2.4 BDW pytanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
2.4 BDW pytanie
Witam, czy silnik 2.4 BDW w A6C6 o mocy 177 km posiada w głowicy lub gdzie indziej zawór zwrotny utrzymujący ciśnienie oleju w górnej partii silnika/napinaczach?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: 2.4 BDW pytanie
Znalazłem w googla, że twój silnik ma te same zawory co u C5.
Opisz lepiej kiedy stuka i jaki olej masz?
Opisz lepiej kiedy stuka i jaki olej masz?
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW pytanie
Auto kupiłem z tą usterką, kartka widzę jest 0w30. Jak dostanie obrotów powyżej 4 tys to po zgaszeniu i powtórnym odpaleniu słychać terkot przez kilka/kilkanaście sekund, jakby łańcucha ma moje ucho. Gdy nie dostanie takich obrotów, odpala normalnie czy cieply czy zimny bez zadnych hałasów. Trochę to dziwne. Moja koncepcja zakłada, że dostając ciśnienia podczas wysokich obrotów, zaworek zwrotny sie blokuje i nie trzyma oleju w napinaczu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.4 BDW pytanie
W V6 2.4 AJG dostęp podobny jak w BDW: pod kolektorem dolotowym (trochę rozbierania, parę uszczelek), dwa zawory, po jednym na napinacz (jeden na stronę silnika), kupowałem na Allegro, czasem ASO sprzedają niektóre (wybrane) oryginalne części, wyszło rok temu 160zł/szt.yes pisze: ↑09 wrz 2024, 22:08Auto kupiłem z tą usterką, kartka widzę jest 0w30. Jak dostanie obrotów powyżej 4 tys to po zgaszeniu i powtórnym odpaleniu słychać terkot przez kilka/kilkanaście sekund, jakby łańcucha ma moje ucho. Gdy nie dostanie takich obrotów, odpala normalnie czy cieply czy zimny bez zadnych hałasów. Trochę to dziwne. Moja koncepcja zakłada, że dostając ciśnienia podczas wysokich obrotów, zaworek zwrotny sie blokuje i nie trzyma oleju w napinaczu.
Jesteś pewien, że olej 0W30 spełnia normy dla twojego silnika? Pytam z ciekawości, 0W nie będzie za rzadki? (olej ma spełniać normę producenta silnika).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW pytanie
O to ciekawe, że są dwa, nawet dobrze to rokuje
Nie jestem pewien czy spełnia normę, nawet wydaje mi się, że nie i powinien byc 5w jakiś. Być może ktoś już w rajchu coś kombinował z olejem bo mu hałasował. Z takim go już kupiłem a sam wymiany jeszcze nie robiłem.
Czy masz może schemat gdzie dokładnie znajdują się te zaworki?
Nie jestem pewien czy spełnia normę, nawet wydaje mi się, że nie i powinien byc 5w jakiś. Być może ktoś już w rajchu coś kombinował z olejem bo mu hałasował. Z takim go już kupiłem a sam wymiany jeszcze nie robiłem.
Czy masz może schemat gdzie dokładnie znajdują się te zaworki?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.4 BDW pytanie
Olej zmień NATYCHMIAST, jeśli nie trzyma normy dla silnika. Ja bym brał syntetyka, na który Cię będzie stać, ale też bez skrajności postaw się a zastaw się, policz, że jeśli olej kosztuje 25zł/litr to lepiej kupić taki za 35-40zł/litr ale już z dobrą bazą olejową niz hydrokrakowany, 20 razy ulepszany i przerabiany, aby można było nazwać syntetycznym (temat rzeka).yes pisze: ↑10 wrz 2024, 00:03O to ciekawe, że są dwa, nawet dobrze to rokuje
Nie jestem pewien czy spełnia normę, nawet wydaje mi się, że nie i powinien byc 5w jakiś. Być może ktoś już w rajchu coś kombinował z olejem bo mu hałasował. Z takim go już kupiłem a sam wymiany jeszcze nie robiłem.
Czy masz może schemat gdzie dokładnie znajdują się te zaworki?
Rysunek jest ogólnodstępny:
https://audi.7zap.com/pl/rdw/audi+a6+av ... 03-103015/
element nr 8:
059103175F
pierwszy z brzegu oryginał: około 200zł
plus uszczelki kolektora, uszczelka pokrywy pod kolektorem, jakieś 100-150zł.
Wygląda, że w silniku BDW jest tylko jeden zawór zwrotny oleju.
Szukałem po roku modelowym 2005, sprawdź czy była zmiana w silniku bo na początku produkcji zazwyczaj było co chwilę coś zmieniane, katalog rozróżnia graniczny numer nadwozia 50,000.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: 2.4 BDW pytanie
Powinny być 2 sztuki, dla głowicy prawej i lewej... patrząc na rysunek 1 szt jest w górnym rogu przy bank1, a drugi powinień być koło bank2 w dółnym rogu.
Tak jest u mnie, jeśli byłby 1 to magistrała oleju byłaby połączona.
I jeszcze oba są blisko strony napinacza.
Tak jest u mnie, jeśli byłby 1 to magistrała oleju byłaby połączona.
I jeszcze oba są blisko strony napinacza.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW pytanie
Z rysunku z Twojego linku vredota wynika, że jest jeden zawór na górze silnika oraz drugi (nr9) pod miską olejową. Brgoni, Ty masz silnik na pasku w A6C5?
Czy rozrząd, który kwalifikowałby się do wymiany, powinien hałasować również na ciepłym, lub szczególnie na cieplym silniku, czy dobrze myśle?
Mój VIN: WAUZZZ4F96N051652
Jak sprawdzić, czy były jakieś zmiany w moim silniku?
Czy rozrząd, który kwalifikowałby się do wymiany, powinien hałasować również na ciepłym, lub szczególnie na cieplym silniku, czy dobrze myśle?
Mój VIN: WAUZZZ4F96N051652
Jak sprawdzić, czy były jakieś zmiany w moim silniku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: 2.4 BDW pytanie
Tak, rorząd na pasku i łańcuchy na każdym banku...yes pisze: ↑10 wrz 2024, 14:49Z rysunku z Twojego linku vredota wynika, że jest jeden zawór na górze silnika oraz drugi (nr9) pod miską olejową. Brgoni, Ty masz silnik na pasku w A6C5?
Czy rozrząd, który kwalifikowałby się do wymiany, powinien hałasować również na ciepłym, lub szczególnie na cieplym silniku, czy dobrze myśle?
Mój VIN: WAUZZZ4F96N051652
Jak sprawdzić, czy były jakieś zmiany w moim silniku?
U Ciebie w c6 jest tylko łańcuch?
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW pytanie
Tak, silnik 2.4 V6 o oznaczeniu BDW z A6C6 jest cały na łańcuchu, do tego są one z tyłu, od grodzi..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: 2.4 BDW pytanie
To dlatego jest jeden zawór, ten na dole nie wiem do czego będzie.
Pamiętaj przy zakupie zaworu, przed montażem przetestuj go. Test polega na zalewania go olejem tam gdzie są te 2 oringi, i zostaw go na noc w temp. pokojowej.
Olej powinien się utrzymać na wierzchu, jeżeli przepuści lepiej nie montować, także klucz dynamometryczny wskazany!
Edit: tu jest moja próba, zawodnik po lewej jest nowy zaworek OE Z ASO, po prawej zamiennik... OE przepuszczył po 4 godz. oleju 10W40 Liquimoly. Zamiennik trzymał ponad 8 godz.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.4 BDW pytanie
Dałem Ci link (to jest ETKA online przez stronę WWW) do Audi A6 C6 (trzecia generacja, czyli twój) dla silnika BDW z roku modelowego 2005 (czyli twoje auto). Jeśli producent w swojej dokumentacji twierdzi, że masz jeden zawór, to tak może być: jeden zawór na dwa banki silnika. Nowych silników nie wymyślano, bo było nudno w biurze projektowym, ale wymagały tego coraz nowsze normy EURO i przypisany do tego osprzęt silnika (także i rynki, na które szedł silnik).
Popatrz na różnice mój AJG (Audi A6 C5) a twój BDW (Audi A6 C6).
https://mymotorlist.com/engines/audi/ea835/
EURO 3
30V, 30 zaworów, po 5 zaworów na cylinder
https://mymotorlist.com/engines/audi/ea837/bdw/
EURO 4
24V, 24 zawory, po 4 zawory na cylinder
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: 2.4 BDW pytanie
Tak jak Vredota pisze, zmień tego oleju i przed wkładaniem zaworka sprawdż jak trzyma oleju.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW pytanie
Ok, tak zrobię. Pytanie czy wymieniać oba zawory czy tylko ten górny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.4 BDW pytanie
Ten zawór zwrotny został wymyślony, żeby olej z magistrali olejowej nie spływał w całości do silnika tylko zostawał w kanałach. Jeden z tych kanałów zasila napinacze łańcuszków w głowicach (te napinacze, po jednej na głowicę, są mechaniczno-olejowe, wstępne, minimalne, napięcie utrzymuje sprężyna, właściwe napięcie utrzymuje ciśnienie oleju, poczytaj o tych napinaczach w wolnossących silnikach V6 2.4/2.8 grupy VAG).
Na twoim miejscu najpierw zająłbym się zalaniem silnika właściwego oleju. Zamiast stosować jakieś płukanki itd., zrobiłbym tak: na dotychczasowym filtrze oleju zlewasz dotychczasowy olej 0W30, kupujesz półsyntetyczny olej zgodny z normą, jeździsz na nim miesiąc, teraz możesz zalać płukankę, jeśli chcesz, ja stosowałem MILLERS OILS ENGINE FLUSH 2x250ml 15 minut na wolnych (ta jest na bazie oleju silnikowego a nie rozpuszczalników), następnie zlewasz wszystko, wymieniasz filtr oleju, wlewasz docelowy olej syntetyczny spełniający normę (znajdziesz to w instrukcji do Audi A6 C6, latają po Internecie w PDF).
Dopiero wtedy, po paru dniach, idziesz rano do auta, odpalasz zimny silnik i jeśli usłyszysz, że przez chwilę klekocze: jedzie na sucho, więc olej spłynął do miski. Znaczy zawór zwrotny puszcza.
Jeśli słyszysz napinacz/napinacze łańcuszków dłużej niż 2-3 sekundy: napinacz/napinacze do wymiany. Te 2-3 sekundy dlatego, że wtedy pompa oleju buduje ciśnienie i napinacze ładnie się napinają i łańcuszek jest cacy.
Przypadkiem nie łudź się, że wymiana zaworu utrzyma ciśnienie oleju i napinacz nie będzie terkotać łańcuszkami na zimnym (jeśli to u Ciebie występuje). To jest fizycznie niemożliwe, inaczej nie byłoby tam sprężyny wstępnego napięcia (i to one się właśnie zużywają, nie wypychają napinacza należycie, na zgaszonym silniku po dłuższym postoju).
W moim A6 C5 V6 2.4 AJG napinacz, po dwóch dniach, zdarza się, że zaterkocze łańcuszkiem, ale 2 sekundy później jest cisza. Olej z kanałów nie spływa nawet po 12-14 godzinach. Kupiłem profilaktycznie zawory na wymianę a okazało się, że bardzo dobry syntetyk w jakichś akceptowalnych pieniądzach załatwił sprawę.