Witam serdecznie.
Posiadam Audi A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM (CNHA) z 2014r. ze skrzynią S-Tronic.
Niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany to słychać świerszcza. Na biegu D jest głośniejszy, na N i P też go słychać, ale mniej. Co może być przyczyną? Odgłos dochodzi gdzieś ze środka silnika
Poniżej zamieszczam filmik
https://youtube.com/shorts/sKjl8DmOAlo?feature=share
Z góry dzięki,
Pozdrawiam!
A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz
- ciesiu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 01 cze 2020, 22:36
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz
Sprawdź kółko od alternatora.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 mar 2025, 22:25
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz
Kółko ok, nie szumi, sprzęgiełko jednokierunkowe działa jak powinno. Sprężarka też nie wydaje żadnych niepożądanych odgłosów, rolka napinacza była trochę zużyta i sypało się z niego przy odciąganiu, więc profilaktycznie go wymieniłem, pasek również (continental), ale nadal bez zmian jeśli chodzi o świerszcza.
Może to być coś od skrzyni lub półosi/przegubów?
P.S. Wybacz, że tak późno odpisuję, ale wywiało mnie na delegację.
Może to być coś od skrzyni lub półosi/przegubów?
P.S. Wybacz, że tak późno odpisuję, ale wywiało mnie na delegację.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz
Tak..........Mityczny świerszcz. Nic z tym nie zrobisz, tak już jest. Ilu użytkowników tyle teorii. Wymieniłem rozrząd, pasek wielorowkowy z osprzętem i wiesz co? Nic...gówno to dało
Najbliżej odpowiedzi na to odwieczne pytanie są ci, którym się udało tego pozbyć poprzez wymianę zintegrowanej pompy vacuum. Ale tylko na chwilę. Zaraz pitolenie świerszcza ponowniue wróciło. Blok silnika w tym modelu jest po prostu zjebany i nic z tym nie zrobisz. A wiem, że mocno chcesz
Najbliżej odpowiedzi na to odwieczne pytanie są ci, którym się udało tego pozbyć poprzez wymianę zintegrowanej pompy vacuum. Ale tylko na chwilę. Zaraz pitolenie świerszcza ponowniue wróciło. Blok silnika w tym modelu jest po prostu zjebany i nic z tym nie zrobisz. A wiem, że mocno chcesz

redoXe pisze: ↑18 maja 2025, 01:59Kółko ok, nie szumi, sprzęgiełko jednokierunkowe działa jak powinno. Sprężarka też nie wydaje żadnych niepożądanych odgłosów, rolka napinacza była trochę zużyta i sypało się z niego przy odciąganiu, więc profilaktycznie go wymieniłem, pasek również (continental), ale nadal bez zmian jeśli chodzi o świerszcza.
Może to być coś od skrzyni lub półosi/przegubów?
P.S. Wybacz, że tak późno odpisuję, ale wywiało mnie na delegację.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 mar 2025, 22:25
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
Re: A6 C7 2.0 TDI Ultra 190KM - świerszcz
Odnośnie pompy to wydaje mi się, że jest to klekot, niski dźwięk klekotania, który ustaje przy pompowaniu pedału hamulca, natomiast wysoki dźwięk/pisk/świerszcz również byłby odgłosem tej podwójnej pompy?Szajn pisze: ↑19 maja 2025, 10:58Tak..........Mityczny świerszcz. Nic z tym nie zrobisz, tak już jest. Ilu użytkowników tyle teorii. Wymieniłem rozrząd, pasek wielorowkowy z osprzętem i wiesz co? Nic...gówno to dało
Najbliżej odpowiedzi na to odwieczne pytanie są ci, którym się udało tego pozbyć poprzez wymianę zintegrowanej pompy vacuum. Ale tylko na chwilę. Zaraz pitolenie świerszcza ponowniue wróciło. Blok silnika w tym modelu jest po prostu zjebany i nic z tym nie zrobisz. A wiem, że mocno chcesz![]()
redoXe pisze: ↑18 maja 2025, 01:59Kółko ok, nie szumi, sprzęgiełko jednokierunkowe działa jak powinno. Sprężarka też nie wydaje żadnych niepożądanych odgłosów, rolka napinacza była trochę zużyta i sypało się z niego przy odciąganiu, więc profilaktycznie go wymieniłem, pasek również (continental), ale nadal bez zmian jeśli chodzi o świerszcza.
Może to być coś od skrzyni lub półosi/przegubów?
P.S. Wybacz, że tak późno odpisuję, ale wywiało mnie na delegację.
Już zaczynam świrować i myślę, że trzeba by szukać przy skrzyni biegów, gdyż jego natężenie zależy od wbitego drive/neutral.. Sam nie wiem