Witam,
Od dwóch lat jestem posiadaczem a6c6 w której ktoś wstawił motor o kodzie CDUC. Od jakiegoś czasu słychać cykliczny stukot rosnący wraz z obrotami silnika po odpaleniu, który utrzymuje się do momentu pokonania dystansu około 1-1.5km po czym stukanie ustaje. Po rozmowach z mechanikami padły tezy że rozrząd bądź zawieszający się wtrysk. Problem polega na tym, że nie słychać żadnych charakterystycznych dźwięków grzechotania łańcuchów.
Wcześniej podobne objawy występowały ale tylko w zimie i nie co słabiej. Silnik nie zgłasza błędów, nie odczuwam spadków mocy. Nie chce podejmować pochopnych decyzji co do wymiany rozrządu z wiadomych przyczyn. Ktoś miał podobne problemy? Jakieś sugestie? Może ktoś z was wymieniał rozrząd i podzieli się jakie objawy temu towarzyszyły?
Poniżej link do filmu:
https://youtube.com/shorts/ZR4_Q9Frubc? ... kdlMUr49Av
Na dniach postaram się nagrać dodatkowe filmy.
[CDUC 3.0 245KM] DIAGNOZA ROZRZĄDU
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: [CDUC 3.0 245KM] DIAGNOZA ROZRZĄDU
Słaby rozrząd czasami słychać przy odpaleniu na półciepłym silniku przez ok 2 sek. Też na zimnym silniku przez pierwsze 1 - 2 kilometry jak się wsłuchasz to do kabiny dociera dźwięk takiego szurającego łańcucha.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [CDUC 3.0 245KM] DIAGNOZA ROZRZĄDU
Na filmiku nic ciekawego nie słychać.
Jak nie słyszysz rozrządu po odpaleniu to wydaje mi się, że to nie będzie klasycznie zużyty napinacz. Logika mi podpowiada, że jakby się wieszał wtrysk to byś to odczuwałbyś dyskomfort.
Jak nie słyszysz rozrządu po odpaleniu to wydaje mi się, że to nie będzie klasycznie zużyty napinacz. Logika mi podpowiada, że jakby się wieszał wtrysk to byś to odczuwałbyś dyskomfort.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sty 2022, 08:20
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [CDUC 3.0 245KM] DIAGNOZA ROZRZĄDU
No niestety filmik nie oddaje tego w 100% można spróbować odsłuchać na słuchawkach. Zdecydowałem się na wymianę tego rozrządu ponieważ nie wiadomo kiedy był robiony. Ogólnie silnik ładnie pracuje jak jest ciepły natomiast na zimnym czuć było wibracje w środku (w zimie mocniej w lecie prawie nie wyczuwalne) po wymianie rozrządu się nasiliły do tego stopnia że słychać panel od regulacji szyb
(przy demontażu były ściągane wtryski) a dźwięk, który nagrałem nie znikł wszystko to ustaje jak się nagrzeje silnik. Wiem że problem wibracji jest trudny do zdiagnozowania, być może ktoś z grupowiczów przerabiał temat. Dodam, że wibracje występują na wolnych obrotach wystarczy lekko dodać gazu i znikają.
