Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1999r. 2,5TDI] brak mocy powyzej 2000obr/min,błąd 550

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
mototomko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 cze 2009, 13:27
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

[A6 C5 1999r. 2,5TDI] brak mocy powyzej 2000obr/min,błąd 550

Post autor: mototomko » 26 cze 2009, 16:03

Witam wszystkich.
Jestem tu nowy i prosze o nakierowanie jak coś zle robie.

Siedze od wczoraj i czytam i czytam, gały mnie juz bolą :shock: a rozwiazania na mój probelm nie znalazłem, a mam taki:
Odczulem spadek mocy, szarpanie i nie wkrecał sie na obroty. Otworzylem maske, widze w przewodzie paliwowym ze pół przewodu idzie powietrza, a pół paliwa, no to filtr sobie pomyslalem (chociaz ma tylko pół roku), wymieniłem filt i szarpanie minelo, ale dalej moje autko (A6 C5 2,5TDI 150km + chip na 180KM) ma brak mocy. Na 1,2,3 biegu, a nawet na 4 czaem potrafi sie nieraz wkrecic nawet do 4000obr/min (ale jak mu sie zachce, przewaznie tylko do 2000) a na 5,6 biegu to juz tylko do 1900-2000obr/min (max 120km/h) Normalnie ma takie odciecie ze dochodzi do jakichś obrotów i turbo odcina moc, kierownice sie przestawiaja i jest jak muł, czasem kopci na niebiesko, bo sie paliwo nie spala, a chwilowe spalanie na kompie podczas przyspieszania (czyli do tego odciecia) rosnie normalnie pod 20l, a jak nastapi odciecie doladowania to schodzi do okolo 7l przy 120km/h i przy wcisnietym pedale gazu do podlogi (auto nie przyspiesza i nie zwalnia), pod górke rosnie nawet do 8,5l, a z górki spada nawet do 6l.

Z tego co wyczytalem tu na forum to:
1. przemylem przepływomierz i nic
2. odłaczylem przepływomierz, reakcja byla taka ze usrednila sie dawka i byl mułowaty, ale wkrecał sie tylko do 2000obr/min,
3. posprawdzalem przewody pociśnienia, są ok
4. pozamienialem te elektrozaworki od EGR i od kierownic turbo, nic sie nie polepszylo
5. ręczną pompką prózniową zasysałem ta gruszke od kierownic turbo, dzwigienka sie swobodnie porusza, ciagnie az do ogranicznika i nie opada (czyli membrana jest ok) opada dopiero po zdjeci przewodu, to samo z EGR zrobilem, słychac ze coś tam w nim sie rusza
6. mam polskiego vaga 4.9, podczas jazdy sprawdzalem cisnienie turbo, pokazalo maxymalnie 2560, czyli 1,56bar wiec pompuje, a jak dochodzi do tych obrotów odciecia mocy to cisnienie spada, nawet małe podciśnienie sie wytwarza 0,95 bar.

Co jeszcze moge sprawdzic?
Cały czas mi pokazuje błąd 550, czyli coś ze złym kątem zaplonu czy cos

EGR chyba nie jest zapchany, bo jak daje 1,5 bar, nie wiem jak z tym czujnikiem przy chłodnicy powietrza i jeszcze ten czujnik przy pompie od poczatku wtrysku mi przychodzi do głowy. Nie moge zrobic testu wyjsc, bo dojdzie mi do przekaźnika małych, i duzych mocy i dalej nie moze pójść.

Doradzcie coś, bo mi juz pomyslów brakuje.

mototomko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 cze 2009, 13:27
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: mototomko » 27 cze 2009, 01:27

Termostat dobry, pasek tez wymienialem i sprawdzilem jest ok. Udalo mi sie zrobic te logi na VAG COM i na polskim 4.9 te ustawienia pierwotne, bo na COMie nie chcialo pójść.

Słabo coś te zdjecia widac :-/ , ale widze ze ta zółta linia prawie jest płaska, od 3 pola, a wczesniej szła raz w góre raz w dół i silnik nie reaguje tak jak kiedyś, bo kiedys jak sie zmienialo Późno/Wczesnie, to raz rechotał, a raz cicho chodził, słychac bylo ze zmienia ten kąt wtrysku. Pewnie na dynamicznym by bylo wszystko widac, tylko ta bateria w laptopie :/
Czyli wychodzi ze jakiś nastawnik kąta wtrysku w pompie? Bo te 2 stopnie ktore mam przestawione z -1 (tak jak polecasz) na 1,2 to chyba az takiego bardzo wielkiego wpływu nie mają, cały czas tak bylo, bo przeciez nikt pompy nie przestawiał i autko śmigało. Spróbuje ustawic dokładnie ten kąt i moze Mixolu mu doleje do paliwa, ale coś czuje ze to nic nie pomoze...
Moze sprawdzić miernikiem tą pompe, albo cos?

Dzieki za podpowiedzi, jak masz jeszcze jakieś pomysły to bym prosił o dalsze nakierowanie na właściwy tor ;-)

A jak coś to mam patent na zakodowanie kluczyka jak ktoś ma tylko jeden, bez odwiedzin serwisu, tylko nie wiem czy powinienem o takich rzecach pisac?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mototomko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 cze 2009, 13:27
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: mototomko » 28 cze 2009, 01:30

Nie moge z tym excelem jeszcze sobie poradzic, jakos mi to dziwnie zapisuje :-/
Ale jest. Nie mialem juz sily oddzielac tego spacjami zeby bylo czytelniejsze, bo innego sposobu nie znam :-P Na mój chłopski rozum to nie przestawia sie ten kąt, ale czym to idzie? "zaworem początku tłoczenia"? Czekam na werdykt :)
Aha jeszcze jedno, VAG COM jest super, dzieki :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mototomko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 cze 2009, 13:27
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: mototomko » 28 cze 2009, 12:10

Tego sie obawiałem... A pompiarz wyjmie tłoczek, przeczysci papierem sciernym, włozy go i skasuje 500zł :P Ale nie mam wyjscia, sam tego nie bede robił, moze jeszcze poustawia wtryski za kolejne 200zł :mrgreen: nie lubie tego :evil:

A tak mnie jeszcze jedno zastanawia, ze jak dodaje gazu to w ATDC wartości sie zmieniają , to tak jakby cos zmienialo ten kąt, ale juz kiedys przy 2000obr/min potrafił złapać muła na chwile i potem bylo oki, to pewnie sie juz przycinał... To teraz do pompiarza... <ok>

mototomko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 cze 2009, 13:27
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: mototomko » 28 cze 2009, 16:03

Masz racje, 700-900 za taka naprawe to nie jest duzo, jesli faktycznie powymienia wszystko co trzeba i ustawi. Musze tylko poszukać dobrego fachowca, bo ci których znam to tak to robią ze szkoda gadac i tak sie zraziłem do tego typu usług.

Dzieki za pomoc, bo bez Ciebie bym sobie nie poradził tak szybko :)
A i wole sie pomęczyć z moja Audiczką, niz pchać malucha :P:P:P:P
Pozdrawiam :)

qbas62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qbas62 » 29 cze 2009, 11:56

Witam. Umnie tez coś podobnego. 2,5 tdi, skrzynia tiptronic. Jak się depnie to wkręca sie do trzech tysiecy i koniec. Cała moc gdzieś ucieka i zwolnia. O wyprzedzaniu nie ma mowy. Coś zaczne robić w tym tygodniu bo niedługo na urlopik. Z pozdrowieniami.

mototomko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 cze 2009, 13:27
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: mototomko » 29 cze 2009, 14:45

Posprawdzaj to co ja posprawdzalem, czyli podcisnienie, filtr paliwa, kierownice turbo itd... (patrz wyzej) i jeszcze gdzies tu widzialem w dziale "silniki wyskoprężne" temat odnośnie takiego odciannia mocy w A6 2,5 z automatyczną skrzynią, poszukaj, poczytaj, bo to troche jest inaczej niz z manualna skrzynia. Oczywiscie podstawa to VAG COM, czego sam sie tu nauczylem ;) A jak wszystko ok, to zostaje tak jak u mnie pompa paliwowa...

qbas62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qbas62 » 29 cze 2009, 18:07

dzisiaj byłem u fachowca. Powiedział, że zawór EGR do d.... . Membrana nie trzyma i dlatego nie ma mocunku. Obroty do 3 tys. i w dół. Pozdrówka.

[ Dodano: 2009-06-29, 18:09 ]
Dzisiaj byłem u fachowca. Powiedział, że zawór EGR do d.... . Membrana nie trzyma i dlatego nie ma mocunku. Obroty do 3 tys. i w dół. Pozdrówka.

mototomko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 cze 2009, 13:27
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: mototomko » 29 cze 2009, 22:30

Tylko pozazdrościć :-P
A ja dzis znalazłem dobrego pompiarza :mrgreen: teraz tylko troche wolnego czasu, bo troche daleko i lece do niego
Pozdawiam

[ Dodano: 2009-07-03, 10:36 ]
Pompiarz mi powiedzial ze sterownik bedzie trzeba wymienic 2200zł moze nawet korpus 700zł, tłoczek 220zł i coś tam jeszcze 900zł :/ I ze małe szanse są ze to tylko tłoczek, ale to tak przez telefon mówił, a jak bylem u niego to kazał mi posprawdzać czy zapłon jest dobrze ustawiony, bo tak sie zachowyje jakby kąt łapał z innego cylindra :/:/:/ A ze to sam tłoczek to niby marne szanse... Zapraszał mnie z pompą na stół zeby sprawdzić co jest, pompe mam juz wyjetą, tylko boje sie ze pojade do niego a on mi powie ze wszystko jest do wymiany. O tym człowieku słyszalem ze dobry fachowiec i ma dobry sprzet, ale nabija ludzi w butelke. Poradzcie coś...

[ Dodano: 2009-07-03, 13:37 ]
w ostatecznosci sie wypowiedzial ze wymiana tłoczka z kalibracją 2200zł, to juz troche normalniejsza cena, bo nowa pompa 3100zl jak sie starą zda

qbas62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qbas62 » 06 lip 2009, 08:37

Witam. Kolego mototomko, ja sobie sam zrobiłem. Fachowiec wymienił mi tę gruszkę i dalej nic. Podłączali pod vaga i wymyślali, może to a może tamto. Wychodziło na to, że trzeba by wymienic prawie cały osprzęt. Po większej lekturze tematów na forum, wkurzyłem się i takie wymontowałem takie dwa elektrozawory, jakieś N... co są przy grodzi i do których dochodzi pełno rurek. W jednym dysza była całkiem zapchana, w drugim coś tam przepuszczała. Przeczyściłem, przedmuchałem i autko śmiga jak nowe. Może u ciebie też tylko te zawory.Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja