[A6 C5] 20l paliwa na 100km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 cze 2008, 09:37
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
[A6 C5] 20l paliwa na 100km
Witam,
mam problem z dużym zużyciem paliwa w trybie miejskim - auto pali mi blisko 20l na 100km podczas gdy poza miastem nie ma tego problemu i zużycie wynosi 7-8l/100km. Dodam, że skrzynia biegów to tiptronic i mam wrażenie, że na pierwszych 3 biegach skrzynia przeciąga i auto ma małą moc w porównaniu do książkowych 180 KM. Auto ma przebieg 215 tys i jak je kupiłem przed trzema miesiącami jedyną wykrytą usterką był przedwczesny wtrysk paliwa, który został już skorygowany.
Czytałem na forum, że za spadek mocy może być odpowiedzialny przepływomierz, ale czy mógłby on mieć też wpływ na tak makabrycznie duże zużycie paliwa w mieście? Poza tym czy jego uszkodzenie nie zostałoby wykryte podczas diagnostyki? A może coś się dzieje z wtryskiwaczami lub ze skrzynią biegów?
Znalazłem w jednym z postów informację, że za duże zużycie może być odpowiedzialny walnięty czujnik temperatury - czy to jest normalne, że w lecie włącza mi sie na kilka sekund grzałka przed pierwszym odpaleniem?
Ponadto doczytałem też gdzieś, że zużyty wałek rozrządu może generować duże zużycie paliwa, ale czy byłoby ono duże tylko w mieście czy również na trasie?
Niestety nie znalazłem na forum podobnego jak mój problemu, dlatego będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
Zrobiłem diagnostykę silnika w autoryzowanym serwisie na Karkonoskiej we Wrocławiu i nie stwierdzono żadnych usterek więc pozostaje mi skorzystać z pomocy szanownych klubowiczów.
pozdrawiam serdecznie z Obornik ÂŚląskich
Kornel
upomniałam Cię abyś sie przywitał :!:nie wolno Ci kasować tego co ja napisze :!: i zmieniać nazwy postu jeśli ja go poprawiłam :!:
mam problem z dużym zużyciem paliwa w trybie miejskim - auto pali mi blisko 20l na 100km podczas gdy poza miastem nie ma tego problemu i zużycie wynosi 7-8l/100km. Dodam, że skrzynia biegów to tiptronic i mam wrażenie, że na pierwszych 3 biegach skrzynia przeciąga i auto ma małą moc w porównaniu do książkowych 180 KM. Auto ma przebieg 215 tys i jak je kupiłem przed trzema miesiącami jedyną wykrytą usterką był przedwczesny wtrysk paliwa, który został już skorygowany.
Czytałem na forum, że za spadek mocy może być odpowiedzialny przepływomierz, ale czy mógłby on mieć też wpływ na tak makabrycznie duże zużycie paliwa w mieście? Poza tym czy jego uszkodzenie nie zostałoby wykryte podczas diagnostyki? A może coś się dzieje z wtryskiwaczami lub ze skrzynią biegów?
Znalazłem w jednym z postów informację, że za duże zużycie może być odpowiedzialny walnięty czujnik temperatury - czy to jest normalne, że w lecie włącza mi sie na kilka sekund grzałka przed pierwszym odpaleniem?
Ponadto doczytałem też gdzieś, że zużyty wałek rozrządu może generować duże zużycie paliwa, ale czy byłoby ono duże tylko w mieście czy również na trasie?
Niestety nie znalazłem na forum podobnego jak mój problemu, dlatego będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
Zrobiłem diagnostykę silnika w autoryzowanym serwisie na Karkonoskiej we Wrocławiu i nie stwierdzono żadnych usterek więc pozostaje mi skorzystać z pomocy szanownych klubowiczów.
pozdrawiam serdecznie z Obornik ÂŚląskich
Kornel
upomniałam Cię abyś sie przywitał :!:nie wolno Ci kasować tego co ja napisze :!: i zmieniać nazwy postu jeśli ja go poprawiłam :!:
Ostatnio zmieniony 22 cze 2008, 11:59 przez wegetarian, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: [A6 C5] 20l paliwa na 100km
Znaczy dokładnie co sprawdzili tylko bledy, czy robili pomiary dynamiczne :?:wegetarian pisze:Zrobiłem diagnostykę silnika w autoryzowanym serwisie na Karkonoskiej we Wrocławiu i nie stwierdzono żadnych usterek więc pozostaje mi skorzystać z pomocy szanownych klubowiczów.
Wpadnij do mnie do wrocka zrobimy pełną diagnostyke.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 lip 2008, 16:23
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [A6 C5] 20l paliwa na 100km
Ja mam również problem ze zbyt wysokim spalaniem. Auto kupiłem niedawno i dopiero je poznaje. Nie wiem gdzie najlepiej we wrocku podjechać, żeby dobrze zrobić diagnostykę. Toms001 czy masz może swój serwis lub dostęp do sprawdzonego serwisu? Chętnie skorzystałbym z Twoich usług i sprawdził swoje auto.. Jeśli byłoby to możliwe proszę daj do siebie maila, to może jakoś się umówimy.toms001 pisze:Znaczy dokładnie co sprawdzili tylko bledy, czy robili pomiary dynamiczne :?:wegetarian pisze:Zrobiłem diagnostykę silnika w autoryzowanym serwisie na Karkonoskiej we Wrocławiu i nie stwierdzono żadnych usterek więc pozostaje mi skorzystać z pomocy szanownych klubowiczów.
Wpadnij do mnie do wrocka zrobimy pełną diagnostyke.
- Kris0181
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 12 gru 2007, 14:52
- Imię: wentylatora
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: mazury
Tu nie potrzeba mieć żadnego serwisu :mrgreen:Jarek_maks pisze:Toms001 czy masz może swój serwis lub dostęp do sprawdzonego serwisu? Chętnie skorzystałbym z Twoich usług i sprawdził swoje auto.. Jeśli byłoby to możliwe proszę daj do siebie maila, to może jakoś się umówimy.
toms001...umów sie z chłopakami i podepnij im te cacka i dajcie znać na forum co wyszło z logów
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No wiadomo, jak w dieslu znajdzie sie benzynę to zuzycie paliwa pewnie musi byc kosmiczne (w końcu to prawie rakieta !) :!: :mrgreen:censored pisze:-przy listwie wtryskowej jest regulator ciśnienia paliwa. Dochodzi do niego węzyk z podciśnieniem. Zdejmij ten wężyk, zobacz czy nie ma w nim benzyny. Dziurawy uwalony regulator pasowałby też do tych objawów
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Kolego ja powiem Ci tak
1. przepływomierza może zwiększyć pobór ON, u mnie było to ok 2 litry więcej w mieście niż jest to teraz(na trasie również). Za pewne serwis odczytywał tylko błędy z EKU silnika. U mnie przepływka była do bani a sterownik tego nie pokazywał. Jedyny test jaki pokaże czy lmm jest ok to testy dynamiczne wykonywane za pomocą VAG'a. Możesz to sprawdzić również nie mająć VAG'a.Odłącz od lmm tą elektroniczną wiązkę kabli (wtyczka) i przejedz się po mieście(tylko krótki odcinek) i zobacz czy auto ma podobne spalanie.
2. wałki rozrządu jeśli byłyby już uszkodzone powodując takie duże zużycie paliwa to odczułbyś gwałtowny spadek mocy, nierówną pracę motoru i bardzo prawdopodobnie stuki na silniku. Wałki raczej odpadają bo zawyżony apetyt na ON w twojej niuni występuje w mieście, na trasie jest OK :-P
3. jak odpala auto? czy zawsze kręci tak samo na zimnym i ciepłym silniku?
4. takie spalanie pokazuje Ci na średnim spalaniu czy chwilowym zapotrzebowaniu silnika na paliwo?. U mnie na chwilowym jak depnę to potrafi pokazać 24 litry.
5. kontrolka świec żarowych zawsze będzie się zapalać po dłuższym postoju auta (czytaj noc). Jeśli jest zima to wtedy kontrolka będzie mrugać dłużej aniżeli w lecie. Jeśli mruga podczas jazdy, wówczas jest to sygnał, że w EKU silnika zapisany jest jakiś poważny błąd.
1. przepływomierza może zwiększyć pobór ON, u mnie było to ok 2 litry więcej w mieście niż jest to teraz(na trasie również). Za pewne serwis odczytywał tylko błędy z EKU silnika. U mnie przepływka była do bani a sterownik tego nie pokazywał. Jedyny test jaki pokaże czy lmm jest ok to testy dynamiczne wykonywane za pomocą VAG'a. Możesz to sprawdzić również nie mająć VAG'a.Odłącz od lmm tą elektroniczną wiązkę kabli (wtyczka) i przejedz się po mieście(tylko krótki odcinek) i zobacz czy auto ma podobne spalanie.
2. wałki rozrządu jeśli byłyby już uszkodzone powodując takie duże zużycie paliwa to odczułbyś gwałtowny spadek mocy, nierówną pracę motoru i bardzo prawdopodobnie stuki na silniku. Wałki raczej odpadają bo zawyżony apetyt na ON w twojej niuni występuje w mieście, na trasie jest OK :-P
3. jak odpala auto? czy zawsze kręci tak samo na zimnym i ciepłym silniku?
4. takie spalanie pokazuje Ci na średnim spalaniu czy chwilowym zapotrzebowaniu silnika na paliwo?. U mnie na chwilowym jak depnę to potrafi pokazać 24 litry.
5. kontrolka świec żarowych zawsze będzie się zapalać po dłuższym postoju auta (czytaj noc). Jeśli jest zima to wtedy kontrolka będzie mrugać dłużej aniżeli w lecie. Jeśli mruga podczas jazdy, wówczas jest to sygnał, że w EKU silnika zapisany jest jakiś poważny błąd.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 lip 2008, 16:23
- Lokalizacja: Wrocław
Przepraszam, że odgrzewam kotleta.
Kiedyś umknął mi ten temat, a teraz natrafiłem na niego przypadkiem.
W razie czego proszę zawsze przypomnic się na PW i napewno postaram się pomóc przy autku. Ostatnio mam mało czasu na śledzenie forum, ale jeszcze nikomu z klubu nie odmówiłem pomocy. Po napisaniu PW dostaje maila, a pocztę sprawdzam codziennie.
pzdr
Kiedyś umknął mi ten temat, a teraz natrafiłem na niego przypadkiem.
W razie czego proszę zawsze przypomnic się na PW i napewno postaram się pomóc przy autku. Ostatnio mam mało czasu na śledzenie forum, ale jeszcze nikomu z klubu nie odmówiłem pomocy. Po napisaniu PW dostaje maila, a pocztę sprawdzam codziennie.
pzdr
AEL C4 AEL quattro ... sprzedałem
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga