Cześć,
Temat meega dziwny, może ktoś jest w stanie cos poradzić?
Opis:
Mialem zalegajacy w garazu silnik 2.8 v6 AMX z passata b5 w świetnym stanie, poszukalem wiec biorcy i znalazlem fajna a6 c5 2.4 BDV Q w manualu uwalonymi zaworami na 4 i 5 cylindrze, pogiete i polamane, myslalem ze rozrzad sie przestawil i bylo spotkanie. Nie wnikałem, bo mialem inny silnik. Zamontowałem AMX, wszystko praktycznie plug&play. Chodził nierówno, vag com zgłasza błąd wypadania zapłonu na 4 i 5 cylindrze. Kupiłem nowe swiece i dalej lipa na tych samych cylindrach, zamienialem m. cylindrami kable, dalej to samo. Wziąłem kable i cewki z czarnej A8 D2 2000r, tam tez jest 2.8 ale AHA nie było z nim żadnych problemow, te z a8 dalem do a6 a z a6 do a8. Odpalam a8 na kablach od a6 i kuleje. Zaplon wypada dokładnie w tych samych cylindrach. Ok myślę cewka uwalona. ALE a6 też kuleje na kablach i cewkach od A8 też na tych samych cylindrach! Zamienilem z powrotem tak jak było, kable/cewki z a8 w a8 a kable/cewki z a6 w a6. I co? Teraz i a6 i a8 kuleja na tych samych cylindrach, gdzie a8 wcześniej na tych kablach i cewkach chodzila bez zastrzeżeń. Mam jeszcze granatową a8 d2 z silnikiem 2.8 ACK. Zrobilem podmiankę kabli/cewek tym razem miedzy czarna A8 i Granatową A8. I teraz granatowej też wypada zapłon...
Co o tym myślicie? Bo każdy z kim rozmawiałem rozklada rece i mowi że to nie możliwe.
Czary?
Wypadanie zaplonu 4 i 5 cylinder, COVID24 w Audi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 maja 2017, 14:35
- Lokalizacja: Wroclaw
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7174
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Wypadanie zaplonu 4 i 5 cylinder, COVID24 w Audi?
ECU przełożyłeś z tego AMX?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 maja 2017, 14:35
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: Wypadanie zaplonu 4 i 5 cylinder, COVID24 w Audi?
Tak, też przekładałem. Zrobiłem immooff i o dziwo kontrolka od immo nie miga po odpaleniu. A6 zachwuje sie tak samo na obu sterownikach. Najdziwniejsze jest przejście problemu z A8 na A8...
Napisal niedawno do mnie poprzedni właściciel A6. Pytal czy udało mi sie uruchomić auto. Jak mu strescilem to powiedział mi ze jego mechanik stwierdził że to auto ma jakąs klątwę i że nie moze znaleźć usterki i dlatego wymienil mu silnik. Okazalo sie ze juz byl swap w tym aucie. Gość mowił ze po wymianie chodził "sportowo”. Faktycznie strzela w tłumik -tyle ze "sportu". Wygląda na to że gość cisnął pomimo wypadania zapłonu, rozleciala sie swieca albo tłok i narobilo rabanu. Nie robiłem sekcji zwlok, podnioslem tylko kolektor dol, w którym bylo pełno aluminiowego gruzu i oleju.
Zdjęcie odpadu z przeszczepu:
4cylinder:
https://drive.google.com/file/d/1FfVeMk ... p=drivesdk
Dodano po 23 minutach 47 sekundach:
Aa tak on teraz chodzi.
Wydech:
https://drive.google.com/file/d/1FpVZoT ... p=drivesdk
Siynik. Żadnej reakcji na ściągnięcie fajek, iskra, jak słuchać, jest.
https://drive.google.com/file/d/1Fmm73Q ... p=drivesdk
Nie byloby generalnie problemu gdyby to dotyczyło tego jednego auta, ale w jakis sposób przenioslo się na pozostale 2, przez podłaczanie układu zaplonowego. Wcześniej obie A8 chodzily bez zarzutu.
Napisal niedawno do mnie poprzedni właściciel A6. Pytal czy udało mi sie uruchomić auto. Jak mu strescilem to powiedział mi ze jego mechanik stwierdził że to auto ma jakąs klątwę i że nie moze znaleźć usterki i dlatego wymienil mu silnik. Okazalo sie ze juz byl swap w tym aucie. Gość mowił ze po wymianie chodził "sportowo”. Faktycznie strzela w tłumik -tyle ze "sportu". Wygląda na to że gość cisnął pomimo wypadania zapłonu, rozleciala sie swieca albo tłok i narobilo rabanu. Nie robiłem sekcji zwlok, podnioslem tylko kolektor dol, w którym bylo pełno aluminiowego gruzu i oleju.
Zdjęcie odpadu z przeszczepu:
4cylinder:
https://drive.google.com/file/d/1FfVeMk ... p=drivesdk
Dodano po 23 minutach 47 sekundach:
Aa tak on teraz chodzi.
Wydech:
https://drive.google.com/file/d/1FpVZoT ... p=drivesdk
Siynik. Żadnej reakcji na ściągnięcie fajek, iskra, jak słuchać, jest.
https://drive.google.com/file/d/1Fmm73Q ... p=drivesdk
Nie byloby generalnie problemu gdyby to dotyczyło tego jednego auta, ale w jakis sposób przenioslo się na pozostale 2, przez podłaczanie układu zaplonowego. Wcześniej obie A8 chodzily bez zarzutu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 22 cze 2020, 21:40
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wypadanie zaplonu 4 i 5 cylinder, COVID24 w Audi?
Uszkodziły się kable, może pin się ułamał? Bo rozumiem, że układ jest na osobnych cewkach?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 maja 2017, 14:35
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: Wypadanie zaplonu 4 i 5 cylinder, COVID24 w Audi?
Niestety kable zamienialem miejscami i nic to nie dało. Problem w tym że zaczeły w taki sam sposob wypadać zapłony jeszcze w dwóch A8 d2 2.8, do których podpinalem kable z A6. Przy czym w granatowej A8 robiłem zamiane tylko miedzy A8 czarna i granatową. W granatowej nie było nawet na chwile kabli i cewek z A6 a mimo to teraz też kuleje.
Cewki nie są osobno, są zespolone.
Trochę wygląda to tak, jakby ecu robił jakąś usterke w module cewek. Póżlźniej moduł cewek uszkadza kolejne ecu.
Nie odpinałem aku podczas zmiany aparatów zapłoniwych ale nie sadze żeby to było przyczyną.
Reasumując, zaplon wypadał w A6, teraz po podmiankach wypada w A6, i dwoch A8.
Cewki nie są osobno, są zespolone.
Trochę wygląda to tak, jakby ecu robił jakąś usterke w module cewek. Póżlźniej moduł cewek uszkadza kolejne ecu.
Nie odpinałem aku podczas zmiany aparatów zapłoniwych ale nie sadze żeby to było przyczyną.
Reasumując, zaplon wypadał w A6, teraz po podmiankach wypada w A6, i dwoch A8.