9 ale 110 KM i u mnie było podobnie. Niby to nie przeszkadzało, ale mnie drażniło jak podnosiłem maskę więc została wymieniona uszczelka pod głowicą i wszystko na dodatek doszczelnione specjlnym sylikonem odpornym na wysokie temperatury i pod maską zero oleju.

Ale może poczekaj aż ktoś z wersji 130 KM się wypowie.

Pozdro.

Awatar użytkownika
Koliber997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 13 cze 2008, 11:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Koliber997 » 04 mar 2010, 15:51

Gdyby to było w okolicy bloku silnika to bym zaczął sie bardzo martwić ale to jedynie w tej okolicy co opisałem i juz jedynie wiem ze to tez nie odma :) Ale nadal nie wiem co to jest :-x

Siwy87GNIEZNO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 31 sty 2010, 17:22
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Siwy87GNIEZNO » 05 mar 2010, 21:42

Ja miałem przypadek podobny, ale w tym wypadku miałem rozszczelnioną turbinę i leciało na cały silnik (ze starości padły uszczelniacze turba, na wirniku był OK,doładowywała również dobrze) zrobiłem regenerację całego turba i teraz ani kropeleczki :) ale sprawdź czy nie leci na dół silnika.
DAVAYETT !!!

Awatar użytkownika
Koliber997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 13 cze 2008, 11:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Koliber997 » 06 mar 2010, 15:13

Dzięki za podpowiedzi i sugestie jak tylko sprawdzę je to na pewno dam znać

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 08 mar 2010, 14:58

Piotruś pisze:Generalnie chodzi mi o to żeby wyeliminować ewentualne niebezpieczeństwo ze strony turbo - gdyby wirnik puszczał już za dużo oleju w dolot.
U mnie właśnie to się zaczyna :-/
Silnik dużo oleju nie bierze, ale w dolot jednak idzie.
Jaka prognoza wg. Was ?
Pewnie uderzy po kieszeni... :roll:

Koliber997, nie zaczęło się przypadkiem po "chipie" ?
U mnie po zwiększeniu mocy w dolocie jest jakby więcej oleju.
Silnik bardziej wysilony, to pewne elementy zaczynają dawać o sobie znać :-(

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 08 mar 2010, 20:50

Dzięki za odpowiedź.
Piotruś pisze:Proponowałbym Ci konsultację u kogoś zaufanego i doświadczonego w tych tematach.
I to dopiero jest problem :mrgreen:
Nie znam nikogo takiego :-(

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 08 mar 2010, 21:16

Piotruś pisze:To idź "na ilość" i odwiedź kilka zakładów moto z dedykowanym pytaniem o diagnozę "dekiel zaworowy vs turbo" ... .
Chyba będę musiał tak zrobic :-/
Olsztyn - ÂŁódź - Warszawa bo w tam najczęściej bywam.
Jeśli ktoś ma namiary, to będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
Koliber997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 13 cze 2008, 11:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Koliber997 » 09 mar 2010, 13:06

A tak przy okazji to i możne gdzieś w lubuskim a konkretnie Zielona Góra i okolice tez jakiś namiar na fachowce ;)

Siwy87GNIEZNO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 31 sty 2010, 17:22
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Siwy87GNIEZNO » 12 mar 2010, 22:25

Chłopaki jak wy kręcicie na MAXXXa te motorki to nie dziwcie się,że dzieją się takie rzeczy... ja osobiście nie jestem za kręceniem 1.9 TDi bo to żyłowanie silnika i zmniejszenie jego żywotności... na turbiny regenerację polecam TURBO-TECH Poznań ul.Samotna 4 ja mam od nich turbo i jestem zadowolony... Audi odżyła, ma pierd...ęcie nawet przy tych marnych 110KM :)
DAVAYETT !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja