Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zagadka wszech czasów! S-Tronic redukuje na tempomacie do 5 a podczas dotknięcia hamulca zbyt wysokie obroty

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
tomi14101
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Alflen

Zagadka wszech czasów! S-Tronic redukuje na tempomacie do 5 a podczas dotknięcia hamulca zbyt wysokie obroty

Post autor: tomi14101 » 21 lut 2024, 21:16

Proszę Państwa, mam zaszczyt podzielić sie z wami zagadka, której jak na nasze szczęście nikt inny na świecie nie doświadczył, a przynajmniej nie opisał na żadnym z polsko, angielsko lub niemieckojęzycznym forum ( bo takie byłem w stanie przeszukać ) która trapi samochód mojej Żony od kilku tygodni.
Chodzi o Audi A3 8V 2.0TDI S-Tronic DQ-250 182tys nalotu 2013 rok.
Nadmienię tylko, że po dwóch tygodniach testów, poddał się również profesjonalny warsztat LM-Tronic który sie zajmuje głównie skrzyniami i naprawami sterownikow ( Bergheim w DE, pozdrawiam chłopaków serdecznie bo dali z siebie wszystko i nie chcieli ani Centa ! ), jak ktoś powie, ze penie kiepscy albo cos to odsyłam do opinii Google, tam sie nic nie ukryje.
 
A wiec krotko i na temat opis problemu : 
1. Podczas hamowania ( obojętnie czy mocno czy delikatnie ) jeżeli mamy obroty około 2000rpm to skrzynia potrafi tak redukować biegi ze obroty silnika rosną do 3000rpm i wyżej.
Objaw nr 1: jedziemy 120km/h ( obroty około 2100rpm ) naciskamy delikatnie hamulec a skrzynia redukuje od razu na 5 bieg ( tylko po co? ) zrozumiał bym może gdybym wcisnął hamulec do deski, ale nie przy samym dotknięciu hamulca … I tak zwalniając biegi zrzucane są coraz niżej cały czas utrzymując około 2500/3000rpm. Ale jak zdejmę nogę z hamulca i dotknę pedal gazu to skrzynia wrzuca bieg wyżej, albo inaczej mówiąc, skrzynia wrzuca odpowiedni bieg. Wszystko dzieje sie bez jakiegokolwiek szarpnięcia ! Skrzynia zmienia biegi IDEALNIE ! 
Wrażenie jest takie jakbym podczas hamowania jechał na Trybie Dynamic. Ale to już tez wyeliminowane przez Firmę LM-Tronic bo tez to sprawdzali czy czasem samoczynnie sterownik nie przełącza sie w tryb Dynamic bez uprzedzenia.
Objaw nr 2: gdy włączamy tempomat ( u nas akurat aktywny, nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie ) przykładowo jadąc 120km/h ale dzieje sie to tez przy innych prędkościach ( może to być 130, 140, lub 110 ) włączamy tempomat i skrzynia zamiast jechać jak przystało na normalną skrzynie biegów na najwyższym biegu ( u nas skrzynia 6 biegowa DQ250 ) zrzuca od razu na 5 ! Ale żeby było śmieszniej, dzieje sie tak tylko jak auto jedzie z górki, lub przy bardzo lekkim obciążeniu, przykładowo podczas jazdy na prostej drodze bez wzniesień. Jak tylko zbliżymy sie do wzniesienia, Skrzynia wrzuca 6. I bądź tu człowieku mądry 

 
Bez włączonego tempomatu skrzynia normalnie zostaje na 6 biegu.
 
Co zostało do tej pory sprawdzone :
-Brak błędów, jakichkolwiek ! Nigdzie, w żadnym ze sterowników. Autoscan został wykonany kilkukrotnie, przeze mnie jak i przez firme LM-Tronic.
-Testy skrzyni, sprzęgieł, mechatroniki i wszystko co z tym związane przeprowadzone z wynikiem celującym! Jak i również silnika ! 
-Aktualizacja oprogramowania, skrzyni i silnika. 
-Adaptacja skrzyni, EGR i innych podzespolow. 
Wszystko bez pozytywnego rezultatu ! Żadnych zmian .
 
Od kiedy sie tak dzieje i czy pojawiało sie to stopniowo ? 
Stało sie to nagle na trasie z PL do DE na autostradzie podczas zwalniania na parking. 
Za pierwszym razem pomyślałem, że mi sie cos przewidziało gdy silnik wkręcił sie na wyższe obroty.

Ale potem gdy wyjeżdżając na autostradę włączyłem tempomat i zauważyłem że skrzynia jedzie na 5 biegu przy 120km/h to było już dla mnie jasne ze cos jest nie tak.
Dodam tylko ze jak jadę na tempomacie i skrzynia wrzuci swój ukochany 5 bieg, mogę ją oszukać i przełączyć na manual i wrzucić 6 bieg.
 
A wiec podsumowując, ktoś cos takiego doświadczył ? Słyszał ? Bo ja nigdy … Brak błędów, wszystkie parametry w normie a takie cyrki się dzieją …

 
Znalazłem, jedynie cos podobnego do mojego przypadku na jakimś forum KIA, koleś tam cos opisywał, że skrzynia mu rzucała z 7 biegu na 6 przy włączonym tempomacie, winowajcą był czujnik przyspieszenia wzdłużnego. 
Sprawdzałem u nas w A3 czy te czujniki reagują, bo jest ich kilka chyba i w sumie nie wiem czy są ok czy nie, to mój w sumie jedyn trop jak narazie.
 
Wyobrażam sobie wasze miny po przeczytaniu tego wszystkiego 

Będę wdzięczny za każdą podpowiedz

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 766
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI CCAA 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Re: Zagadka wszech czasów! S-Tronic redukuje na tempomacie do 5 a podczas dotknięcia hamulca zbyt wysokie obroty

Post autor: _wladi_ » 22 lut 2024, 09:29

Zasadnicze pytanie…czy był robiony program w aucie? Możliwe że jak był to również ruszali skrzynie i zmienili progi przełączania biegów. Ale to musiałby zweryfikować tuner który zajmuje się chip tuningiem.

tomi14101
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Alflen

Re: Zagadka wszech czasów! S-Tronic redukuje na tempomacie do 5 a podczas dotknięcia hamulca zbyt wysokie obroty

Post autor: tomi14101 » 22 lut 2024, 11:43

Oczywiście, że nie było nic robione 😁

Jakby było coś robione to wiadomo na kogo mógłbym zwalić winę 😅 temat by był bardzo prosty i nie zawracał bym nikomu tutaj głowy 😉

Zero tuningów, zero programów, jakichkolwiek zmian gdziekolwiek.

Z dnia na dzień ot tak takie objawy się pojawiły.

Ale mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź👍

Awatar użytkownika
was001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 sty 2023, 11:14
Imię: Marko
Moje auto: RS6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 TFSI 560KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: ZEA

Re: Zagadka wszech czasów! S-Tronic redukuje na tempomacie do 5 a podczas dotknięcia hamulca zbyt wysokie obroty

Post autor: was001 » 22 lut 2024, 13:12

to może spróbuj w tę stronę właśnie... zrób TCU tune i zobacz jak się auto zachowuje. Oczywiście jest szansa, że będzie tylko gorzej, ale co masz do stracenia? A nuż tuner zaobserwuje coś, czego normalni mechanicy nie byli w stanie wychwycić, bo patrzyli na mechanikę a nie parametry pod obciążeniem?

tomi14101
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Alflen

Re: Zagadka wszech czasów! S-Tronic redukuje na tempomacie do 5 a podczas dotknięcia hamulca zbyt wysokie obroty

Post autor: tomi14101 » 22 lut 2024, 16:49

No tu właśnie muszę sprostować coś, to nie byli zwykli mechanicy bo programowaniem skrzyni i silnika też się zajmują, sprawdzali skrzynie jak i silnik pod obciążeniem. I nic …

A co do tuningów to raczej nie chce iść w te stronę, najpierw chciałbym znaleść przyczynę tego co się stało.

ALTUALIZACJA !!

Zauważyłem ważną rzecz.

Dzieje sie to tylko i wyłącznie podczas jazdy w dół lub na prostej drodze.

Podczas jazdy pod górkę te dwa objawy nie występują!

Dlatego coraz bardziej nakierowuje mnie to ku czujnikom przyspieszenia.

A tym bardziej, wydaje mi się że to coś z tymi czujnikami jest nie tak ponieważ :

Skrzynia bardzo szybko wrzuca na 6 bieg, tak jakby wszystkie sterowniki w samochodzie myślały że auto jedzie bez obciążenia, tak jakby myślało że jedzie z górki.
Więc pasuje mi to w obie strony, bo jeżeli auto myśli że jedzie z górki to z automatu redukuje biegi wcześniej aby hamować silnikiem.

Taką mam rozkminę na dzień dzisiejszy.

Gdyby ktoś miał wiedzę na ten temat, jakie wartości powinny one pokazywać podczas postoju lub jakaś wiedza ogólna byłbym bardzo wdzięczny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga