Witajcie mam problem z audi. Ostatnio gdy grzebałem przy swoim autku stała się dziwna rzecz
Po całym grzebaniu chcąc odpalić auto okazało się że wpadła mi jakąś śrubka przez moją nie uwagę za koło na pasku klinowym od wizkozy okazało się że śrubka zatrzymała to koło ale auto mimo wszystko odpalili lecz słychać było że kuleje odrazu zgasiłem po usunięciu problemu kolejna próba odpalenia auto. Auto nie odpalało podłączenie kompa pokazuje błąd 17746 czujnik położenia wałka rozrządu co prawda czekam na nowy czujnik ale wcześniej nie było problemu z tym aby auto odpaliło tylko po tym moim głupim dłubaniu do czego się przyznaje, czy mógł przeskoczyć rozrząd na łańcuchu? Zdjełem pokrywę zaworów patrzę próbuje ustawić na znaki co prawda próbując kręcić rozrusznikiem ale nie mam dostępu do koła zamachowego (ciężki dostęp) proszę powstrzymaj cię się od głupich komentarzy 🥹
Audi A6 C5 2.4 165km ALF 1999
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Audi A6 C5 2.4 165km ALF 1999
Błąd czujnika położenia wałka dokładnie o tym ma za zadanie sprawdzać, póki masz rozgrzebane spróbuj sprawdzić jak się układa łańcuch, między znakach powinno być 16 ogniw.
Również jeśli masz kabel, dokładnie sprawdż jaki błąd masz w ECU, ponieważ nowy czujnik nie rozwiąże przesunięcie rozrządu.
Edit: już widzę twój błąd jest na banku 1.
Sprawdż w bloku pomiarowym 093, jakie masz wartości na banku 1. Najbliżej 0 będzie ok.
Rozrząd może mieć rozbieżność do 4°(wartość bezwzględna) i będzie ok.
Czyli bank1=4° a bank2=0° jest ok
Również jeśli masz kabel, dokładnie sprawdż jaki błąd masz w ECU, ponieważ nowy czujnik nie rozwiąże przesunięcie rozrządu.
Edit: już widzę twój błąd jest na banku 1.
Sprawdż w bloku pomiarowym 093, jakie masz wartości na banku 1. Najbliżej 0 będzie ok.
Rozrząd może mieć rozbieżność do 4°(wartość bezwzględna) i będzie ok.
Czyli bank1=4° a bank2=0° jest ok
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 maja 2024, 10:41
- Imię: Kacper
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Audi A6 C5 2.4 165km ALF 1999
Kurde opieram się na programie delfi nie na vcds ale jak wchodziłem w delfi w dane to był bank 1=4 a na banku 2=0 i czasem wyskakiwało 2. Jak zdjełem pokrywę jak próbowałem ustawić rozrząd na znaki to miałem delikatne przesunięcie tak o max 4 zęby nie wiem czy może tyle być. Dziwne że po tej sytuacji akurat rozwalił się czujnik
Jutro kupię czujnik jeżeli nic to nie da to niestety chyba oddam do mechanika nie jestem jeszcze tak dobrym mechanikiem aby ustawiać zmienna fazę rozrządu błąd jaki wyskakuje w tym delfi to 17746 przepraszam że tak pisze chaotycznie
Dodano po 8 minutach 43 sekundach:
Jeżeli chodzi o liczenie łańcucha to jak ustawiłem go na znaki to liczba zębów się zgadzała aaaaa zapomniałem dopisać z racji tego że nikt wcześniej nie zadbał o ten samochód obudowa zaworów jest obtarta przez łańcuch ale to wydaje mi się że tak było długo długo wcześniej
Dodano po 7 minutach 54 sekundach:
I zastanawia mnie czy jak się przestawił rozrząd to czy będzie tylko taki błąd 17746 jeszcze jak będę w domu wyśle zdj dokładnie tego błędu
Jutro kupię czujnik jeżeli nic to nie da to niestety chyba oddam do mechanika nie jestem jeszcze tak dobrym mechanikiem aby ustawiać zmienna fazę rozrządu błąd jaki wyskakuje w tym delfi to 17746 przepraszam że tak pisze chaotycznie
Dodano po 8 minutach 43 sekundach:
Jeżeli chodzi o liczenie łańcucha to jak ustawiłem go na znaki to liczba zębów się zgadzała aaaaa zapomniałem dopisać z racji tego że nikt wcześniej nie zadbał o ten samochód obudowa zaworów jest obtarta przez łańcuch ale to wydaje mi się że tak było długo długo wcześniej
Dodano po 7 minutach 54 sekundach:
I zastanawia mnie czy jak się przestawił rozrząd to czy będzie tylko taki błąd 17746 jeszcze jak będę w domu wyśle zdj dokładnie tego błędu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Audi A6 C5 2.4 165km ALF 1999
Skoro obudowa pokrywy została przetarta, świadczy o zły napinacze łańcucha. Sprawdż ich numery i rok produkcji, pewnie jeszcze masz originały, tak jak u mnie.Misiek03r pisze: ↑26 maja 2024, 16:25Kurde opieram się na programie delfi nie na vcds ale jak wchodziłem w delfi w dane to był bank 1=4 a na banku 2=0 i czasem wyskakiwało 2. Jak zdjełem pokrywę jak próbowałem ustawić rozrząd na znaki to miałem delikatne przesunięcie tak o max 4 zęby nie wiem czy może tyle być. Dziwne że po tej sytuacji akurat rozwalił się czujnik
Jutro kupię czujnik jeżeli nic to nie da to niestety chyba oddam do mechanika nie jestem jeszcze tak dobrym mechanikiem aby ustawiać zmienna fazę rozrządu błąd jaki wyskakuje w tym delfi to 17746 przepraszam że tak pisze chaotycznie
Dodano po 8 minutach 43 sekundach:
Jeżeli chodzi o liczenie łańcucha to jak ustawiłem go na znaki to liczba zębów się zgadzała aaaaa zapomniałem dopisać z racji tego że nikt wcześniej nie zadbał o ten samochód obudowa zaworów jest obtarta przez łańcuch ale to wydaje mi się że tak było długo długo wcześniej
Dodano po 7 minutach 54 sekundach:
I zastanawia mnie czy jak się przestawił rozrząd to czy będzie tylko taki błąd 17746 jeszcze jak będę w domu wyśle zdj dokładnie tego błędu
Najłatwiej jest sprawdzić napinacz na bank2, on jest z przodu, przy wtyczkę są numery... Również sprawdż napinacz ma szlizgi całe, bez wyrzeżbione rowki.
Rada odemnie przy montażu nowego czujnika, nie dokręcaj do końca. Popraw rozrząd, uruchom silnik i słuchaj dokładnie obudowa czujnika aby nie tarła...dopiero wtedy dokręć to równomiernie z obu stroń śrubki M6.
Dodano po 12 minutach 30 sekundach:
Najpierw ustaw rozrząd, nie spiesz się z czujnikiem, napierw zczytaj wartości blok093 co ma ECU zapisane teraz, ponieważ czujnik może być dobry.
I nie odpalaj auto póki r9zrząd nie jest pewny, aby nie zrobić więcej szkód.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 maja 2024, 10:41
- Imię: Kacper
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Audi A6 C5 2.4 165km ALF 1999
Tak jest patrzcie na znaki ustawiac?
Dodano po 2 minutach 8 sekundach:
Wszystkie popychacze jak zwal tak zwal są w te same stronę co mnie dziwi
Dodano po 2 godzinach 30 minutach 12 sekundach:
Po ustawieniu rozrządu auto nie ma już błędu lecz nie odpala kicha prycha ale nie chce zapalić nie chce mi się już nawet sprawdzać kompresji
Dodano po 2 minutach 8 sekundach:
Wszystkie popychacze jak zwal tak zwal są w te same stronę co mnie dziwi
Dodano po 2 godzinach 30 minutach 12 sekundach:
Po ustawieniu rozrządu auto nie ma już błędu lecz nie odpala kicha prycha ale nie chce zapalić nie chce mi się już nawet sprawdzać kompresji
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Audi A6 C5 2.4 165km ALF 1999
Przedwszystkiem sprawdż czy wszystkie znaki rozrządu pokrywają się. Góra i dół.Misiek03r pisze: ↑26 maja 2024, 22:35Tak jest patrzcie na znaki ustawiac?
Dodano po 2 minutach 8 sekundach:
Wszystkie popychacze jak zwal tak zwal są w te same stronę co mnie dziwi
Dodano po 2 godzinach 30 minutach 12 sekundach:
Po ustawieniu rozrządu auto nie ma już błędu lecz nie odpala kicha prycha ale nie chce zapalić nie chce mi się już nawet sprawdzać kompresji
Kiedyś składałem silnik, inny niż audi, i pomyliłem pozycja znaków, góra i dół myślałem, że znaki muszą być na 90° z osi przód i tył. Próbowałem odpalić, auto strzelało i kichało, jak piszesz. Potem skorygowałem i na szczęście moje auto służyło jeszcze 2 lata.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga