Witam
Po wnikliwej analizie forum chciałbym Was podpytać, co można wstawić zamiast katalizatorów a naszych autek z silnikami 2,4 czy 2,8. Były wątki poruszające ten temat, gdzie część użytkowników proponowała strumienice itd, ale nie o to chodzi. Chcemy żeby było cicho milo i wygodnie a katalizatory zakończyły żywot. Wiadomo najlepiej nowe katy ale hmm kogo na to stać a używane hmm nikt nie da gwarancji ile to pożyje w naszym autku. Tak więc najlepszym rozwiązaniem myślę, że jest założenie tłumików zamiast katalizatorów.
I tu właśnie pytanie do tych co wymieniali, co tam włożyć, żeby się zmieściło i miało odpowiednią średnice rury wewnątrz. Od czego najlepiej zaadoptować te tłumiczki.
Pozdrawiam
[ALL C5]Problem z układem wydechowym
Siemka, poszukałem Ci parę postów, gdzie jedni zalecają strumienice,inni zamienniki...
all-katalizator-a-strumienica-vt15773,15.htm
następne opinie
printview.php?t=6389&start=0
np.
Quick - 2009-01-06, 11:10
dzięki za opinię dam znać co i jak, puki co decyzję podjąłem że wywalam.
[ Dodano: 2009-01-07, 00:30 ]
no i pozamiatane
nie mam katalizatorów, i z tłumików zostały wywalone wnętrzności, za to w tych samych skorupach tłumików zagościł przelot z nawiercanej nierdzewki, w specjalnej otulinie. Generalnie mam wyprostowane tłumiki. Mogę podzielić się pierwszymi wrażeniami. Pozytywy: żadnych błędów, zauważalny wzrost mocy - motor wkręca się na obroty jak złoto, komputer wskazuje o 2 litry mniejsze spalanie (chociaż test nie był zbyt długi, staram się ocenić obiektywnie). Wadą można by nazwać to że zrobiło się dość głośno przy mocniejszym przyśpieszaniu, na zewnątrz słychać naprawdę fajny dźwięk - nie ma żartów:). Przy utrzymywaniu jednej prędkości jest cicho jak na standardowych tłumikach i katalizatorach. Mam wrażenie że motor odetchnął, i wcale się nie dziwię jak zobaczyłem co było w tłumikach. Porównałbym to z chęcią (przepraszam wszystkich) pierdnięcia przez mocno za ciasne majtki - trzeba się nieźle ponapinać
, bez ciasnych gatek jest dużo prościej:) volter - 2009-01-14, 18:40
Katalizatorów nie mam od 3 lat. 2x zakładałem zamienniki i lepsze wytrzymały 3 miesiące.
Jak dynamicznie się jeździ to podobno nie idzie znaleźć dobrych zamienników (mnie się nie udało - 3 raz nie chciałem próbować).
Koszt nowych oryginałów to ok 7tys. zł (cena sprzed 3 lat)
Teraz mam zamiast katów proste strumienice.
1. Likwidacja katalizatorów nie zmniejszyła wyraźnie spalania.
2. Na hamowni max moc wzrosła do 210KM ale krzywe momentu i mocy mają mniej korzystny przebieg. W sumie auto jeździ bardzo podobnie.
3. Przegląd przechodziłem bez problemu.
4. Na zimno dźwięk jest nieprzyjemnie metaliczny przy wyższych obrotach ale po rozgrzaniu nie ma żadnych problemów akustycznych. Gdyby popracować nad strumienicami możnaby zlikwidować również ten problem
5. Sterownik silnika nie notuje żadnych problemów.

all-katalizator-a-strumienica-vt15773,15.htm
następne opinie
printview.php?t=6389&start=0
np.
Quick - 2009-01-06, 11:10
dzięki za opinię dam znać co i jak, puki co decyzję podjąłem że wywalam.
[ Dodano: 2009-01-07, 00:30 ]
no i pozamiatane


Katalizatorów nie mam od 3 lat. 2x zakładałem zamienniki i lepsze wytrzymały 3 miesiące.
Jak dynamicznie się jeździ to podobno nie idzie znaleźć dobrych zamienników (mnie się nie udało - 3 raz nie chciałem próbować).
Koszt nowych oryginałów to ok 7tys. zł (cena sprzed 3 lat)
Teraz mam zamiast katów proste strumienice.
1. Likwidacja katalizatorów nie zmniejszyła wyraźnie spalania.
2. Na hamowni max moc wzrosła do 210KM ale krzywe momentu i mocy mają mniej korzystny przebieg. W sumie auto jeździ bardzo podobnie.
3. Przegląd przechodziłem bez problemu.
4. Na zimno dźwięk jest nieprzyjemnie metaliczny przy wyższych obrotach ale po rozgrzaniu nie ma żadnych problemów akustycznych. Gdyby popracować nad strumienicami możnaby zlikwidować również ten problem
5. Sterownik silnika nie notuje żadnych problemów.

No i wszystko jasne. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Ja zmieniłem tłumik środkowy na tłumiczek od audi a4 2,8 pucha identyczna rurki troszkę inne i uchwyty inne, ale migomat w łapkę i pasi. Co prawda, okazało się, że to nie on był winny, tylko na lewej stronie łącznik ten przed katem się rozsypał, leciutko, ale miał przedmuchy, że auto po wciśnięciu gazu dawało dźwięk jak 4,2 hehehe. Fajne w mieście z lekka uciążliwe na trasie. Katalizatory, a raczej puszki po nich wyczyściłem z resztek kata i został tylko teraz lekki metaliczny podzwięk na wyższych obrotach, już nie męczy uszów.
Pełne zadowolenie.
Pełne zadowolenie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 maja 2010, 09:59
- Lokalizacja: Szczecin
Witam serdecznie!
Korzystając z okazji i podobnego tematu podepnę się ze swoim problemem w układzie wydechowym! może ktoś będzie miał jakieś info na ten temat...
Mianowicie posiadam quattro 2.8 z 1998 r. niestety ale muszę wymienić chyba prawie cały układ wydechowy. Kolektor jest pordzewiały i wisi już tylko na 1 zaczepie zaraz odpadnie a reszta rdzy i tłumiki razem z nim.
chciałem wymienić go i przy okazji również tłumiki są też w opłakanym stanie (samochód sprowadzony z USA, chyba sam ten ocean przepłynął!!!)... j niestety nie mogę w żaden sposób znaleźć do niego jakiegoś zamiennika albo używkę od kogoś... jedynie zostaje serwis a jest to kupa kasy, której wyłożyć nie mogę.. Czy ma ktoś pomysł jak ten problem rozwiązać? albo gdzie mogę odszukać potrzebną mi części?
Dzięki i czekam na jakąś odpowiedź!
Korzystając z okazji i podobnego tematu podepnę się ze swoim problemem w układzie wydechowym! może ktoś będzie miał jakieś info na ten temat...
Mianowicie posiadam quattro 2.8 z 1998 r. niestety ale muszę wymienić chyba prawie cały układ wydechowy. Kolektor jest pordzewiały i wisi już tylko na 1 zaczepie zaraz odpadnie a reszta rdzy i tłumiki razem z nim.

Dzięki i czekam na jakąś odpowiedź!

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 maja 2010, 09:59
- Lokalizacja: Szczecin