[A6 C5 2,5TDI AKE 180KM] kopci na niebiesko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Lokalizacja: iława
[A6 C5 2,5TDI AKE 180KM] kopci na niebiesko
Witam kolegów, przeszukałem całe forum i nie znalazłem jasnej odpowiedzi czy przy źle ustawionym koncie wtrysków lub uszkodzonych wtryskach dym będzie czarny czy niebieski, opowiem troszkę więcej o moim problemie.
po rozgrzaniu kopci na niebiesko podczas ostrego wciśnięcia gazu wyglądało by to na turbo ale oleju nie ubywa, co ciekawsze dziś po przyjechaniu do domu temp. silnika 90 dymił chwile na wolnych obrotach , zauważyłem również że im mniejsza temperatura powietrza tym większe kopcenie ( może jest jakiś czujnik temp ropy ), nie wiem od czego zacząc dodam że dużo mi pali ok 16 literków w mieście, ok 1000 km temu wymieniłem kompletną hydraulikę razem z wałkami , pomocy od czego zacząc bo ten dym jest obciachowy
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Proszę zakładać tematy w nowych działach!
po rozgrzaniu kopci na niebiesko podczas ostrego wciśnięcia gazu wyglądało by to na turbo ale oleju nie ubywa, co ciekawsze dziś po przyjechaniu do domu temp. silnika 90 dymił chwile na wolnych obrotach , zauważyłem również że im mniejsza temperatura powietrza tym większe kopcenie ( może jest jakiś czujnik temp ropy ), nie wiem od czego zacząc dodam że dużo mi pali ok 16 literków w mieście, ok 1000 km temu wymieniłem kompletną hydraulikę razem z wałkami , pomocy od czego zacząc bo ten dym jest obciachowy
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Proszę zakładać tematy w nowych działach!
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 19:45 przez piotrilawa, łącznie zmieniany 2 razy.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Lokalizacja: iława
co do mocy to nie czuc żadnej zmiany a dym jest na pewno niebieski a nie biały, nie musicie pisac o spalaniu że dużo pali bo tak musi bo temat dotyczy całkiem czegoś innego mam tylko jedno pytanie czy niebieski dym może byc związany z wtryskami czy tylko z przepalanym olejem ,dodam jeszcze że dym strasznie śmierdzi jak bym za autobusem miejskim jechał, pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Lokalizacja: iława
Witam ponownie, niestety jeszcze nie uporałem się z problemem kopcenia na niebiesko, chciałbym zacząć eliminować przyczyny i podłącze autko do vaga ponieważ stałem się szczęśliwym posiadaczem interfejsu, i tu prośba do PIOTRUSIA jakie logi zczytac? podejrzewam że może być coś nie tak z wtryskiwaczami ale czy vagiem można to sprawdzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Lokalizacja: iława
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Lokalizacja: iława
Piotruś pisze:Piotrek - rzeczywiście popełniłem niechcący błąd i jeżeli jest to AKE, to wymiana odmy najprawdopodobniej nie jest zasadna ... . Sorry.
Niemniej - przy okazji zmierz ciśnienienie w skrzyni korbowej albo przynajmniej sprawdź czy nie zbiera się nadciśnienie podczas poluzowania korka wlewu oleju na rozgrzanym silniku ... .
Mariusz- w 2000 roczniku AKE jest jak najbardziej mozliwe ... .
do odkręcenia korka wlewu oleju na rozgrzanym silniku trzeba użyc troszkę siły ale tylko do pierwszego odkręcenia ponieważ jak zakręcę korek i ponownie go odkręcam to luźno idzie, po odkręceniu dymi z pod korka nie wiem czy to jest dopuszczalne, dodam też że podczas wymiany wałków wymieniałem też uszczelki pod głowicami może coś jest źle złożone??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
Mam pytanie skąd się bierze owa mgiełka tzn co ją generuje, bo widziałem już wiele takich przypadków i każdy mówi " mgiełka, mgiełka " a ja obserwując te zjawisko u siebie to zauważam że jest to dym spalinowy a te inne przypadki to też był identyczny dym i teraz moje pytanie czy jest możliwość żeby turbo pompowało spaliny do oleju jednocześnie nie wykazując innych symptomów zużycia??Piotruś pisze:Mgiełka olejowa pojawiająca się po odkręceniu korka jest zjawiskiem absolutnie naturalnym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
nie chcę żeby czyjś temat zamienił się w opis mojego problemu ale:
o turbo napisałem wiedząc że to bez sensu ale chciałem dostać od Ciebie Piotruś joby za tą teorię aby się jeszcze upewnić.
Natomiast jednego jestem pewny że u mnie po odkręceniu korka nie jest to mgła tylko dym bo pojawia on się kilkanaście sekund po odpaleniu silnika (zimnego) odma jest wymieniona na odmę z aso i przed wymianą te zjawisko występowało również...
m. in. ten dymek też jest przyczyną wymiany silnika na silnik z końca produkcji 2.5tdi w niedalekiej przyszłości
o turbo napisałem wiedząc że to bez sensu ale chciałem dostać od Ciebie Piotruś joby za tą teorię aby się jeszcze upewnić.
Natomiast jednego jestem pewny że u mnie po odkręceniu korka nie jest to mgła tylko dym bo pojawia on się kilkanaście sekund po odpaleniu silnika (zimnego) odma jest wymieniona na odmę z aso i przed wymianą te zjawisko występowało również...
m. in. ten dymek też jest przyczyną wymiany silnika na silnik z końca produkcji 2.5tdi w niedalekiej przyszłości
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Lokalizacja: iława
a więc tak, korek oleju nie podskakuje po odkręceniu także żadnego ciśnienia nie ma, logi zrobiłem ale tylko w blokach pomiarowych bo wyrzuca mi jakiś komunikat chyba o rejestracji vaga, logi które zrobiłem odpalam w excelu ale jakos dziwnie to wygląda bo nie ma kolumn tylko cyfry pooddzielane są przecinkami, jak przerobie to wystawie
[ Dodano: 2010-01-17, 23:01 ]
załączam logi na razie bez BS
[ Dodano: 2010-01-17, 23:02 ]
14 i 18
[ Dodano: 2010-01-19, 21:11 ]
brakujące logi po zarejestrowaniu vag-coma
[ Dodano: 2010-01-17, 23:01 ]
załączam logi na razie bez BS
[ Dodano: 2010-01-17, 23:02 ]
14 i 18
[ Dodano: 2010-01-19, 21:11 ]
brakujące logi po zarejestrowaniu vag-coma
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Lokalizacja: iława
Witam, co do powietrza w ON to mogło by się zgadzać ponieważ mam wyciek ropki z trzech wtrysków przy wężach powrotu i tam właśnie może jakieś powietrze dostawać się do układu. troszkę mnie zmartwiłeś tym że nie mogę logować dynamicznie, nie wiem o co dokładnie chodzi z tymi łopatkami, co mam zrobić aby mieć pewność co do silnika, wymiana egra na nowy powinna wystarczyć ( oczywiści nie mówię o kopceniu ),mam sprawdzić kąt wtrysku czyli chodzi ci o blok 004 w nastawach podstawowych?? normalnie zmartwiłeś mnie