Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Silniki benzynowe
pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 29 paź 2024, 21:22

Mam do was pytanie, pada mi sonda lambda w audi a6c5 2.4 bdv. I patrzyłem ceny tych sond, to różne są, albo 300 zł to jeszcze ujdzie, ale są też po 750 zł, tyle to nie dam, no sorry... Auto mam w gazie i pytanie, czy jest sens wymieniać tę sondę? Bo pewnie niebawem padnie zaraz jakaś inna, a mam ich aż 4. Do tego wydech już powoli zaczyna gnić, gdyż to oryginał z katami. I teraz myślę nad wycięciem programowo tych sond i kiedyś wymianą wydechu na przelot. Ale jak to wpłynie na spalanie itp?? A moze zalozyc takie cos MagnaFlow 200cpsi

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: sabuk2006 » 30 paź 2024, 05:01

Witam.

SONDY........
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
W twoim logu występują błędy dotyczące sond PRZED katalizatorem.
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.

Sondy podejrzeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32 33.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki, wskazania powinny być jak najbliższe zera a zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond a norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz miał wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeździj na PB i zobaczysz, powinno wrócić do normy. Jeśli nie, to sonda do wymiany.

Dojście do sondy jest trochę trudne ale przy odpowiednich narzędziach da radę wymienić ( od strony silnika)
Kup tylko oryginalne nowe (tylko cena) lub używane a sprawne.
Ja po wymianie ale drugiej sondy B1S2 na używaną (a miałem ten sam problem) już takie błędy nie występują.
Co do szarpania to bardziej jak jest takie malutkie dławienie, jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze jest zrobić adaptację przepustnicy, na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60 potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali sie ADP OK.

Pozdrawiam.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 30 paź 2024, 09:39

Aktualnie auto stoi u mechanika, ale pamietam ze korekty mialem mialem ok. A co do sond pamietam wlasnie jak sprawdzalem napiecia na nich w ktoryms bloku pomiarowym i wszystkie chodzily a jedna miala caly czas 0V gdzie inne mialy napiecie i chodzily. ale nie pamietam kurde ktora to byla. Ale korekty tez pamietam ze oscylowaly w granicach 3% mysle ze jak jutro odbiore auto to podepne do vaga i dam znac. No wlasnie z tym dlawieniem hmmm przepustnicy nigdy nie czyscilem i zaloze sie o wszystko ze nigdy czyszczona nie byla. Ostatnio zrobilem modyfikacje i przeszlem na pojedyncze cewki i te dlawienie dalej pozostalo ale reszta na plus silnik lepiej chodzi. A co do katow to co zalozyc jak ten wydech rozleci sie sie calkiem ?? Bo wydaje mi sie ze ja mam 4 katy. No wlasnie jak sonda bedzie kosztowac 300zl to spokojnie tylko ja juz zgłupialem bo nie wiem ktora tam idzie.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: sabuk2006 » 30 paź 2024, 14:31

Witam.
Podłącz VCDS i dowiesz się która padła sonda.
Jeśli masz podobnie jak ja to masz najpierw prekaty a później już katy, a więc są potrzebne 4 sondy.
Szukaj sondy używki (mi się udało dwie kupić za 50 zł. i działa.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2024, 14:36 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 1 raz.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: vredota » 31 paź 2024, 11:42

Żadnego wycinania sond, jeśli masz sondy za katem a ten jest zużyty, katy można wymienić (w V6 wyjdzie 3000zł z robotą), wstawić tulejkę (jeśli chcesz odroczyć wymianę), kat to jednak zdrowie, sondy wstawiaj TYLKO oryginały, nie są specjalnie drogie, mogą być pewne używki, różne uniwersalne nie chciały gadać z ECU, dwie regulacyjne oryginalne i wstały od strzała.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 01 lis 2024, 21:46

Ok odczytałem, błędy
A więc tak błędy w silniku

1831 -p1423 oraz 17819 P1411
Potem wszedłem do bloków sond
I tak podaję linka
https://zapodaj.net/plik-bX6uafriCS
Z tym że blok 032 stoi sztywno nic się nie zmienia
A blok skacze ale max do 3.1%
Poniżej filmik
https://files.fm/f/yj7dh9kb9a

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: sabuk2006 » 03 lis 2024, 07:10

pkpintercity pisze:
01 lis 2024, 21:46
Ok odczytałem, błędy
A więc tak błędy w silniku

1831 -p1423 oraz 17819 P1411
Potem wszedłem do bloków sond
I tak podaję linka
https://zapodaj.net/plik-bX6uafriCS
Z tym że blok 032 stoi sztywno nic się nie zmienia
A blok skacze ale max do 3.1%
Poniżej filmik
https://files.fm/f/yj7dh9kb9a
Witam.

Pierwsze błędy to pompa SAI.
Po odpaleniu włącza się tak zwany odkurzacz - czyli więcej powietrza, aby szybciej podgrzały się sondy.
Czy po odczytaniu skasowałeś błędy?
Jeśli nie, to skasuj i odpal silnik ale tylko na benzynie (LPG wyłączony) i przejedź się kawałek, aż temperatura będzie 90 stopni.
Podepnij VCDS sprawdź błędy silnika i jeśli nie ma, to przejdź na blok 31- 32 - 33
Dodając lekko gazu w okienkach wartości powinny się zmieniać. Sprawdź i zrób zdjęcia.

Jak już masz podpięty komp, to sprawdź rozrząd blok 90 - 91 - 92

P/S
U mnie teraz po wymianie rozrządu jakieś 20-tyś temu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 03 lis 2024, 20:21

A wiec ponizej link do foty. Jezeli chodzi o grupe 32 nic siw tam nie dzieje jedynie pierwsza ramka po skasowaniu bledow i jezdzie na paliwie byla na 0.4% teraz jest na 0.8% i koniec grupa 033 1 i 3 ramka oscyluje w granicach -2,3% do 0.8%
https://files.fm/u/eg5hteds27
https://files.fm/u/8qfsvdnh5s


Sorki za zamieszanie, dodatkowo robilem sobie szczelnosc dymem dolotu i znalazlem pare nieszczelnosci najwieksza byla na tej rurce co wchodzi do serwa i laczy sie z odma ale udalo mi sie skleic itp. I jest spoko ale dym mi jeszcze leci z tych miejsc
https://files.fm/u/cee9vtqxtd
Osoba z elektrody mi powiedziala ze to wydechy i tam powinna byc uszczelka i taki polksiezyc i ucieka mi to z tylu silnika i z przodu po przekątnych. Ciezko sie to zaklada ???. I pytanie tam jest troche syfu czy to nie idzie w silnik ???

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: sabuk2006 » 04 lis 2024, 05:15

Witam.
Rozrząd masz dobrze ustawiony, bo tolerancja jest max 6 np. -3 i +3 na każdej głowicy.
Każda nieszczelność ma wpływ na spalanie, bo na podstawie przepływu powietrza przez przepływomierz, komputer oblicza dawkę paliwa.
Jeśli jest nieszczelność to powietrza jest za dużo w SPAM do paliwa a to podnosi temperaturę spalania.
Wyczyść - umyj te miejsca i sprawdź, skąd masz te nieszczelności i je usuń. Ja u siebie szczelność sprawdzam kompresorem.
Jeśli to doprowadzisz do porządku, przejedź się na benzynie i zrób logi statyczne.
Dobrze jest też mieć dużo paliwa (benzyny) w zbiorniku a najlepiej jak jest pełno a nie rezerwa - (oktany uciekają)
Pozdrawiam.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 04 lis 2024, 07:09

No prawie mam ucieczki ogarniete. I o wiele lepiej auto jezdzi. Wydaje mi sie ze to wina gazu on mieszka i korekty sie rozjezdzają. A co do uszczelek tych nie mam zalozonych.
https://files.fm/u/gubk3jg8d6
Tego pólksiezyca na walkach wydechowych nie mam.

Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
Druga sprawa, bede chcial wykonac logi dynamiczne. Czy jest gdzies opisane jak je odczytywac ?? Bo coraz mniej ludzi to umie i ciezko kogos prosić

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: sabuk2006 » 04 lis 2024, 15:41

Witam.

W pierwszej kolejności usuń nieszczelności układu ssącego sprawdzając kompresorem (bagnet wysunięty, korek wlewu oleju odkręcony) tak do 0.3bara.

Przed przystąpieniem do logów dynamicznych, kasujesz błędy silnika (VAG lub VCDS) nawet jak ich nie ma, też kasujesz.
Logi robisz na benzynie na III biegu od 1600-1700obr. z pedałem (non stop) w podłodze, aż do odcinki czyli 6500-6800 obr/min.
(w grupach)

Dobrze mieć drugą osobę obok siebie.
002+020+031

Zapisane logi wrzucasz do programu CSVConv - zapisujesz i wklejasz tu.

Możesz też zrobić te same logi na LPG.
Zapisz wszystkie logi na bp i LPG i pokaż.

Pozdrawiam.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 04 lis 2024, 15:58

Ok, postaram sie ogarnac, a wiesz moze jak wymienic te polksiezyce uszczelki ???

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: bgroni » 04 lis 2024, 16:27

pkpintercity pisze:
04 lis 2024, 15:58
Ok, postaram sie ogarnac, a wiesz moze jak wymienic te polksiezyce uszczelki ???
Bardzo dziwne abyś nie miał te półksiężyce, jesteś pewień, że tam je nie ma? Pod nastawnika faz rozrządu?

Tu masz piękny tutorial: http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszcze ... a.html?m=1

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 04 lis 2024, 19:35

Mam kamerę endoskopowa to może uda mi się wcisnąć tam to nagram filmik jak to wygląda dokładnie

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 04 lis 2024, 23:36

Ok wrzucam logi na razie tylko na benzynie gdyż warunki na drodze są fatalne na takie testy mgła że nie widać nic.
https://vaglogs.com/log/002-020-031-c87 ... d25b918824

https://vaglogs.com/log/030-032-033-7ce ... b140b7a224


https://vaglogs.com/log/091-092-095-c51 ... 6cc2f120a5

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja