[A6 C5 2,5 180 KM AKE] Czy to koniec silnika???
[A6 C5 2,5 180 KM AKE] Czy to koniec silnika???
Dzisiaj wracającz pracy miałem nieprzyjemną przygodę! W silniku nagle zaczeł coś stukać. Spadła trochę moc i auto zaczeło dość kopcić. Dźwięk stukania dochodzi jakby z prawej połówki silnika i nie jest do raczej dzwięk nie metaliczny. Silnik ma spore drgania a dzwięk to tak jakby stukane ale takie głuche. Nie wiem jak to jest w dizlach ( auto mam dopierood tygodnia) ale wygląda to jakby auto nie paliło na kilka cylindrów. A moze to coś poważniejszego: panewki, wałki itp. Co myślicie o tym i jak to zdiagnozować? Dodam tylko że nie zapaliła mi sie żadna kontrolka ostrzegawcza a temperatura wody i oleju nie zmieniła się i jest w normie. Nie ubyło równeż wody w zbiorniczku płynu chłodzącego ale zaraz po zgaszniu silnika i odkręceiu korka wlewu oleju troszkę leciał jakby dym ze środka.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2009, 07:24 przez pistol, łącznie zmieniany 1 raz.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Ja obstawiam na padniętą hydraulikę zaworową. Aby mieć pewność podnieś pokrywy zaworowe, dużo roboty z tym nie ma a całą górę głowicy będziesz miał na wierzchu . Co do dymku to wydaje mi się, że była to pewnie mgiełka olejowa czyli normalne zjawisko po odkręceniu korka oleju. Jeśli się mylę niech mnie poprawią bardziej doświadczeni użytkownicy.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Panowie podłączenie VAG'a raczej jest zbędne bo usterka jest typowo mechaniczna i wątpię, żeby VAG wskazał jej przyczynę. W tym przypadku niestety trzeba otwierać silnik i szukać przyczyny, która według mnie tkwi w hydraulice zaworowej.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Po wyłączeniu silnika? tego nie sprawdzałem, na pewno mgiełka olejowa występuję podczas pracy jednostki. Wówczas na odkręconym korku wlewu oleju widać szary dymek powstały na skutek różnić temperatur panujących w jednostce napędowej a otoczeniem.martinshadow pisze:Dymek - mgiełka olejowa to normalne zjawisko i występuje zawsze po wyłączeniu silnika
ale odgłosy metaliczne to zapewne coś w głowicy .
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
- Lokalizacja: marbella ,hiszpania
porady chyba w takim przypadku mało kto udzieli nie widząc i nie słysząc silnika więc aby uniknąć następnych wydatków zaczął bym od zdjęcia pokrywy zaworów ,sprawdzenia turbawki za żadne skarby nie odpalając silnika gdyby tam nie było widocznych uszkodzeń odpal i dosłuchaj z którego miejsca dochodzi ten odgłos ,może tylko turbo się rozpadło
tydzień czasu i klapa
,lecz nie zniechęcaj się do tej marki ,auto zadbane potrafi sie odwdzięczyć
tydzień czasu i klapa
hanysq
po wizycie u mechanika i ściągnięciu pokryw zaworowych ukazały się nam wałki które jak się okazało były jak nowe. Teraz będzie sprawdzany rozrząd czy pasek nie przeskoczył. Tak jak pisałem wcześniej stuki były słyszalne w połówce po stronie kierowcy. Jak myślicie, co poza wałkami i rozrządem może być nie tak?
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź