Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Problem z ładowaniem

Elektryka
brath100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 cze 2009, 20:50
Lokalizacja: trójmiasto

[A6 C5] Problem z ładowaniem

Post autor: brath100 » 24 sty 2010, 19:51

Witam,moze ktos mi doradzi jak rozwiazac ten problem, a mianowicie, po odpaleniu auta pali mi sie kontrolka ładowania ale po przygazowaniu przy 1600obr\min znika i jest juz ok. Co to moze byc,co mam sprawdzic,prosze o jakiekolwiek wskazówki. Silnik w aucie to 1,9 tdi. Czy vagiem moge cos sprawdzic? Po podłączeniu nie wykazuje zadnych bledów. pozdrawiam

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 24 sty 2010, 20:19

Vag-iem możesz sprawdzić napięcie ładowania , na wolnych obrotach min.12,5v , na wyższych obrotach 13,5-14,5 , włącz światła ,nawiewy na max ,fotele i co tam masz elektrycznego , a ładowanie powinno się trzymać .Być może szczotki alternatora się kończą , a może mają ciasno w prowadnicach i potrzebują trochę wibracji żeby docisnąć do komutatora .

Awatar użytkownika
Bulvers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 sty 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulvers » 24 sty 2010, 22:20

A sprawdzałeś czy pasek jest odpowiednio napięty?
Może jeszcze nie piszczy, ale może się ślizgać...
"Wszystko jest trudne zanim stanie się proste." Fuller

wesolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2010, 23:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wesolek » 27 sty 2010, 23:30

Witam, może ktoś mi pomoże rozwiązać ten problem, a mianowicie, w czasie jazdy zapaliła się czerwona łapka okazało się ze siadł wirnik i szczotki po wymianie tego i łożysk przejechałem 50km i znowu zapaliła się i wtedy okazało się ze padł regulator napięcia i po tygodniu wymianie tego znowu nie ma ładowania co to może być??

Awatar użytkownika
Bulvers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 sty 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulvers » 27 sty 2010, 23:35

Wymieniałeś sam wirnik czy całość? Może pada uzwojenie?
Może komutator masz do d... i zdziera szczotki...

Aha! - i wejdź najpierw do działu powitań i pięknie się przywitaj. Inaczej dostaniesz upomnienie. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 03:24 przez Bulvers, łącznie zmieniany 1 raz.

wesolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2010, 23:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wesolek » 27 sty 2010, 23:43

Wirnik wymieniłem w całości. A to możliwe zęby szczotki zdarły się po tygodniu

Awatar użytkownika
Bulvers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 sty 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulvers » 27 sty 2010, 23:51

Szczotki to tylko delikatne węgielki. A jak komutator ma zadziory to działa jak tarka.

Równie dobrze przy wymianie łożysk mogłeś naruszyć jakieś luty i podczas obrotów siła odśrodkowa mogła dokończyć dzieła. Brak obiegu.
Ale to tylko podejrzenia - miernik prawdę Ci powie.

Qris

Post autor: Qris » 28 sty 2010, 03:05

Kolego przeczytałeś co napisałem? Dostałeś link masz rozpisane. Kolejna sprawa kto przewija wirnik ? To jest.... głupie. Cały sprawny alternator używka to powiedzmy 180zł i jeździsz potem zmieniasz tak jak napisałem w linku powyżej i już...

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 31 sty 2010, 21:16

A gdzie szukać przyczyn gdy podczas pracy silnika ładowanie pokazuje 16V nawet ponad :-x a po zgaszeniu silnika spada do 8V a nie do zera. Popsuty wskaźnik??

Awatar użytkownika
Bulvers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 sty 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulvers » 01 lut 2010, 00:40

Tak jak sam zasugerowałeś - przyczyny szukaj we wskaźniku.
Pewnie jego "zero" zaczyna się od ośmiu... ;-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 01 lut 2010, 08:02

W_o_j_T_e_K pisze:podczas pracy silnika ładowanie pokazuje 16V nawet ponad
pierwsze co to sprawdzić miernikiem ile pokazuje

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 01 lut 2010, 09:37

Bulvers pisze:przyczyny szukaj we wskaźniku.
Jest to do zrobienia czy zostaje opcja z nowymi zegarami??

Awatar użytkownika
Bulvers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 sty 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulvers » 01 lut 2010, 15:53

Jeśli jesteś pewny, że alternator ładuje poprawnienie...
Jeszcze nie rozbierałem zegarów w Audi, ale wydaje mnie się, że można wymienić sam wskaźnik ładowania. Jeśli nie mam racji to ktoś mnie pewnie poprawi. :-P

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 01 lut 2010, 17:02

Hmmmm powiem tak do tej pory myślałem ze zegar zatrzymuje sie 8V a dzisiaj jak patrzyłem spadł do 0V ale po odpaleniu już wskoczyło na ponad 16V i dalej zatrzymuje się na 8V i do tego doszedł jeszcze wskaźnik paliwa wszystko było ok a dzisiaj zatrzymuje się przed rezerwa i nie spadnie niżej oczywiście bez kluczyka w stacyjce :-x

Awatar użytkownika
Bulvers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 16 sty 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bulvers » 01 lut 2010, 18:52

Oj, to jak Ci wariują jeszcze inne wskaźniki to szukaj gdzieś jakiegoś przebicia. Skoro potrafi spaść do zera to już nie wina wskaźnika. Jakieś "obce" napięcie przytrzymuje go/je w tej pozycji. Wizyta u kumatego elektryka by się zdała. :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja