[A6 C5,2.8 Q] kilka wycieków
[A6 C5,2.8 Q] kilka wycieków
Witam,
właśnie zakupiłem nowe autko, i kilka rzeczy muszę zrobić. najważniesze są 4 wycieki które mechanik spisał podczas sprawdzania auta :
wyciek z flanszy wału przy moście
z flanszy wału przy skrzyni
z uszczelniacza półosi prawej przy skrzyni
z uszczelniacza półosi przy moscie
chciałem zapytać czy te naprawy są bardzo pilne, kłopotliwe i kosztowne???. ten wyciek przy skrzyni można zrobić bez ruszania skrzyni ?
właśnie zakupiłem nowe autko, i kilka rzeczy muszę zrobić. najważniesze są 4 wycieki które mechanik spisał podczas sprawdzania auta :
wyciek z flanszy wału przy moście
z flanszy wału przy skrzyni
z uszczelniacza półosi prawej przy skrzyni
z uszczelniacza półosi przy moscie
chciałem zapytać czy te naprawy są bardzo pilne, kłopotliwe i kosztowne???. ten wyciek przy skrzyni można zrobić bez ruszania skrzyni ?
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Podłączę się pod temat bo jeden z wycieków jak u kolegi pojawił się u mnie.Chodzi konkretnie o wyciek w miejscu gdzie wał wychodzi ze skrzyni biegów.Wygląda to jak przegub wewnętrzny.Wiadomo że jest to element obrotowy i podejrzewam że jest tam simering.Pytanie moje do tych co to przerabiali taki temat: czy idzie to wymienić bez ruszania skrzyni, spuszczania oleju itp itd.Prosiłbym o wypowiedź kogoś oblatanego w temacie.Poz
usunieto 

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
No ale to co trzeba kupić całą nową flanszę? Sam simer nie wystarczy??Nie rozumiem????
Czyli jeśli dobrze rozumiem jest skrzynia biegów i tzw. skrzynia rozdzielcza?Czyli olej w skrzyni sobie a olej w skrzyni rozdzielczej również sobie tak ?Są to osobne komory?Czyli rozumiem że mogę śmiało się za to sam wziąć?? Mam kanał i dzisiaj oglądałem jak to wygląda dlatego piszę.Troszkę szkoda bo przeszkadzają rury a ciężko będzie je zdemontować. Z tego co widzę to ze skrzyni wychodzi wał, wygląda jak przegub wewnętrzny.Czyli co, rozkręcić to, czy jak?? Da się jakoś to zdemontować żeby ten simering wymienić?Możesz napisać coś więcej już o samej wymianie??Jak się za to wziąć i na co zwrócić uwagę.No i czy jestem w stanie sam to wymienić.Większość rzeczy jak wiem o co chodzi to robię sam, bo mam warunki.Szkoda by było dać mechanikowi i płacić jak za zboże skoro można samemu się pobawić.Poz
Czyli jeśli dobrze rozumiem jest skrzynia biegów i tzw. skrzynia rozdzielcza?Czyli olej w skrzyni sobie a olej w skrzyni rozdzielczej również sobie tak ?Są to osobne komory?Czyli rozumiem że mogę śmiało się za to sam wziąć?? Mam kanał i dzisiaj oglądałem jak to wygląda dlatego piszę.Troszkę szkoda bo przeszkadzają rury a ciężko będzie je zdemontować. Z tego co widzę to ze skrzyni wychodzi wał, wygląda jak przegub wewnętrzny.Czyli co, rozkręcić to, czy jak?? Da się jakoś to zdemontować żeby ten simering wymienić?Możesz napisać coś więcej już o samej wymianie??Jak się za to wziąć i na co zwrócić uwagę.No i czy jestem w stanie sam to wymienić.Większość rzeczy jak wiem o co chodzi to robię sam, bo mam warunki.Szkoda by było dać mechanikowi i płacić jak za zboże skoro można samemu się pobawić.Poz
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2009, 22:20 przez stasiuszef, łącznie zmieniany 1 raz.
usunieto 

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Dzięki za opis mniej więcej wiem o co biega.Martwi mnie to że chyba nie uda mi sie popuścić rur na śrubach,są w stanie agonalnym.Ciężko będzie jak tych rur nie popuszcze, ale może uda się całość jakoś trochę poluzować żeby zjechała na dół.
Powiedzmy że da mi się to wszystko poodkręcać i będę miał przed sobą simering.Jak go wytargać?Czy jak go wyciągnę to wyleje mi się olej na twarz? :-D JAk później go ewentualnie uzupełnić??
Jutro spróbuję się dowiedzieć w ASO czy rzeczywiście nastąpiły takie zmiany które zmieniły cenę.Z tego co wiem to cena simera to 30-40 PLN, więc grosze.Możliwe że ktoś będzie miał na stanie taki simer.
Masz pawelk600 jakieś rysunki z Etki omawianego elementu może??
[ Dodano: 2009-09-23, 11:42 ]
A więc sprawa simeringa wygląda następująco.Byłem dzisiaj w ASO i simering jest dostępny bez żadnego problemu.Gość coś mówił że rzeczywiście coś się zmieniało, ale oni mają Etkę aktualizowaną na bieżąco więc nie ma możliwości żeby nie było tego uwzględnionego.Moja skrzynia to DEV a nr simera to 01V 409 399 A. Cena tego pieroństwa to 110 zł.Trochę drogo jak za sam simer, ale lepsze to niż 900 jak pisałPiotruś :-D
Swoją drogą się zdziwiłem że nie jest tak jak pisał Piotruś.Może znowu coś się zmieniło i sprzedają sam simer osobno.Z ciekawości zobaczę jeszcze w hurtowni, ale wątpie żeby mięli, choć kto wie.Podejrzewam że była by połowa ceny tego co w ASO.
Jeszcze jedno pytanie.Jaki olej wlać do tego rozdzielacza? 75W-90 jak pisał pawełek600??I gdzie jest jakiś korek żeby ten olej tam wlać??No i przede wszystkim ile tego oleju tam wlać?
Powiedzmy że da mi się to wszystko poodkręcać i będę miał przed sobą simering.Jak go wytargać?Czy jak go wyciągnę to wyleje mi się olej na twarz? :-D JAk później go ewentualnie uzupełnić??
Jutro spróbuję się dowiedzieć w ASO czy rzeczywiście nastąpiły takie zmiany które zmieniły cenę.Z tego co wiem to cena simera to 30-40 PLN, więc grosze.Możliwe że ktoś będzie miał na stanie taki simer.
Masz pawelk600 jakieś rysunki z Etki omawianego elementu może??
[ Dodano: 2009-09-23, 11:42 ]
A więc sprawa simeringa wygląda następująco.Byłem dzisiaj w ASO i simering jest dostępny bez żadnego problemu.Gość coś mówił że rzeczywiście coś się zmieniało, ale oni mają Etkę aktualizowaną na bieżąco więc nie ma możliwości żeby nie było tego uwzględnionego.Moja skrzynia to DEV a nr simera to 01V 409 399 A. Cena tego pieroństwa to 110 zł.Trochę drogo jak za sam simer, ale lepsze to niż 900 jak pisałPiotruś :-D
Swoją drogą się zdziwiłem że nie jest tak jak pisał Piotruś.Może znowu coś się zmieniło i sprzedają sam simer osobno.Z ciekawości zobaczę jeszcze w hurtowni, ale wątpie żeby mięli, choć kto wie.Podejrzewam że była by połowa ceny tego co w ASO.
Jeszcze jedno pytanie.Jaki olej wlać do tego rozdzielacza? 75W-90 jak pisał pawełek600??I gdzie jest jakiś korek żeby ten olej tam wlać??No i przede wszystkim ile tego oleju tam wlać?
usunieto 

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Piotruś, No dobra to w końcu komu ja mam wierzyć.To nie jest tak że ten gość z ASO strzelił z rękawa bo akurat wiedział tylko szukał mojej skrzyni w Etce i pokazałem mu dokładnie ten uszczelniacz o który mi chodzi a nie tak jak twierdzisz uszczelniacz półosi.Wszystko miałem czarno na białym, moja skrzynia rozwalona na wszystkie możliwe w niej części i i właśnie ten simer, na niego przychodzi flansza. Mówię mu, że podobno ten simer jest dostępny tylko z flanszą, na co odpowiedział że coś takiego było.Etka jednoznacznie wskazuje na dostępność samego simeringa, jest on do kupienia bez żadnego problemu i nie jest to simering półosi(widziałem na własne oczy).Nie wiem zatem komu wierzyć, po prostu zgłupiałem w tej chwili.Ale ludzie na chłopski rozum czemu simer(głupie kółko za parę złotych)miałby być dostępny w zestawie z flanszą, kiedy to ona jest zupełnie osobną częścią i występuje pod innym nr katalogowym??
A czym niby się różni simer z półosi od simera napędowego?To ile Ty byś Piotruś chciał zapłacić za sam simering ??900 zł?? Proszę Cie.....Takie są fakty nie wymyśliłem tego.No chyba że ten gość w ASO nie wie o czym mówi, a Etkę ma nieaktualną od pół roku.PozdroPiotruś pisze:PS: To juz po samej cenie widać, że podane info nie pasuje do simera wału napędowego ...
usunieto 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
myślę że w tej zmianie chodzi o to że zmieniono średnicę wałka flanszy i nowy simering jest zrobiony wymiarem pod tą średnicę. Co za tym idzie, oczywiście, możesz kupić sam simering, co z tego jeśli nie będzie do niego pasowała stara flansza - żeby zadziałało musisz kupić i nowy simering i flanszę i tu jest koszt 900 zł. NIech mnie Piotr poprawi jeśli moje rozumowanie jest błedne
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Przed wszystkim parę słów do Piotrusia. To że jesteś dobry i pomogłeś 66 razy nie upoważnia cię do obrażania mnie.Może nie jestem tak "rozgarnięty" jak ty, ale na pewno nie będę nikogo obrażał mimo że ten ktoś ma wątpliwości.ÂŻadnej ironii z mojej strony nie było,więc dziwię się twojej irytacji.Gdybyś wiedział o czym piszesz i do końca udzielil wyczerpującej odpowiedzi to nie zadawałbym pytań które uznałeś za zbyt "nierozgarnięte.W dziale "Parts needed" pisze jak byk że jest potrzebny tylko simering o starym nr kat. Wygląda na to że ktoś tą wymianę robił dawno kiedy jeszcze był dostępny simering o starym nr.Serdecznie cię przepraszam, już nie będę zadawał takich pytań, bo zbytnio się gotujesz, a ja tylko oczekiwałem odpowiedzi człowieka który zna się na rzeczy.Zamiast tego otrzymałem połajankę od najmądrzejszego człowieka na forum jaki to ja jestem nierozgarnięty i ironiczny w dodatku.Szkoda słów.
Sory za OT, ale teraz mnie zagotowało.
Wystarczyło troszkę pomyśleć i wyjaśniła się sprawa simera i flanszy.pawelk600 wyjaśnił o co chodzi. Swoją drogą nie jest to dobra wiadomość dla mnie.900 zł to jest po prostu rozpacz.Wiem że szukaliście simera ze starym numerem i nie znaleźliście. Czy istnieje wogóle możliwość znalezienia takiego simeringa??
Sory za OT, ale teraz mnie zagotowało.
Wystarczyło troszkę pomyśleć i wyjaśniła się sprawa simera i flanszy.pawelk600 wyjaśnił o co chodzi. Swoją drogą nie jest to dobra wiadomość dla mnie.900 zł to jest po prostu rozpacz.Wiem że szukaliście simera ze starym numerem i nie znaleźliście. Czy istnieje wogóle możliwość znalezienia takiego simeringa??
usunieto 

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Piotruś wyluzuj, ja nikogo nie atakuję, daleki jestem od tego.I skończ z publicznym składaniem jakichś wniosków o skasowanie czegokolwiek bo to po prostu śmieszne, a chyba nie o to chodzi, tylko o pomoc tym którzy jej potrzebują.Jeśli poczułeś się urażony to wybacz.
Co do naszej flanszy i simeringa, to spróbuję jutro zapytać czy mają simer o nr 018 409 399B.Ciekawy jestem, ale nie robię sobie nadziei.Coś czuję że będa jaja z tym tematem.
Co do naszej flanszy i simeringa, to spróbuję jutro zapytać czy mają simer o nr 018 409 399B.Ciekawy jestem, ale nie robię sobie nadziei.Coś czuję że będa jaja z tym tematem.
usunieto 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
Piotruś wrzucił ci screena z ETKI (którego ja nie miałem czasu poszukać - a chciałem dla własnej wiedzy), na którym jak na dłoni widać kompetencje pana z ASO... Dodam do tego, że na jedną chwilke otworzyłem ETKę i pod hasłem "uszczelniacz wału" znalazłem simeringi...wału napędowego silnika (przód i tył), oraz... simering wałka rozrządu... a więc - szukać też trzeba umieć... Na twoim miejscu cieszyłbym się jak cholera, że nie zdążyłem rozebrać skrzynki i zostać z ręką w.... niepasującym simeringu.
Pomysł z próbą zamówienia części po numerze także nie był twój a nadal jęczysz zamiast podziękować za - być może ratujące ci kieszeń - rozwiązanie
Pomysł z próbą zamówienia części po numerze także nie był twój a nadal jęczysz zamiast podziękować za - być może ratujące ci kieszeń - rozwiązanie
niezły temat,trzyma w napięciu :mrgreen:
a ja jeszcze zapytam o simeringi przy moście, czy jet jakiś problem z dostępnością?, czy jest wiekszy problem z wymianą ?, trzeba dyfer wytargać czy się obejdzie bez wyjmowania? czy może ktoś podać numery katalogowe tych uszczelniaczy przy moście i prawej półosi ?
a ja jeszcze zapytam o simeringi przy moście, czy jet jakiś problem z dostępnością?, czy jest wiekszy problem z wymianą ?, trzeba dyfer wytargać czy się obejdzie bez wyjmowania? czy może ktoś podać numery katalogowe tych uszczelniaczy przy moście i prawej półosi ?
Piotruś, potrzebne części będę zamawiał po vinie, tylko i wyłącznie w ASO, tutaj nie mam zamiaru ryzykować. zaskoczyłeś mnie z tym dyfrem, bo dwóch mechesów ( w tym jeden poważany) twierdziło że dyfer trzeba wytargać i na stole to wymieniać
, a z tego co tu czytam wymiana nie jest bardzo skomplikowana.
dzwoniłem do ASO,podałem numer 018 409 399B - na jutro, 62 zł.

dzwoniłem do ASO,podałem numer 018 409 399B - na jutro, 62 zł.

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Ale jaja, czyżby był dostępny jednak nasz kochany simer 018 409 399B
??Zaraz jadę do ASO i pytam czy mają.Dam znać.
[ Dodano: 2009-09-24, 12:16 ]
Jest dobrze!!!Byłem w ASO a ten gość na podanie przeze mnie nr 018 409 399B powiada że jak najbardziej są dostępne takie simeringi. Wczoraj twierdził co innego, ale nieważne.Ważne że mamy kolegów takich jak Piotruś (mniej nerwów), pawełek600 i chwała im za to że udało się dojść do prawdy i nie musiałem się denerwować przy robocie wciskając simer nie taki jak być powinien.Pozdro i dzięki.
[ Dodano: 2009-09-28, 16:05 ]
Odebrałem simering i mam pytanie do Piotrusia.Jaki lać olej do tego rozdzielacza i w jakich ilościach.Widziałem w topicu że koleś tam ma litrówkę i chyba z 0,8 l dolał jak się nie mylę.Nie wiem tylko jaki to olej.CHyba najlepiej będzie zaopatrzyć się w ASO w taki olej???

[ Dodano: 2009-09-24, 12:16 ]
Jest dobrze!!!Byłem w ASO a ten gość na podanie przeze mnie nr 018 409 399B powiada że jak najbardziej są dostępne takie simeringi. Wczoraj twierdził co innego, ale nieważne.Ważne że mamy kolegów takich jak Piotruś (mniej nerwów), pawełek600 i chwała im za to że udało się dojść do prawdy i nie musiałem się denerwować przy robocie wciskając simer nie taki jak być powinien.Pozdro i dzięki.
[ Dodano: 2009-09-28, 16:05 ]
Odebrałem simering i mam pytanie do Piotrusia.Jaki lać olej do tego rozdzielacza i w jakich ilościach.Widziałem w topicu że koleś tam ma litrówkę i chyba z 0,8 l dolał jak się nie mylę.Nie wiem tylko jaki to olej.CHyba najlepiej będzie zaopatrzyć się w ASO w taki olej???
usunieto 
