Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.8Q 193KM] Obroty faluja, szarpia, nierowno pracuje...

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[2.8Q 193KM] Obroty faluja, szarpia, nierowno pracuje...

Post autor: misiak78 » 21 paź 2009, 19:12

Panowie... przewody wymienilem, swiece rowniez, mimo wszystko obroty faluja, silnik bardzo nierowno pracuje, szarpie, nierowno przyspiesza, itd.
VAG nie pokazuje bledow... Coz to za herezja?
Nie ma reguly czy silnik zimny czy cieply. Czasami chodzi dobrze na zimnym a czasami zle, tak samo na cieplym.
Pozdrawiam
PS: Na benzynie i na gazie tak samo.
PSS: Poczytalem troche i doszlo do mnie ze moze to byc przepustnica albo przeplywka. WIec aby nie zawracac glowy moze ktos podpowie gdzie znajduje sie przpustnica, bo przeplywomiez to juz wiem :)
PSSS: Nawiasem mowiac, adaptacja przepustnicy to ktora grupa?
1 -silnik
8 - bloki pomiarowe
GRUPA?
Nastepnie nastawy 4 i adaptacja
Mam racje?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 15:53 przez misiak78, łącznie zmieniany 3 razy.
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 21 paź 2009, 19:47

Benzyna i gaz tak samo. Dodalem kilka pytan powyzej.
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 paź 2009, 18:59

Przepustnica jest z tyłu kolektora ssącego koło ezektora, po elementach dolotu powietrza powinieneś dojść do przepustnicy. Kiepskie dojście bo mało miejsca, trochę cierpliwości.
Na początek odłącz przepływomierz i zobacz czy jest jakakolwiek zmiana, jeśli będzie zachowywał się bez zmian to najprawdopodobniej przepływka.
Tu masz jak zrobić adaptację.
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 22 paź 2009, 19:06

Adaptacji przepustnicy przed chwila dokonalem, tyle ze bez wczesniejszego jej wyczyszczenia... Pojezdze troche i jesli nadal bedzie swirowac to ja wyjme i przeczyszcze.
Przeplywomierz moze powodowac takie zachownie obrotow?
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 paź 2009, 20:31

Może. Odczyty z przepływki są bardzo ważne dla ECU i poprawnej pracy silnika.

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 22 paź 2009, 22:12

Obejrzyj też przewody podciśnieniowe, mi kiedyś też obroty wariowały zarówno tak samo na gazie jak i na benzynie! Jeden z przewodów podciśnieniowych ciągnął lewe powietrze, bo był pęknięty! :-)

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 22 paź 2009, 22:43

Zaadoptowalem przepustnice, przejechalem 10 mil i jak na razie obroty super - spokojne.
Jutro mam do zrobienia okolo 140 mil wiec zobaczymy co sie bedzie dzialo.

[ Dodano: 2009-10-23, 18:45 ]
Nie zdazylem przejechac 10 mil a szarpanie obrotami znow sie zaczelo. Dalem sobie spokoj z przepustnica i zabralem sie za przeplywke. Otoz po rozebraniu okazalo sie za na aluminiowej siateczce w przeplywomierzu osadzilo sie cos w rodzaju sadzy. Po pierwszym dotknieciu sadza zostala mi na palcach, pomyslalem ze pewnie scieram jakas warstwe zabezpieczajaca i przeplywka zaraz mi poplynie...
Jednak okazalo sie ze to zwykly brud, ktory usunalem szmatka. Po zamontowaniu niespodzianka, obroty nie faluja, wszystko spokojnie, przyspiesza rownomiernie.
Zrobilem 20 mil, odczekalem az silnik ostygnie znow 10 mil i jak na razie wszystko OK!
Dzieki za podpowiedz w zwiazku z przeplywka! :)
Pozdro

PS: Nawiasem mowiac jak odczytac wartosci przeplywomierza VAG-iem oraz jakie to powinny byc wartosci?????
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 paź 2009, 16:12

No to super, tylko że z przepływką trzeba jak z jajkami i czyści się ją bezdotykowo. Są do tego specjalne środki w sprayu i którymi spryskuje się te druciki w przepływce. Na youtube są filmiki jak się to robi.

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 25 paź 2009, 22:18

fassi1 pisze:No to super, tylko że z przepływką trzeba jak z jajkami i czyści się ją bezdotykowo. Są do tego specjalne środki w sprayu i którymi spryskuje się te druciki w przepływce. Na youtube są filmiki jak się to robi.
No to w takim razie mialem szczescie ze nic nie popsulem :)) Na razie wszystko hula ale i tak jutro wysciagam przepustnice do przeczyszczenia... :)
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

motofan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 wrz 2009, 11:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: motofan » 30 paź 2009, 11:40

misiak78 pisze: Dalem sobie spokoj z przepustnica i zabralem sie za przeplywke. Otoz po rozebraniu okazalo sie za na aluminiowej siateczce w przeplywomierzu osadzilo sie cos w rodzaju sadzy. Po pierwszym dotknieciu sadza zostala mi na palcach, pomyslalem ze pewnie scieram jakas warstwe zabezpieczajaca i przeplywka zaraz mi poplynie...
Jednak okazalo sie ze to zwykly brud, ktory usunalem szmatka.
A w jakim stanie jest filtr powietrza?

LMM
Grupa 2
4 okno

engine speed | load | injection period | air mass
630..820 rpm | 12.0...26% | 1.0...4.0 ms | 3.0...5.0 g/s

<ok>
pzdr

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 31 paź 2009, 15:24

motofan pisze:
misiak78 pisze: Dalem sobie spokoj z przepustnica i zabralem sie za przeplywke. Otoz po rozebraniu okazalo sie za na aluminiowej siateczce w przeplywomierzu osadzilo sie cos w rodzaju sadzy. Po pierwszym dotknieciu sadza zostala mi na palcach, pomyslalem ze pewnie scieram jakas warstwe zabezpieczajaca i przeplywka zaraz mi poplynie...
Jednak okazalo sie ze to zwykly brud, ktory usunalem szmatka.
A w jakim stanie jest filtr powietrza?

LMM
Grupa 2
4 okno

engine speed | load | injection period | air mass
630..820 rpm | 12.0...26% | 1.0...4.0 ms | 3.0...5.0 g/s

<ok>
pzdr
Air mas mam 27g/m a poza tym wyglada tak samo
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 lis 2009, 15:31

motofan pisze:
misiak78 pisze: Dalem sobie spokoj z przepustnica i zabralem sie za przeplywke. Otoz po rozebraniu okazalo sie za na aluminiowej siateczce w przeplywomierzu osadzilo sie cos w rodzaju sadzy. Po pierwszym dotknieciu sadza zostala mi na palcach, pomyslalem ze pewnie scieram jakas warstwe zabezpieczajaca i przeplywka zaraz mi poplynie...
Jednak okazalo sie ze to zwykly brud, ktory usunalem szmatka.
A w jakim stanie jest filtr powietrza?

LMM
Grupa 2
4 okno

engine speed | load | injection period | air mass
630..820 rpm | 12.0...26% | 1.0...4.0 ms | 3.0...5.0 g/s

<ok>
pzdr
Rozpiętościami tych wartości nie ma się co sugerować bo one są zmienne i czasami mogą wychodzić poza te przedziały co nie oznacza że jest źle. Trzecia kolumna to czasy wtrysków i adekwatnie do pierwszej kolumny, która mówi że auto jest na biegu jałowym, czasy wtrysków mogą być powyżej 4 gdy silnik jest pod wyższym obciążeniem. Tak długo jak sonda faluje jak sinusoida czyli nie jest bogato ani ubogo to jest dobrze. Jeśli mamy LPG to bez względu na obciążenie wartość trzeciej kolumny na gazie i na benzynie ma się zgadzać. Jeśli się nie zgadza to LPG do regulacji.

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 02 lis 2009, 11:51

Wymienilem filtr powietrza na orginal udi, bo jezdzilem na jakims zamienniku Motaquip i jakby troche lepiej. To znaczy ze obroty nie szarpia i nie gasnie.
Tak czy inacej najgorzej jest na nierozgrzanym silniku - istna tragedia, gasnie, prycha...
Jutro z samego rana sprawdze wartosci czasu wtryskow i jesli bedize dzialo sie tak samo to przeplywke kupuje...
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

kakop
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 paź 2009, 22:47
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kakop » 19 lis 2009, 19:51

Witam! Ja mam problem taki jaki!! Jak samochód stoi (zimny czy ciepły) nie równo pracuje silnik jakby go telepało. Jak jeżdżę to szarpie mi samochodem tak do 2000 obr/min jak pomału dodaje gazu to nie odczuwam tego tak bardzo.. Czy to jest wina sprzęgła, lub turbiny i jak sprawdzić turbinę ( mam skaner o nazwie Dominator, ew. porady jakieś) Mam skrzynie w manualu, jak coś to jest to model S6 2,2 turbo 1997r . Pozdrawiam i proszę o odpowiedź

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja