Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5] zawór odpowietrzający - błąd na vag

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
spajki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Nowy Sącz

[a6 c5] zawór odpowietrzający - błąd na vag

Post autor: spajki23 » 27 cze 2009, 09:54

gdzie znajduje się zawór odpowietrzający zbiornik paliwa?
Na vag pokazało mi błąd tego zaworu: " zawór odpowietrzający zbiornik paliwa - ciągle otwarty " błąd ciągły.
Czy ten zawór ma wpływ na rozruch silnika gdy jest niski poziom paliwa w zbiorniku. Dodam że w zbiorniku nie robi się wogule podciśnienie.?
spajki23

Detail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lip 2008, 17:02
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: Detail » 27 cze 2009, 11:04

Podejrzewam, ze chodzi o elektrozawor EVAP. W silniku 2.8 znajduje sie on po lewej stronie silnika w okolicach podszybia. Tutaj masz schemat - szukaj Evaporative emission (EVAP) canister purge valve:
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... onents.pdf

Przyklady takich zaworow w Audi masz tutaj:
http://www.statracing.com/replacement/a ... evalve.asp

EVAP - jest to układ służący do usuwania oparów paliwa ze zbiornika i całego układu paliwowego, celem ochrony środowiska. Podobnie jak SAI nie jest on niezbędnym systemem prawidłowej pracy silnika, a wręcz przeciwnie, w przypadku uszkodzenia może on bardzo niekorzystnie wpływać na osiągi.
Układ ten wykorzystuje sprzężenie, za pośrednictwem dwóch zaworków zwrotnych, zbiornika pochłaniającego zawierającego węgiel aktywny z kolektorem dolotowym i z TIP-em. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świeże powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji. Opary paliwa z pochłaniacza kierowane są do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku.

W przypadku awarii tego systemu możliwe są następujące scenariusze:

- nieszczelność połączeń i przewodów podciśnieniowych,
- nieszczelność zaworków zwrotnych i albo zaciąganie powietrza sprzed turbiny bezpośrednio do kolektora dolotowego lub bezpośrednie zaciąganie powietrza z kolektora dolotowego przed turbinę,
- nieszczelność pojemnika z węglem aktywnym
- uszkodzenie lub nieszczelność zaworu N80

zrodlo: http://clubtt.pl/forum/viewtopic.php?t=2376

Tan zawor w Audi jest normalnie zamkniety jezeli sie nie myle. To zeby byl on stale otwarty to chyba musialby sie zaciac, ale bardziej prawodopodobna wydaje mi sie jego nieszczelnosc. Wowczas zbyt duza ilosc oparow z paliwa dostaje sie do kolektora dolotowego i moze to powodowac trudnosci z rozruchem. Proponuje sprawdzic ten zawor oraz jego polaczenia.

Ps. Brak duzego podcisnienia w zbiorniku w zbiorniku sugeruje, ze jego wentylacja nastepuje nalezycie. To znaczy, ze dostarczana jest do niego odpowiednia ilosc powietrza w miejsce zuzytego paliwa. Problemy zaczynaja sie wtedy kiedy podcisnienie jest zbyt duze bo moze to doprowadzic do uszkodzenia pompy paliwowej lub samego zbiornika paliwa.

Awatar użytkownika
moress1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 mar 2012, 23:11
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: moress1 » 02 sie 2013, 14:31

Witam mam tez problemy z odpalaniem po dłuższym postoju. chciał bym sprawdzić ten zawór (N80) (elektrozawór EVAP) gdzie mogę go znaleźć proszę najlepiej o jakiś rysunek. Oczywiście chodzi mi o 1.8t 150km AJL.
Są rzeczy ważne i ważniejsze.

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 04 lip 2014, 07:40

Mnie wywalało błąd "intermitten" tego zaworka. Tak co tydzień, dwa.

Wymieniłem zaworek i tydzień po wymianie znowu wyrzuciło check z tym samym błędem. Co innego niż zaworek może spowodować aby komouter widział błąd EVAP?

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 17 lut 2015, 00:21

A u mnie dzis z tego zaworka zaczelo pykac cos jak odlacze cisza podlacze to pyka... Trzeba chyba wymienic go. Mial ktos taki przypadek ze pykalo z niego?

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 17 lut 2015, 07:22

U mnie ostatecznie pomogło oczyszczenie rurek EVAPu z jakiegośsyfu, liści pod maską i innych takich. Już się EVAP nie pojawia :)

VIKTOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2010, 15:31
Lokalizacja: Slask RUDA SL

Post autor: VIKTOR » 28 wrz 2015, 21:49

Kocureq, Kocureq, czesc gdzie ten zawor znajduje się w naszych autach

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 wrz 2015, 22:44

Na obudowie filtra powietrza.

VIKTOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2010, 15:31
Lokalizacja: Slask RUDA SL

Post autor: VIKTOR » 29 wrz 2015, 22:32

dzienki

luksus85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luksus85 » 21 sie 2019, 15:10

Pytanko, czy jak zawór ten cyka/pyka to normalne czy nie?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 22 sie 2019, 15:19

U mnie raz cykał jak oszalały a innym razem milczał. Wymieniłem i mam spokój. Bez problemu pali w każdych warunkach. Sam zaworek to koszt ok 130 zł a wymiana banalnie prosta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl