Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz

Silniki wysokoprężne
redoXe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:25
Imię: Łukasz
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz

Post autor: redoXe » 04 kwie 2025, 18:23

Witam serdecznie.
Posiadam Audi A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM (CNHA) z 2014r. ze skrzynią S-Tronic.
Niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany to słychać świerszcza. Na biegu D jest głośniejszy, na N i P też go słychać, ale mniej. Co może być przyczyną? Odgłos dochodzi gdzieś ze środka silnika

Poniżej zamieszczam filmik
https://youtube.com/shorts/sKjl8DmOAlo?feature=share

Z góry dzięki,
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
ciesiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 01 cze 2020, 22:36
Imię: Marcin
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz

Post autor: ciesiu » 05 kwie 2025, 22:03

Sprawdź kółko od alternatora.

redoXe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:25
Imię: Łukasz
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz

Post autor: redoXe » 18 maja 2025, 01:59

Kółko ok, nie szumi, sprzęgiełko jednokierunkowe działa jak powinno. Sprężarka też nie wydaje żadnych niepożądanych odgłosów, rolka napinacza była trochę zużyta i sypało się z niego przy odciąganiu, więc profilaktycznie go wymieniłem, pasek również (continental), ale nadal bez zmian jeśli chodzi o świerszcza.
Może to być coś od skrzyni lub półosi/przegubów?

P.S. Wybacz, że tak późno odpisuję, ale wywiało mnie na delegację.

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz

Post autor: Szajn » 19 maja 2025, 10:58

Tak..........Mityczny świerszcz. Nic z tym nie zrobisz, tak już jest. Ilu użytkowników tyle teorii. Wymieniłem rozrząd, pasek wielorowkowy z osprzętem i wiesz co? Nic...gówno to dało
Najbliżej odpowiedzi na to odwieczne pytanie są ci, którym się udało tego pozbyć poprzez wymianę zintegrowanej pompy vacuum. Ale tylko na chwilę. Zaraz pitolenie świerszcza ponowniue wróciło. Blok silnika w tym modelu jest po prostu zjebany i nic z tym nie zrobisz. A wiem, że mocno chcesz <luzik>
redoXe pisze:
18 maja 2025, 01:59
Kółko ok, nie szumi, sprzęgiełko jednokierunkowe działa jak powinno. Sprężarka też nie wydaje żadnych niepożądanych odgłosów, rolka napinacza była trochę zużyta i sypało się z niego przy odciąganiu, więc profilaktycznie go wymieniłem, pasek również (continental), ale nadal bez zmian jeśli chodzi o świerszcza.
Może to być coś od skrzyni lub półosi/przegubów?

P.S. Wybacz, że tak późno odpisuję, ale wywiało mnie na delegację.

redoXe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2025, 22:25
Imię: Łukasz
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz

Post autor: redoXe » 19 maja 2025, 12:49

Szajn pisze:
19 maja 2025, 10:58
Tak..........Mityczny świerszcz. Nic z tym nie zrobisz, tak już jest. Ilu użytkowników tyle teorii. Wymieniłem rozrząd, pasek wielorowkowy z osprzętem i wiesz co? Nic...gówno to dało
Najbliżej odpowiedzi na to odwieczne pytanie są ci, którym się udało tego pozbyć poprzez wymianę zintegrowanej pompy vacuum. Ale tylko na chwilę. Zaraz pitolenie świerszcza ponowniue wróciło. Blok silnika w tym modelu jest po prostu zjebany i nic z tym nie zrobisz. A wiem, że mocno chcesz <luzik>
redoXe pisze:
18 maja 2025, 01:59
Kółko ok, nie szumi, sprzęgiełko jednokierunkowe działa jak powinno. Sprężarka też nie wydaje żadnych niepożądanych odgłosów, rolka napinacza była trochę zużyta i sypało się z niego przy odciąganiu, więc profilaktycznie go wymieniłem, pasek również (continental), ale nadal bez zmian jeśli chodzi o świerszcza.
Może to być coś od skrzyni lub półosi/przegubów?

P.S. Wybacz, że tak późno odpisuję, ale wywiało mnie na delegację.
Odnośnie pompy to wydaje mi się, że jest to klekot, niski dźwięk klekotania, który ustaje przy pompowaniu pedału hamulca, natomiast wysoki dźwięk/pisk/świerszcz również byłby odgłosem tej podwójnej pompy?
Już zaczynam świrować i myślę, że trzeba by szukać przy skrzyni biegów, gdyż jego natężenie zależy od wbitego drive/neutral.. Sam nie wiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja