Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 AKE Quattro] Problem - utrata mocy, szarpanie, LOGI

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotrek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:24
Lokalizacja: Lublin

[A6 C5 AKE Quattro] Problem - utrata mocy, szarpanie, LOGI

Post autor: Piotrek79 » 14 lut 2010, 16:40

Witam,
Dziś pojawił się problem z silnikiem. Niestety na niedogrzanym silniku zacząłem robić drifty. I nagle silnik zaczął szarpać, nie mógł wejść na obroty. Do domu ledwo dojechałem. Podłączyłem kompa zczytałem błędy i zrobiłem logi.

2 Faults Found:

00741 - Brake Pedal Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent - w tym przypadku chyba nieistotny
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent


Logi:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

i Basic settings

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Proszę koledzy o pomoc. Dodam że jestem przed wymianą rozrządu (planuję za ok. 2 miesiące)

Pozdrawiam i proszę o wskazówki <smuty>

Awatar użytkownika
Piotrek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Piotrek79 » 15 lut 2010, 10:15

Witam, dziękuję Piotruś za informacje.
Dzwoniłem do Boscha (u nas w lublinie). Muszę zdemontować pompę i dostarczyć im do weryfikacji. Jeśli będzie to usterka mechaniczna przestawiacza, to będzie 1200zł, a jeśli elektronika to trochę drożej (chyba 1800zł tylko nie wiem czy to nie razem z demontażem/montażem). Ale powiedzieli że bez wyjęcia się nie obędzie ponieważ muszą sprawdzić ją na maszynie. Jutro ją wiozę.
Proszę powiedz mi jeszcze czy pozostałe logi są OK, na moje oko chyba nie jest źle. Ale na wiosnę zrobię logi dynamiczne, to wtedy pewnie będzie bardziej wiarygodna informacja.

Jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam ! <piwo>

Awatar użytkownika
Piotrek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Piotrek79 » 18 lut 2010, 20:12

Witam ponownie!

Wedle Twoich zaleceń Piotruś posprawdzałem wszystkie kabelki, lecz nic nie pomogło.
Doczołgałem się do serwisu Boscha, zostawiłem autko i czekałem na weryfikacje. Tak jak mówiłeś, uszkodzeniu uległ tłoczek który zatarł się w obudowie. Dodatkowo posieknięta była jakaś membrana od regulacji ciśnienia (chyba).
ÂŻeby ten post miał dodatkową wartość dla innych, wklejam jeszcze ten nieszczęsny tłoczek, niech on będzie pewnym zobrazowaniem jak w d...ę dostają nasze pompy. Więc dobre paliwko + Mixol, może uchroni nas przed takimi problemami i związanym z tym wydatkiem.
Pojeździłem już trochę po naprawie, no i stwierdzam że w dolnym zakresie obrotów jest dynamiczniejszy (mam nadzieję że są to odczucia obiektywne, gdyż przez te parę dni jeździłem Vectrą 136konną).
Jutro zrobię nowe logi, więc zobaczymy jakie są zmiany.

Koszty:
Regeneracja pompy (wymiana tłoczka, membrany, wszystkich uszcelnień) 1300 zł
Diagnostyka układu zasilania 200 zł
Montaż/Demontaż 200 zł
Wymiana filtra paliwa 100 zł
Gwarancja 1 rok pompa/6m-cy usługa


Obrazek Obrazek

<piwo>

Awatar użytkownika
Piotrek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Piotrek79 » 18 lut 2010, 21:19

Od razu z przyjemnością spieszę z odpowiedzią w kwestii membranki.
Rok jaki jest wybity to 07.2001
To co widać na zdjęciu to faktycznie strona plastikowa membrany, jednak z drugiej strony jest metalowa.
Ciekawi mnie jaki wpływ ma pęknięcie tego plastiku na osiągi/sprawność działania pompy.
Autko jest z rocznika modelowego 2002

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Piotrek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Piotrek79 » 19 lut 2010, 18:37

Witam ;-)

jak obiecałem, wrzucam LOGI

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dziś zaglądnąłem pod machę jak to serwisanci się sprawili. Cóż mogę powiedzieć....
Wymienili mi wszystkie powroty z wtrysków - duży +
Pompa wygląda jak po regeneracji <mikołaj> , wszystkie uszczelki wymienione
Nie ma zaworków zwrotnych na powrotach z wtrysków - nie wiem czy dobrze, gdyż wcześniej były <smuty>
No i ostatnia rzecz, h...je podrapali mi górną osłonę silnika :evil:

Teraz pytanie Piotruś, czy ruszać jeszcze kąt wyprzedzenia? No i czy nasuwają Ci się jeszcze jakieś uwagi/sugestie z tego co widać na nowych logach.
A i jeszcze jestem ciekaw tej membrany, wspominałeś że u mnie powinna być metalowa. Jaką zatem jest moja <czapa> ?

Dziękuję i Pozdrawiam <ok>

AndyN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 29 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: AndyN » 19 lut 2010, 20:28

Piotrek79 pisze:(...) Pompa wygląda jak po regeneracji <mikołaj> , wszystkie uszczelki wymienione (...)
Skoro pompa została zregenerowana to czemu wartość CF (01N) nie mieści się w normie 15-25?

Awatar użytkownika
Piotrek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Piotrek79 » 20 lut 2010, 15:03

Hmm......serce się raduje jak czytam taką opinię :-D i wiem że nie wyrzuciłem kasy w błoto.

Po zaworki rzecz jasna pojadę. Mam nadzieję że nie znalazły się na śmietniku. Jak się ociepli, to do kompletu dorzucę jeszcze logi dynamiczne.
Jeśli jest ktoś zainteresowany naprawą pompy wtryskowej z Lublina i okolic, piszcie na PW, podam namiary.

Jeszcze raz wielkie dzięki Piotruś za poświęcony mi czas <ok>
Pozdrawiam

małe OT Przyznam się że kupiłem auto w ciemno, a podstawowym kryterium było w jakim stanie ogólnym jest autko. Szukałem druciarstwa, grzebania i wszelkich nieautoryzowanych ingerencji....i nie znalazłem. Wszystko, nawet filtry były ori audi. Jedynie przebieg handlarzyna zdążył "ustawić"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja