[a6 c5] zawór odpowietrzający - błąd na vag
[a6 c5] zawór odpowietrzający - błąd na vag
gdzie znajduje się zawór odpowietrzający zbiornik paliwa?
Na vag pokazało mi błąd tego zaworu: " zawór odpowietrzający zbiornik paliwa - ciągle otwarty " błąd ciągły.
Czy ten zawór ma wpływ na rozruch silnika gdy jest niski poziom paliwa w zbiorniku. Dodam że w zbiorniku nie robi się wogule podciśnienie.?
Na vag pokazało mi błąd tego zaworu: " zawór odpowietrzający zbiornik paliwa - ciągle otwarty " błąd ciągły.
Czy ten zawór ma wpływ na rozruch silnika gdy jest niski poziom paliwa w zbiorniku. Dodam że w zbiorniku nie robi się wogule podciśnienie.?
spajki23
Podejrzewam, ze chodzi o elektrozawor EVAP. W silniku 2.8 znajduje sie on po lewej stronie silnika w okolicach podszybia. Tutaj masz schemat - szukaj Evaporative emission (EVAP) canister purge valve:
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... onents.pdf
Przyklady takich zaworow w Audi masz tutaj:
http://www.statracing.com/replacement/a ... evalve.asp
EVAP - jest to układ służący do usuwania oparów paliwa ze zbiornika i całego układu paliwowego, celem ochrony środowiska. Podobnie jak SAI nie jest on niezbędnym systemem prawidłowej pracy silnika, a wręcz przeciwnie, w przypadku uszkodzenia może on bardzo niekorzystnie wpływać na osiągi.
Układ ten wykorzystuje sprzężenie, za pośrednictwem dwóch zaworków zwrotnych, zbiornika pochłaniającego zawierającego węgiel aktywny z kolektorem dolotowym i z TIP-em. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świeże powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji. Opary paliwa z pochłaniacza kierowane są do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku.
W przypadku awarii tego systemu możliwe są następujące scenariusze:
- nieszczelność połączeń i przewodów podciśnieniowych,
- nieszczelność zaworków zwrotnych i albo zaciąganie powietrza sprzed turbiny bezpośrednio do kolektora dolotowego lub bezpośrednie zaciąganie powietrza z kolektora dolotowego przed turbinę,
- nieszczelność pojemnika z węglem aktywnym
- uszkodzenie lub nieszczelność zaworu N80
zrodlo: http://clubtt.pl/forum/viewtopic.php?t=2376
Tan zawor w Audi jest normalnie zamkniety jezeli sie nie myle. To zeby byl on stale otwarty to chyba musialby sie zaciac, ale bardziej prawodopodobna wydaje mi sie jego nieszczelnosc. Wowczas zbyt duza ilosc oparow z paliwa dostaje sie do kolektora dolotowego i moze to powodowac trudnosci z rozruchem. Proponuje sprawdzic ten zawor oraz jego polaczenia.
Ps. Brak duzego podcisnienia w zbiorniku w zbiorniku sugeruje, ze jego wentylacja nastepuje nalezycie. To znaczy, ze dostarczana jest do niego odpowiednia ilosc powietrza w miejsce zuzytego paliwa. Problemy zaczynaja sie wtedy kiedy podcisnienie jest zbyt duze bo moze to doprowadzic do uszkodzenia pompy paliwowej lub samego zbiornika paliwa.
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... onents.pdf
Przyklady takich zaworow w Audi masz tutaj:
http://www.statracing.com/replacement/a ... evalve.asp
EVAP - jest to układ służący do usuwania oparów paliwa ze zbiornika i całego układu paliwowego, celem ochrony środowiska. Podobnie jak SAI nie jest on niezbędnym systemem prawidłowej pracy silnika, a wręcz przeciwnie, w przypadku uszkodzenia może on bardzo niekorzystnie wpływać na osiągi.
Układ ten wykorzystuje sprzężenie, za pośrednictwem dwóch zaworków zwrotnych, zbiornika pochłaniającego zawierającego węgiel aktywny z kolektorem dolotowym i z TIP-em. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świeże powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji. Opary paliwa z pochłaniacza kierowane są do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku.
W przypadku awarii tego systemu możliwe są następujące scenariusze:
- nieszczelność połączeń i przewodów podciśnieniowych,
- nieszczelność zaworków zwrotnych i albo zaciąganie powietrza sprzed turbiny bezpośrednio do kolektora dolotowego lub bezpośrednie zaciąganie powietrza z kolektora dolotowego przed turbinę,
- nieszczelność pojemnika z węglem aktywnym
- uszkodzenie lub nieszczelność zaworu N80
zrodlo: http://clubtt.pl/forum/viewtopic.php?t=2376
Tan zawor w Audi jest normalnie zamkniety jezeli sie nie myle. To zeby byl on stale otwarty to chyba musialby sie zaciac, ale bardziej prawodopodobna wydaje mi sie jego nieszczelnosc. Wowczas zbyt duza ilosc oparow z paliwa dostaje sie do kolektora dolotowego i moze to powodowac trudnosci z rozruchem. Proponuje sprawdzic ten zawor oraz jego polaczenia.
Ps. Brak duzego podcisnienia w zbiorniku w zbiorniku sugeruje, ze jego wentylacja nastepuje nalezycie. To znaczy, ze dostarczana jest do niego odpowiednia ilosc powietrza w miejsce zuzytego paliwa. Problemy zaczynaja sie wtedy kiedy podcisnienie jest zbyt duze bo moze to doprowadzic do uszkodzenia pompy paliwowej lub samego zbiornika paliwa.
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy