Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem po CHIP Tuningu

Silniki wysokoprężne
KamilKl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:00
Imię: Kamil
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Problem po CHIP Tuningu

Post autor: KamilKl » 11 wrz 2024, 13:45

Witam szanowne grono.

Piszę do was trochę w rozpaczy. Mam A6 C7 3.0 BiTurbo z roku 2012 313 KM
Auto działało jeździło było wszystko ok więc zdecydowałem się na Chip Tuning i po jego zrobieniu zaczęły się problemy. Zanim napiszecie "wróć do oryginału" proszę o przeczytanie do końca.
Auto ztuningowali delikatnie na 340KM i 700Nm. I po tym zaczęły się problemy.
A dokładnie dwa. (zaznaczam że objawy są tylko przy maxymalnym przyspieszaniu czyli z kick-down'em)

Pierwszy to "za niskie ciśnienie na listwie paliwowej" (dokładny opis z komputera na końcu) - pojawiało się dość często więc oddałem auto do mechanika i wymienili dwa wtryski, podkładki pod wtryskami i filtr paliwa.
Teraz ten problem pojawia się bardzo rzadko ale mimo wszystko dalej występuje

Drugi problem który pojawił się po tym jak pierwszy w większości zanikł to taki, że przy zmianie biegów (najczęściej z 2 na 3 i z 3 na 4) auto "staje tak jak by ktoś hamował silnikiem".
A przebiega to tak, że startuje auto ciągnie do ponad 5tys obrotów zmienia z 1 na 2 ciągnie do ponad 5tys obrotów zmienia z 2 na 3 i dupa zostaje na biegu 3 na obrotach około 3800 i nic nie jedzie. (tu jest wtedy te szarpnięcie)
Trzeba odpuścić gaz i wcisnąć ponownie by jechało.

I tu moje pytanie co to może być, co sprawdzić co wymienić? Bo jest to trochę niebezpieczne jak by np zdarzyło się przy wyprzedzaniu.
Zauważyłem, że dzieje się to gdy pociągnie obrotami do około 5100 obr i zdarza się czasami ale rzadko przy zmianie z 1 na 2 nigdy z 3 na 4 ale tam mimo kickdown zmienia przy 4900.
Dziwne (chyba że nie) jest to że zmienia czasami przy około 5100 a czasami przy 5050 ( na tyle ile jestem organoleptycznie to stwierdzić patrząc na obrotomierz) jak zmienia przy 5050 to leci ok jak przy wyższych to prawie zawsze się zacina.
Ludzie od Chip tuningu pozmieniali mape ale nie pomogło.

POMOCY co to może być?

log z problemu nr 1.:

Piątek,06,Wrzesień,2024,21:15:22:16365
Wersja VCDS: AKP 23.3.1 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 4G0 907 589 C HW: 4G0 907 589
Komponent i/lub wersja: 3.0BTD EDC17 X24 0001
Kodowanie: 322A403A25660B020800
Kod serwisu:
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30BTD0114G0907589C 001001 (AU57)
ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589C.rod
VCID: 34311CCD3EB8917ADB3-8060
Znaleziono 1 bł¹d:

5211 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej
P0087 00 [036] - za niskie
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 234366 km
Data: 2024.09.06
Czas: 21:02:18

Prędkość obrotowa silnika: 5079.50 /min
Unormowana wartość obci¹¿enia: 99.6 %
Prędkość pojazdu: 125 km/h
Temperatura płynu chłodz¹cego: 93 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 53 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.860 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 80
Temperatura paliwa: 43.6 °C
średnia dawka wtrysku: 71.17 mg/stroke
Regulacja ciśnienia na szynie: status-Bits 0-7: 5
Wysokie ciśnienia paliwa: wartość rzeczywista: 1504200 hPa
Wysokie ciśnienie paliwa: wartość wymagana: 2000000 hPa
Współczynnik adaptacji zaworu regulacji ciśnienia: 1.0000
Poziom paliwa: 36.00 l


Kody gotowości: 0 0 0 0 0

LukaszRud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świnoujście

Re: Problem po CHIP Tuningu

Post autor: LukaszRud » 12 wrz 2024, 08:21

Jakieś czas te znajomy w q5 2.0 tdi, bez chipa. Wymienione było już chyba wszystko wtrys ki dwie pompy listwa, czujniki wszystko nowe z ASO, i brak poprawy. Winowajcą okazał się zaworek rozdzielający paliwa gdzieś w ololicy baku paliwa. Niestety nie wiem czy u ciebie on występuje ale to zawsze jakiś trop.
LukaszRud

KamilKl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:00
Imię: Kamil
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem po CHIP Tuningu

Post autor: KamilKl » 15 wrz 2024, 20:17

Dzięki wielkie sprawdzę, jak pomoże dam znać

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl