Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 180 KM AKE] Czy to koniec silnika???

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
pistol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 14:45
Lokalizacja: Złotoryja

[A6 C5 2,5 180 KM AKE] Czy to koniec silnika???

Post autor: pistol » 02 wrz 2009, 22:07

Dzisiaj wracającz pracy miałem nieprzyjemną przygodę! W silniku nagle zaczeł coś stukać. Spadła trochę moc i auto zaczeło dość kopcić. Dźwięk stukania dochodzi jakby z prawej połówki silnika i nie jest do raczej dzwięk nie metaliczny. Silnik ma spore drgania a dzwięk to tak jakby stukane ale takie głuche. Nie wiem jak to jest w dizlach ( auto mam dopierood tygodnia) ale wygląda to jakby auto nie paliło na kilka cylindrów. A moze to coś poważniejszego: panewki, wałki itp. Co myślicie o tym i jak to zdiagnozować? Dodam tylko że nie zapaliła mi sie żadna kontrolka ostrzegawcza a temperatura wody i oleju nie zmieniła się i jest w normie. Nie ubyło równeż wody w zbiorniczku płynu chłodzącego ale zaraz po zgaszniu silnika i odkręceiu korka wlewu oleju troszkę leciał jakby dym ze środka.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2009, 07:24 przez pistol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 02 wrz 2009, 22:22

Ja obstawiam na padniętą hydraulikę zaworową. Aby mieć pewność podnieś pokrywy zaworowe, dużo roboty z tym nie ma a całą górę głowicy będziesz miał na wierzchu . Co do dymku to wydaje mi się, że była to pewnie mgiełka olejowa czyli normalne zjawisko po odkręceniu korka oleju. Jeśli się mylę niech mnie poprawią bardziej doświadczeni użytkownicy.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 02 wrz 2009, 22:25

Objawy nie wróża nic dobrego i nie chcaiałbym cie martwić na początek ale lepiej nie odpalaj tego silnika tylko odrazu ściągaj na początek dekle i podłączaj Vaga jak mówi Andi 2.5 tdi,

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 02 wrz 2009, 22:29

Panowie podłączenie VAG'a raczej jest zbędne bo usterka jest typowo mechaniczna i wątpię, żeby VAG wskazał jej przyczynę. W tym przypadku niestety trzeba otwierać silnik i szukać przyczyny, która według mnie tkwi w hydraulice zaworowej.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 03 wrz 2009, 09:41

zgadzam się z przedmówcą. opisane objawy wskazują dość jednoznacznie na awarie hydrauliki - pewnie pospadały jakieś dźwigienki.... Nie jeździj, podnieś pokrywy zaworów, przygotuj większą gotówkę...

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 03 wrz 2009, 09:58

Dymek - mgiełka olejowa to normalne zjawisko i występuje zawsze po wyłączeniu silnika
ale odgłosy metaliczne to zapewne coś w głowicy .

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 03 wrz 2009, 12:32

martinshadow pisze:Dymek - mgiełka olejowa to normalne zjawisko i występuje zawsze po wyłączeniu silnika
ale odgłosy metaliczne to zapewne coś w głowicy .
Po wyłączeniu silnika? tego nie sprawdzałem, na pewno mgiełka olejowa występuję podczas pracy jednostki. Wówczas na odkręconym korku wlewu oleju widać szary dymek powstały na skutek różnić temperatur panujących w jednostce napędowej a otoczeniem.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 03 wrz 2009, 22:22

A jaki masz przebieg ?

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 04 wrz 2009, 12:42

martinshadow pisze:A jaki masz przebieg ?
pewnie allegrowy ;-) Ja bym zapytał czy cena zakupu była atrakcyjna ...
ogólnie tez podpisuję się pod wypowiedziami chłopaków >głowica<

pistol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 14:45
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: pistol » 04 wrz 2009, 19:37

przebieg jak przebieg, na liczniku mam 215 kkm. W umówiłem się na poniedziałek z mechanikiem i jak coś będę wiedział to napiszę tu na forum.

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 04 wrz 2009, 22:46

porady chyba w takim przypadku mało kto udzieli nie widząc i nie słysząc silnika więc aby uniknąć następnych wydatków zaczął bym od zdjęcia pokrywy zaworów ,sprawdzenia turbawki za żadne skarby nie odpalając silnika gdyby tam nie było widocznych uszkodzeń odpal i dosłuchaj z którego miejsca dochodzi ten odgłos ,może tylko turbo się rozpadło
tydzień czasu i klapa :cry: ,lecz nie zniechęcaj się do tej marki ,auto zadbane potrafi sie odwdzięczyć
hanysq

pistol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 14:45
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: pistol » 07 wrz 2009, 15:23

po wizycie u mechanika i ściągnięciu pokryw zaworowych ukazały się nam wałki które jak się okazało były jak nowe. Teraz będzie sprawdzany rozrząd czy pasek nie przeskoczył. Tak jak pisałem wcześniej stuki były słyszalne w połówce po stronie kierowcy. Jak myślicie, co poza wałkami i rozrządem może być nie tak?

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 08 wrz 2009, 12:45

Mogę sie mylić ale jak po stronie kierowcy coś hałasuje to może być vakupompa. ona tworzy podciśnienie którym sterowana jest turbina,stąd ten spadek mocy. jak wygląda sprawa ze wspomaganiem hamulców? pedał jest twardszy? biegły w tych sprawach nie jestem więc piszę co może być,ale pewności nie mam.

pistol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 14:45
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: pistol » 09 wrz 2009, 21:38

jak narazie mechanik stwierdził pozacierane popychacze. Zobaczymy czy ich wymiana zlikwiduje problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja