Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEL 2,5 140 KM] problem z odcięciem paliwa

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
wolf111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
Imię: Jerzy
Rocznik: 2009
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Paczków

[AEL 2,5 140 KM] problem z odcięciem paliwa

Post autor: wolf111 » 25 lis 2009, 20:33

Witam koledzy mam taki problem ze swoim autkiem, mianowicie gdy jadę i obroty silnika dochodzą do około 3000 obrotów to tak jakby odcinało dopływ paliwa, samochód nie chce jechać, po wysprzęgleniu silnik pracuje bardzo nierówno tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry, więc wyłączam silnik i ponownie go uruchamiam i silnik znowu pracuje normalnie, jednak jak zacznę jechać to ponownie odcina dopływ paliwa, ale już przy niższych obrotach tak około przy 2000, więc ponownie wyłączam i włączam silnik i teraz mogę jechać już tak do okolo 2500 - 3000 obrotów. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i wie co to może być, podejrzewam że może to filtr paliwa jutro go wymienię i zobaczę czy pomoże ?

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 26 lis 2009, 09:46

Witaj,

przyczyn może być kilka, na początek jak mówisz filtr ale nie do końca podepnij VAG-a zobacz czy są jakieś błedy, gdy masz spadek mocy co sie dzieje z tyłu? dymi w jakimś konkretnym kolorze? moc spada gwałtownie czy stopniowo? kiedy ostatni raz wymieniałeś filtry?

pozdr

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 26 lis 2009, 09:47

Dokładnie, zacznij od filtra paliwa. Jeśli nie zmieniałeś, warto również zajrzeć do filtra powietrza.

Awatar użytkownika
wolf111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
Imię: Jerzy
Rocznik: 2009
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Paczków

Post autor: wolf111 » 26 lis 2009, 10:32

tqmeh pisze:Witaj,

przyczyn może być kilka, na początek jak mówisz filtr ale nie do końca podepnij VAG-a zobacz czy są jakieś błedy, gdy masz spadek mocy co sie dzieje z tyłu? dymi w jakimś konkretnym kolorze? moc spada gwałtownie czy stopniowo? kiedy ostatni raz wymieniałeś filtry?

pozdr
filtr paliwa wymieniałem na początku roku, tankuje tylko na orlenie więc to paliwo raczej powinno być czyste, filtr powietrza ma 2 m-ce, jest to nagły spadek mocy, w momęcie kiedy silnik pracuje nierówno po odcięciu paliwa dymi na biało - niebiesko czy coś podobnego w każdym bądź razie na jasno

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 26 lis 2009, 13:18

Witam,

wiec nie jest to brak powietrza, podepnij Vaga, obserwowałeś moze przezroczysty przewód na filtrze nie ma w nim powietrza?

pozdr

Awatar użytkownika
wolf111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
Imię: Jerzy
Rocznik: 2009
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Paczków

Post autor: wolf111 » 26 lis 2009, 13:37

dzisiaj wieczorem jadę do znajomego i podepniemy vaga i sprawdzimy czy cos widać co boli moje autko, nie sprawdzałem tego przewodu od filtra do pompy, rozmawiałem ze znajomym i mówił mi że opisana sytuacja powoduje wchodzenie silnika w tryb awaryjny i raczej to nie jest wina filtra paliwa.

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 26 lis 2009, 14:17

OK, tylko jeśli to jest notlauf jaki jest tego powód?, bo napewno nie przekroczenie max obrotów ;-) Vaguj i tyle

pozdr

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 26 lis 2009, 16:24

mój kolega w C4 miał podobnie ale u niego turbina przeładowywała i silnik przechodził w tryb awaryjny i mrugała kontrolka od świec żarowych...

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 26 lis 2009, 21:04

Mi to wygląda na przepływomierz, ale mogę się mylić.
Kolega w A4 miał identycznie.
Pozdro. <ok>

Awatar użytkownika
wolf111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
Imię: Jerzy
Rocznik: 2009
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Paczków

Post autor: wolf111 » 27 lis 2009, 07:21

Witam ponownie, byłem wczoraj u znajomego sprawdziliśmy autko komputerem i wyszło, że jest problem z zaworem n75, wymieniliśmy go, jednak silnik dalej nie miał pełnej mocy, przy około 3200 obrotów bez obciążenia był słyszalny takjakby głośny świst i nagły brak mocy. Poszukaliśmy trochę i okazało się, że w momęcie nagłego spadku mocy rura od intercoolera wchodząca do kolektora zostaje zassana, wciągnięta i teraz nie wiem czy to wina turba czy może zaworu egr, spróbuje może najpierw zaślepić na moment egr i zobaczę czy to coś pomoże. Może macie jakiś inne pomysły ?

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 27 lis 2009, 07:37

Witam,

podłonczyliście i co były jakieś błędy? turbina dmucha wogóle?

z tego co piszesz silnik nie dostaje powietrza, w kolektorze ssącym ma być ciśnienie a nie podciśnienie, wiec sprawdź po kolei całą drogę powietrza, filtr, przepływkę, turbo (najprosciej czy dmucha, a przydlay by się logi dynamiczne), interculer (moze jest zapchany tylko czym??)

zrób małą próbe bez turbiny auto powinno (dymić na czarno) jechać, być zmulone ale ciągnąć do końca obrotów,


co do EGR to zaślep go na stałe

pozdr

Awatar użytkownika
wolf111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
Imię: Jerzy
Rocznik: 2009
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Paczków

Post autor: wolf111 » 27 lis 2009, 08:36

przy podłaczeniu kompa wyskoczył błąd (nie pamietam numeru) ale było napisane że problem z zaworem n75, według kompa turbina dmucha, mówiłem koledzę że trzeba zrobić logi statyczne i dynamiczne ale nie wiedział co do niego mówię on ma kts boscha i sprawdzał tylko parametry silnika i ewentualnie błędy, a jak zrobić próbe bez turbiny ? piszesz że silnik nie dostaje powietrza a mi się wydaje że dostaje tylko przy około 3000 obrotów nagle go zabiera

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 27 lis 2009, 09:22

Witaj,

jest też taka opcja ze zostaje ono odcięte przy 3000, i tu vag i test podczas jazdy powinien dać Ci odpowiedź, z tym że jeśli n75 jest cały czas otwarty to auto powinno jechać dymić na czarno, owszem tracić moc ale nie w takim stopniu,
wiec: mozesz na próbe odpiąć sterownie ciśnieniem doładowania, zdjąć wąż idący do turbiny do n75, lub możesz też zdjąć wąż z kolektora ssącego wtedy bedziesz miał wolnossącego diesla,
pozdr

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 27 lis 2009, 13:28

a może poprostu masz dziurawy wąż od IC do kolektora ssącego i ciśnienie ucieka ??

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 27 lis 2009, 14:29

Mietek286 pisze:a może poprostu masz dziurawy wąż od IC do kolektora ssącego i ciśnienie ucieka ??
pisze ze mu się wąż zasysa i auto traci moc, przy dziurawym wężu jechał by normalie po za batorym z tyłu i ogólnym "zmuleniem"

pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja