Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Silniki wysokoprężne
MAESTHRON
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2024, 13:20
Imię: Zachariasz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew

Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: MAESTHRON » 14 lis 2024, 13:40

Witam posiadaczy Marki i nie tylko :D oraz PROSZĘ O POMOC

Audi A6 C7 3.0 TDI Quattro 2017r. Przebieg 202tys. km (zakupione przez mnie z przebiegiem 200 km - pełna historia serwisowa z ASO (byłem po nią osobiście) i wszystko się pokrywa.

Opis problemu:
Samochód po odpaleniu trzęsie silnikiem i falują obroty w zakresie 900-1100, słychać jakby sobie sam próbował 'dogazowywać' a z drugiej strony jakby się dławił, całość trwa w zależności od temp. na zewnątrz miedzy: (przy 5 stopniach celsjusza - około 10 sekund) ; (przy 0 stopniach celsjusza 20-30 sekund) - im zimniej tym dłużej - następnie auto się rozgrzewa i silnik pracuje normalnie. Auto nie jest zamulone - jest dynamiczne, nie wydaje dziwnych dźwięków.

Próby diagnozy:
1) Wymieniłem świece zapłonowe na nowe - nic się nie zmieniło.

2) Postaram się dowiedzieć czy przekaźnik od świec żarowych w ogóle działa - dam znać

3) Auto obecnie postawiłem pod kątem (tył wyżej) może coś z paliwem (rada z forum) - jak auto ostygnie pójdę sprawdzić czy jest jakaś różnica. - nic się nie zmieniło.

4) Czyszczenie kolektora, egr - dam znać

5) Sprawdzenie/wymiana wtryskiwaczy wraz z wymianą uszczelek - dam znać (jak się dowiem podam numery części, jeżeli ktoś zna można podać, to tutaj dopiszemy :)


Oczywiście będę chciał korzystać też z pomocy mechaników, jednak tam gdzie w moim miasteczku 'warto' pojechać muszę poczekać w kolejce ok. 2 tyg. Wiec liczę na sugestie, rady doświadczonych osób z podobną usterką bądź takich znających temat. ;)

Przeczytałem już chyba wszystkie wątki o tej tematyce. Przykre jest to, że osoby z takimi problemami rzadko kiedy doprowadzają wątek do końca i nie informują co było przyczyną i jak udało się ją wyeliminować. Ze swojej strony zapewniam, że jeżeli uda nam się rozwiązać temat z pewnością zostanie to tutaj odpowiednio opisane.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2024, 08:45 przez MAESTHRON, łącznie zmieniany 2 razy.

KONRADt35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 lut 2023, 10:24
Imię: Konrad
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sułow

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: KONRADt35 » 14 lis 2024, 21:59

Obstawiam wtryskiwacze. Mam też podobny problem. Wymieniłem już dużo podzespołów takich jak: pompa paliwa w zbiorniku, zawór na pompie, pompa cr sprawdzona na stole, regulator ciśnienia paliwa, wtryski mam zakupione rok temu na allegro. I tu jest problem bo już jeden padł a reszta ma wysokie doły tzn. leją na niskich obrotach robi się nagar i powoli wtryskiwacz pada. Dodam jeszcze że przelewy na wtryskach są wzorowe, ale tylko przelewy które nas mylą! Dam znać jak się zakończy moja historia jak się uporam w 100% z problem. Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia, pieniędzy i cierpliwości 😁

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 737
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: sabuk2006 » 15 lis 2024, 05:00

Witam.
Jeśli jest to możliwe, sprawdziłbym kompresję na wszystkich cylindrach na zimnym silniku.
Jeśli po rozgrzaniu, silnik ładnie pracuje (a w tedy się bardziej uszczelnia) to przy zimnym i zimniejszej temperaturze uszczelnienie może być trochę inne. Może płukanka coś pomoże, a koszta są nie wielkie.
Pozdrawiam.

KONRADt35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 lut 2023, 10:24
Imię: Konrad
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sułow

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: KONRADt35 » 15 lis 2024, 10:49

Oczywiście że czyściłem. Kupiłem jeden wtryskiwacz nowy na Allegro bo jeden mi już pada powoli i na tym nowym chodzi gorzej niż na starym. Odesłałem wtryskiwacz na gwarancję i zobaczymy co będzie. Płukankę robię co wymianę oleju.

Dodano po 3 minutach 49 sekundach:
Wykręcę świece i zobaczę jeszcze jaka kompresja jest. Ale moim zdaniem to nie będzie to. Mam też rozrząd zrobiony więc też to wykluczam.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 343
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Rocznik: 2016
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: ollyon86 » 15 lis 2024, 20:10

MAESTHRON pisze:
14 lis 2024, 13:40
Witam posiadaczy Marki i nie tylko :D oraz PROSZĘ O POMOC

Audi A6 C7 3.0 TDI Quattro 2017r. Przebieg 202tys. km (zakupione przez mnie z przebiegiem 200 km - pełna historia serwisowa z ASO (byłem po nią osobiście) i wszystko się pokrywa.

Opis problemu:
Samochód po odpaleniu trzęsie silnikiem i falują obroty w zakresie 900-1100, słychać jakby sobie sam próbował 'dogazowywać' a z drugiej strony jakby się dławił, całość trwa w zależności od temp. na zewnątrz miedzy: (przy 5 stopniach celsjusza - około 10 sekund) ; (przy 0 stopniach celsjusza 20-30 sekund) - im zimniej tym dłużej - następnie auto się rozgrzewa i silnik pracuje normalnie. Auto nie jest zamulone - jest dynamiczne, nie wydaje dziwnych dźwięków.

Próby diagnozy:
1) Wymieniłem świece zapłonowe na nowe - nic się nie zmieniło.

2) Postaram się dowiedzieć czy przekaźnik od świec żarowych w ogóle działa - dam znać

3) Auto obecnie postawiłem pod kątem (tył wyżej) może coś z paliwem (rada z forum) - jak auto ostygnie pójdę sprawdzić czy jest jakaś różnica. - nic się nie zmieniło.



4) Czyszczenie kolektora, egr - dam znać

5) Sprawdzenie/wymiana wtryskiwaczy wraz z wymianą uszczelek - dam znać (jak się dowiem podam numery części, jeżeli ktoś zna można podać, to tutaj dopiszemy :)


Oczywiście będę chciał korzystać też z pomocy mechaników, jednak tam gdzie w moim miasteczku 'warto' pojechać muszę poczekać w kolejce ok. 2 tyg. Wiec liczę na sugestie, rady doświadczonych osób z podobną usterką bądź takich znających temat. ;)

Przeczytałem już chyba wszystkie wątki o tej tematyce. Przykre jest to, że osoby z takimi problemami rzadko kiedy doprowadzają wątek do końca i nie informują co było przyczyną i jak udało się ją wyeliminować. Ze swojej strony zapewniam, że jeżeli uda nam się rozwiązać temat z pewnością zostanie to tutaj odpowiednio opisane.
Osobiście miałem te same objawy , czyli falowanie obratami i nierówna praca zawsze na począku.
Rozwiązanie , wyczyściłem cały kolektor dolotowy i jużdwa lata ani jeden raz nie wystąpił ten efekt.
Na 90 % to zapchany/brudny kolektor dolotowy.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 667
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: tobi71 » 16 lis 2024, 09:23

Miałem kilkanaście dni temu taki sam przypadek, autem trzęsło po odpaleniu jakieś 6 sekund następnie cały czas czółem mrowienie na karoserii. VCDS podpięty i na 3 cylindrze różnica dawki wtrysku w granicach 1,75 do 2,20. Standardowo miałem zawsze około 0,00 do 0,40 czyli ewidentnie coś z wtryskiwaczem. Zakupiłem po regeneracji jeden wtrysk za 128 Euro, wsadziłem, zakodowałem i dawki na wtrysku po regeneracji 0.10 czyli jest jak nowy. Do tego chyba jest gwarancja z rok lub dwa. Oczywiści teraz gdy jest już tak chłodno i temperatury są niskie auto odpalam i jestem szczęsliwym posiadaczem auta. Trzęsienie karoserią mogę powiedzieć że ustało do 0. Pozdrawiam.

Dodam jeszcze że w moim przypadku nie falowały obroty silnika, było odczuwalne silne trzęsienie całym autem.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: Jareknb » 16 lis 2024, 17:45

U mnie było to samo, wtryski wzorowe, problem był z panewkami, kupowałem wał używany, dlatego sprawdź kompresje.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 343
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Rocznik: 2016
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: ollyon86 » 17 lis 2024, 20:26

tobi71 pisze:
16 lis 2024, 09:23
Miałem kilkanaście dni temu taki sam przypadek, autem trzęsło po odpaleniu jakieś 6 sekund następnie cały czas czółem mrowienie na karoserii. VCDS podpięty i na 3 cylindrze różnica dawki wtrysku w granicach 1,75 do 2,20. Standardowo miałem zawsze około 0,00 do 0,40 czyli ewidentnie coś z wtryskiwaczem. Zakupiłem po regeneracji jeden wtrysk za 128 Euro, wsadziłem, zakodowałem i dawki na wtrysku po regeneracji 0.10 czyli jest jak nowy. Do tego chyba jest gwarancja z rok lub dwa. Oczywiści teraz gdy jest już tak chłodno i temperatury są niskie auto odpalam i jestem szczęsliwym posiadaczem auta. Trzęsienie karoserią mogę powiedzieć że ustało do 0. Pozdrawiam.

Dodam jeszcze że w moim przypadku nie falowały obroty silnika, było odczuwalne silne trzęsienie całym autem.
Tylko ty masz inny motor , takie objawy wystęują typowo w tym motorze który ma autor postu , rozwiązanie czyszczenie dolotu.

Dodano po 22 sekundach:
Jareknb pisze:
16 lis 2024, 17:45
U mnie było to samo, wtryski wzorowe, problem był z panewkami, kupowałem wał używany, dlatego sprawdź kompresje.
Tylko ty masz inny motor , takie objawy wystęują typowo w tym motorze który ma autor postu , rozwiązanie czyszczenie dolotu.

MAESTHRON
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2024, 13:20
Imię: Zachariasz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: MAESTHRON » 18 lis 2024, 08:06

Dziękuję za podpowiedzi. Podąrzam za Waszymi radami. Jestem umówiony na czyszczenie dolotu i sprawdzenie kilku innych rzeczy. Jescze ponad tydzień. Na pewno dam znać w pierwszym poście jaki rezultat. Kłaniam się i jeszcze raz dziękuję 🙂

MAESTHRON
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2024, 13:20
Imię: Zachariasz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: MAESTHRON » 04 gru 2024, 12:10

Auto dziś poszło na warsztat. Kolektor dość mocno założony nagarem. Został wymontowany i wywieziony na maszynę do czyszczenia. W przyszłym tygodniu auto powinno być do odbioru więc napiszę czy problem ustał :)

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2891
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: Doc » 04 gru 2024, 21:38

MAESTHRON, wyślij nam 'sygnał' jeśli będzie ok. <okok>
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

MAESTHRON
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2024, 13:20
Imię: Zachariasz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni. Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: MAESTHRON » 12 gru 2024, 22:24

Panie Administratorze, dopisz proszę w tytule tematu dopisek - [ROZWIĄZANY] - niech będzie wiadomo, że wątek zawiera odpowiedź, nie mam możliwości już go edytować. Dziękuje.
Doc pisze:
04 gru 2024, 21:38
MAESTHRON, wyślij nam 'sygnał' jeśli będzie ok. <okok>
Witajcie. Mam odpowiedź na opisaną w pierwszym poście bolączkę.
Tak jak sugerował użytkownik ollyon86 pomogło wyczyszczenie kolektora. Koszt takiej imprezy (elementy, czyszczenie maszynowe, robocizna, faktura - 2650 zł brutto.



Rozwiązanie: Należy wyczyścić kolektor dolotowy, egr, dodatkowo wymieniłem podkładki pod wtryskiwaczami.

Poniżej wrzucam listę z elementami, które poszły do wymiany - numerami katalogowymi części oraz potrzebną ilością. Mam nadzieję, że komuś to okaże się pomocne :)

1. Oring wtryskiwacza - WHT OOO 884 TOW00013004 6 sztuk
2. Podkładka wtryskiwacza - F OOV P01 009 09 07 069 6 sztuk
3. Śruba - WHT 004 923 8 002161 6 sztuk
4. Uszczelka - 059 103 631 D 08 031286 12 sztuk
5. Uszczelka wtryskiwacza - 059 103 085 L 08 03808 6 sztuk
6. Uszczelka - EL 459 150 08 031971 1 sztuka
7. Uszczelka - 059 145 215 N 08 031820 1 sztuka
8. Oring - 059 145 865 C 08 031822 1 sztuka
9. Uszczelka kolektora ssącego - 71-18338-00 TOW00007008 6 sztuk
10. Pierścień uszczelniający - N 908 091 02 08 03351 1 sztuka
11. Uszczelka kolektora ssącego - 71-10829-00 TOW00003919 18 sztuk
Ostatnio zmieniony 12 gru 2024, 23:58 przez MAESTHRON, łącznie zmieniany 1 raz.

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2891
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni. Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: Doc » 12 gru 2024, 23:32

MAESTHRON, tytuł, temat, posty edytowane i wysłane. <okok>
Ps: Gratuluję. <brawo>
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

scierniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 28 maja 2024, 20:16
Imię: Janek
Rocznik: 2015
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: scierniak » 18 gru 2024, 10:48

Super że się udało , brawo .
Ja mam czasami podobne objawy w A7C7 326KM, V6 3.0TDI 2016 i zaczynam od czyszczenia całego dolotu z EGR.
Sprawdzę również przedmuchy na wtryskiwaczach żeby ocenić podkładki.
Auto ma przejechane zaledwie 76tys.km. Dam znać po robocie.

pzdr

MAESTHRON
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2024, 13:20
Imię: Zachariasz
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew

Re: Nierówna praca silnika w chłodne dni - [ROZIĄZANY]

Post autor: MAESTHRON » 08 sty 2025, 09:45

scierniak pisze:
18 gru 2024, 10:48
Super że się udało , brawo .
Ja mam czasami podobne objawy w A7C7 326KM, V6 3.0TDI 2016 i zaczynam od czyszczenia całego dolotu z EGR.
Sprawdzę również przedmuchy na wtryskiwaczach żeby ocenić podkładki.
Auto ma przejechane zaledwie 76tys.km. Dam znać po robocie.

pzdr
Hej. Fajnie. Jak wykonasz te czynności to proszę daj znać. Jeśli będziesz zadowolony z naprawy i uznasz to za słuszne (no chyba, że sam to robisz) to poleć jaki warsztat ogarnął Ci temat :) fajnie jakby wątek zawierał takie informacje aby można było pomóc innym możliwie w najszerszy sposób bez wertowania dziesiątek różnych tematów.

Też pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl