wiec jak to jest jest to stały naped na 4 koła czy jest to kontrolowane przez jakies czujniki i docisk na kolo
[a6 c5 manual] Na jakiej zasadzie działa Quattro
- LuQas
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 691
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
- Imię: Janek ASO Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: RS6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląskie
- Kontakt:
[a6 c5 manual] Na jakiej zasadzie działa Quattro
Dzis zakopałem sie moja 6 i zauwazylem ze auto sie podłoga owiesilo o zamarzniety snieg co dziwne gdy auto bylo na biegu nie kreciły sie wszystkie koła nawet myslalem ze zerwałem przegub
wiec jak to jest jest to stały naped na 4 koła czy jest to kontrolowane przez jakies czujniki i docisk na kolo
wiec jak to jest jest to stały naped na 4 koła czy jest to kontrolowane przez jakies czujniki i docisk na kolo
- LuQas
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 691
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
- Imię: Janek ASO Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: RS6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląskie
- Kontakt:
goly191 pisze:zawsze ciągnie to koło co ma lżej (w osi)
ale, ASR z tego co się orientuje załącza blokadę i ciągnie na wszystkie koła
ale ja nie mam ASR
censored,
Dodatkowo, układ Torsena wspiera system EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego). Wkracza on w sytuacji, gdy koła jednej z osi obracają się w miejscu, przekazując moc na drugą.
czyli u mnie w napedzie działa taki system czy to w nowszych Audi ?
- goly191
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
tak mamLuQas pisze:goly191, ty masz ASR ?
szczerze już raz opisywałem pod jakim wrażeniem jestem z napędu Quattro
tej zimy zdarzyło mi się dolnym griem pchać śnieg w zaspach w co nie mogłem uwierzyć, no masakra i naprawdę bez większego problemu
kiedyś z wujasem sprawdzałem jak działa ASR, stanęliśmy pod górką na lodzie i na wolnych obrotach oglądaliśmy jak auto stało w miejscu i kręciły się oba koła na raz, było to w Octavi, ale w audi pewnie działa to tak samo
Napęd quattro bez asr jest efektywny. ASR działa w trakcie uślizgu kół. System ten przydatny jest w trakcie ruszania autem na śliskiej nawierzchni, w trakcie podjazdów lub przyspieszania - współpracuje z ABS-em, EDS i ESP - jeśli oczywiście są. ASR redukuje moc silnika zapobiegając obracaniu się w miejscu kół napędowych.
Quattro z EDS samo w sobie jest kompletnym rozwiązaniem, wspomagane dodatkowo przez ASR, tworzą niemal doskonały system
Nie mniej jednak nie zdarza się często, żeby w jednej chwili wszystkie 4 koła straciły przyczepność....
Nie wiem, czy w Quattro ASR działa jeśli co najmniej jedno koło straci przyczepność.
Quattro z EDS samo w sobie jest kompletnym rozwiązaniem, wspomagane dodatkowo przez ASR, tworzą niemal doskonały system
Nie mniej jednak nie zdarza się często, żeby w jednej chwili wszystkie 4 koła straciły przyczepność....
Nie wiem, czy w Quattro ASR działa jeśli co najmniej jedno koło straci przyczepność.
-
adamikpawel1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1
- Rejestracja: 25 sty 2010, 13:51
- Lokalizacja: Zakopane
Witam!
Moje wrażenia z jazdy Quattro są jak najbardziej pozytywne mimo tego że to dopiero druga zima z tym napędem. To co zauważyłem - w momencie uślizgu kół włącza mi się najprawdopodobniej pompa od ABSu i bardzo krótkimi impulsami blokuje koła które akurat się ślizgają. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?
Moje wrażenia z jazdy Quattro są jak najbardziej pozytywne mimo tego że to dopiero druga zima z tym napędem. To co zauważyłem - w momencie uślizgu kół włącza mi się najprawdopodobniej pompa od ABSu i bardzo krótkimi impulsami blokuje koła które akurat się ślizgają. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?
-
tomciar
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
No tak, tak działa EDS. Koło traci przyczepność i ślizga to system je przyhamowuje po to żeby mechanizm różnicowy przeniósł moment na drugie koło i tak naprzemian to idzie.adamikpawel1 pisze:Witam!
Moje wrażenia z jazdy Quattro są jak najbardziej pozytywne mimo tego że to dopiero druga zima z tym napędem. To co zauważyłem - w momencie uślizgu kół włącza mi się najprawdopodobniej pompa od ABSu i bardzo krótkimi impulsami blokuje koła które akurat się ślizgają. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Dokładnie tak jest. ABS odpuszcza hamulec dla koła,które się blokuje,a ASR przyhamowuje koło które kręci się szybciej i powoduje przeniesienie napędu na koło,które ma lepszą przyczepność.adamikpawel1 pisze:Witam!
Moje wrażenia z jazdy Quattro są jak najbardziej pozytywne mimo tego że to dopiero druga zima z tym napędem. To co zauważyłem - w momencie uślizgu kół włącza mi się najprawdopodobniej pompa od ABSu i bardzo krótkimi impulsami blokuje koła które akurat się ślizgają. Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia?








