Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.4 BDW pytanie

Silniki benzynowe
yes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
Imię: Bartłomiej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

2.4 BDW pytanie

Post autor: yes » 09 wrz 2024, 12:52

Witam, czy silnik 2.4 BDW w A6C6 o mocy 177 km posiada w głowicy lub gdzie indziej zawór zwrotny utrzymujący ciśnienie oleju w górnej partii silnika/napinaczach?

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: bgroni » 09 wrz 2024, 17:34

Znalazłem w googla, że twój silnik ma te same zawory co u C5.

Opisz lepiej kiedy stuka i jaki olej masz?
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

yes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
Imię: Bartłomiej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: yes » 09 wrz 2024, 22:08

Auto kupiłem z tą usterką, kartka widzę jest 0w30. Jak dostanie obrotów powyżej 4 tys to po zgaszeniu i powtórnym odpaleniu słychać terkot przez kilka/kilkanaście sekund, jakby łańcucha ma moje ucho. Gdy nie dostanie takich obrotów, odpala normalnie czy cieply czy zimny bez zadnych hałasów. Trochę to dziwne. Moja koncepcja zakłada, że dostając ciśnienia podczas wysokich obrotów, zaworek zwrotny sie blokuje i nie trzyma oleju w napinaczu.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: vredota » 09 wrz 2024, 22:49

yes pisze:
09 wrz 2024, 22:08
Auto kupiłem z tą usterką, kartka widzę jest 0w30. Jak dostanie obrotów powyżej 4 tys to po zgaszeniu i powtórnym odpaleniu słychać terkot przez kilka/kilkanaście sekund, jakby łańcucha ma moje ucho. Gdy nie dostanie takich obrotów, odpala normalnie czy cieply czy zimny bez zadnych hałasów. Trochę to dziwne. Moja koncepcja zakłada, że dostając ciśnienia podczas wysokich obrotów, zaworek zwrotny sie blokuje i nie trzyma oleju w napinaczu.
W V6 2.4 AJG dostęp podobny jak w BDW: pod kolektorem dolotowym (trochę rozbierania, parę uszczelek), dwa zawory, po jednym na napinacz (jeden na stronę silnika), kupowałem na Allegro, czasem ASO sprzedają niektóre (wybrane) oryginalne części, wyszło rok temu 160zł/szt.

Jesteś pewien, że olej 0W30 spełnia normy dla twojego silnika? Pytam z ciekawości, 0W nie będzie za rzadki? (olej ma spełniać normę producenta silnika).

yes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
Imię: Bartłomiej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: yes » 10 wrz 2024, 00:03

O to ciekawe, że są dwa, nawet dobrze to rokuje :)
Nie jestem pewien czy spełnia normę, nawet wydaje mi się, że nie i powinien byc 5w jakiś. Być może ktoś już w rajchu coś kombinował z olejem bo mu hałasował. Z takim go już kupiłem a sam wymiany jeszcze nie robiłem.
Czy masz może schemat gdzie dokładnie znajdują się te zaworki?

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: vredota » 10 wrz 2024, 12:15

yes pisze:
10 wrz 2024, 00:03
O to ciekawe, że są dwa, nawet dobrze to rokuje :)
Nie jestem pewien czy spełnia normę, nawet wydaje mi się, że nie i powinien byc 5w jakiś. Być może ktoś już w rajchu coś kombinował z olejem bo mu hałasował. Z takim go już kupiłem a sam wymiany jeszcze nie robiłem.
Czy masz może schemat gdzie dokładnie znajdują się te zaworki?
Olej zmień NATYCHMIAST, jeśli nie trzyma normy dla silnika. Ja bym brał syntetyka, na który Cię będzie stać, ale też bez skrajności postaw się a zastaw się, policz, że jeśli olej kosztuje 25zł/litr to lepiej kupić taki za 35-40zł/litr ale już z dobrą bazą olejową niz hydrokrakowany, 20 razy ulepszany i przerabiany, aby można było nazwać syntetycznym (temat rzeka).

Rysunek jest ogólnodstępny:
https://audi.7zap.com/pl/rdw/audi+a6+av ... 03-103015/

element nr 8:
059103175F
pierwszy z brzegu oryginał: około 200zł
plus uszczelki kolektora, uszczelka pokrywy pod kolektorem, jakieś 100-150zł.

Wygląda, że w silniku BDW jest tylko jeden zawór zwrotny oleju.
Szukałem po roku modelowym 2005, sprawdź czy była zmiana w silniku bo na początku produkcji zazwyczaj było co chwilę coś zmieniane, katalog rozróżnia graniczny numer nadwozia 50,000.

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: bgroni » 10 wrz 2024, 13:18

Powinny być 2 sztuki, dla głowicy prawej i lewej... patrząc na rysunek 1 szt jest w górnym rogu przy bank1, a drugi powinień być koło bank2 w dółnym rogu.


Tak jest u mnie, jeśli byłby 1 to magistrała oleju byłaby połączona.
20240910_132325.jpg
20240910_132325.jpg (166.78 KiB) Przejrzano 887 razy
I jeszcze oba są blisko strony napinacza.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

yes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
Imię: Bartłomiej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: yes » 10 wrz 2024, 14:49

Z rysunku z Twojego linku vredota wynika, że jest jeden zawór na górze silnika oraz drugi (nr9) pod miską olejową. Brgoni, Ty masz silnik na pasku w A6C5?
Czy rozrząd, który kwalifikowałby się do wymiany, powinien hałasować również na ciepłym, lub szczególnie na cieplym silniku, czy dobrze myśle?
Mój VIN: WAUZZZ4F96N051652
Jak sprawdzić, czy były jakieś zmiany w moim silniku?

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: bgroni » 10 wrz 2024, 15:51

yes pisze:
10 wrz 2024, 14:49
Z rysunku z Twojego linku vredota wynika, że jest jeden zawór na górze silnika oraz drugi (nr9) pod miską olejową. Brgoni, Ty masz silnik na pasku w A6C5?
Czy rozrząd, który kwalifikowałby się do wymiany, powinien hałasować również na ciepłym, lub szczególnie na cieplym silniku, czy dobrze myśle?
Mój VIN: WAUZZZ4F96N051652
Jak sprawdzić, czy były jakieś zmiany w moim silniku?
Tak, rorząd na pasku i łańcuchy na każdym banku...

U Ciebie w c6 jest tylko łańcuch?
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

yes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
Imię: Bartłomiej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: yes » 10 wrz 2024, 18:30

Tak, silnik 2.4 V6 o oznaczeniu BDW z A6C6 jest cały na łańcuchu, do tego są one z tyłu, od grodzi..

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: bgroni » 10 wrz 2024, 18:54

yes pisze:
10 wrz 2024, 18:30
Tak, silnik 2.4 V6 o oznaczeniu BDW z A6C6 jest cały na łańcuchu, do tego są one z tyłu, od grodzi..
To dlatego jest jeden zawór, ten na dole nie wiem do czego będzie.

Pamiętaj przy zakupie zaworu, przed montażem przetestuj go. Test polega na zalewania go olejem tam gdzie są te 2 oringi, i zostaw go na noc w temp. pokojowej.

Olej powinien się utrzymać na wierzchu, jeżeli przepuści lepiej nie montować, także klucz dynamometryczny wskazany!

Edit: tu jest moja próba, zawodnik po lewej jest nowy zaworek OE Z ASO, po prawej zamiennik... OE przepuszczył po 4 godz. oleju 10W40 Liquimoly. Zamiennik trzymał ponad 8 godz.
20240910_184349.jpg
20240910_184349.jpg (172.22 KiB) Przejrzano 855 razy
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: vredota » 10 wrz 2024, 23:01

yes pisze:
10 wrz 2024, 18:30
Tak, silnik 2.4 V6 o oznaczeniu BDW z A6C6 jest cały na łańcuchu, do tego są one z tyłu, od grodzi..
Dałem Ci link (to jest ETKA online przez stronę WWW) do Audi A6 C6 (trzecia generacja, czyli twój) dla silnika BDW z roku modelowego 2005 (czyli twoje auto). Jeśli producent w swojej dokumentacji twierdzi, że masz jeden zawór, to tak może być: jeden zawór na dwa banki silnika. Nowych silników nie wymyślano, bo było nudno w biurze projektowym, ale wymagały tego coraz nowsze normy EURO i przypisany do tego osprzęt silnika (także i rynki, na które szedł silnik).

Popatrz na różnice mój AJG (Audi A6 C5) a twój BDW (Audi A6 C6).

https://mymotorlist.com/engines/audi/ea835/
EURO 3
30V, 30 zaworów, po 5 zaworów na cylinder

https://mymotorlist.com/engines/audi/ea837/bdw/
EURO 4
24V, 24 zawory, po 4 zawory na cylinder

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: bgroni » 11 wrz 2024, 06:44

Tak jak Vredota pisze, zmień tego oleju i przed wkładaniem zaworka sprawdż jak trzyma oleju.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

yes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2024, 12:37
Imię: Bartłomiej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: yes » 11 wrz 2024, 12:57

Ok, tak zrobię. Pytanie czy wymieniać oba zawory czy tylko ten górny?

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.4 BDW pytanie

Post autor: vredota » 12 wrz 2024, 12:23

yes pisze:
11 wrz 2024, 12:57
Ok, tak zrobię. Pytanie czy wymieniać oba zawory czy tylko ten górny?
Ten zawór zwrotny został wymyślony, żeby olej z magistrali olejowej nie spływał w całości do silnika tylko zostawał w kanałach. Jeden z tych kanałów zasila napinacze łańcuszków w głowicach (te napinacze, po jednej na głowicę, są mechaniczno-olejowe, wstępne, minimalne, napięcie utrzymuje sprężyna, właściwe napięcie utrzymuje ciśnienie oleju, poczytaj o tych napinaczach w wolnossących silnikach V6 2.4/2.8 grupy VAG).

Na twoim miejscu najpierw zająłbym się zalaniem silnika właściwego oleju. Zamiast stosować jakieś płukanki itd., zrobiłbym tak: na dotychczasowym filtrze oleju zlewasz dotychczasowy olej 0W30, kupujesz półsyntetyczny olej zgodny z normą, jeździsz na nim miesiąc, teraz możesz zalać płukankę, jeśli chcesz, ja stosowałem MILLERS OILS ENGINE FLUSH 2x250ml 15 minut na wolnych (ta jest na bazie oleju silnikowego a nie rozpuszczalników), następnie zlewasz wszystko, wymieniasz filtr oleju, wlewasz docelowy olej syntetyczny spełniający normę (znajdziesz to w instrukcji do Audi A6 C6, latają po Internecie w PDF).

Dopiero wtedy, po paru dniach, idziesz rano do auta, odpalasz zimny silnik i jeśli usłyszysz, że przez chwilę klekocze: jedzie na sucho, więc olej spłynął do miski. Znaczy zawór zwrotny puszcza.

Jeśli słyszysz napinacz/napinacze łańcuszków dłużej niż 2-3 sekundy: napinacz/napinacze do wymiany. Te 2-3 sekundy dlatego, że wtedy pompa oleju buduje ciśnienie i napinacze ładnie się napinają i łańcuszek jest cacy.

Przypadkiem nie łudź się, że wymiana zaworu utrzyma ciśnienie oleju i napinacz nie będzie terkotać łańcuszkami na zimnym (jeśli to u Ciebie występuje). To jest fizycznie niemożliwe, inaczej nie byłoby tam sprężyny wstępnego napięcia (i to one się właśnie zużywają, nie wypychają napinacza należycie, na zgaszonym silniku po dłuższym postoju).

W moim A6 C5 V6 2.4 AJG napinacz, po dwóch dniach, zdarza się, że zaterkocze łańcuszkiem, ale 2 sekundy później jest cisza. Olej z kanałów nie spływa nawet po 12-14 godzinach. Kupiłem profilaktycznie zawory na wymianę a okazało się, że bardzo dobry syntetyk w jakichś akceptowalnych pieniądzach załatwił sprawę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl