Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI BDH] Nerwowe drgawki na wolnych obrotach

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5 2.5TDI BDH] Nerwowe drgawki na wolnych obrotach

Post autor: arekjask » 29 wrz 2009, 21:33

Przekopałem forum i nie znalazłem podobnych objawów, więc opiszę swój problem.

Na wolnych obrotach silnik co kilka sekund dostaje delikatnej drgawki, po której zaczyna pracować równo. Rzecz dzieje się na ciepłym silniku. Zachowanie przypomina jakby nerwowe drgawki - równa praca i nagle chwilowe zakłócenie pracy i znowu równa praca. Wygląda to tak, jakby co kilka sekund silnik wypadał z rytmu, jak tancerz, który gubi rytm. Drgania są krótkotrwałe, ale dają się wyraźnie odczuć siedząc w samochodzie. Według obrotomierza obroty są trochę poniżej 800 obr./min. Wskazówka delikatnie drga w chwili wystąpienia drgnięcia silnika. Gdy wcisnę lekko gaz i obroty wzrosną troszkę ponad 800 obr./min. silnik zaczyna pracować równo. Gdy puszczam gaz, znowu zaczynają się takie dziwne drgawki.
Cały cykl wygląda tak: 3-5 sekund równej pracy - arytmia - 3-5 sekund - arytmia i tak w kółko. Ta "arytmia" trwa dosłownie 0,5 - 1 sekundę.
Nie zauważyłem żadnych innych niepokojących objawów. No może poza tym, że rano nie padli od razu - muszę zakręcić 3-4 sekundy. Jak chyba zwykle w takiej sytuacji z rury ucieka na wolność chmurka białego dymu, ale później już nie dymi.
Akumulator wymieniłem 2 tygodnie temu ;-)

Wiem, że nie nie naprawicie mi samochodu przez internet :-) , ale może podpowiecie mi, co może być przyczyną. Może to jakiś typowy objaw? Zanim pójdę do mechanika, chciałbym wiedzieć, jakie mogą być potencjalne przyczyny. Nie chciałbym trafić do mechanika, który wymieni mi pół silnika w poszukiwaniu awarii :-) .
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 29 wrz 2009, 22:34

pod kompa go podpinałes ? moze najpierw to zrobic ?
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

chudy.bartek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 18 cze 2009, 22:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: chudy.bartek » 29 wrz 2009, 22:39

U mnie tak objawiała się uszkodzona pompa wtryskowa, ale to jedynie podpowiedź, a napewno nie diagnoza!!!

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 29 wrz 2009, 23:23

Nie no jestem wielkiego podziwu dla tego Pana - Piotrusiu wielki szacun !!
Przeciez pracujesz , masz zapewne rodzine , a i tak zawsze znajdziesz w miare szybko czas by komus cos napisac i to przerazajaco fachowo. Chyle czoła.
Nigdzie nie ma tak kompetentnej osoby - na innych forach - choc wielu podobnych jest - ale Ty ! to pop prostu medal jakis powienienes dostac :mrgreen: <ok>
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 30 wrz 2009, 11:03

Mam pierwszą diagnozę. Mam wyciek z dwóch przewodów paliwowych na styku z wtryskiwaczami. ÂŚruby na przewodach zostały dociągnięte (były poluzowane), ale nadal są wycieki. W tej chwili mechanik poradził mi wymianę tych przewodów na nowe.

Po lekturze Twoich opisów przyszła mi do głowy taka myśl: czy wtryskiwacz może być uszkodzony (zatkany) i to powoduje wycieki spod śruby? Choć z drugiej strony - gdyby był zatkany, to silnik na 4 garach pracowałby chyba bardzo nierówno (chodzi o dwa pierwsze cylindry z lewej strony, patrząc i licząc od przodu samochodu).

Może na początek wymienię te przewody, bo to ewidentna usterka i wtedy zobaczę, jak będzie się zachowywał silnik.
Piotruś pisze:ArekJask - Tobie życze, żeby naprawa zakończyła się na wymianie wtryskiwaczy (istnieje teoretyczna szansa, ze to zlikwiduje przyczynę problemu ...) ... ale obawiam się, że może to być jedynie bezwarukowo wymagany wstęp do kolejnej - zdecydowanie już bardziej zaawansowanej naprawy ...
Dzięki za dobre słowo :-)
Piotruś pisze:Uzupełniająco: chyba baaardzo podobny problem już raz się tutaj pojawił (na Forum Klubu A6), choć w calkiem innym kontekście (odmowy chipowania) :
mala-moc-i-dziwny-wykres-mocy-25-tdi-16 ... vt9034.htm
Na wykresie wyraźnie widać "wstrzymanie" silnika w okolicy 2000 obr./min. będące książkowym wręcz przykładem niesprawności ukladu zasilania ... . :oops: :oops: <ok>
I tu mnie masz :-) . Klient, od którego kupiłem auto, też był na chipowaniu. Odmówiono mu chipowania - jak mówi - z powodu "blokady na turbinie". Mam wykresy z diagnostyki silnika przed chipowaniem (mi one nic nie mówią) i chyba też mam takie małe siodełko na wykresie. Wieczorem zrobię zdjęcia i wrzucę do tego wątku, może ktoś mądrzejszy ode mnie powie coś o tym wykresie.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2009, 11:15 przez arekjask, łącznie zmieniany 1 raz.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 30 wrz 2009, 11:52

Piotruś pisze:Ciekawe dlaczego "było tam już grzebane" ... :shock: :?: I przez kogo, bo trzeba być niezłym "artystą" żeby zmaltretować rurki wysokiego ciśnienia aż do takiego stopnia ... .
Nie chcę tu pisać, bo nie potrafię tego dokładnie powtórzyć. Coś było z jakimś wyciekiem, ktoś zalecił wymianę jakiś elementów, po czym okazało się, że niepotrzebnie, bo wystarczyło wymienić inne i wyszło by taniej... Tylko nie wiem, czy dotyczyło to tych wtrysków czy innych.

Czyli wymieniam rurki - jak wymienię dam znać, czy jest poprawa w pracy silnika.

[ Dodano: 2009-09-30, 19:41 ]
Poniżej wydruki z chipowni:

Obrazek Obrazek

Poproszę o komentarz - czy charakterystyki są poprawne, czy może coś niepokojącego na nich widać?
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 01 paź 2009, 11:43

Piotruś pisze:W moim odczuciu wyniki pomiarów są jak najbardziej poprawne i nie noszą nawet śladu wyżej wspominianych, typowych ułomności BDG/BDH (nawet gdyby wtryskiwacze okazały się trochę wadliwe i zaistniałaby koniecznosć wymiany, to silnik i "reszta" elementów układu paliwowego najprawdopodobniej są zupełnie sprawne).
Miło mi to słyszeć :mrgreen:, choć perspektywa wymiany wtrysków nastraja mnie niewesoło (zawsze to wydatki).
Przy okazji mam pytanie: czy wtryski są tylko oryginalne (prod. Audi), czy są tu zamienniki warte uwagi (nie biorę pod uwagę najtańszych szrotów)? Jeżeli dobrze pamiętam inne posty, to lepiej chyba wymienić od razu wszystkie 6 wtrysków? I na koniec: ja mam wtryskiwacze, a nie pompowtryskiwacze, prawda?

Wymieniam przewody ciśnieniowe (do wtryskiwaczy) i okazało się, że są tylko oryginały (koszt za komplet na jedną stronę - ponad 600 zł). Mechanik dowiadywał się też w Skodzie - tam takie przewody kosztują 450 zł, ale nie mamy gwarancji, czy będą pasowały do BDH - Skoda wstawiała słabsze V6-ki i nie ma w katalogu takiego silnika. I do tego mają inne oznaczenia katalogowe podzespołów :-( .

Dam znać, jak wymienię te przewody (wymiana w piątek albo poniedziałek)
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 25 lis 2009, 20:04

Odpowiadając na wcześniejsze pytania: podpiąłem się sam do VAG-COM-a 409 i nie mam błędów (robiłem tylko odczyt błędów na wyłączonym silniku).

Wymieniłem przewody ciśnieniowe. Okazało się, że dalej cieknie z jednego wtrysku, ale już mniej. Pozostaje więc wymienić wtrysk - może jest zapchany?

Od poniedziałku samochód jest u mechanika. Mam wyciek płynu chłodniczego, nie wiem jeszcze skąd i drobne wycieki oleju - mam nadzieję, że spod pokrywy zaworów, a nie spod głowicy. Wycieki mam z prawej strony samochodu (od strony pasażera). Lewa jest sucha.

Przy okazji okazało się, że niektóre rolki od pasków od osprzętu grzechoczą, więc pójdą też do wymiany. Jak już rozgrzebałem całe auto, to wymienię od razu też rozrząd. Jak usunę te "drobne" usterki to zobaczę, czy dalej ma drgawki. Jeżeli będą, to pojadę sprawdzić wtryski do Bosch-a.

Jak i to nie pomoże to już chyba tylko pozostanie umówić się z Piotrem. Tym z naszego klubu, nie tym z "serwisu niebiańskiego" ;-).
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Wojtas81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 mar 2010, 14:39
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: Wojtas81 » 07 maja 2010, 19:20

mam pytanie:)i prosze o pomoc autko to a6 2.5! 150 km dymi mi na biało w czasie jazdy na wolnych obrotach ,czyli na luzie objaw jakby znikał wyminiłem rozrząd,filtry, olej,i zrobiłem nim juz około 2700km???gdzie szukac wady ,usterka uciążliwa bo ludzie patrza jaby sie kombi paliło!! :mrgreen: :mrgreen:

Wojtas81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 mar 2010, 14:39
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: Wojtas81 » 15 maja 2010, 10:30

Hej Piotruś-mechanik wypatrywał awari w pompie paliwowej oraz gdzies w okolicy głowicy -zawory nieszczelne?!!no ale tez wpadł na pomysł by szukać informacji w internecie :))
okazało sie ze nic tak nie wpływa na dymienie w A6 jak zatkana ODMA w tym motorze koszt odmy 160zeta z groszami wymienione wyczyszczone przewody z oleju i motor smiga jak Nowy!!!dzieki za podpowiedz i pozdrowienia dla klubowiczów :mrgreen:

Reminatorus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 wrz 2010, 21:58
Lokalizacja: Świecie/kujawsko-pomorskie

Post autor: Reminatorus » 30 sty 2011, 23:32

Witam Arku
Mam pytanie przy moim BDH nie wytrzymują wężyki powrotu wtrysku 3 i 4 licząc
stojąc przodem do auta zaczynając od lewego przedniego, żadnych nerwowych palpitacji obrotów nie ma. podpinając vaga wyskoczył błąd wzniosu iglicy g80 ,ale pośredni do plusa. Czy to może być początek Twojej bolączki z BDH????
Motomoto

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja