Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 ] ÂŚwiatła mijania. Czyżby Audi wypuściło "bubla&

Elektryka
Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[A6 C4 ] ÂŚwiatła mijania. Czyżby Audi wypuściło "bubla&

Post autor: robak26 » 18 lis 2009, 13:10

Witam.
Zauważyłem, że mam przetopione odbłyśniki od świateł mijania.
Co ciekawe, sprawdzam u kolegi ,też C4 i u niego w 96r. to samo.
Ja mam jeden reflektor z 97r. ,a drugi 02r.
I jeden i drugi są w takim samym stanie ,że tak powiem "stopnienia".
Chciałem zapytać czy u was jest tak samo?
Czy tam fabrycznie są otwory do odprowadzania ciepła, czy to Audi "bubla" odwaliło.
ÂŻeby to sprawdzić ,wystarczy zdjąć osłonę żarówki od strony silnika i wymacać palcem.
Dodam, że moc żarówek to 55W.
Czyli normy nie zostały przekroczone.
Nawet w "maluchu" nie miałem czegoś takiego.
Dlaczego odbłyśniki halogenów są metalowe ,a mijania plastik?
O co kaman?
Pozdro. :roll:
Ostatnio zmieniony 08 maja 2010, 10:28 przez robak26, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 18 lis 2009, 13:22

ps w maluchu też mam wypłowiałe te odbłyśniki - poprostu one tak mają od temp
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 18 lis 2009, 13:49

W maluchu się wlewało troszkę olejku wrzecionowego i nie rdzewiały.
A tu się topi. :lol:

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 18 lis 2009, 13:53

Dodek, jak dobrze rozumiem, robak26 pisze o zmianie kształtu pod wpływem ciepła, a nie wypłowienie.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 18 lis 2009, 15:40

aha rozumiem, :oops:

w sumie w mojej a6 nie zauważyłem tego prodlemu -ori hella... robak26, może poprzedni właściciel u ciebie założył jakies 100watowe h1 i przez to przegrzał lampy
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 18 lis 2009, 15:43

Zgadza się arekjask.
Drażni mnie to i nie rozumiem czemu to tak "skopane" :evil:
Ostatnio zmieniony 08 maja 2010, 10:25 przez robak26, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 18 lis 2009, 21:30

Setka ma chyba inaczej.
Tam jest cały reflektor metalowy.
A tu skopali to.
Dodek, a z którego roku masz reflektory?
Może nie dawno były wymieniane.
Sprawdzałem jeszcze w jednej z 96r.
To samo.
Pozdro. <smuty>




Sorki Lechu nie doczytałem, że soczewki w 100-tce.
Pewnie wymiana była nie dawno?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, 21:50 przez robak26, łącznie zmieniany 1 raz.

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 18 lis 2009, 21:50

ÂŻarówka przetwarza energię elektryczną na światło i na ciepło. Kiepskie żarówki wytwarzają więcej ciepła (i mniej światła) niż żarówki lepszej jakości. Dodatkowym czynnikiem zwiększającym temperaturę żarówek jest ich przyciemnienie fabryczne (np. na niebiesko, żeby świeciły na niebiesko) oraz ze starości (jak wymieniałem stare żarówki to często były jakby lekko "podkopcone"). Takie przyciemnienie powoduje, że część światła jest zatrzymywana nagrzewając dodatkowo żarówkę. Taki sam efekt (zatrzymywania światła i nagrzewania) powodują brudne klosze lamp.

Zmierzam do tego, że wszystkie te czynniki mogą powodować nadmierne nagrzewanie się przestrzeni wewnątrz lamp i odkształcanie się odbłyśników.

Jeżeli macie samochody z 2-giej ręki nie można tez wykluczyć, że ktoś wcześniej testował żarówki 100W (nie są dozwolone w Europie, ale można takie kupić).

Oczywiście może to też być jakaś niedoróbka ze strony Audi - nie pierwsza i zapewne nie ostatnia...
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 18 lis 2009, 21:55

arekjask bardzo mądre słowa.
Po namyśle stwierdzam ,że by się zgadzało.
Klosze od środka jak w kotłowni.
Jak ja lubię z mądrym człowiekiem porozmawiać.

<piwo>

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 18 lis 2009, 22:12

W moim przypadku jest podobnie. W odbłyśniku soczewki znajdują sie fasolkowe otwory - moim zdaniem są to fabryczne otwory. Wokół nich jest lekko przytopiona powierzchnia.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 18 lis 2009, 22:37

To chyba nie są fabryczne otwory Michaelo.
Dodek pisał, że u niego nie ma żadnych otworów.
P.S.
Dodek. Też je będziesz miał.
Pozdro. :idea:

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 03 gru 2009, 00:04

panowie pyt z cykl szybkkie pyt szybka odp
które wkrety od reg reflektora służą do zmiany zasiegu świateł -te skieriowane od zewn czy te skierowane jakby do siebie ?

masakra w maluchu mam 2x lepsze światła mijania niz w audi
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 03 gru 2009, 08:41

Potwierdzam.
Kolosalna. <piwo>

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 03 gru 2009, 09:24

wkrety do regulacji odbłysnika :
-od wew. (przy grilu) odpowiadają za regulacje w poziomie (prawo<->lewo)
-od zew. (przy błotnikach) odpowiadają za regulacje w pionie (góra<->dół), tam również znajdziesz silniczki sterowane z kabiny.

W moim przypadku jest podobnie. W odbłyśniku soczewki znajdują sie fasolkowe otwory - moim zdaniem są to fabryczne otwory. Wokół nich jest lekko przytopiona powierzchnia.
To chyba nie są fabryczne otwory Michaelo.
Dodek pisał, że u niego nie ma żadnych otworów.
P.S.
Dodek. Też je będziesz miał.
Pozdro.
Więc może występowały 2 rodzaje odbłyśników: bez otworu i z otworem.
Nowy, nieużywany..:
http://allegro.pl/item824253201_audi_10 ... prawy.html
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
jaycobe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 gru 2009, 23:59
Lokalizacja: przeworsk

Post autor: jaycobe » 08 maja 2010, 00:12

Witam gdy czyściłem swoje reflektory niestety tak jak niektórzy miałem powypalane odbłyśniki lecz odniosłem wrażenie że też chyba miałem tam małe otworki.... niestety u mnie to wyglądało tragicznie a mianowicie tak:
Obrazek

Prawdopodobnie kiedyś ktoś musiał zamontować mocniejsze żarówki ale po czyszczeniu światła świecą o wiele lepiej niż przed czyszczeniem, a dostanie nowej soczewki których szukałem bardzo długo graniczy z cudem więc wszystko poskręcałem z takimi jak na zdjęciu. ÂŚwiatła świecą naprawdę dobrze chociaż maja taki feler. Moim zdaniem audi znaczy hella dało du.. w produkcji soczewek do tego modelu i dziwi mnie również fakt że odbłyśniki świateł mijania są plastikowe a przeciwgielnych metalowe ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga