[2.5 TDI V6] svap na 2.0 TDI z Golfa V
[2.5 TDI V6] svap na 2.0 TDI z Golfa V
Witam wszystkich kupiłem audi z 1998r kombi quattro z silnikiem 2.5TDI V6. Wiele nie dobrego przeczytałem na jego temat. nie odpala też za pierwszym razem, trzeba go pokręcić trochę ale o tym już tu czytałem. pali też nie mało mimo małej mocy bo co to jest 150KM a pali lekko 10L!!! oszczędny to on nie jest... I tu mam pytanie do was użyjcie swej wiedzy i doświadczenia i proszę o wszelką opinie co myślicie na zmianę motoru na 2.0 TDI symbol BKD turan, golf, itp. 140KM. silnik z roku 2008 40tyś przebiegu koszt samego silnika ok 3tyś. czy to podejdzie??? nie będzie jakiś problemów z skrzynią??? i co potrzebuje z osprzętu do niego??? silnik, wiązka, i co dalej a co może zostać po v6???
Ostatnio zmieniony 01 lut 2010, 23:51 przez ropniok, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim zdaniem gruba robota cię czeka, nie wiem jak jest w 2,5TDI 150 KM, ale w 2,0 TDI masz pompę paliwa w zbiorniku i przez całe autko idą przewody paliwowe przystosowane do wysokiego ciśnienia, jeżeli u ciebie pompa jest przy silniku to masz trochę rzeczy do wymiany...
Pewniości nie mam, potraktuj to raczej jako wskazówkę na co zwrócić uwagę.
Pozdrawiam
Budzik
Pewniości nie mam, potraktuj to raczej jako wskazówkę na co zwrócić uwagę.
Pozdrawiam
Budzik
Fakt, co by dobrego nie mówic silniki ww to jak mówią mechanicy "kibel"ropniok pisze:2.5TDI V6. Wiele nie dobrego przeczytałem na jego temat.
Nie zagłębiałem się w lekturę ale (niektóre) silniki serii 2.0 tdi również nie są chlubą koncernu w związku z usterkami pomp oleju. Wiec zanim do czegoś przystąpisz dobre było by zasięgnąc opinii.
Jeśli chodzi o sam swap to najlepiej gdyby dawca silnik miał umieszczony wzdłużnie, mowa o silnik+skrzynia bo chyba takie rozwiązanie będzie naj. Byc może łapy silnika podejdą z modelu 1.9, z uwagi że bloki silników mogą byc podobne.
Ogólnie to dla chcącego nic trudnego.
Jeśli twój pomysł wypali to za ok 5tys będziesz miał oszczędny silnik o możliwych osiągach lecz kiepskiej kulturze pracy, tzn zależy co komu leży. Jeżeli pozostaniesz przy v6 może bedziesz miał fart i unikniesz awarii jeśli nie to średni koszt naprawy v6 to ok 4tys i jak będziesz mial szęście to na tym się zakończy ale sam wiesz jak to bywa.a co może zostać po v6???
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
a co to zmieni?? i jakie będzie spalanie?? i czy osprzęt może zostać ten sam???krzycho0110 pisze:jak dla mnie to cała ta myśl na wsadzenie 2.0 ="kibel"
ps. podstawa w wymianie to ,silnik ,skrzynia ,sterownik ,zasilanie i wiele innych rzeczy ,jeżeli chodziło by o mnie ,to za tą kasę kupuje silnik np.BAU ,czy BDH i jestem szczęśliwym posiadaczem V6
Dzięki i pozdrawiam Daniel-ropniok;)
[ Dodano: 2010-02-01, 14:37 ]
Acha i jeśli macie troszkę wiedzy na ten temat to jaki silnik rzędu 2.0tdi się najbardziej nada???
2.0 TDI cudowny tez nie jest, chociać niby BKD już lepszy.
Nie wiem czy zastanawiales sie ze w turanie ten silnik leży poprzecznie a w A6 musi być wzdłużnie.
Generalnie roboty od cholery i koszty ogromne. Osprzęt tez cały trzeba do tego 2.0 mieć bo nic sie nie nada z 2.5.
Tak jak pisze krzycho0110 najpierościej bedzie wsadzić te poprawione nieco 2.5.
Nie wiem czy zastanawiales sie ze w turanie ten silnik leży poprzecznie a w A6 musi być wzdłużnie.
Generalnie roboty od cholery i koszty ogromne. Osprzęt tez cały trzeba do tego 2.0 mieć bo nic sie nie nada z 2.5.
Tak jak pisze krzycho0110 najpierościej bedzie wsadzić te poprawione nieco 2.5.
A więc tak. Skorzystałem z waszych porad i poszukałem wad o silniku 2.0tdi, I faktycznie są...
I znalazłem w necie świetną strone:http://www.koraszewski.com/firma.htm
Polecam;)
Zatelefonowałem i opisałem w rozmowie z właścicielem mój problem i:
Stwierdził, że bardzo lubię chyba kłopoty i ogromne koszty...
Oblał mnie bardzo zimnym prysznicem. Dobrze to mi zrobiło Facet mnie "uleczył";)
samochód to Quatro i nie będzie palić mniej przy mniejszej pojemności a nawet więcej!
Stwierdził iż najlepsze co mogę zrobić to doprowadzić do ładu silnik który mam a nie będzie palić więcej niż 8L :mrgreen:
-Stwierdził, że faktycznie te silniki są felerne ale gdy "Poprawi się fabrykę"
to są bardzo dobre i nie do zajechania;) wałków broń boże nie kupować!
podróbki są gorsze od oryginałów a oryginały nie są poprawione...
Oni odsyłają wałki do obróbki i hartowania..
ogólnie wycenił robotę na ok 3 do 5 tyś i gitara :lol:
od tylu lat nie miał jeszcze reklamacji a robił tych silników mnóstwo..
I znalazłem w necie świetną strone:http://www.koraszewski.com/firma.htm
Polecam;)
Zatelefonowałem i opisałem w rozmowie z właścicielem mój problem i:
Stwierdził, że bardzo lubię chyba kłopoty i ogromne koszty...
Oblał mnie bardzo zimnym prysznicem. Dobrze to mi zrobiło Facet mnie "uleczył";)
samochód to Quatro i nie będzie palić mniej przy mniejszej pojemności a nawet więcej!
Stwierdził iż najlepsze co mogę zrobić to doprowadzić do ładu silnik który mam a nie będzie palić więcej niż 8L :mrgreen:
-Stwierdził, że faktycznie te silniki są felerne ale gdy "Poprawi się fabrykę"
to są bardzo dobre i nie do zajechania;) wałków broń boże nie kupować!
podróbki są gorsze od oryginałów a oryginały nie są poprawione...
Oni odsyłają wałki do obróbki i hartowania..
ogólnie wycenił robotę na ok 3 do 5 tyś i gitara :lol:
od tylu lat nie miał jeszcze reklamacji a robił tych silników mnóstwo..
Usunięto - Pkt. 29. oraz Pkt. 32c. Regulaminu Forum
Nie kupować nowych- bo nie są one poprawione w żadnym stopniu i dalej się wycierają a proces ten przyspiesza użycie złego oleju ale to tylko kwestia czy wcześniej czy później cię to spotka... Podróbki innych firm są jeszcze gorsze (celowo) by częściej je wymieniać....arczi224 pisze:Kolego a co powiedzieli Ci na temat tych wałków? jeśli nie kupować nowych to co zrobić?
Pozdrawiam
Wałki, które mam ja i wielu innych w samochodzie wysyłają do poddania obróbce i dobremu hartowaniu ...
tyle co do wałków potem diagnostyka hydrauliki i poprawa, świece ciśnienie, turbo, co złe wymienić zalać dobrym olejem i nie robić sobie "błahostki" z wymiany oleju a silnik się odwdzięczy się niezawodnością i jest na to tyle dowodów co na to, że są wadliwe..
A dopiero dziś się dowiedziałem, że facet od, którego biorę papierosy ma audi A6 i już sobie poradził z tym problemem ale nie w tym serwisie tylko u mechanika ale wałki wysłał do obróbki i z 6tyś zrobiło się ledwie 3

[ Dodano: 2010-02-02, 17:51 ]
http://www.heinrich-tuning.pl/index.htm ... ing=5.html
Dla zainteresowanych powyższa firma regeneruje wałki i hartuje. Komplet wałków z V6 2.5TDI to koszt 900zł pozdrawiam.
ja dla mnie to chore koszta beda, kazdy 4cyl tdi lezy w poprzek chyba? niewazne,
sprzedaj to jak pali za duzo, kup 1.9tdi, albo golfa

Nie znalazłem 1.9TDI w Quattro