Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.5 TDI AEL] Odpalanie zimą, dawka startowa problem

Silniki wysokoprężne
Yokazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:14
Lokalizacja: Śląsk

[2.5 TDI AEL] Odpalanie zimą, dawka startowa problem

Post autor: Yokazik » 03 lut 2010, 14:36

Witam, mam problem z odpalaniem swojej maszyny tzn. pogoda jest jaka jest, każdy widzi, wstaje rano przekręcam kluczyk, świece grzeje i startuje, kreci parę obrotów i zapala, było zimniej musiałem pożyczać prąd z drugiego aku bo od kręcenia mój zdychał ale zawsze zapalała.

Konkretnie: próbuję zmienić dawkę startową vagiem (login znam 22...) ALE w grupie 5 mam wartość 128 i nie mogę jej zmienić w żadną stronę, Spotkał się ktoś z czymś takim ??? mam pod domem kilka samochodów TDI i w każdym ta operacja działa jak trzeba a w Audi nie............ :-( :-( :-(
Diagnostyka VAG.

Yokazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:14
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yokazik » 03 lut 2010, 15:18

Dawka standardowo jest 128 ( w mg Ci nie powiem ) a chce ją zwiększyć żeby lepiej odpalał
Diagnostyka VAG.

Yokazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:14
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yokazik » 03 lut 2010, 18:51

Fabrycznie jest 128,
-kąt ok
-świece ok
-filtr ok

widziałeś kiedyś żeby się nie dało zmienić wartości dawki startowej?????
Diagnostyka VAG.

Yokazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:14
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yokazik » 03 lut 2010, 20:46

ÂŚwieży tu jestem i nie wiem jaką rolę odgrywasz ale : Zamiast cokolwiek z pompą i płacić za to można by wcześniej podnieść dawkę startową i zobaczyć czy coś pomoże, słyszałeś że tak się robi?? dodam jeszcze że niektórzy przyspieszają w tym celu zapłon (standard 51 w vagu ) do 65-75. Robi się to właśnie dlatego że pompy i silniki się zużywają...... a to jest sposób na zaoszczędzenie kilku zł . Tak, kiedyś i tak będzie trzeba tą pompę zregenerować ale jak autko jeździ jak trzeba to nie ma sensu robić tego teraz
Diagnostyka VAG.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 03 lut 2010, 21:20

na forum a4 o pisali o podnoszeniu dawki startowej - co sie okazało że robili to ci wszyscy ktorych pompy były juz bardzo wyruchane

Tak jak napisał Lechu, wina najprawdopodobniej lezy w głowiczce pompy -

Jak na razie wymienił ja Andi 2.5 tdi i jemu bardzo to pomogło
BTW jak nie pomaga ci odpalanie z wciśniętym do konca pedałem gazu to znaczy ze twojemu silnikowi ta operacja mało by pomogła
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Yokazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:14
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yokazik » 03 lut 2010, 21:31

Zapytaj go ile się wybulił i zastanów jeszcze raz czy nie warto podnieść dawkę........
Diagnostyka VAG.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 03 lut 2010, 21:51

1200zł jak pompa jest na wykończeniu i tak to gówno da :!: :!: :!:
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 03 lut 2010, 23:31

w C4 chyba sie nie da zmienic dawki startowej. Sprawdzalem u siebie i nie da sie ale takze przeczytalem na innym forum ze jakos operacja zakonczyla sie fiaskiem. Niestety komp innej wartosci poza 128 nie przyjmuje.

P.S.
Dodek pisze:juz bardzo wyruchane
Dodek pisze:tak to gówno da
Dodek ale akurat nie musisz takich slow uzywac...
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

VIKTOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2010, 15:31
Lokalizacja: Slask RUDA SL

Post autor: VIKTOR » 05 lut 2010, 15:42

kazik i co dzialales cos z tom dawkom ;-)

rafal6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 lut 2010, 19:18
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: rafal6 » 05 lut 2010, 16:32

kolego mozesz podac kwote wymiany albo regeneracji tej glowicy pompy ??

Yokazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:14
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yokazik » 05 lut 2010, 18:41

nie da rady, ruszyłem pompę trochę ( przyspieszyłem kąt wtrysku ), przy okazji znalazłem błęda 552 w vag'u i dziurę w rurze od ic do kolektora........ jutro zobaczę czy coś się poprawiło
Diagnostyka VAG.

Awatar użytkownika
casper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 05 paź 2008, 21:51
Imię: Kacper
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Poznań

Post autor: casper » 05 lut 2010, 20:14

czizus, ta regeneracja az tyle kosztuje :?: masakra, bede chyba musial cos pomyslec i pokombinowac bo u mnie w sumie na mrozie tez szitowato pali, najpierw jakos sprawdze ten kat wtrysku, jaki powinien byc w Vagu? albo moze zapodacie jakis link jak to zrobic w naszych AELach i jakie wartosci powinny byc
Te cztery pierścienie sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi
---------------------
Bylo:
audi 80 B3 1.6td
audi A6 C4 2.5tdi AEL
mercedes w202 2.5td
Jest:
audi A6 C6 2.7tdi BPP
Chevrolet Camaro 5.7 Z28 1994r.

Yokazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:14
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yokazik » 05 lut 2010, 20:52

wartość powinna wynosić ok 51, pada Ci pompa spróbuj dać 60-70 bloki pomiarowe grupa 000 przełącz na bs i masz tdi timing, wykres powinien Ci pomóc co zrobić itp itd na forum jest how to musisz poszukać
Diagnostyka VAG.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 05 lut 2010, 23:47

casper, tu masz co i jak i jak ma być na fejsie ;-) 100-a6-c425-tdi-aat-aelhowtospr-i-zmian ... t12329.htm
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
casper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 05 paź 2008, 21:51
Imię: Kacper
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Poznań

Post autor: casper » 05 lut 2010, 23:50

Dodek pisze:casper, tu masz co i jak i jak ma być na fejsie ;-) 100-a6-c425-tdi-aat-aelhowtospr-i-zmian ... t12329.htm
oooo wielkie dzieki Dodek, widzialem ten temat ale jakos nie skojarzylem ze tam jest opisane na fejsie :-)
Te cztery pierścienie sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi
---------------------
Bylo:
audi 80 B3 1.6td
audi A6 C4 2.5tdi AEL
mercedes w202 2.5td
Jest:
audi A6 C6 2.7tdi BPP
Chevrolet Camaro 5.7 Z28 1994r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga