Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.8T 150km] Nowa sekwencja - problemy z odpalaniem

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
konrada6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:41
Lokalizacja: Radom

[A6 C5 1.8T 150km] Nowa sekwencja - problemy z odpalaniem

Post autor: konrada6 » 30 wrz 2009, 17:49

Witam.


Dziś zakładałem nową sekwencję do mojego silnika 1,8 T.

Samochód przed założeniem palił na dotyk, dziś odebrałem samochód i żeby go odpalić muszę go kręcić kilka sekund, jest to uciążliwe i denerwujące.

Od razu zwróciłem na to uwagę gazownikowi- on powiedział, że to normalne, że nowa instalacja i silnik musi się przyzwyczaić - coś takiego.

Czy ma rację? czy coś skopali i nie chcą się przyznać.
Wydaję mi się, że powinien normalnie palić- bo przecież odpala się z benzyny, jak przed założeniem gazu.

Podpowiedzcie co to może być bo nie wiem czy mam się z nimi wykłócać czy czekać.

konrada6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: konrada6 » 30 wrz 2009, 18:01

Pierwszy raz mam do czynienia z sekwencja i nie bardzo się orientuje w tym.

Z tego co gdzieś wyczytałem - winą może być parownik, który zalewa się gazem.
Chyba jutro będzie trzeba z nimi inaczej porozmawiać.

Czy ma ktoś może jakieś inne sugestie, może coś podpowiedzieć, żebym wiedział jak jutro z nimi rozmawiać.

BUBMEN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:46
Lokalizacja: SEDZISZÓW

Post autor: BUBMEN » 30 wrz 2009, 20:11

W lipcu zakładałem gaz do mojej, też 1,8T BRC P&D i nic takiego się nie dzieje, pali tak jak przed gazem,na dotyk.Kolesie zanim założyli gaz sprawdzili wszystko na kompie, gdyby coś wyszło to autko do naprawy a potem do gazu.Już 7000 tys.zrobione i jest super.Trzecie auto zagazowane u nich i zero problemów.Nie jestem specjalistą od gazu ale nigdy czegoś podobnego nie słyszałem (ze instalacja musi pochodzic jakis czs na samochodzie i pozniej mozna ja dostroic ")Ja bym auta takiego nie odebrał, jak wzięli kasę to niech robią tak żeby auto chodziło jak na benzynie.

konrada6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: konrada6 » 30 wrz 2009, 22:46

Dzwoniłem dziś do nich jutro jadę na reklamację.

Co więcej zauważyłem- samochód po jeździ na benzynie i po zgaszeniu - odpala na dotyk tak jak było wcześniej. Więc jest ewidentna wina gazu ! Tylko gdy jeżdżę na gazie i zgaszę samochód później ciężko go zapalić !


Do tego zapaliła mi się kontrolka silnika.. 1 dzień tyle kłopotów... zaczynam żałować tej pseudo "oszczędności" gazowej !

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 paź 2009, 00:06

Siema.
Gdy mówimy że instalacja musi się ułożyć oznacza to że nowy reduktor potrzebuje trochę czasu żeby się dotrzeć (około miesiąca w zależności ile kto jeździ i jaki reduktor), co wiąże się z małym spadkiem ciśnienia w odniesieniu do pierwszych ustawień zaraz po montażu. Potem należy jeszcze raz wyregulować ciśnienie i dostroić instalację i powinno wszystko działać. To jest normalne zjawisko. Co do palącego się checka to na pewno za bogata albo za uboga mieszanka na gazie więc gazownik musi to porządnie wyregulować - regulacja na postoju to gówno nie regulacja. Laptop w samochód i trzeba obserwować auto w jeździe w całym przedziale obrotów a nie przegazowując na postoju.
Co do problemu odpalania to już jedną opcję sprawdziłeś czyli przed zgaśnięciem przełączenie na benzynę.
Druga opcja:
Zgaś auto na gazie. Odłącz cienki wężyk silikonowy od reduktora i po prostu go zatkaj. Następnie odpal auto i zobacz jak się zachowa. Jeśli go zalewa gazem przy zapalaniu to może go zalewać przez ten wężyk podciśnienia, który podłączony jest gdzieś do kolektora, bo odpalając auto na benzynie z załączonym gazem, czyli czekającym na podniesienie obrotów do załączenia, wtryski gazu są zamknięte i tamtędy gaz nie powinien się dostawać do kolektora.
Jeśli po odłączeniu tego wężyka będzie dobrze palił na benzynie to wina reduktora.

PS.
Jaką masz instalkę:komputer, wtryski, reduktor.

