[C5 2.8 multitronic] obroty kontra drżenie auta
[C5 2.8 multitronic] obroty kontra drżenie auta
witam
od pewnego czasu borykam sie z pewnym problemem i mam nadzieje, ze dzieki waszym rada, znow bede sie cieszyl pelnym komfortem jazdy.
sytuacja dotyczy momentu gdy auto stoi (np na czerwonym swietle), pozycja D, noga na hamulcu. wtedy da sie odczuc jakby drżenie calego auta, buczenie. zauwazylem przy tym, ze wskazowka obrotomierza faluje. obroty wynosza 750 (trzecia podzialka) i lekka spadaja, po czym znow wracaja na 750. sytuacja wyglada tak, jakby auto potrzebowalo troszke wiekszych obrotow. zaznaczam tez, ze przy oodpalaniu auta, obserwuje takie jednorazowego wahniecie. to znaczy:odpalenie, obroty na 1000, potem na chwilke na 500 i ustawiaja sie na 750.
kurcze, mam nadzieje ze wyjasnilem to dosc precyzyjnie.
prosze o ewentualne sugestie.
dzieki
od pewnego czasu borykam sie z pewnym problemem i mam nadzieje, ze dzieki waszym rada, znow bede sie cieszyl pelnym komfortem jazdy.
sytuacja dotyczy momentu gdy auto stoi (np na czerwonym swietle), pozycja D, noga na hamulcu. wtedy da sie odczuc jakby drżenie calego auta, buczenie. zauwazylem przy tym, ze wskazowka obrotomierza faluje. obroty wynosza 750 (trzecia podzialka) i lekka spadaja, po czym znow wracaja na 750. sytuacja wyglada tak, jakby auto potrzebowalo troszke wiekszych obrotow. zaznaczam tez, ze przy oodpalaniu auta, obserwuje takie jednorazowego wahniecie. to znaczy:odpalenie, obroty na 1000, potem na chwilke na 500 i ustawiaja sie na 750.
kurcze, mam nadzieje ze wyjasnilem to dosc precyzyjnie.
prosze o ewentualne sugestie.
dzieki
u mnie tez skaczą obroty
Witam
Od 3 dni jestem właścicielem pięknej a6 2.8 multitronic z 2001r i z przykrością musze przyznać że mam ten sam problem co Pan. Jak stoję np, na czerwonym świetle to widzę jak wskazówka obrotomierza się delikatnie chwieje, raz samochód mi całkowicie zgasł
. Poza tą usterką jest jeszcze jedna, czesem skrzynia niestety szarpie, np przy odpuszczaniu gazu podczas jazdy. Samochód który kupiłem został sprowadzony z zagranicy dwa miesiące temu i od razy został wstawiony gaz, auto ma aktualnie 219000km przebiebiegu. Martwie się co to będzie, bardzo proszę o informacje co to może być no i ile to może kosztować. Pozdrawiam
Od 3 dni jestem właścicielem pięknej a6 2.8 multitronic z 2001r i z przykrością musze przyznać że mam ten sam problem co Pan. Jak stoję np, na czerwonym świetle to widzę jak wskazówka obrotomierza się delikatnie chwieje, raz samochód mi całkowicie zgasł
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kolega bez instalacji LPG niech sprawdzi czy czasem silnik nie łapie lewego powietrza (np. pęknięta odma). Kolega z instalacją LPG niech sprawdzi czy takie samo zachowanie jest i na gazie i na benzynie. No i obaj koledzy niech sprawdzą czy dzieje się tak i na zimnym i na rozgrzanym. To niby szarpanie skrzyni to wcale nie musi być szarpanie skrzyni, to może być od silnika i raczej jestem tego pewny. Sprawdź czy szarpanie jest i na gazie i na benzynie i czy objawia się i na zimnym i na rozgrzanym.
[a6 c5 2.8 Q]
Miałem kiedyś Multitronica... Niestety to bardzo nowoczesna lecz nieudana konstrukcja Audi. Kłopoty wieku dziecięcego nękają ten model od kiedy się pojawił. Próby naprawy sporo kosztują i gwarancji długowieczności nie ma.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Problemy z obrotami ciag dalszy
Witam,
Przez te dwa dni sprawdziłem, to o czym pisał faski 1
1. na ziemnym silniku, na gazie, obrotomierz waha się od 400 do 2000 obrotów (podczas jazdy na zimnym silniku, zwalniając z 10 km/h do 0, naciskając hamulec, obrotomierz zaczyna szaleć, mam wrażenie, że samochód jest zduszony i prawie zgaśnie)
2. na ciepłym silniku obrotomierz delikatnie drga (+/- 2 milimetry) na benzynie jak i na gazie
3. może jestem przewrażliwiony i ze względu na stres nie do końca precyzyjnie potrafię obserwować pracę silnika mojego samochodu, ale wydaje mi się, że na benzynie jest dużo bardziej stabilny.
Dzisiaj odwiedziłem mechanika, który podłączył komputer i okazało się, że silnik ma 7 błędów: jakiś nierówny zapłon na drugim cylindrze, jakaś zła mieszanka… nie wiem czego. Błędy zostały wykasowane, ale raczej to nic nie dało. Mechanik (gazownik) powiedział, żebym poobserwował jak silnik zachowuje się na samej benzynie. Zalecił, by na gaz przełączać dopiero, gdy temperatura chłodnicy przekroczy 70 stopni. Jak poobserwuję, mam się do niego zgłosić. Pytałem go jaka może być przyczyna drgania tych obrotów, podał kilka możliwości:
1. stare przewody (jak kupowałem samochód, sprzedawca zaklinał się, że je wymienił)
2. stare świece (jak wyżej)
3. cewka na tym drugim cylindrze (to jakiś głębszy temat, a ja jestem kompletny laik)
4. trzeba wyregulować gaz (gaz był zakładany miesiąc temu w Suwałkach, a ja obecnie mieszkam w Wawie, jak on się podepnie to mogę stracić gwarancję).
O tym, że silnik łapie jakieś lewe powietrze nie było mowy, a ja nie wiem jak to sprawdzić.
Mam pytanie czy kolega mający samą benzynę, coś sprawdzał, czegoś się dowiedział. Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Przez te dwa dni sprawdziłem, to o czym pisał faski 1
1. na ziemnym silniku, na gazie, obrotomierz waha się od 400 do 2000 obrotów (podczas jazdy na zimnym silniku, zwalniając z 10 km/h do 0, naciskając hamulec, obrotomierz zaczyna szaleć, mam wrażenie, że samochód jest zduszony i prawie zgaśnie)
2. na ciepłym silniku obrotomierz delikatnie drga (+/- 2 milimetry) na benzynie jak i na gazie
3. może jestem przewrażliwiony i ze względu na stres nie do końca precyzyjnie potrafię obserwować pracę silnika mojego samochodu, ale wydaje mi się, że na benzynie jest dużo bardziej stabilny.
Dzisiaj odwiedziłem mechanika, który podłączył komputer i okazało się, że silnik ma 7 błędów: jakiś nierówny zapłon na drugim cylindrze, jakaś zła mieszanka… nie wiem czego. Błędy zostały wykasowane, ale raczej to nic nie dało. Mechanik (gazownik) powiedział, żebym poobserwował jak silnik zachowuje się na samej benzynie. Zalecił, by na gaz przełączać dopiero, gdy temperatura chłodnicy przekroczy 70 stopni. Jak poobserwuję, mam się do niego zgłosić. Pytałem go jaka może być przyczyna drgania tych obrotów, podał kilka możliwości:
1. stare przewody (jak kupowałem samochód, sprzedawca zaklinał się, że je wymienił)
2. stare świece (jak wyżej)
3. cewka na tym drugim cylindrze (to jakiś głębszy temat, a ja jestem kompletny laik)
4. trzeba wyregulować gaz (gaz był zakładany miesiąc temu w Suwałkach, a ja obecnie mieszkam w Wawie, jak on się podepnie to mogę stracić gwarancję).
O tym, że silnik łapie jakieś lewe powietrze nie było mowy, a ja nie wiem jak to sprawdzić.
Mam pytanie czy kolega mający samą benzynę, coś sprawdzał, czegoś się dowiedział. Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny. Pozdrawiam.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Co do lewego powietrza to nalezy sprawdzic odme (plastikowa rurka idaca w poprzek silnika wzdloz cewki i do tylu silnika) czy nie jest peknieta, na forum jest sporo o tym. Fakt uklad zaplonowy jest wazny bo gaz potrzebuje dobra iskre. Swiece mozna wstepnie ocenic wzrokowo czy nie sa wypalone, cewka i przewody sa dosc drogie zeby zaraz wymieniac bez penosci , ze to ktores z nich. W tych silnikach zaplonu sie nie ustawia, tu jest samoustawianie zaplonu. Dobrze gdybys podal jakie konkretnie byly bledy. Co do mieszanki to na pewno od instalacji LPG, za bogata lub za uboga mieszanka. Jesli gaz byl zakladany okolo miesiac temu to jest mozliwosc ze nowy reduktor po montazu instalacji i pierwszym ustawieniu cisnienia ulozyl sie po miesiacu czasu i potrzebne jest kolejne dostrojenie i juz powinno byc dobrze. To normalne zjawisko. Ulozenie sie reduktora objawia sie spadkiem cisnienia gazu a to ma wplyw na zubozenie mieszanki a to wychwytywane jest przez ECU jako blad ubogiej mieszanki. Proponuje pojezdzic na samej benzynie i sprawdzic jak zachowuje sie na benzynie. Jesli na benzynie jest ok to na gazie tez powinno byc ok. Instalacja jest nowa wiec na gwarancji ale do Suwalk daleko. Jakie masz podzespoly (komputer gazu, wtryski, reduktor)?
witam
moje auto wrocilo od mechanika. przypomne ze borykalem sie z falujacymi obrotami.
przyczyna okazala sie bardzo prosta mianowicie zabrudzona przepustnica.
przy takim stanie przepustnicy jaki mialem i przy nadaniu poprzez polaczenie z komuterem ustawien poczatkowych, auto w ogole nie chcialo zapalic.
po prostu komputer "nauczyl sie" ze przepustnica jest przytkana i zmienil ustawienia co pozwalalo na jazde, aczkolwiek byly historie z obrotami.
w kazdym razie teraz kultura pracy silnika jest idealna.
pozdrawiam
moje auto wrocilo od mechanika. przypomne ze borykalem sie z falujacymi obrotami.
przyczyna okazala sie bardzo prosta mianowicie zabrudzona przepustnica.
przy takim stanie przepustnicy jaki mialem i przy nadaniu poprzez polaczenie z komuterem ustawien poczatkowych, auto w ogole nie chcialo zapalic.
po prostu komputer "nauczyl sie" ze przepustnica jest przytkana i zmienil ustawienia co pozwalalo na jazde, aczkolwiek byly historie z obrotami.
w kazdym razie teraz kultura pracy silnika jest idealna.
pozdrawiam
ngralem filmik co się dzieje z autem jak je odpale.
[ Dodano: 2010-02-05, 07:00 ]
Już wiem dlaczego z rana silnik po odpaleniu kilka razy gasł. Przez kilka dni jeździłem na samej benzynie, potem na samym gazie. Wyszło mi że jeżeli silnik jeździł poprzednio na gazie i został zgaszony na lpg to przy kolejnym odpaleniu silnik miał problem ( dotyczy tylko zimnego silnika, tzn ze jezeli silnik jest ciepły to nawet jak chodził na lpg to odpala). Dzisiaj jade wymienić świece i mam nadzieje że to pomoże. Może ktoś ma pomysł co to może być?
[ Dodano: 2010-02-05, 07:00 ]
Już wiem dlaczego z rana silnik po odpaleniu kilka razy gasł. Przez kilka dni jeździłem na samej benzynie, potem na samym gazie. Wyszło mi że jeżeli silnik jeździł poprzednio na gazie i został zgaszony na lpg to przy kolejnym odpaleniu silnik miał problem ( dotyczy tylko zimnego silnika, tzn ze jezeli silnik jest ciepły to nawet jak chodził na lpg to odpala). Dzisiaj jade wymienić świece i mam nadzieje że to pomoże. Może ktoś ma pomysł co to może być?