
wiec jak to jest jest to stały naped na 4 koła czy jest to kontrolowane przez jakies czujniki i docisk na kolo

goly191 pisze:zawsze ciągnie to koło co ma lżej (w osi)
ale, ASR z tego co się orientuje załącza blokadę i ciągnie na wszystkie koła
Dodatkowo, układ Torsena wspiera system EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego). Wkracza on w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą.
tak mamLuQas pisze:goly191, ty masz ASR ?
No tak, tak działa EDS. Koło traci przyczepność i ślizga to system je przyhamowuje po to żeby mechanizm różnicowy przeniósł moment na drugie koło i tak naprzemian to idzie.adamikpawel1 pisze:Witam!
Moje wrażenia z jazdy Quattro są jak najbardziej pozytywne mimo tego że to dopiero druga zima z tym napędem. To co zauważyłem - w momencie uślizgu kół włącza mi się najprawdopodobniej pompa od ABSu i bardzo krótkimi impulsami blokuje koła które akurat się ślizgają. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?
Dokładnie tak jest. ABS odpuszcza hamulec dla koła,które się blokuje,a ASR przyhamowuje koło które kręci się szybciej i powoduje przeniesienie napędu na koło,które ma lepszą przyczepność.adamikpawel1 pisze:Witam!
Moje wrażenia z jazdy Quattro są jak najbardziej pozytywne mimo tego że to dopiero druga zima z tym napędem. To co zauważyłem - w momencie uślizgu kół włącza mi się najprawdopodobniej pompa od ABSu i bardzo krótkimi impulsami blokuje koła które akurat się ślizgają. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?