Powodzenia

konrada6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: konrada6 » 01 paź 2009, 10:31

Cześć.

Byłem dzisiaj u nich. Niestety jest to samo.

Wymienili mi listwę na inną- nie pomogło.

Wymieli reduktor na całkowicie nowy- lecz tej samej firmy - nie pomogło.

Powiedział mi, żebym pojeździł trochę i zobaczył jak się będzie zachowywał, jeżeli będzie to samo - zamówią lepszy reduktor do większej mocy.

Części jakie mam użyte w samochodzie:
-Reduktor BORMECH - Prod. Tomosetto - podobno jakiś do ok. 190 KM
-listwa - VALTEK (czerwona)
Zawór gazowy, wielozawór- Tomosetto
-Przełącznik/ centralka - STAG 4
-Układ elektroniczny STAG 4

Kontrolka została usunięta- pow, że coś namieszało w sondzie lambda. Wykasował ustawił jak narzazie OK- nie pali się.

Myślicie, że problemy z tym odpalaniem to będzie właśnie ten nie prawidłowy reduktor ?
Mówili, że zakładali ten reduktor do samochodów o dużo większej mocy niż mój i nie było problemów.

Dziś sprawdzę tą opcję z tym sylikonowym wężykiem, zobaczymy czy jest różnica. Dzięki

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 paź 2009, 21:15

Coś się w sondzie namieszało :lol: :lol: :lol:
Już na samym początku kit ładuje, niech się przyzna że skład mieszanki był zły.
Reduktor tomasetto to żadne rewelka ale o bormech nie słyszałem.
Wtryski czerwony valtek to najgorsze gówno.
Porób parę zdjęć pod maską i walnij do tematu.
Daj znać jak test z odłączeniem wężyka.

konrada6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: konrada6 » 01 paź 2009, 21:45

fassi1
Jak byś mógł podpowiedz jaki ten reduktor i jakie te wtryski gazu będą odpowiednie do mojego silnika.

Jutro jadę do nich, będą zmawiać inny reduktor to od razu namówię ich na inne wtryski skoro mówisz, że są gówniane.

Jutro wrzucę parę fotek i dam znać jak poszedł test z wężykiem. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 paź 2009, 21:55

Reduktory to Scorpion ST lub mocniejszy GT będzie z lekkim zapasem, lub tłoczkowy magic jet.
Wtryski magic jet lub matrix HD344.

konrada6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: konrada6 » 02 paź 2009, 15:14

sprawa rozwiązana - wadliwy lub nie odpowiedni okazał się reduktor.

Reduktor wymieniony na inny. Samochód pali na dotyk. Chodzi bardzo dobrze.
Na razie nie ma problemów. Za 1500 KM podregulowanie instalacji. Dziękuje wszystkim za pomoc !

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 paź 2009, 20:07

No to super że rozwiązałeś problem.
Robiłeś test z wężykiem?
Przy okazji masz odpowiedź jakiej jakości są reduktory Tomasetto.
Pozdrawiam

konrada6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: konrada6 » 02 paź 2009, 20:41

Testu z wężykiem nie zdążyłem zrobić bo pojechałem i udało im się dojśc do ładu.

Ale jest kolejny problem..narazie nie widoczny.

Samochód chodzi- nawet lepiej jak na poprzednim reduktorze.

Założyli jeszcze gorszy reduktor z tego co mi powiedział znajomy !

Założyli reduktor Tomasseto ALASKA, z tego co czytam to jest jeden z słabszych reduktorów i obsługuje samochody do 90 KM, jak taki reduktor może chodzić w moim samochodzie przy 150 KM ?

Co teraz będzie się dziać ciekawego ? Zacznie się zamulać? Bedzie dużo palił ?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 paź 2009, 21:08

Alaska do 150KM i do turba. Przecież to jest profanacja. To jest reduktor do punta 1.2 najwyżej. Niech wymieniają Ci ten reduktor jak najszybciej na któryś z tych co Ci poleciłem bo na tym to się toczysz jak taczka po budowie.

konrada6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: konrada6 » 02 paź 2009, 21:25

Byłem na jeździe próbnej-- i w sumie dobrze jechał pow mu, że jest dobrze.

Chyba w poniedziałek znów tam podjadę powiem, że nie ma mocy :) nie wiem co oni kombinują? Chcą oszczędzić parę złotych i tak wciskają takie dziadostwo ??

Firma polecona przez znajomego- chyba też nie wiem co ma wsadzone pod maskę.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 paź 2009, 21:30

Przejedź się tak z obrotomierzem do 6000obrotów na benzynie i na gazie to zobaczysz czy Alaska jest taka dobra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja