Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Mam do was pytanie, pada mi sonda lambda w audi a6c5 2.4 bdv. I patrzyłem ceny tych sond, to różne są, albo 300 zł to jeszcze ujdzie, ale są też po 750 zł, tyle to nie dam, no sorry... Auto mam w gazie i pytanie, czy jest sens wymieniać tę sondę? Bo pewnie niebawem padnie zaraz jakaś inna, a mam ich aż 4. Do tego wydech już powoli zaczyna gnić, gdyż to oryginał z katami. I teraz myślę nad wycięciem programowo tych sond i kiedyś wymianą wydechu na przelot. Ale jak to wpłynie na spalanie itp?? A moze zalozyc takie cos MagnaFlow 200cpsi
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 760
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Witam.
SONDY........
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
W twoim logu występują błędy dotyczące sond PRZED katalizatorem.
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.
Sondy podejrzeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32 33.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki, wskazania powinny być jak najbliższe zera a zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond a norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz miał wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeździj na PB i zobaczysz, powinno wrócić do normy. Jeśli nie, to sonda do wymiany.
Dojście do sondy jest trochę trudne ale przy odpowiednich narzędziach da radę wymienić ( od strony silnika)
Kup tylko oryginalne nowe (tylko cena) lub używane a sprawne.
Ja po wymianie ale drugiej sondy B1S2 na używaną (a miałem ten sam problem) już takie błędy nie występują.
Co do szarpania to bardziej jak jest takie malutkie dławienie, jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze jest zrobić adaptację przepustnicy, na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60 potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali sie ADP OK.
Pozdrawiam.
SONDY........
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
W twoim logu występują błędy dotyczące sond PRZED katalizatorem.
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.
Sondy podejrzeć możesz sobie w sterowniku silnika w basic setings na kanale 32 33.
Tam masz podane w procentach średnią korekcję składu mieszanki, wskazania powinny być jak najbliższe zera a zero to idealnie.
Na kanale 33 masz aktualne wskazania korekty sond a norma jest kiedy skacze od -5% do +5%.
Jeśli będziesz miał wskazania ponad normę to wyłącz gaz i pojeździj na PB i zobaczysz, powinno wrócić do normy. Jeśli nie, to sonda do wymiany.
Dojście do sondy jest trochę trudne ale przy odpowiednich narzędziach da radę wymienić ( od strony silnika)
Kup tylko oryginalne nowe (tylko cena) lub używane a sprawne.
Ja po wymianie ale drugiej sondy B1S2 na używaną (a miałem ten sam problem) już takie błędy nie występują.
Co do szarpania to bardziej jak jest takie malutkie dławienie, jakby właśnie skład mieszanki był nie odpowiedni.
Po wszystkim dobrze jest zrobić adaptację przepustnicy, na wyłączonym silniku,ale z włączonym zapłonem wchodzisz w sterownik silnika, basic setings i kanał 60 potrwa to kilka sekund i w ostatnim okienku zapali sie ADP OK.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Aktualnie auto stoi u mechanika, ale pamietam ze korekty mialem mialem ok. A co do sond pamietam wlasnie jak sprawdzalem napiecia na nich w ktoryms bloku pomiarowym i wszystkie chodzily a jedna miala caly czas 0V gdzie inne mialy napiecie i chodzily. ale nie pamietam kurde ktora to byla. Ale korekty tez pamietam ze oscylowaly w granicach 3% mysle ze jak jutro odbiore auto to podepne do vaga i dam znac. No wlasnie z tym dlawieniem hmmm przepustnicy nigdy nie czyscilem i zaloze sie o wszystko ze nigdy czyszczona nie byla. Ostatnio zrobilem modyfikacje i przeszlem na pojedyncze cewki i te dlawienie dalej pozostalo ale reszta na plus silnik lepiej chodzi. A co do katow to co zalozyc jak ten wydech rozleci sie sie calkiem
Bo wydaje mi sie ze ja mam 4 katy. No wlasnie jak sonda bedzie kosztowac 300zl to spokojnie tylko ja juz zgłupialem bo nie wiem ktora tam idzie.

- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 760
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Witam.
Podłącz VCDS i dowiesz się która padła sonda.
Jeśli masz podobnie jak ja to masz najpierw prekaty a później już katy, a więc są potrzebne 4 sondy.
Szukaj sondy używki (mi się udało dwie kupić za 50 zł. i działa.
Pozdrawiam.
Podłącz VCDS i dowiesz się która padła sonda.
Jeśli masz podobnie jak ja to masz najpierw prekaty a później już katy, a więc są potrzebne 4 sondy.
Szukaj sondy używki (mi się udało dwie kupić za 50 zł. i działa.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2024, 14:36 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Żadnego wycinania sond, jeśli masz sondy za katem a ten jest zużyty, katy można wymienić (w V6 wyjdzie 3000zł z robotą), wstawić tulejkę (jeśli chcesz odroczyć wymianę), kat to jednak zdrowie, sondy wstawiaj TYLKO oryginały, nie są specjalnie drogie, mogą być pewne używki, różne uniwersalne nie chciały gadać z ECU, dwie regulacyjne oryginalne i wstały od strzała.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Ok odczytałem, błędy
A więc tak błędy w silniku
1831 -p1423 oraz 17819 P1411
Potem wszedłem do bloków sond
I tak podaję linka
https://zapodaj.net/plik-bX6uafriCS
Z tym że blok 032 stoi sztywno nic się nie zmienia
A blok skacze ale max do 3.1%
Poniżej filmik
https://files.fm/f/yj7dh9kb9a
A więc tak błędy w silniku
1831 -p1423 oraz 17819 P1411
Potem wszedłem do bloków sond
I tak podaję linka
https://zapodaj.net/plik-bX6uafriCS
Z tym że blok 032 stoi sztywno nic się nie zmienia
A blok skacze ale max do 3.1%
Poniżej filmik
https://files.fm/f/yj7dh9kb9a
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 760
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Witam.pkpintercity pisze: ↑01 lis 2024, 21:46Ok odczytałem, błędy
A więc tak błędy w silniku
1831 -p1423 oraz 17819 P1411
Potem wszedłem do bloków sond
I tak podaję linka
https://zapodaj.net/plik-bX6uafriCS
Z tym że blok 032 stoi sztywno nic się nie zmienia
A blok skacze ale max do 3.1%
Poniżej filmik
https://files.fm/f/yj7dh9kb9a
Pierwsze błędy to pompa SAI.
Po odpaleniu włącza się tak zwany odkurzacz - czyli więcej powietrza, aby szybciej podgrzały się sondy.
Czy po odczytaniu skasowałeś błędy?
Jeśli nie, to skasuj i odpal silnik ale tylko na benzynie (LPG wyłączony) i przejedź się kawałek, aż temperatura będzie 90 stopni.
Podepnij VCDS sprawdź błędy silnika i jeśli nie ma, to przejdź na blok 31- 32 - 33
Dodając lekko gazu w okienkach wartości powinny się zmieniać. Sprawdź i zrób zdjęcia.
Jak już masz podpięty komp, to sprawdź rozrząd blok 90 - 91 - 92
P/S
U mnie teraz po wymianie rozrządu jakieś 20-tyś temu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
A wiec ponizej link do foty. Jezeli chodzi o grupe 32 nic siw tam nie dzieje jedynie pierwsza ramka po skasowaniu bledow i jezdzie na paliwie byla na 0.4% teraz jest na 0.8% i koniec grupa 033 1 i 3 ramka oscyluje w granicach -2,3% do 0.8%
https://files.fm/u/eg5hteds27
https://files.fm/u/8qfsvdnh5s
Sorki za zamieszanie, dodatkowo robilem sobie szczelnosc dymem dolotu i znalazlem pare nieszczelnosci najwieksza byla na tej rurce co wchodzi do serwa i laczy sie z odma ale udalo mi sie skleic itp. I jest spoko ale dym mi jeszcze leci z tych miejsc
https://files.fm/u/cee9vtqxtd
Osoba z elektrody mi powiedziala ze to wydechy i tam powinna byc uszczelka i taki polksiezyc i ucieka mi to z tylu silnika i z przodu po przekątnych. Ciezko sie to zaklada
?. I pytanie tam jest troche syfu czy to nie idzie w silnik
?
https://files.fm/u/eg5hteds27
https://files.fm/u/8qfsvdnh5s
Sorki za zamieszanie, dodatkowo robilem sobie szczelnosc dymem dolotu i znalazlem pare nieszczelnosci najwieksza byla na tej rurce co wchodzi do serwa i laczy sie z odma ale udalo mi sie skleic itp. I jest spoko ale dym mi jeszcze leci z tych miejsc
https://files.fm/u/cee9vtqxtd
Osoba z elektrody mi powiedziala ze to wydechy i tam powinna byc uszczelka i taki polksiezyc i ucieka mi to z tylu silnika i z przodu po przekątnych. Ciezko sie to zaklada


- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 760
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Witam.
Rozrząd masz dobrze ustawiony, bo tolerancja jest max 6 np. -3 i +3 na każdej głowicy.
Każda nieszczelność ma wpływ na spalanie, bo na podstawie przepływu powietrza przez przepływomierz, komputer oblicza dawkę paliwa.
Jeśli jest nieszczelność to powietrza jest za dużo w SPAM do paliwa a to podnosi temperaturę spalania.
Wyczyść - umyj te miejsca i sprawdź, skąd masz te nieszczelności i je usuń. Ja u siebie szczelność sprawdzam kompresorem.
Jeśli to doprowadzisz do porządku, przejedź się na benzynie i zrób logi statyczne.
Dobrze jest też mieć dużo paliwa (benzyny) w zbiorniku a najlepiej jak jest pełno a nie rezerwa - (oktany uciekają)
Pozdrawiam.
Rozrząd masz dobrze ustawiony, bo tolerancja jest max 6 np. -3 i +3 na każdej głowicy.
Każda nieszczelność ma wpływ na spalanie, bo na podstawie przepływu powietrza przez przepływomierz, komputer oblicza dawkę paliwa.
Jeśli jest nieszczelność to powietrza jest za dużo w SPAM do paliwa a to podnosi temperaturę spalania.
Wyczyść - umyj te miejsca i sprawdź, skąd masz te nieszczelności i je usuń. Ja u siebie szczelność sprawdzam kompresorem.
Jeśli to doprowadzisz do porządku, przejedź się na benzynie i zrób logi statyczne.
Dobrze jest też mieć dużo paliwa (benzyny) w zbiorniku a najlepiej jak jest pełno a nie rezerwa - (oktany uciekają)
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
No prawie mam ucieczki ogarniete. I o wiele lepiej auto jezdzi. Wydaje mi sie ze to wina gazu on mieszka i korekty sie rozjezdzają. A co do uszczelek tych nie mam zalozonych.
https://files.fm/u/gubk3jg8d6
Tego pólksiezyca na walkach wydechowych nie mam.
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
Druga sprawa, bede chcial wykonac logi dynamiczne. Czy jest gdzies opisane jak je odczytywac
Bo coraz mniej ludzi to umie i ciezko kogos prosić
https://files.fm/u/gubk3jg8d6
Tego pólksiezyca na walkach wydechowych nie mam.
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
Druga sprawa, bede chcial wykonac logi dynamiczne. Czy jest gdzies opisane jak je odczytywac

- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 760
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Witam.
W pierwszej kolejności usuń nieszczelności układu ssącego sprawdzając kompresorem (bagnet wysunięty, korek wlewu oleju odkręcony) tak do 0.3bara.
Przed przystąpieniem do logów dynamicznych, kasujesz błędy silnika (VAG lub VCDS) nawet jak ich nie ma, też kasujesz.
Logi robisz na benzynie na III biegu od 1600-1700obr. z pedałem (non stop) w podłodze, aż do odcinki czyli 6500-6800 obr/min.
(w grupach)
Dobrze mieć drugą osobę obok siebie.
002+020+031
Zapisane logi wrzucasz do programu CSVConv - zapisujesz i wklejasz tu.
Możesz też zrobić te same logi na LPG.
Zapisz wszystkie logi na bp i LPG i pokaż.
Pozdrawiam.
W pierwszej kolejności usuń nieszczelności układu ssącego sprawdzając kompresorem (bagnet wysunięty, korek wlewu oleju odkręcony) tak do 0.3bara.
Przed przystąpieniem do logów dynamicznych, kasujesz błędy silnika (VAG lub VCDS) nawet jak ich nie ma, też kasujesz.
Logi robisz na benzynie na III biegu od 1600-1700obr. z pedałem (non stop) w podłodze, aż do odcinki czyli 6500-6800 obr/min.
(w grupach)
Dobrze mieć drugą osobę obok siebie.
002+020+031
Zapisane logi wrzucasz do programu CSVConv - zapisujesz i wklejasz tu.
Możesz też zrobić te same logi na LPG.
Zapisz wszystkie logi na bp i LPG i pokaż.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Ok, postaram sie ogarnac, a wiesz moze jak wymienic te polksiezyce uszczelki
?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Bardzo dziwne abyś nie miał te półksiężyce, jesteś pewień, że tam je nie ma? Pod nastawnika faz rozrządu?pkpintercity pisze: ↑04 lis 2024, 15:58Ok, postaram sie ogarnac, a wiesz moze jak wymienic te polksiezyce uszczelki?
Tu masz piękny tutorial: http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszcze ... a.html?m=1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Mam kamerę endoskopowa to może uda mi się wcisnąć tam to nagram filmik jak to wygląda dokładnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Ok wrzucam logi na razie tylko na benzynie gdyż warunki na drodze są fatalne na takie testy mgła że nie widać nic.
https://vaglogs.com/log/002-020-031-c87 ... d25b918824
https://vaglogs.com/log/030-032-033-7ce ... b140b7a224
https://vaglogs.com/log/091-092-095-c51 ... 6cc2f120a5
https://vaglogs.com/log/002-020-031-c87 ... d25b918824
https://vaglogs.com/log/030-032-033-7ce ... b140b7a224
https://vaglogs.com/log/091-092-095-c51 ... 6cc2f120a5