Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 Avant 2,6 Benz 150KM czy dobry silnik do LPG?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Zabralimigrabki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 gru 2009, 22:25
Lokalizacja: Dolnośląskie

Audi A6 Avant 2,6 Benz 150KM czy dobry silnik do LPG?

Post autor: Zabralimigrabki » 27 gru 2009, 22:44

Witam Kolegów, <ok>

jestem tutaj nowiutki jak listek na wiosnę więc jak walnę jakiegoś BYKA to delikatnie proszę mnie poinformować i nie bić zbyt mocno tylko troszeczkę. Gwoli ścisłości, fakt przedstawienia się nastąpił, to tak do Admina bo pewnie jakiś się z krytycznym okiem się pojawi :->

Otóż planuje zakup Audi A6 w Avant'cie, interesuje mnie model z okolic 96/98 roku i tutaj myślę o motorze 2,6 w benzynie (planowany zakup LPG) V-ka oczywiście i tutaj mam kilka pytań:

1. Czy ten motor dobrze toleruje gaz?
2. Jaki może być przeciętny koszt inst. gazowej (dobra ale bez Luxusów)?
3. Czy ten silnik jest sam w sobie żywotny (jestem realistą, wiem że jak kupie trupa to nie pojeżdżę ale ogólnie przecież każdy silnik ma jakąś opinię, nie?)?
4. Czy A6 Avant w tych latach to ogólnie w porządku autko?

I TYLE! Od razu dziękuję za wypowiedzi. :wpale:
Nie myli się tylko ten co nic nie robi... Ja robię bardzo wiele.

czarek83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 gru 2009, 23:00
Lokalizacja: łaskarzew

Post autor: czarek83 » 28 gru 2009, 00:05

witaj kolego moj znajomy ma takie auto z takim motorem i załozy LPG i teraz ma tylo same problemy z tym gazem

Michal21lbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2009, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michal21lbn » 28 gru 2009, 09:42

Mam Avancika z tym silnikiem i na gazie bardzo dobrze sie sprawuje :D sekwencja za 2600 na wzmocnionym parowniku i wieksze wtryski :)minus wtryskow to tylko tyle ze nie mieszcza sie pod oslona ale za to silnik pracuje rowno nie szarpie i zandych problemow :) juz ponad rok i tylko filterek zmienialem :) jak dla mnie to gaz w tym silniku dobrze sie sprawuje pozdro

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 28 gru 2009, 10:43

Silnik jest bardzo żywotny jak sie o niego dba to i z 500tys zrobisz i bedzie nadal śmigał bez problemów. Z gazem nie powinno być problemów jezeli jest to dobra instalacja i dobrze założona. Koszt jest rozny zalezy od instalacji zaczyna się średnio od 2.5tys a moze dojść i do 5tys. ;-) W 2.8 mielismy kiedys za 5800 ale to z 5lat temu ale dobra była nie czuło sie wcale spadku mocy i jezeli sie go depnęło i brakowało na gazie to dodawał sobie benzynki do mieszanki i nie było czuć kiedy sie przełączał na gaz zadnych szrpniec
A6 jest bardzo w porządku autem jezeli trafisz niekatowane to dlugo pojeździsz bo to auto nie do zabicia i do tego nie masz problemu z zawiasem bo jest jeszcze prosty stalowy wiec wytrzymuje długo :mrgreen: A nie lepiej 2.8 znaleźć?? wcale duzo więcej nie spali a różnica odczuwalna i jeszcze najlepiej z quattro szukaj :mrgreen:

Zabralimigrabki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 gru 2009, 22:25
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Zabralimigrabki » 28 gru 2009, 22:05

Pięknie Kolegom za info dziękuję <ok>

Faktycznie zastanawiam się nieco nad tym motorkiem 2,8. Z doświadczenia wiem, a mam bogate że wszystko zależy od stylu jazdy i jak ktoś się postara to wypali i 30L na setkę, ale nie w tym rzecz. Boję się tylko kosztów instalacji. Nadmiar mocy to tylko lepiej, w razie "W" na pewno się przyda, tylko przyznam, że jakbym miał dużą piątkę wydać na instalację gazową to mi trochę powieka jakoś lata :mrgreen:

No zobaczymy! Póki co jestem mocno na tak za takim autkiem, kurde no w końcu to Audi! Muszę tylko zobaczyć czy w śwince tyle zostało co by nieco poszaleć. <smuty>
Nie myli się tylko ten co nic nie robi... Ja robię bardzo wiele.

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 29 gru 2009, 11:14

instalacja kosztuje albo nie wiele drozej do 2.8 albo nawet tyle samo jak do 2.6 zalezy kto zaklada i co do 2.8 potrzebny jest wiekszy parownik taki do 200ps ale koszt nie duzo większy a tak to wszystko to samo wtryskiwacze moze miec tez większe ale nie koniecznie kolegi tata jest gazownikiem i tak sobie znim pogadałem to mowil ze za 2.5-2.7tys da sie dobra instalke założyć

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 gru 2009, 19:30

Adriang92 pisze:Silnik jest bardzo żywotny jak sie o niego dba to i z 500tys zrobisz i bedzie nadal śmigał bez problemów. Z gazem nie powinno być problemów jezeli jest to dobra instalacja i dobrze założona. Koszt jest rozny zalezy od instalacji zaczyna się średnio od 2.5tys a moze dojść i do 5tys. ;-) W 2.8 mielismy kiedys za 5800 ale to z 5lat temu ale dobra była nie czuło sie wcale spadku mocy i jezeli sie go depnęło i brakowało na gazie to dodawał sobie benzynki do mieszanki i nie było czuć kiedy sie przełączał na gaz zadnych szrpniec
A6 jest bardzo w porządku autem jezeli trafisz niekatowane to dlugo pojeździsz bo to auto nie do zabicia i do tego nie masz problemu z zawiasem bo jest jeszcze prosty stalowy wiec wytrzymuje długo :mrgreen: A nie lepiej 2.8 znaleźć?? wcale duzo więcej nie spali a różnica odczuwalna i jeszcze najlepiej z quattro szukaj :mrgreen:
Benzynki to sobie na pewno nie dodawał, po prostu przełączał się na benzynę jak na gazie zaczynał sobie nie dawać radę. Jaka to była instalka?
Co do instalacji to tak samo jak i do C5 silników 2.4 czy 2.8, nie ma co zakładać tanio bo będą problemy. Elektronika minimum stag 300plus, dobry i mocny reduktor z zapasem mocy nie na styk, szybkie i precyzyjne wtryski, broń boże czerwony valtek, rail itp. Jak masz kasę to Landi renzo. No i dobry gazownik. Nie jedź do pierwszego lepszego, tylko rozeznaj się na rynku kto zna się na rzeczy i zamontuje Ci co Ty chcesz a nie jakiś tani zestaw na które ma dobre ceny z hurtowni. Do twojego auta reduktor, który minimum obsługuje 250KM. Parametry producentów są zawsze zawyżone, a reduktor na pewno nigdy nie będzie za mocny, przynajmniej po dobrej regulacji auto powinno ciągnąć do końca na gazie jak na benzynie a nie przełączać się na benzynę.

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 30 gru 2009, 15:44

Dzisiaj sie pytalem gazowników w Lublinie ile by kosztowała sekwencja do mojego 2.8 to powiedzieli ze tak 3300 i zależy jaka butla i tylko w koło jedynie bo cos tam mowił że mają problem z mocowaniem tej za siedzenia bo to quattro i zle wszystko przymocować węże puścić itp

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 gru 2009, 16:03

Adriang92 pisze:Dzisiaj sie pytalem gazowników w Lublinie ile by kosztowała sekwencja do mojego 2.8 to powiedzieli ze tak 3300 i zależy jaka butla i tylko w koło jedynie bo cos tam mowił że mają problem z mocowaniem tej za siedzenia bo to quattro i zle wszystko przymocować węże puścić itp
Wszystko fajnie, nie drogo, ale jakie graty chce zamontować bo to najważniejsze.

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 30 gru 2009, 16:07

Wszystko fajnie, nie drogo, ale jakie graty chce zamontować bo to najważniejsze.
Wiesz co nawet nie wiem bo sie jeszcze nie pytałem bo narazie i tak nie bede gazował narazie ale na pewno szitu wsadzić nie dam bo mam zamiar pare latek nim pojezdzic i nie chce problemów ale z tego co wiem to nie montują podobno badziewia :mrgreen:

maximan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:16
Lokalizacja: GAR\MAZ\POL

Post autor: maximan » 30 sty 2010, 08:27

w garwolinie zakładają Sekwencje za 2700 do naszych 2.6 c4 i muszę przyznać że znają się na rzeczy ...

Awatar użytkownika
jahro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 297
Rejestracja: 28 mar 2008, 12:14
Imię: Michał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jahro » 30 sty 2010, 08:53

Zabralimigrabki pisze:planuje zakup Audi A6 w Avant'cie, interesuje mnie model z okolic 96/98 roku i tutaj myślę o motorze 2,6 w benzynie
z tego co się orientuję to 2.6E i 2.8E wychodizły do 97 w c4 - później to już 2.4E i 2.8 w c5 :roll:
co do junkersa to słuchaj się fassiego i profilaktycznie zajrzyj Sobie tutaj - www.lpg.info.pl ;-)
pozdro!
A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS

maximan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:16
Lokalizacja: GAR\MAZ\POL

Post autor: maximan » 24 lut 2010, 09:32

Widzę , że dyskusja robi się coraz bardziej zróżnicowana. Po pierwsze to jeśli gaz jest dobrze założony to nie powinieneś się spodziewac żadnych problemów ze strony silnika (no może z czasem obroty do regulacji). Inaczej ... silnik jest bardzo wytrzymały i nie jedno pewnie w swoim życiu oberwał więc byle gazik mu nie zaszkodzi.... Osobiście posiadam sekwencję w swojej żabce i jestem zadowolony - instalka jest na wtryskach Valteka (czerwonych) i parownik wzmocniony (na 200 kucy) , oczywiście sterownik musisz miec conajmniej STAG300Plus na słabszym może się okazac ze nie daje rady... Pozdrawiam
<ok>

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 03 kwie 2010, 10:22

Pozwolę sobie delikatnie odświeżyć temat ponieważ gaz do 2.6 już teraz i mnie interesuje :)
Witam wszystkich bo jestem tu nowy :)
Mamy pytanie co do zestawy jaki mam założyć do 2.6 v6?
Interesuje mnie wydajne instalacja która posłuży parę lat. Wiem że sekwencja to już wyższa szkoła jazdy dlatego pytam fachowców :)
Jaki zestaw polecacie do 2.6? Jeśli jakiś wydajniejszy niż do 150 KM, np do 200 to dlaczego?
Jakie wtryski?
Mógłby ktoś szerzej opisać ten temat? Bo jak już zakładać to coś lepszego żeby posłużyło.

wrocek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 28 lut 2010, 17:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wrocek66 » 06 kwie 2010, 12:51

STAG 300 PLUS , wtryskiwacze MagicJet ( lub w wersji ekonomicznej Valtec V30 ) , reduktor Scorpion ST ( lub GT jeśli ostro jeździsz ) + dobry gazownik i nie ma problemu przez wiele lat ( pod warunkiem wymiany filtrów co 10.000 km ) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja