Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8 Avant Q] Co do wymiany aby podwyższyć zawieszenie

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

[A6 C5 2.8 Avant Q] Co do wymiany aby podwyższyć zawieszenie

Post autor: sleppy » 03 sie 2009, 09:24

Witam.
Kupiłem A6 rocznik 98, która ma obniżone zawieszenie ( nie wiem czy to bedzie tak widać na obrazku).

Obrazek

Docelowym przeznaczeniem auta ma być przewożenie 3, 4 osób ze sporym
bagażem na długich trasach i nie chciałbym zaliczać brzuchem każdej nierówności na drodze.
Mój problem polega na tym, że nie wiem jakie wstawić nowe sprężyny i czy nie obejdzie się
bez wymiany amortyzatorów. Etka podaje mi ponad 15 mozliwych sprężyn do tego modelu
z kolorami niebieskim, fioletowym i brązowym. Z tego co doczytałem to brązowe są do aut ze
skrzynią sportową (lub coś w tym rodzaju) a niebieskie pod duże obciążenia.
Czy w takim razie fioletowe są sprężynami standardowymi?

Jadąc na obecnym zawieszeniu mogę zahaczyć o najniższe progi zwalniające, jest bardzo
mały prześwit. Do tego zawieszenie jest bardzo miękkie.

Na forum są tematy o przerabianiu zawieszenia ale nie ma informacji o tym jakie
przeznaczenie mają sprężyny o różnych oznaczeniach i jaka jest różnica między
jedną, dwiema lub trzema kolorowymi kropkami na sprężynie.

Jakie sprężyny wybrać i czy trzeba wymienić przy tym amortyzatory?

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 03 sie 2009, 11:03

Jesli chcesz trochę pojeżdzić i autko ma się dobrze prowadzić nie niszczyć opon itp.itd. wybierz czarne spręrzyny z fioletowym paskiem i amortyzatory w komplecie tylko nowe /nie dziadostwo z rozbitka jednego lub więcej /. Przy takim obniżeniu amorki napewno były wymienione ,chociaż piszesz że zawieszenie jest miękkie co sugeruje zużycie amorków i bujanie nadwoziem ,przy takim obniżeniu wjazd na przysłowiową zapałkę już czuć .

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 03 sie 2009, 11:42

malymk45 pisze:Jesli chcesz trochę pojeżdzić i autko ma się dobrze prowadzić nie niszczyć opon itp.itd. wybierz czarne sprężyny z fioletowym paskiem i amortyzatory w komplecie
Właśnie mam zamiar troche pojeździć i nie niszczyć zawiechy. Rozumiem że "fioletowe"
sprężyny zalicząją się do zawieszenia komfortowego, bo o takie właśnie mi chodzi.

Oczywiście będę zamiawiał tylko nowe części, powiedzmy z INTERCARS bo mają dobrą opinię.
Nie wiem tylko co oznacza ilość pasków, bo sa jeden, dwa lub trzy. Czy jest to twardość?

Najgorsze jest to, że nie idzie tego skompletować. Oczywiście na Allegro są amory i sprężyny
na przód ale nie ma na tył dla wersji kombi z quattro. Są albo dla quattro ale bez kombi albo
dla kombi ale bez quattro... paranoja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga