Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 manual] Na jakiej zasadzie działa Quattro

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

[a6 c5 manual] Na jakiej zasadzie działa Quattro

Post autor: LuQas » 22 sty 2010, 21:31

Dzis zakopałem sie moja 6 i zauwazylem ze auto sie podłoga owiesilo o zamarzniety snieg co dziwne gdy auto bylo na biegu nie kreciły sie wszystkie koła nawet myslalem ze zerwałem przegub :-/
wiec jak to jest jest to stały naped na 4 koła czy jest to kontrolowane przez jakies czujniki i docisk na kolo ??

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 22 sty 2010, 22:17

Masz sprawny mechanizm różnicowy <ok>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 sty 2010, 22:56

zawsze ciągnie to koło co ma lżej (w osi)
ale, ASR z tego co się orientuje załącza blokadę i ciągnie na wszystkie koła

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 23 sty 2010, 07:23

goly191 pisze:zawsze ciągnie to koło co ma lżej (w osi)
ale, ASR z tego co się orientuje załącza blokadę i ciągnie na wszystkie koła

ale ja nie mam ASR
censored,
Dodatkowo, układ Torsena wspiera system EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego). Wkracza on w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą.

czyli u mnie w napedzie działa taki system czy to w nowszych Audi ?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 sty 2010, 08:19

LuQas pisze:ale ja nie mam ASR
to dlatego, nie zauważyłeś kręcenia się wszystkich kół

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 23 sty 2010, 08:44

goly191, ty masz ASR ?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 sty 2010, 09:57

LuQas pisze:goly191, ty masz ASR ?
tak mam
szczerze już raz opisywałem pod jakim wrażeniem jestem z napędu Quattro
tej zimy zdarzyło mi się dolnym griem pchać śnieg w zaspach w co nie mogłem uwierzyć, no masakra i naprawdę bez większego problemu
kiedyś z wujasem sprawdzałem jak działa ASR, stanęliśmy pod górką na lodzie i na wolnych obrotach oglądaliśmy jak auto stało w miejscu i kręciły się oba koła na raz, było to w Octavi, ale w audi pewnie działa to tak samo

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 23 sty 2010, 10:30

goly191, no ja niestety nie mam asr'a :-|

Awatar użytkownika
SPeak_8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 28 wrz 2008, 12:25
Imię: Henryk.
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: SPeak_8 » 23 sty 2010, 13:05

czyli wynika z tego ze napęd na tylną oś jest dołączany? czy stały? bo już sie pogubiłem :-|

RafałA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: RafałA6 » 24 sty 2010, 20:59

To jak to jest?
Ma się Quattro ale bez ASR'a jest ten napęd nieefektywny?
Może banalne pytanie ale się teraz zamotałem trochę :roll:

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 25 sty 2010, 08:37

Napęd quattro bez asr jest efektywny. ASR działa w trakcie uślizgu kół. System ten przydatny jest w trakcie ruszania autem na śliskiej nawierzchni, w trakcie podjazdów lub przyspieszania - współpracuje z ABS-em, EDS i ESP - jeśli oczywiście są. ASR redukuje moc silnika zapobiegając obracaniu się w miejscu kół napędowych.

Quattro z EDS samo w sobie jest kompletnym rozwiązaniem, wspomagane dodatkowo przez ASR, tworzą niemal doskonały system :)

Nie mniej jednak nie zdarza się często, żeby w jednej chwili wszystkie 4 koła straciły przyczepność....
Nie wiem, czy w Quattro ASR działa jeśli co najmniej jedno koło straci przyczepność.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 sty 2010, 10:54

Ninja_ pisze:ASR redukuje moc silnika zapobiegając obracaniu się w miejscu kół napędowych.
oraz je blokuje (w jedność)

adamikpawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty 2010, 13:51
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: adamikpawel1 » 25 sty 2010, 14:04

Witam!
Moje wrażenia z jazdy Quattro są jak najbardziej pozytywne mimo tego że to dopiero druga zima z tym napędem. To co zauważyłem - w momencie uślizgu kół włącza mi się najprawdopodobniej pompa od ABSu i bardzo krótkimi impulsami blokuje koła które akurat się ślizgają. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 29 sty 2010, 21:26

adamikpawel1 pisze:Witam!
Moje wrażenia z jazdy Quattro są jak najbardziej pozytywne mimo tego że to dopiero druga zima z tym napędem. To co zauważyłem - w momencie uślizgu kół włącza mi się najprawdopodobniej pompa od ABSu i bardzo krótkimi impulsami blokuje koła które akurat się ślizgają. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?
No tak, tak działa EDS. Koło traci przyczepność i ślizga to system je przyhamowuje po to żeby mechanizm różnicowy przeniósł moment na drugie koło i tak naprzemian to idzie.

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 30 sty 2010, 16:12

adamikpawel1 pisze:Witam!
Moje wrażenia z jazdy Quattro są jak najbardziej pozytywne mimo tego że to dopiero druga zima z tym napędem. To co zauważyłem - w momencie uślizgu kół włącza mi się najprawdopodobniej pompa od ABSu i bardzo krótkimi impulsami blokuje koła które akurat się ślizgają. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?
Dokładnie tak jest. ABS odpuszcza hamulec dla koła,które się blokuje,a ASR przyhamowuje koło które kręci się szybciej i powoduje przeniesienie napędu na koło,które ma lepszą przyczepność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja