Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.9TDI 110KM 1998r] wyrzucanie płynu ze zbiorniczka

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
slawek_86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 paź 2009, 09:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

[A6 C5 1.9TDI 110KM 1998r] wyrzucanie płynu ze zbiorniczka

Post autor: slawek_86 » 20 paź 2009, 10:10

witam. mam problem z gubieniem cieczy chłodzącej, polega to na tym, że podczas postoju lub spokojnej jazdy nie ubywa go zbytnio albo nawet i wcale natomiast gdy pogoniłem go po trasie tak kolo 150-180km/h to po przejechaniu okolo 20km zapaliła się kontrolka i zbiorniczek byl pusty. po odkręceniu korka troche plynu cofneło się z układu do zbiorniczka. myślałem że to może uszczelka pod głowicą ale przy wymianie rozrządu ktorej teraz dokonywałem mechanik oglądał i stwierdził że nic nie widać. wcześniej zaobserwowałem że gdy sie przygazuje mocniej to słychać bulgotanie w zbiorniczku i najprawdopodobniej przez to gubi płyn otworem który jest pod zbiorniczkiem jak chciałem to pokazać mechanikowi to nie chciał bulgotać a teraz po odebraniu z warsztatu znów słychać bulgotanie. :evil:

przy okazji wymiany paska wymieniłem też pompe wody wiec tam raczej nie podejrzewam zeby bylo coś nie tak..... może ktoś wie co to takiego.....???
silnik nie jest słaby, spaliny tez niczego nie wskazują, olej-ok, płyn-ok, wskazania na desce rozdzielczej tez w porzo......

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 20 paź 2009, 11:32

Kolego jeśli bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym jest przedmuch spalin do układu chłodzenia wersja optymityczna walnięta uszczelka , wersja gorsza pęknięta głowica . Czy wiesz gdzie ucieka plyn ?

slawek_86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 paź 2009, 09:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: slawek_86 » 20 paź 2009, 12:19

no płyn najprawdopodobniej ucieka tym otworem na dole zbiorniczka bo jak bulgocze to tylko w tym miejscu jest mokre pozniej

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 20 paź 2009, 13:34

slawek_86, też mi sie wydawało ,że to tym otworem ucieka... Ale to niemożliwe... On jest chyba do odpowietrzania zbiornika...

Mi uciekała bo miałem nieszczelną chłodnice... Walnęło sprzęgło wiskotyczne i uszłodziło chłodnice... Więc kupiłem nową... Sprawdź czy to czasem nie jest chłodnica... Jak coś moge dać namiary na ORI. chłodnice...

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 20 paź 2009, 14:50

U mnie kiedyś też wywalało zbiorniczkeim płyn chłodzący i też po ostrzejszej jeździe. Wystarczyło kilka kilometrow jazdy z prędkoscią 130 - 160 km/h i już zapalała się kontrolka :-/

Diagnoza - wywalona uszczelka pod głowicą :roll:

Auto ciągle miało moc, nie dymiło na bialo, nie kopcilo, bardzo dobrze odpalało... lecz plyn ciągle wyganiało. Byl przedmuch z cylindra do kanału wodnego przez co w układzie chłodniczym wytwarzało się bardzo wysokie cisnienie, ktore musialo którędyś ujść po najniższej lini oporu czyli zbiorniczek. Dodam, że przewody chłodnicze byly twarde, że w ogole nei dało się ich ugiąć. Po wymianie uszczelki przewody można swobodnie ścisnać dwoma palcami nawet po bardzo dynamicznej jeździe <ok>

Mnie koszt naprawy wyniósł 1550zł

Wchodzilo w to:
- uszczelka głowicy,
- wszelkie uszczelniacze wałka, zaworów, kolektorów, uszczelka pod klawiature itp
- szczelność + planowanie głowicy
- pasek rozrządu + rolki + rolka zębata na wale
- pompa wody
- wszystkie paski gumowe
- czyszczenie intercoolera
- nowe szpilki głowicy ale to norma
- sprawdzenie wtrysków - otwierają sie przy 190 barach (cokolwiek to znaczy)
- wymiana wszystkich gumowych przewodow paliwowych przy wtryskiwaczach
- no i robocizna


Tak, że na 99% masz walnięta uszczelkę pod glowica (modlić się aby tylko głowica nie była pęknięta)
Ostatnio zmieniony 20 paź 2009, 15:26 przez eneron, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 20 paź 2009, 15:00

Ja też stawiam na uszczelkę! Miałem podobne objawy, aż po czasie w zbiorniczku zaczęło robić się masło! Mnie wyniosło ok. 1000zł.

slawek_86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 paź 2009, 09:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: slawek_86 » 20 paź 2009, 18:49

no w moim przypadku przewody są miekkie i da sie je ścisnąc palcami ale mechanik mowi ze nie zawsze musza byc twarde. a myślicie ze moze sie sam zapowietrzac układ?? bo przeczytalem jakis temat o odpowietrzaniu i sprawdzalem to i okiazalo sie ze slabo grzal ale jak przeciagnalem mu jakis czas na 2000-3000 obrotów to troche pobulgotało i raczej przestalo no i wtyedy zaczelo lepiej grzac i temperatura skoczyla na wskazniku bo tak to ostatnio pokazuje mi 60stopni. i albo jest termostat popsuty albo nie ma obiegu i w miejscu czujnika jest powietrze nieogrzane? myślicie że to możliwe??

slawek_86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 paź 2009, 09:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: slawek_86 » 21 paź 2009, 17:41

pompe wody i termostat wymienialem razem z paskiem rozrzadu pare dni temu. dzisiaj bylem na warsztacie i probowalismy odpowietrzyc układ bo ogrzewanie raz grzalo a raz nie. okazało sie ze zdjąłem wąż (górny) z nagrzewnicy a tam sucho nawet kropli płynu sie nie wylało... odpaliłem auto i nadal nic... wlalem w ten wąż litra płynu i w zbiorniczku sie pojawiło wiecej ale tam nadal nic.. zagrzewałem go do 90 stopni okolo i nic.. dopiero póżniej wytworzyliśmy ciśnienie przykładając sprężarke powietrza do wlewu zbiorniczka wyrównawczego i jakoś poleciało. wziąłem go na próbe musze pojezdzic gdzieś troche i sie okaże czy jest oki czy nie.

[ Dodano: 2009-10-22, 18:06 ]
no i niestety ogrzewanie raz grzeje a raz nie ale jest plus bo juz mi nie bulgocze jak narazie i nie gubi plynu a wiec chyba nie musze wymieniac uszczelki pod głowica:) ma ktoś może pomysł jak zrobić żeby normalnie grzał cały czas i czy ma to jakiś związek z climatronikiem??

crucer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 10 sie 2011, 22:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: crucer » 03 mar 2012, 21:31

Witam

też przerabiałem już to czy to uszczelka pod głowicą a może nie, może termostat może nagrzewnica itd. itp.
A wiec tak: przyczyną wyrzucania płynu przez zaworek bezpieczeĂąstwa lub tez brak ogrzewania lub tez raz jego działanie a innym razem znowu nie w 98% jest przyczyna uszczelki. U mnie olej był czyściutki płyn na początku objawy były takie że raz było ogrzewanie a innym razem znowu nie.... a spowodowane jest tym że pompuje do układu ciśnienie poduszka powietrzna robi sie w nagrzewnicy ponieważ jest to element położony powyżej zbiornika wyrównawczego wiec nie ma jak sie stamtąd odpowietrzyć.... gdy mi przestawało grzać to wysiadałem z auta odkręcałem korek ze zbiornika wyrównawczego i grzanie powracało. Też jeździłem po różnych mechanikach i prawili mi swoje morały że silnik za ładnie pracuje i tez płynu nie wywala po odkręceniu zbiornika wyrównawczego więc to na pewno nie uszczelka. Po ściągnięciu głowicy okazało się że uszczelka była walnięta na wszystkich 4 cylindrach.

Przyczyn uszkodzenia uszczelki może być wiele np. robota przez jakiegoś "ÂŹdzicha" - znajomego mechanika, a tak na poważnie to zazwyczaj przyczyną tego jest po prostu starość, gdy auto ma przejechane 200 tys. trzeba być na to przygotowanym. Mi to robił znajomy mechanik który pracuje w ASO a po godzinach dorabia u siebie w domu. Wszysto robiłem na oryginalnych częściach dodatkowo wymieniłem jeszcze uszczelkę pod klawiaturą uszczelkę odmy i simeringi przy mocowaniu chłodniczki (tam gdzie sie mocuje filtr oleju) za wszystko wyszło około 2500 zł- rozrządu nie tykałem bo wymieniałem go 25 tys. km temu. Ja robiłem auto pod siebie bo mam zamiar nim jeździć jeszcze z 4 lata więc wolałem dołożyć do oryginalnych części i mieć pewność.

niestety Panowie jeżeli komuś zaczynają występować objawy z płynem chłodniczym to trzeba sie szykować na spory wydatek... ja osobiście oczywiście tez sie łudziłem bo wymieniłem termostat czyściłem nagrzewnice itd. itp. ale nic to nie dało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja