Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5TDI AKE 180KM] kopci na niebiesko

Silniki wysokoprężne
piotrilawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Lokalizacja: iława

[A6 C5 2,5TDI AKE 180KM] kopci na niebiesko

Post autor: piotrilawa » 04 sty 2010, 11:25

Witam kolegów, przeszukałem całe forum i nie znalazłem jasnej odpowiedzi czy przy źle ustawionym koncie wtrysków lub uszkodzonych wtryskach dym będzie czarny czy niebieski, opowiem troszkę więcej o moim problemie.
po rozgrzaniu kopci na niebiesko podczas ostrego wciśnięcia gazu wyglądało by to na turbo ale oleju nie ubywa, co ciekawsze dziś po przyjechaniu do domu temp. silnika 90 dymił chwile na wolnych obrotach , zauważyłem również że im mniejsza temperatura powietrza tym większe kopcenie ( może jest jakiś czujnik temp ropy ), nie wiem od czego zacząc dodam że dużo mi pali ok 16 literków w mieście, ok 1000 km temu wymieniłem kompletną hydraulikę razem z wałkami , pomocy od czego zacząc bo ten dym jest obciachowy

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Proszę zakładać tematy w nowych działach!
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 19:45 przez piotrilawa, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 04 sty 2010, 18:46

kolego to normalne że czym zimniej tym większy dym-biały, a jak wygląda to według mocy?auto chodzi normalnie?

gość_

Post autor: gość_ » 04 sty 2010, 18:49

to że więcej pali w mieście w taką pogodę to raczej normalne. Silnik dłużej się nagrzewa a im zimniejszy tym więcej pali. Jak była normalna plusowa temp auto paliło mi ok 10 litrów w mieście teraz jak są te mrozy to już jest niestety 12 nie 10 ;)

piotrilawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Lokalizacja: iława

Post autor: piotrilawa » 04 sty 2010, 19:34

co do mocy to nie czuc żadnej zmiany a dym jest na pewno niebieski a nie biały, nie musicie pisac o spalaniu że dużo pali bo tak musi bo temat dotyczy całkiem czegoś innego mam tylko jedno pytanie czy niebieski dym może byc związany z wtryskami czy tylko z przepalanym olejem ,dodam jeszcze że dym strasznie śmierdzi jak bym za autobusem miejskim jechał, pozdrawiam

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 04 sty 2010, 21:17

rozkec i sciagnij gumowa rure przed kolektorem ssacym (tam gdzie klapa gaszaca)i zobacz czy jest w srodku mokra z oleju silnikowego :roll:
pozd. <ok>

piotrilawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Lokalizacja: iława

Post autor: piotrilawa » 17 sty 2010, 15:53

Witam ponownie, niestety jeszcze nie uporałem się z problemem kopcenia na niebiesko, chciałbym zacząć eliminować przyczyny i podłącze autko do vaga ponieważ stałem się szczęśliwym posiadaczem interfejsu, i tu prośba do PIOTRUSIA jakie logi zczytac? podejrzewam że może być coś nie tak z wtryskiwaczami ale czy vagiem można to sprawdzić?

piotrilawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Lokalizacja: iława

Post autor: piotrilawa » 17 sty 2010, 18:16

Wielkie dzięki PIOTRUÂŚ, jutro biorę się za logowanie a co do odmy to wyczytałem gdzieś na forum że AKE ma jakiś nowszy typ odmy???

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 17 sty 2010, 18:23

piotrilawa pisze:Wielkie dzięki PIOTRUÂŚ, jutro biorę się za logowanie a co do odmy to wyczytałem gdzieś na forum że AKE ma jakiś nowszy typ odmy???
a z kad ci sie tam wziol silnik ake :shock:
pozd <ok>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 17 sty 2010, 18:50

Piotruś pisze:Mariusz - w 2000 roczniku AKE jest jak najbardziej mozliwe ... .
Piotrusiu ale to autko to oska a nie quattro :shock:
pozd <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 17 sty 2010, 19:02

chyle czolo :oops:
czlowiek sie cale zycie uczy :lol:
pozd <ok>

piotrilawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Lokalizacja: iława

Post autor: piotrilawa » 17 sty 2010, 19:32

Piotruś pisze:Piotrek - rzeczywiście popełniłem niechcący błąd i jeżeli jest to AKE, to wymiana odmy najprawdopodobniej nie jest zasadna ... . Sorry.
Niemniej - przy okazji zmierz ciśnienienie w skrzyni korbowej albo przynajmniej sprawdź czy nie zbiera się nadciśnienie podczas poluzowania korka wlewu oleju na rozgrzanym silniku ... .

Mariusz ;-) - w 2000 roczniku AKE jest jak najbardziej mozliwe ... .

do odkręcenia korka wlewu oleju na rozgrzanym silniku trzeba użyc troszkę siły ale tylko do pierwszego odkręcenia ponieważ jak zakręcę korek i ponownie go odkręcam to luźno idzie, po odkręceniu dymi z pod korka nie wiem czy to jest dopuszczalne, dodam też że podczas wymiany wałków wymieniałem też uszczelki pod głowicami może coś jest źle złożone??

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 17 sty 2010, 19:50

Piotruś pisze:Mgiełka olejowa pojawiająca się po odkręceniu korka jest zjawiskiem absolutnie naturalnym.
Mam pytanie skąd się bierze owa mgiełka tzn co ją generuje, bo widziałem już wiele takich przypadków i każdy mówi " mgiełka, mgiełka " a ja obserwując te zjawisko u siebie to zauważam że jest to dym spalinowy a te inne przypadki to też był identyczny dym i teraz moje pytanie czy jest możliwość żeby turbo pompowało spaliny do oleju jednocześnie nie wykazując innych symptomów zużycia??

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 17 sty 2010, 21:09

nie chcę żeby czyjś temat zamienił się w opis mojego problemu ale:

o turbo napisałem wiedząc że to bez sensu ale chciałem dostać od Ciebie Piotruś joby za tą teorię aby się jeszcze upewnić.

Natomiast jednego jestem pewny że u mnie po odkręceniu korka nie jest to mgła tylko dym bo pojawia on się kilkanaście sekund po odpaleniu silnika (zimnego) odma jest wymieniona na odmę z aso i przed wymianą te zjawisko występowało również...


m. in. ten dymek też jest przyczyną wymiany silnika na silnik z końca produkcji 2.5tdi w niedalekiej przyszłości

piotrilawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Lokalizacja: iława

Post autor: piotrilawa » 17 sty 2010, 21:35

a więc tak, korek oleju nie podskakuje po odkręceniu także żadnego ciśnienia nie ma, logi zrobiłem ale tylko w blokach pomiarowych bo wyrzuca mi jakiś komunikat chyba o rejestracji vaga, logi które zrobiłem odpalam w excelu ale jakos dziwnie to wygląda bo nie ma kolumn tylko cyfry pooddzielane są przecinkami, jak przerobie to wystawie

[ Dodano: 2010-01-17, 23:01 ]
załączam logi na razie bez BS

[ Dodano: 2010-01-17, 23:02 ]
14 i 18

[ Dodano: 2010-01-19, 21:11 ]
brakujące logi po zarejestrowaniu vag-coma
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

piotrilawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
Lokalizacja: iława

Post autor: piotrilawa » 20 sty 2010, 20:27

Witam, co do powietrza w ON to mogło by się zgadzać ponieważ mam wyciek ropki z trzech wtrysków przy wężach powrotu i tam właśnie może jakieś powietrze dostawać się do układu. troszkę mnie zmartwiłeś tym że nie mogę logować dynamicznie, nie wiem o co dokładnie chodzi z tymi łopatkami, co mam zrobić aby mieć pewność co do silnika, wymiana egra na nowy powinna wystarczyć ( oczywiści nie mówię o kopceniu ),mam sprawdzić kąt wtrysku czyli chodzi ci o blok 004 w nastawach podstawowych?? normalnie zmartwiłeś mnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja