Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6c5] jak sprawdzic turbo bez VAG?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
lysy65
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 03 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: wrocek

[a6c5] jak sprawdzic turbo bez VAG?

Post autor: lysy65 » 13 sie 2009, 17:48

witam,czy mozna sprawdzic turbo wizualnie,namacalnie?szukalem i nie moge nic znalezc w tym temacie.dzieki
lysy

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 14 sie 2009, 23:04

coś tam napisze ale to tylko moje skojarzenia
wiec po treści podejrzewam że masz pewne niedomagania,lub tylko ciekawość
więc u mnie gdy turbawka zaczeła padać było słyszalne przycieranie w chwili
-depnięcie do dechy zmiana biegu i wtedy było słyszalne przycieranie,szczególnie dobrze słychać ten odgłos w akustycznym miejscu tz. między budynkami,pod wiaduktem,gdy masz mur lub balustradę z obu stron itp.lecz wielkiej mocy nie straciłem być morze były to pierwsze objawy,po jakis kilku setkach przejechanych wpadał w tryb awaryjny (dodajesz gazu i zero reakcji) po kilku sekundach ok,lecz to było bardzo sporadycznie
no i tyle co zaobserwowałem u siebie licząc tylko na słuch i skojarzenia,choć to najgorsze (turbine)zawsze pozostawiałem na koniec ,czepiałem sie wiatraka że może gdzieś przyciera a może jakiś pasek lecz bez żadnych złudzen został wydatek na turbawke
co do namacalnego sprawdzenia trzeba mieć paluszki jak ginekolog :!:
hanysq

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 15 sie 2009, 10:53

Witam.Czyli musials naprawic. Napisz ile cie ta naprawka turbinki wyniosła.Ja takze jak startuje i pierwsze przycisniecie gazu załącza sie turbinka i dochodzi szum z podmaski przez ok 1 do 2 sek i pozniej cisza-jest ok.Nigdy wczesniej tego nie słyszalem więc czytajac tego posta zastanawiam sie czy u mnie moze byc to samo.Ale jeszcze musze przejzec te zaworki n18 i n75 bo moja audiczka tak jakby mniejszego miała kopa.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 15 sie 2009, 12:50

po prostu poszukaj na forum kogoś z Twoich okolic kto Ci podepnie auto pod VAGa. Bo tak oko i na ucho to na pewno za dużo się o stanie turbawki nei dowiesz :-/

Jeśli nie na tym Forum to moze na forum Audi 80 - jest to spore forum i pewnie sporo ludzi jest tam z Twojego rejonu, wystarczy zapytać sie a na pewno ktoś zadeklaruje pomoc ;-)

Co do tego szumu to mogą być naprawdę różne objawy, u mnei gdy szumialo okazało się, że była dziura na tym krótkim gumowym wężu biegnącym od ERG do kolektora i tez po depnięciu nagle tracił moc. Wymiana gumy (ori 80zł :evil: ) jak ręką odjął. Tak wiec może być wiele przyczyn głośnego szumu sprężarki, tylko VAG Ci prawdępowie :-P
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 15 sie 2009, 15:01

citrin u mnie szum byl nie przy klepnięciu i starcie,lecz przy wysprzęglaniu gdu turbina schodziła z obrotów
co do kosztów to nie pytaj jeszcze mi nie przeszło :evil:
auto odstawiłem do ELBLÂĄGA ponoć kumaci goście robili mi auto na cacy,wymieniłem im co chciałbym i wróciłem do hiszpanii gościu gwarantował że nie robią fuszery no i reszta telefonicznie więc do wymiany
-turbawka
-spręzarka klimy
i alternator poprzednio założyli mi niewłaściwy i wywalało mi asr .
w trakcie doszedł rozrząd,nie wiem dlaczego bo przejechałem na nim jakieś 35000,lecz dla spokojności zgodziłem się na wymiane
koszt za wszystko 6900zł :!:
gdy odebrałem auto 3 krotnie reklamowałem turbo w koncu gościu wpakował mi większe od 180,nie wiem czy dobrze auto chodzi gorzej jak przed
gdy dojechałem do hiszpanii zabrałem się sam do rozbierania,ku mojemu zdziwieniu NIEMA ANI JEDNEJ CZęÂŚCI NOWEJ ,WSZYSTKO WYCIÂĄGNIęTE Z INNYCH STARYCH
zadzwoniłem do gościa wymieniliśmy kilka h... i tyle
teraz staram się dzięki informacją zawartych na forum i pomocy miłych userów naprawić SAM lecz kiepsko mi idzie ,jeszcze mam coś zle z zapłonem i dawką paliwa
MORAÂŁ Z TEGO TAKI
postaraj się podpiąć pod vag-a (wiem że to irytujące jak szukasz prostej odpowiedzi ale wróżbitów tu niema)
bez podpięcia niczego się nie dowiesz ,chyba że jesteś uparty i przy rozbieraniu sam na coś trafisz ,jeśli podepniesz będziesz wiedział co go boli i naprawisz to sam
WARTO ZAINWESTOWAć W KABELEK
powodzenia
hanysq

pawel510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: pawel510 » 15 sie 2009, 19:39

hanysq Kolego mozesz powiedziec ktory to pseudomechanik cie tak w kulki zrobil ?
Bo raczej takich to sie powinno tępić i rozpowszechniac ich czyny...
Pozatym w elblagu uczciwych mechanikow niema...poprostu niema! tak wszedzie czy tylko w tej mojej dziurze?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 16 sie 2009, 01:07

no to extra 6900 i jeszcze kicha. Tak to jest panowie-niestety,"fachowców"od brania kasy jest sporo.Co do Vag-mam waga od tygodnia ale dopiero sie ucze obsługi. Koledzy z Elbląga jak chcecie to moge dac namiary do goscia kolo Starogardu Gd. Naprawde dobry fachowiec. Ja jak go jeszcze nie znalem a mialem problemy z zapowietrzanim sie ukladu paliwowego to w desperacji moje autko to nawet na ślask bym pojechal zeby go naprawic .

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 16 sie 2009, 11:20

jasne że mogę napisać o tych fachowcach,lecz nie wiem czy to się spodoba (szefostwu),gdyż na tego typu sprawy przewidziany jest inny dział,ale spróbujemy :roll:
więc w tytule dumnie brzmi MECHANIKA POJAZDOWA ,BMW,AUDI ,FORD itp.oraz wymienione różne cuda jakich oni dokonują facet nazywa się
ZYGMUNT MARKOWSKI
82-300 ELBLÂĄG
UL.SZWOLEÂŻERÓW 9
TO właściciel lecz rządzi tam chyba synalek taki rudawy .
A szwagier mówił mi że na 100 rudych 101 jest fałszywych
hanysq

pawel510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: pawel510 » 17 sie 2009, 11:00

Gorzej nie mogles trafic...

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 17 sie 2009, 12:56

Niestety w PL jest cała masa nieuczciwych mechaników-naciągaczy, to coś wykręca z auta to coś innego założą niż mieli itd. Dlatego warto choćby poczytać informacje na rożnych forach żeby potem co nie co sie orientować i wiedzieć czy taki złodziej nie wkręca nam jakiś bzdur..

Dodatkowo w tym chorym kraju z takimi mendami jest bardzo ciężko walczyć szczególnie w mniejszych miejscowościach...
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 19 sie 2009, 09:41

jesli od ~2tys obr/min
poczujesz wiecej mocy i ta moc nie bedzie spadac gwaltownie do ~4400obr/min

tzn ze masz silnik kompletnie praktycznie sprawny

rikimaru99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 21 paź 2012, 11:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: rikimaru99 » 29 sie 2013, 13:33

Kolego to Ty gorzej nie mogłeś trafić.Tam robią same wały odradzam ten warsztat.Poprostu strzeszcie się jego.Tam tylko dobrze gadają ale pózniej wszystko wychodzi w praniu.Wstawiają same stare części i kasują jak za zboże.Dobra rada omijajcie ten warsztat z daleka.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 29 sie 2013, 14:33

rikimaru99, Ale kotleta odgrzałeś - patrzyłeś na datę ostatniego postu ?? <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja