Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Zmiana jasności podświetlenia zegarów

Elektryka
ODPOWIEDZ
arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5] Zmiana jasności podświetlenia zegarów

Post autor: arekjask » 16 wrz 2009, 11:37

Mam samochód od paru dni. Dostałem właśnie instrukcję obsługi po polsku i doczytałem się, że w ASO jest możliwość zmiany podświetlenia zegarów.

Czy ktoś wie, o co chodzi z ta zmianą podświetlenia? Czy zmieniają kolor, czy jasność?

Moje zegarki świecą trochę za ciemno - jak na mój gust (mam białe podświetlenie i czerwone wskazówki). W dzień, gdy mam okulary przeciwsłoneczne, cyfry są słabo widoczne. Regulacja jasności podświetlenia oczywiście działa - wszystko się ściemnia i rozjaśnia.

Czy można (np. z poziomu VAG-a) zmienić intensywność świecenia białego podświetlenia zegarów? Czy pozostaje mi tylko wymiana dioda na jaśniejsze (znalazłem takie tematy na forum)?
Tylko czy wymiana diod coś pomoże? Może raczej trzeba zmienić jakiś rezystorek zasilający te diody.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 16 wrz 2009, 12:15

W taki razie co poeta miał na myśli pisząc o zmianie podświetlenia w serwisie? Teraz nie mam przy sobie instrukcji - wieczorem zamieszczę tu dokładny cytat.
censored pisze:Ja tam elektronikiem nie jestem , ale diody w naszych zegarach maja jakies tam swoje normy i moc , ktorą jakis uklad musi obslozyc. Zmieniajac na mocniejsze diody mozesz wszystko popalic , lacznie z instalacja auta. Chyba , ze przerobisz uklad pod nowsze mocniejsze diody. Tak przynajmniej ja to interpretuje :)
Ja jestem (byłem?) elektronikiem i coś o tym wiem. Masz rację, że zmiana diod na inne może spowodować problemy - tym bardziej, że nie wiem, jakie diody są tam w tej chwili zamontowane. Zajmowałem się elektroniką gdy byłem jeszcze młody i piękny i z tego co pamiętam, to przy tych samych parametrach zasilania (napięcie, prąd) różne diody mogą świecić z różną jasnością. Zależy to od zastosowanego półprzewodnika, konstrukcji obudowy (soczewka, zmatowienie, itd.).

Może zamontuję sobie jakąś świetlówkę, żeby było jaśniej :lol:
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 16 wrz 2009, 13:49

censored pisze:Hehe na polskim uczyli jak sie odczytuje przenosnie tworcow :P Wiesz , roznie to bywa , nie wszystko zloto co sie swieci . Poza tym pewnie zdajesz sobie sprawe , ze tlumaczenie na j.polski na pewno nie jest w 100% idealne :)
Sam zajmuje się tłumaczeniem różnych instrukcji, to wiem, jak to jest :-) .

A ta instrukcja od Audi jest miejscami dość fatalnie napisana - tak, jakby ktoś zbyt dosłownie tłumaczył. Ale z ciekawości zamieszczę treść z polskiej instrukcji i - dla porównania - treść z niemieckiej instrukcji. Niestety po Niemiecku potrafię tylko "guten morgen", więc nie ocenię jakości tłumaczenia :-) .
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

chudy.bartek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 18 cze 2009, 22:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: chudy.bartek » 17 wrz 2009, 23:02

Nie znam modelu Twoich zegarów, ale u mnie jasność oświetlenia wnętrza jest regulowana dwojako, gdyż:
1. Sprawa jasna potencjometr obok świateł.
2. Na dole prędkościomierza tuż przy zerze jest taka kropa. Jest tam czujnik ilości światła padającego na zegary, który niezależne reguluje mi poziom oświetlenia wnętrza całego autka. U mnie efekt widoczny, wystarzy w słoneczny dzień zakryć zegary i automatycznie oświetlenie wnętrza ściemni się w sposób znaczny i widoczny.

A teraz to do czego dąże: uszkodzenie tego może dać taki efekt jak piszesz, bo u mnie zegary w słoneczny dzień znacznie się rozjaśniają tak, że FIS wychodzi z zegarów.

Natomiast wiem, że z VAG'a jest możliwość jedynie uruchomienia podświetlenia zegarów wraz z zapłonem lub np. same tarcze wraz z zapłonem, jednakże wiedza ta jest jedynie teoretyczna gdyż tak jest w ELSA'ie napisane, ale wystepuję po 2002r., a mój z 2000r..

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 18 wrz 2009, 10:05

chudy.bartek pisze:A teraz to do czego dąże: uszkodzenie tego może dać taki efekt jak piszesz, bo u mnie zegary w słoneczny dzień znacznie się rozjaśniają tak, że FIS wychodzi z zegarów.
Sprawdzę to - podejrzewałem, że powinien tam być jakiś czujnik światła.
Jak będzie skopany to od razu napiszę: szukam dobrego elektronika od "zegarów" we Wrocławiu albo okolicach.
chudy.bartek pisze:Natomiast wiem, że z VAG'a jest możliwość jedynie uruchomienia podświetlenia zegarów wraz z zapłonem lub np. same tarcze wraz z zapłonem, jednakże wiedza ta jest jedynie teoretyczna gdyż tak jest w ELSA'ie napisane, ale wystepuję po 2002r., a mój z 2000r..
To pewnie o to chodzi w podręczniku - można zmienić co podświetlać, a nie np. kolor czy jasność.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja