Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] blokada tylnich szyb - patent na uszkodzony przycisk

Warsztat
Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

[A6 C5] blokada tylnich szyb - patent na uszkodzony przycisk

Post autor: eldo » 10 cze 2009, 23:50

Na prośbę wielu użytkowników tego forum uzupełniłem większą część brakujących zdjęć oraz odpowiednio zmieniłem opis. Mam nadzieje że tym razem nie znikną z tematu jak poprzednio ;-) Tak wiec do dzieła...

Niżej opisze mój patent na proste ominiecie blokady z przycisku (panel dzwi kierowcy) podnoszenia i opuszczania tylnich szyb. Jest to sprawdzony sposob ktory mozna sobie wykonac we własnym zakresie bez konieczności wymiany całego segmentu (sam przycisk jest ogólnie niedostepny w ofercie) a koszt naprawy na pewno jest ograniczony do minimum ;-)

Narzedzia: Lutownica, cyna, wkretak plaski

1. Zaczynamy od wyciagniecia segmentu sterowania szybami z dzwi :

Obrazek

2. Po obu stronach mocowanie na zatrzaskach (czerwone strzałki): zdjęcie-prawa strzałka 1 zatrzask, 2 mniejsze zdjecie-lewa strzałka. Wykorzystujemy wkrętak płaski do zwolnienia zatrzasków.

3. Odpinamy wtyczkę i wyciągamy panel, odkładamy na stól i rozpoczynamy delikatnie demontaż, nalezy odchaczyć zatrzaski obudowy, cały panel składa sie z 3 cześci które musimy od siebie oddzielic (nic na siłe, wszystko jest ze sobą połączone zatrzaskami) :

Obrazek

4. Po całkowitym demontażu panela uzyskamy dostep do płytki drukowanej oraz przycisku o ktory nam sie rozchodzi.

5. Przycisk składa sie z czesci ruchomej i stałej wlutowanej w płytke. Przewaznie powodem ciagłej blokady jest ułamanie zaczepu ktory utrzymuje przycisk w pozycji ODBLOKOWANE (nie swieci zólta dioda LED). Część ruchoma zawiera 2 blaszki ktore odpowiednio zwieraja i rozwieraja sciezki w czesci nieruchomej. Wygląda to tak :

Obrazek

6. Nalezy usunać w/w blaszki. Tak jak nizej na zdjęciu :

Obrazek

7. Po w/w czynnosciach nalezy zewrzeć na stałe sciezki w nieruchomej czesci przycisku. Osobiście polecam zrobic to raz a poządnie lutujac cyna. Jak to zrobic widac na zdjęciu ponizej :

Obrazek

8. Po wszystkim składamy wszystko w jedna całosc, wyciagniete blaszki z przycisku oczywiscie pozostaja na pamiatke ;-) Mamy teraz całkowicie odblokowane szyby tylnie, bez koniecznosci trzymania przycisku po zerwaniu blokady.
Metode polecam osoba które przezyją bez tej blokady... wg. mnie jest ona zupełnie zbedna a samo otwieranie szyb przez pasazerów na pewno stanie się łatwiejsze ;-)

pozdrawiam....
Ostatnio zmieniony 24 lis 2010, 06:54 przez eldo, łącznie zmieniany 4 razy.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 26 cze 2009, 16:30

ja tylko dodam od siebie, ze naprawienie tego zeby jeszcze wlacznik blokady dzialal jest znikome, gdyz element odpowiadajacy za blokowanie sie jest plastikowy i zazwyczaj dochodzi do ulamania tego zaczepu(dla drucika) i klejenie raczej tutaj na nic sie zda.
teraz u siebie tez tak mam jak autor tego tematu z tym, ze nic nie lutowalem - odgialem odpowiednie nozki, ktore sa przy blaszce i dziala :-)

wiesiek-02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: wiesiek-02 » 26 cze 2009, 18:43

No fajny opis i z pewnością przyda się nie jednemu z nas , a ja tylko dodam że nie trzeba nic lutować tylko wystatczy wyjąć sprężynki od tego właśnie przycisku , tak że przycisk jest cały czas w pozycji dolnej w której szyby tylne działają pozdro...
w.j.

Awatar użytkownika
jezy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 cze 2009, 14:39
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: jezy » 27 cze 2009, 23:34

cos dla mnie wlasnie tego szukalem dzieki pozdro

Awatar użytkownika
Zajka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 maja 2009, 19:54
Lokalizacja: opolskie/Eindhoven

Post autor: Zajka » 09 lip 2009, 20:03

Też właśnie tego szukałem.Dzięki.Jutro rozbiore ten panel i zobacze co da się zrobić.Pozdr.

Awatar użytkownika
Pazdzioch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2009, 19:42
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Pazdzioch » 21 sie 2009, 13:53

Racja wiesiek ktoregos dnia rowniez zmagalem sie z tym problemem. Udalo mi sie go naprawic wlasnie przez wyjecie sprazynek jest to lepsza opcja poza tym nie kazdy posiada lutownice! Pzdr

Awatar użytkownika
chips
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:01
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 21 sie 2009, 17:33

A nie prościej kupić nowy sprawny panel? Ja kupiłem od angola za 10 zł.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 24 sie 2009, 10:27

chips pisze:A nie prościej kupić nowy sprawny panel? Ja kupiłem od angola za 10 zł.
Mi kolo z allegro krzykną 200pln + przesyłka za UÂŻYWANY panel :-P z tąd ten opis 8-)

p.s. za dyszke to chyba jakiś zamiennik od Poloneza :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
chips
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:01
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 24 sie 2009, 16:26

Ori, trzeba było tylko środek z przyciskami przełożyć w swoją ramkę, bo w angolu jest zakrzywiona w drugą stronę

marcin290890
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
Lokalizacja: Płock

Post autor: marcin290890 » 05 wrz 2009, 10:11

Witam, mam takie pytanko co autor lutował cyną?? mam te elementy przed sobą i nie wiem po co te lutowanie przy diodach (żółta i czerwona)...

[ Dodano: 2009-09-05, 10:50 ]
i jeszcze jedno, pomiędzy diodkami znalazłem drucik, do czego on służy? jaka jest zasada jego działania?

Awatar użytkownika
Zajka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 maja 2009, 19:54
Lokalizacja: opolskie/Eindhoven

Post autor: Zajka » 17 wrz 2009, 22:23

Koledzy Ja też wyjąłęm spręzynki i jestem zadowolony a blokada mi jest nie potrzebna ale zależy jak kto woli.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 02 paź 2009, 19:02

marcin290890 pisze:Witam, mam takie pytanko co autor lutował cyną??
Lutowałem po to, żeby blokada szyb (tył) była "na stałe sciagnieta" pozycja przycisku "wcisniety" ! Po zalutowaniu odpowiednich blaszek własnie taki efekt uzyskamy ;-) Koledzy twierdza ze obejdzie sie bez lutownicy, i maja w 100% racje ! Tylko ze ja jak juz coś robie to na AMEN 8-)

pozdrawiam...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
simak_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: simak_6 » 10 sty 2010, 16:24

Tez mialem ten problem ale udalo mi sie naprawic prezycisk tak aby dzialal normalnie. Niestety nie zrobilem zdj gdyz naprawy dokonywalem w godzinach pracy:P a a patent polega na tym ze zamiast urwanego kawalka plastiku wkrecilem tam srubke a dokladniej wkrecika z jakiejs zabawki.

teraz dokladniej
1. (jak wiadomo) Wymontowanie przelacznika oraz jego rozmontowanie
2. Przygotowanie srubki/wkrecika
na calej dlugosci wkreta zrobilem rowek w ktorym bedzie sie zatrzymywal drucik blokujacy przycisk (rowek wykonalem szlifierka precyzyjna)
3. Wkrecenie wkreta w miejscie urwanego plastiku
4. Obciecie wkreta na odpowiednia dlugosc (rowniez za pomoca szlifierki precyzyjnej)
5. Zmontowanie wszystkiego

W moim przypadku dzila to juz 4 miesiace

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Acid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 gru 2009, 15:45
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Post autor: Acid » 11 sty 2010, 19:35

dla mnie koledzy taka "naprawa" sie nazywa druciarstwem :mrgreen:


ja kupilem ori w ASO za 150 zl i nie zaluje, ale jak to juz bylo napisane wyzej jak kto woli ;-)

pozdrawiam <ok>
Jest > Allroad C5 2,5 TDI BAU 180KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM

gilusc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2009, 11:10
Lokalizacja: Będzin

Post autor: gilusc » 17 sty 2010, 16:15

eldo, Dobry opis. Polecam. Jednakze dodam tylko ze jesli ktos zabiera sie za mostkowanie za pomoca cyny jak to opisałeldo, musi być pewny ze obydwa luty sa solidne. Mnie jeden odpadł w trakcie składania i dalej żadna z tylnich szybek nie chciała działać. Poprawiłem drugi lut szybki graja . Dzieki i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja