Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 A6] instalacja LPG Stag 300 Plus czy Stag 300 Premium

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Eryk_211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 wrz 2009, 00:10
Lokalizacja: Warszawa

[C5 A6] instalacja LPG Stag 300 Plus czy Stag 300 Premium

Post autor: Eryk_211 » 27 sty 2010, 17:15

Witam,
zamierzam założyć instalację do mojego autka (benzynka 2.4) na sprawdzonych i polecanych podzespołach czyli:

komputer Stag 300 Plus
wtryski Magicjet
reduktor Scorpion GT lub magic do 250km

Zastanawiam się tylko nad jedną rzeczą, otóż rozważam wybór nowszego komputera Stag 300 Premium. Pytanie w niniejszym poście brzmi czy warto dołożyć parę złotych i zainstalować wersję Premium czy Plus. Premium nowsze rozwiązanie ale jako laik w kwestiach LPG nie potrafię stwierdzić czy warto faktycznie. Może ktoś z klubowiczów posiada cenne informacje w tym temacie, które rozwieją wątpliwości.

Proszę umieszczać tematy w odpowiednich działach!
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 19:38 przez Eryk_211, łącznie zmieniany 1 raz.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Re: [C5 A6] instalacja LPG Stag 300 Plus czy Stag 300 Premiu

Post autor: borsuk1977 » 29 sty 2010, 15:18

witaj
podstawowym pytaniem jest czy twoje audi ma OBD II sądząc po roczniku raczej nie więc stag 300 premium odpada jest on przeznaczony tylko do aut z OBDII. jakbyś zamontował premiuma działałby jak zwykła 300 plus. co do listew to magic nie są konieczne valteki w zupełności wystarcza ( pamiętaj że do magica nie ma zestawów npr) a reduktor... scorpion gt to zbędny wydatek... wystarczy KME silver tylko z nowej serii lub może być zavoli s ale od razu sugeruje wyciągnąć po 4 sprężyny z każdej str( zostawić po 1) jestem dystrybutorem staga i sporo wiem o sekwencjach AC

Awatar użytkownika
Eryk_211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 wrz 2009, 00:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Eryk_211 » 29 sty 2010, 16:00

Już myślałem, że mój temat pozostanie bez odpowiedzi :-) ale już coś mamy :-) Odnośnie OBD - jak mogę sprawdzić jaką mam wersję? Odnośnie valteków dużo się naczytałem, że to wielki syf, że tak powiem i nie warto się pakować w nie.. Ktoś na naszym forum sugerował jednak magicjet, planijet, matrix.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sty 2010, 19:41

Nie zakładaj czerwonego walteka, to jest badziew dlatego wkładają go w zestawy z dobrą elektroniką jak Stag. Waltek nie może stanąć koło magica z szybkością i przecyzją. Same tłoczki waltek ma 2 razy większe i 2 razy cięższe. Jak nie magic jet to matrix HS, fakt droższy ale to już jest wyższa półka. KME silver to max 140KM więc w życiu bym go nie włożył do 2.4. Scorpion GT, KME Gold, Magic III wszystkie trzy reduktory są wystarczające do tego auta i dobrze obsłużą 165KM w całym zakresie obrotów.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 29 sty 2010, 20:09

fassi1 pisze:Nie zakładaj czerwonego walteka, to jest badziew dlatego wkładają go w zestawy z dobrą elektroniką jak Stag. Waltek nie może stanąć koło magica z szybkością i przecyzją. Same tłoczki waltek ma 2 razy większe i 2 razy cięższe. KME silver to max 140KM więc w życiu bym go nie włożył do 2.4. Scorpion GT, KME Gold, Magic III wszystkie trzy reduktory są wystarczające do tego auta i dobrze obsłużą 165KM w całym zakresie obrotów.
fassi1 wiem co mówie myślisz że magic nie pada... na dwa walnięte walteki są padaja jedne magicwszystko w porządku jesli jest gwarancja tylko co potem... w przypadku magica tylko nowe listwy a valteka zregenerujesz koszt ok 12-`zł na cyl( orginał). ustawisz i śmigasz jak na nowych a co do reduktora kme silver w opcji zintegrowanej miał 250 km w opci solo ma 200 km ( miałem w c5 2.8 193km zestaw stag200-6 listwy valtek reduktor KME i śmigało a pomyśl czy będąc w branży pchałbym sobie badziew...)testowałem sporo reduktorów i coś o tym wiem ma być stabilny , bez przyrostów na cut off i trzymac tmp.oczywiście trzeba zasilić układ rurką fi 8. o scorpionach nie będe nic mówił po za tym że AC wycofało je ze sprzedaży i sprawa oparła sie o sąd z producentem .czas otwarcia wtryskiwacza w a6 2.4 to ok 3.4-3.6 mms czs reakcji valteka to 2.7-3.0 więc szybszy tak więc z patrząc na wydajność i precyzje twoje teorie legły w gruzach .zabójstwem dla listew jest jazda na gazie na niskich tmp. wprowadzone poprawki w stagu 300 plus zdecydowanie wydłużaja żywotnośc listew chodzi o podgrzewanie wtryskiwaczy przy zimnym silniku, sterownik puszcza na listwę niski prąd powodujący rozgrzanie cewki ale nie otwierający zaworu. w momencie gdy sterownik przełącza na gaz listwa jest rozgrzana i pracuje tak jak trzeba wybór pozostawiam właścicielowi auta.. to jego kasa i jego wybór

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sty 2010, 21:17

W tym silniku zakłada sie pojedyncze magici lub matrixy HS bo jest na to miejsce a nie listwy wtryskowe. Listwy wtryskowe zakładają ci druciarze co patrzą szybko skasować bo nie chce się nawet kolektora ściągnąć do nawiertów, a osłona silnika podziurawiona lub powycinane kawałki na wężyki. Choćby padł jeden magic to wymieniasz jeden. Walteki za to możesz sobie nawet co miesiąc kalibrować, to jest po prostu tanie a co tanie to wiadomo jakie. Dla testu zregenerowałem i skalibrowałem moje stare walteki i zamontowałem je z powrotem, bez porównania do magiców. Co do szybkości i precyzji to na waltekach miałem dysze 2.5 i wyższy mnożnik a na magicach 2.2 i niższy mnożnik przy tym samym ciśnieniu gazu. Dla testu można odłączyć wężyk podciśnienia od reduktora i sprawdzić jak super walteki reagują na wyższe ciśnienie a jak magici i zaraz wyjdzie które lepiej zachowują się przy przerostach ciśnienia. Poza tym te zapewnienia producentów o wydajności reduktorów pozostawiają wiele do życzenia i są jedną wielką bzdurą. Jeszcze raz przetestuj KME silver i szczerze napisz jakie ma spadki ciśnienia przy max bucie i jakie spadki temp. to się okarze do ilu jest koni. Z tymi czasami w tym silniku to są niższe. Przy korektach na temp z rana plus korekty na spadek ciśnienia i szybkie walteki się nie wyrabiają. Piszmy prawdę a nie reklamy z allegro. Poza tym jeśli jesteś sprzedawcą to wiadomo że swój produkt będziesz chwalił. Taka jest polityka AC żeby było taniej ładuje walteki. Sam Stag jest dobrą elektroniką ale niestety w zestawach nie ma magiców czy matrixów.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 29 sty 2010, 21:49

he stag ma zestawy z listwami magic jeta a z matrixem nie ma bo matrix nie daje gwarancji na polskę jestem w branży od 10 lat i wiem co mówie a co do mocowania listew to lepiej mieć wtryski na wierzchu niż sieczkę pod obudową... nie neguję precyzyjności magica twierdze że w tym aucie różnica nie będzie zauważalna. oczywiście magic jest precyzyjniejszy ale nie wpływa to ani na prace ani na spalanie podkreślam jets opcja rozgrzania wtrysków a co do reduktorów to wiem co mówie w kwesti kme 200 km przy zasileniu fi 8 spoko śmiga o dobrze grzeje spadki ciśnienia przy max bucie były do 0.8 przy stałym ciśnieniu 1.1o a przyrosty do 2.0 bara dla porównania kme gold ma spadki do 0.9 a przyrosty do 2.2 co do podciśnienia w reduktorze to twoja teoria ze zdjęciem podciśnienia nie sprawdza sie w każdym reduktorze mp reduktor magic jet nie działa na zasadzie podciśnienia jest tam zawór różnicowy sporo nauki przed toba fassi widze że masz pojęcie o lpg ale sporo jeszcze do ogarnięcia a co do twojego auta to pzrepustowość mj jest sporo większa niz valteka ( średnica tłoka) ok 2mm większa

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sty 2010, 23:07

To że jesteś 10 lat w branży o niczym nie znaczy. Wielu gazowników jest dłużej niż 10 lat w branży i do dziś nie umieją zakładać instalacji. O jakiej sieczce pod osłoną opowiadasz? Widać że przez 10 lat nie miałeś okazji widzieć porządnie zamontowanej instalacji LPG ale to nie Twoja wina bo porządnego gazownika trzeba szukać jak ze świeczką. To według Ciebie lepiej powiercić dziury w osłonie i pozakładać długie wężyki żeby w razie częstej kalibracji i regeneracji walteka gazownik miał wygodny dostęp bo nie ma za dużo czasu w razie reklamacji. 10 lat jesteś w branży i wypisujesz że waltek obrobi czasy rzędu 2.7ms, niestety musisz sięgnąć do lektury. W przeciwieństwie do walteka magic spokojnie wyrobi się z takimi czasami. Sam odpowiedziałeś na pytanie dlaczego magic jest lepszy, tłoczek jest szerszy i prawie o połowę krótszy i lżejszy. Co do twoich reduktorów to z takimi przerostami nie powinny znaleźć się w żadnym aucie, jak takie ciśnienie dobije ciężki tłoczek walteka to cewka musi się nieźle namęczyć żeby go podnieść do góry. No i ciekawe jaka jest mieszanka po cut offie jak załączają się wtryskiwacza przy takim przeroście i jaka musiałaby być korekta na ciśnienie żeby zniwelowała przerost ciśnienia i czy przy tak dużej korekcie czas wtrysku nie będzie czasem za krótki dla prze szybkiego walteka. I według Ciebie wszystkie te parametry nie mają wpływu na pracę silnika, spalanie i kulturę? Nie trzeba być 10 lat w branży żeby dojść do tego wniosku. Dla Ciebie zabójstwem dla wtryskiwaczy jest praca na niskich temp. gazu, a dla mnie ważniejszym zabójstwem jest jazda na ubogiej mieszance bo reduktor się nie wyrabia. Poza tym jak chcesz szybko przełączać na gaz to kupujesz matrixy HS bo są o wiele odporniejsze. Podgrzewanie wtryskiwaczy przez sterownik to leczenie choroby, podstawą są dobrze działające korekty na temp. gazu i porządne wtryskiwacze. A jak gaz słabo się grzeje to znaczy że reduktor jest nie wydajny termicznie i powinien być mocniejszy. Handlarzom i gazownikom się nie przegada, miałem doświadczenie ze swoim autem i nikomu tego nie życzę. Więcej się nie będę wypowiadał bo szkoda czasu.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 30 sty 2010, 08:01

.podam ci przykład z mojego [poprzedniego auta skoda superb 1.8T 196 km reduktor koltec przy turbo przyrost wychodzł ok 1.7 zaznaczam że koltec jest wg mnie najlepszym reduktorem do sekwencji niestety bardzo drogim( nowy ok 700zł) no i to był samochód z turbinka tuningowany w szwajcari w glarusie a co do przyrostów to poczytaj opinie jakie ma ten twój scorpion gt zawór otwiera sie przy 2.2 bara to samo mówi za siebie
powtażam ja nie twierdze że magic jest gorszy od walteka, jest sporo lepszy wybór pozostawiłem właścicielowi auta
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 17:15 przez borsuk1977, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 sty 2010, 08:26

Co ci lambda i ECU pomoże na gazie jak przy bucie są za duże spadki ciśnienia a gazownik reguluje mieszanke nie przekraczając 3000obr? Auto już jedzie na ubogo a głowice szlak trafia. A scorpion GT ma przerost ciśnienia przy cut off z 1.1 do 1.3, nie wyczytane z internetu, wielokrotnie sprawdzone.

Awatar użytkownika
Eryk_211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 wrz 2009, 00:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Eryk_211 » 30 sty 2010, 10:15

Widzę, że nam dyskusja się ożywiła. Mój wybór to na pewno będzie Stag + magicjety (jak już wcześniej wspomniałem valteki odpadają, pomimo pozytywnych opinii kolegi fass1 na ich temat. Za dużo negatywnych opinii spotkałem odnośnie valteków) + reduktor pewnie Magic lub Scorpion GT (o tym ostatnim jednak słyszałem, że lubi się zatykać więc raczej magica wybiorę). A czy któryś z forumowiczów może podpowiedzieć jak mogę sprawdzić jakie OBD mam w swoim aucie? I poruszyć jeszcze kwestię różnicy pomiędzy Stag 300 Plus a Premium?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 sty 2010, 13:43

Eryk_211 pisze:Widzę, że nam dyskusja się ożywiła. Mój wybór to na pewno będzie Stag + magicjety (jak już wcześniej wspomniałem valteki odpadają, pomimo pozytywnych opinii kolegi fass1 na ich temat. Za dużo negatywnych opinii spotkałem odnośnie valteków) + reduktor pewnie Magic lub Scorpion GT (o tym ostatnim jednak słyszałem, że lubi się zatykać więc raczej magica wybiorę). A czy któryś z forumowiczów może podpowiedzieć jak mogę sprawdzić jakie OBD mam w swoim aucie? I poruszyć jeszcze kwestię różnicy pomiędzy Stag 300 Plus a Premium?
Chyba się pomyliłeś, na temat walteków nigdy pozytywnie się nie wypowiadałem. Pewna seria scorpionów w zeszłym roku chyba koło wiosny wyszła z lubiącymi zacinać się elektrozaworami, ale jak jest gwarancja to reklamować. Jak gwarancji już nie ma to wymienić na elektrozawór waltek (nie mylić z wtryskiwaczami waltek) bo jest to dobry produkt i po kłopocie.

Awatar użytkownika
Eryk_211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 wrz 2009, 00:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Eryk_211 » 30 sty 2010, 14:45

fassi1 przepraszam pomyliłem się, chodziło mi, że kolega borsuk1977 się dobrze o valtekach wypowiadał. Z rozpędu ksywę źle wpisałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga