Witam.
Okazuje sie, ze mam problem z DPF. Do niedawna robilem dlugie trasy, powyzej 900km w jedna strone i nie mialem z nim zadnych problemow. Od czasu, gdy zaczalem duzo jezdzic po miescie, okazalo sie, ze przy jezdzie miejskiej filtr ma problem z wypaleniem. Po kilkuset kilometrach zaczyna wypalanie, jednakze nie konczy poprawnie i pokazuje ikone dpf na zegarach. Wystarczy wtedy, ze przejade sie eska przez ca. 15 km i wypala caly filtr i znow moge zrobic bez problemow te kilkaset km. Wymienilem ostatnio chlodnice spalin, bo przepalila sie na osce i odpadla klapka, przy okazji wlecial nowy egr. Filtr byl czyszczony 3 lata temu, jakies 80kkm. Czujnik roznicy cisnien nowy, czujnik temperatury nowy, lambda nowa. Ponizej fotka z VCDS, ostatnie 300km zrobione drogami krajowymi. Na co jeszcze zwrocic uwage, bo juz glupieje?
BPP Wypala DPF wylacznie podczas jednostajnej jazdy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 22:13
- Imię: Oski
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
BPP Wypala DPF wylacznie podczas jednostajnej jazdy
Ostatnio zmieniony 05 lis 2024, 23:53 przez OskiA3, łącznie zmieniany 1 raz.
VCDS, VCP, ODIS Geko SVM SFD kodowania online
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: BPP Wypala DPF wylacznie podczas jazdy
Jeżdżąc po mieście filtr nie ma odpowiednich warunków aby sprawnie pozbyć się sadzy, wypalić ją. Jeżeli osiągnie odpowiednią temperaturę, co w typowej jeździe miejskiej jest trudne, to za chwilę ona opadnie (związane z warunkami na drodze, zwalniasz, przyspieszasz, itd.). Najlepsze warunki to jadąc, utrzymywanie stałych obrotów i to wcale nie wysokich, tak do 2tys. obr/min.
Jak wyglądają końcówki wydechu, sadza na ściankach(proszę o stan faktyczny) ?
Przy ewentualnej dalszej diagnozie (jeżeli będziesz zainteresowany) potrzebne będą dodatkowe dane w różnych warunkach poruszania się auta. Ale na początek odpowiedz na zadane pytanie.
A co do tytułu wątku, to przecież normalne, że regeneracja przeprowadzana jest podczas pracy silnika, jazdy. Jeśli miałeś na myśli reg. serwisową, to mogę się mylić ale gdzieś na forum przemknęła mi informacja/problem, o braku takiej możliwości w BPP. Zastrzegam jeszcze raz, że mogę się tutaj mylić.
Jak wyglądają końcówki wydechu, sadza na ściankach(proszę o stan faktyczny) ?
Przy ewentualnej dalszej diagnozie (jeżeli będziesz zainteresowany) potrzebne będą dodatkowe dane w różnych warunkach poruszania się auta. Ale na początek odpowiedz na zadane pytanie.
A co do tytułu wątku, to przecież normalne, że regeneracja przeprowadzana jest podczas pracy silnika, jazdy. Jeśli miałeś na myśli reg. serwisową, to mogę się mylić ale gdzieś na forum przemknęła mi informacja/problem, o braku takiej możliwości w BPP. Zastrzegam jeszcze raz, że mogę się tutaj mylić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 22:13
- Imię: Oski
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: BPP Wypala DPF wylacznie podczas jednostajnej jazdy
Dzieki za zainteresowanie tematem i sorry za tytul - polknalem "jednostajnej" jazdy Koncowkom szczerze mowiac nie przygladalem sie - zrobie to z rana i napisze. Tak jak wczesniej napisalem - podczas jazdy autostrada czy eska gdy jest potrzebne wypalanie, przebiega ono sprawnie i na moje niezbyt czesto. W trasie 900-1000 km srednio wystepowalo raz (przy wypalaniu czuc cieplo pod nogami). Kilka razy sprawdzalem to z wlaczonym vcds i zawartosc sadzy znika dosc predko, w 99% przypadkach konczy przy obliczonej na 7.5 i zmierzonej 0. Problemem jest jazda w miescie - zaczyna wypalac ale nie moze zakonczyc. Zaczyna poddymiac na bialo, czuc gryzacy zapach spalin, po czym przerywa, wywala kontrolke na fis. Ostatnio zdarzylo sie to 3 razy w ciagu miesiaca, wystarczy, ze wyjade na trase szybkiego ruchu i po chwili zaczyna regenerowac.
PS. W BPP jest mozliwa serwisowa na postoju
PS. W BPP jest mozliwa serwisowa na postoju
VCDS, VCP, ODIS Geko SVM SFD kodowania online
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: BPP Wypala DPF wylacznie podczas jednostajnej jazdy
Zauważ, że to "0" sadza tzw. rzeczywista występuje na Twoim zdjęciu przy wartości 21 sadzy tzw. obliczonej, a to już jest mało możliwe/niewiarygodne/nienormalne. Dlatego też zapytałem o stan końcówek wydechu. Przejedź palcem po ich wewnętrznych ściankach... To zdjęcie zostało wykonane na biegu jałowym pracującego silnika ?
Tak, jeśli regeneracja przeprowadzona jest do końca sprawnie, kończy się, gdy sadza obliczona osiągnie 7.5.
Koniecznie sprawdź stan oleju silnikowego, jeśli dochodzi do dymienia na biało, to należy spodziewać się jego podwyższonego stanu. Pokrótce -paliwo podawane jako tzw. powtrysk w celu podwyższenia temperatury spalin do spalenia sadzy, nie zostaje całkowicie, sprawnie spalone w katalizatorze, przedostaje się przez pierścienie do oleju i go rozrzedza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 22:13
- Imię: Oski
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: BPP Wypala DPF wylacznie podczas jednostajnej jazdy
Poziom oleju taki sam jak 9kkm temu. Zdjecie robione na rozgrzanym, pracujacym silniku. Sprawdzilem przed chwila, koncowki brudne od sadzy.
VCDS, VCP, ODIS Geko SVM SFD kodowania online
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: BPP Wypala DPF wylacznie podczas jednostajnej jazdy
Co do " przy jeździe miejskiej filtr ma problem z wypaleniem", odpowiedź znajduje się w moim pierwszym w temacie wpisie. Jazda miejska nie sprzyja procesowi sprawnej regeneracji filtra.
Prawdziwy problem ujawnił się po przedstawionych przez Ciebie danych i po oględzinach końcówek wydechu, które są tylko potwierdzeniem danych... Filtr nie spełnia swojej funkcji - przepuszcza sadzę. Został uszkodzony mechanicznie np. w trakcie jego mycia ( za duże ciśnienie przepuszczanej wody (?)- przypuszczenie) lub został przegrzany/nadtopiony przez co nastąpiła jego nieszczelność. Jeżeli nie interesuje Cię przywrócenie ekologicznej funkcji filtra i nie występuje :
- zadymienie koloru białego w początkowej fazie (rozgrzewanie) procesu regeneracji
- brak przyrostu stanu oleju
- filtr nie wykazuje (mimo jego nieszczelności) zbyt dużego oporu w przelocie spalin *
to zostawiasz go jak jest. Pamiętając jednak o okresowych sprawdzianach stanu oleju jak i różnic ciśnienia filtra. Biały dym w trakcie procesu reg. jest zawsze objawem zbyt dużego oporu jaki stawia filtr.
*Proponuję wykonać test drogowy z logowaniem(rejestracja danych w czasie rzeczywistym), następujących danych : grupa 102 interesuje Cię 102.3 (różnica ciśnienia) i którakolwiek pokazująca obroty silnika. Warunki : 3-ci bieg pełne nieprzerwane przyspieszenie od 1500 obr/min do powiedzmy 4 tys., koniec logowania. Dobry wynik to wszystkie wartości ciśnienia 102.3 nieprzekraczające 300. Przed logowaniem możesz włączyć funkcję "Turbo !", większa częstotliwość próbkowania, log jest dokładniejszy.
Aby zachować/przywrócić funkcje filtra, należy go wymienić. I nie ma tu innych działań. Niestety tanio nie będzie... Zamienniki za około 1000 nie są filtrami, nie magazynują sadzy, a raczej nie magazynują jej w takiej ilości jak oryginalna część, przepuszczają ją. Zastosowanie takiego nie zmieni obecnego zabrudzenia końcówek wydechu.
Prawdziwy problem ujawnił się po przedstawionych przez Ciebie danych i po oględzinach końcówek wydechu, które są tylko potwierdzeniem danych... Filtr nie spełnia swojej funkcji - przepuszcza sadzę. Został uszkodzony mechanicznie np. w trakcie jego mycia ( za duże ciśnienie przepuszczanej wody (?)- przypuszczenie) lub został przegrzany/nadtopiony przez co nastąpiła jego nieszczelność. Jeżeli nie interesuje Cię przywrócenie ekologicznej funkcji filtra i nie występuje :
- zadymienie koloru białego w początkowej fazie (rozgrzewanie) procesu regeneracji
- brak przyrostu stanu oleju
- filtr nie wykazuje (mimo jego nieszczelności) zbyt dużego oporu w przelocie spalin *
to zostawiasz go jak jest. Pamiętając jednak o okresowych sprawdzianach stanu oleju jak i różnic ciśnienia filtra. Biały dym w trakcie procesu reg. jest zawsze objawem zbyt dużego oporu jaki stawia filtr.
*Proponuję wykonać test drogowy z logowaniem(rejestracja danych w czasie rzeczywistym), następujących danych : grupa 102 interesuje Cię 102.3 (różnica ciśnienia) i którakolwiek pokazująca obroty silnika. Warunki : 3-ci bieg pełne nieprzerwane przyspieszenie od 1500 obr/min do powiedzmy 4 tys., koniec logowania. Dobry wynik to wszystkie wartości ciśnienia 102.3 nieprzekraczające 300. Przed logowaniem możesz włączyć funkcję "Turbo !", większa częstotliwość próbkowania, log jest dokładniejszy.
Aby zachować/przywrócić funkcje filtra, należy go wymienić. I nie ma tu innych działań. Niestety tanio nie będzie... Zamienniki za około 1000 nie są filtrami, nie magazynują sadzy, a raczej nie magazynują jej w takiej ilości jak oryginalna część, przepuszczają ją. Zastosowanie takiego nie zmieni obecnego zabrudzenia końcówek wydechu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 22:13
- Imię: Oski
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: BPP Wypala DPF wylacznie podczas jednostajnej jazdy
W takiej sytuacji trzeba bedzie zainwestowac w nowy DPF jako iz duzo jezdze po zachodniej europie
Roznice cisnien logowalem okolo 6 miesiecy temu i maksymalne cisnienie wynosilo okolo 160mbar
PS. Napisalem SMS
Roznice cisnien logowalem okolo 6 miesiecy temu i maksymalne cisnienie wynosilo okolo 160mbar
PS. Napisalem SMS
VCDS, VCP, ODIS Geko SVM SFD kodowania online