[AEL 2,5 140 KM] problem z odcięciem paliwa
- wolf111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 2009
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Paczków
[AEL 2,5 140 KM] problem z odcięciem paliwa
Witam koledzy mam taki problem ze swoim autkiem, mianowicie gdy jadę i obroty silnika dochodzą do około 3000 obrotów to tak jakby odcinało dopływ paliwa, samochód nie chce jechać, po wysprzęgleniu silnik pracuje bardzo nierówno tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry, więc wyłączam silnik i ponownie go uruchamiam i silnik znowu pracuje normalnie, jednak jak zacznę jechać to ponownie odcina dopływ paliwa, ale już przy niższych obrotach tak około przy 2000, więc ponownie wyłączam i włączam silnik i teraz mogę jechać już tak do okolo 2500 - 3000 obrotów. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i wie co to może być, podejrzewam że może to filtr paliwa jutro go wymienię i zobaczę czy pomoże ?
- wolf111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 2009
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Paczków
filtr paliwa wymieniałem na początku roku, tankuje tylko na orlenie więc to paliwo raczej powinno być czyste, filtr powietrza ma 2 m-ce, jest to nagły spadek mocy, w momęcie kiedy silnik pracuje nierówno po odcięciu paliwa dymi na biało - niebiesko czy coś podobnego w każdym bądź razie na jasnotqmeh pisze:Witaj,
przyczyn może być kilka, na początek jak mówisz filtr ale nie do końca podepnij VAG-a zobacz czy są jakieś błedy, gdy masz spadek mocy co sie dzieje z tyłu? dymi w jakimś konkretnym kolorze? moc spada gwałtownie czy stopniowo? kiedy ostatni raz wymieniałeś filtry?
pozdr
- wolf111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 2009
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Paczków
Witam ponownie, byłem wczoraj u znajomego sprawdziliśmy autko komputerem i wyszło, że jest problem z zaworem n75, wymieniliśmy go, jednak silnik dalej nie miał pełnej mocy, przy około 3200 obrotów bez obciążenia był słyszalny takjakby głośny świst i nagły brak mocy. Poszukaliśmy trochę i okazało się, że w momęcie nagłego spadku mocy rura od intercoolera wchodząca do kolektora zostaje zassana, wciągnięta i teraz nie wiem czy to wina turba czy może zaworu egr, spróbuje może najpierw zaślepić na moment egr i zobaczę czy to coś pomoże. Może macie jakiś inne pomysły ?
Witam,
podłonczyliście i co były jakieś błędy? turbina dmucha wogóle?
z tego co piszesz silnik nie dostaje powietrza, w kolektorze ssącym ma być ciśnienie a nie podciśnienie, wiec sprawdź po kolei całą drogę powietrza, filtr, przepływkę, turbo (najprosciej czy dmucha, a przydlay by się logi dynamiczne), interculer (moze jest zapchany tylko czym??)
zrób małą próbe bez turbiny auto powinno (dymić na czarno) jechać, być zmulone ale ciągnąć do końca obrotów,
co do EGR to zaślep go na stałe
pozdr
podłonczyliście i co były jakieś błędy? turbina dmucha wogóle?
z tego co piszesz silnik nie dostaje powietrza, w kolektorze ssącym ma być ciśnienie a nie podciśnienie, wiec sprawdź po kolei całą drogę powietrza, filtr, przepływkę, turbo (najprosciej czy dmucha, a przydlay by się logi dynamiczne), interculer (moze jest zapchany tylko czym??)
zrób małą próbe bez turbiny auto powinno (dymić na czarno) jechać, być zmulone ale ciągnąć do końca obrotów,
co do EGR to zaślep go na stałe
pozdr
- wolf111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 2009
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Paczków
przy podłaczeniu kompa wyskoczył błąd (nie pamietam numeru) ale było napisane że problem z zaworem n75, według kompa turbina dmucha, mówiłem koledzę że trzeba zrobić logi statyczne i dynamiczne ale nie wiedział co do niego mówię on ma kts boscha i sprawdzał tylko parametry silnika i ewentualnie błędy, a jak zrobić próbe bez turbiny ? piszesz że silnik nie dostaje powietrza a mi się wydaje że dostaje tylko przy około 3000 obrotów nagle go zabiera
Witaj,
jest też taka opcja ze zostaje ono odcięte przy 3000, i tu vag i test podczas jazdy powinien dać Ci odpowiedź, z tym że jeśli n75 jest cały czas otwarty to auto powinno jechać dymić na czarno, owszem tracić moc ale nie w takim stopniu,
wiec: mozesz na próbe odpiąć sterownie ciśnieniem doładowania, zdjąć wąż idący do turbiny do n75, lub możesz też zdjąć wąż z kolektora ssącego wtedy bedziesz miał wolnossącego diesla,
pozdr
jest też taka opcja ze zostaje ono odcięte przy 3000, i tu vag i test podczas jazdy powinien dać Ci odpowiedź, z tym że jeśli n75 jest cały czas otwarty to auto powinno jechać dymić na czarno, owszem tracić moc ale nie w takim stopniu,
wiec: mozesz na próbe odpiąć sterownie ciśnieniem doładowania, zdjąć wąż idący do turbiny do n75, lub możesz też zdjąć wąż z kolektora ssącego wtedy bedziesz miał wolnossącego diesla,
pozdr